1. #46
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Citaat Geplaatst door Shaafi Bekijk reactie
    Wel bijzonder, dat je na het trouwen opeens minder last hebt van je menses. Is dat trouwens voor of na het baren van kinderen?

    Mijn theorie is dat het komt omdat men na het trouwen (door geslachtsgemeenschap) stabielere hormoonspiegels krijgt (en daardoor ook mentaal stabieler wordt). Onze hormoonspiegels zijn verder ook beïnvloedbaar door wat we eten, dus door te vasten kunnen we de hormoonspiegels ook meer stabiliseren! Ik zou het alleen niet aanraden tijdens je menstruatie, want dan heb je alle energie/voedingstoffen juist wel nodig. Maar daarbuiten is het een perfecte moodstabilisator.

    Zink schijnt de mannelijke en vrouwelijke hormonen in het lichaam in balans te houden, dus indien je kampt met hormoonwisselingen (en daarbij ook veel moodswings) dan is het het overwegen waard om zink dagelijks te slikken voor enkele maanden.
    Mentaal stabieler?

    Allaha3lem, haha ik vind juist vele getrouwde vrouwen niet stabiel overkomen. Just kidding... offcourse

    Maar hoor idd door het stikken vd pil na de akte de vrouwen minder pijn ervaren en sommige na het baren. Ieder lichaam is anders. Hormoonschommelingen jeps ook last. Sinds m'n 11de onregelmatig en extreem pijnlijk. Door fenegriek is het aanzienelijk minder hmdl. Maar zink? Hoeveel gram per dag en plas je dat uit als je teveel inneemt.of echt uit voeding?

    Goede tips super lief dankjewellll voor je reactie!

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    464
    04-08-2022

    Citaat Geplaatst door Werk123 Bekijk reactie
    Mentaal stabieler?

    Allaha3lem, haha ik vind juist vele getrouwde vrouwen niet stabiel overkomen. Just kidding... offcourse

    Maar hoor idd door het stikken vd pil na de akte de vrouwen minder pijn ervaren en sommige na het baren. Ieder lichaam is anders. Hormoonschommelingen jeps ook last. Sinds m'n 11de onregelmatig en extreem pijnlijk. Door fenegriek is het aanzienelijk minder hmdl. Maar zink? Hoeveel gram per dag en plas je dat uit als je teveel inneemt.of echt uit voeding?

    Goede tips super lief dankjewellll voor je reactie!
    Ja, mentaal stabieler. Vraag maar aan getrouwde dames in je omgeving (die mentaal stabiel genoeg zijn om aan te vragen).

    Door het slikken van de pil heb je inderdaad minder hevige menstruaties en ook minder pijn. Na het baren is alles wat soepeler en komt het bloed er net wat gemakkelijker uit, dat zal denk ik ook wel meespelen.

    Als je je gewoon houdt aan 100% ADH (algemeen dagelijkse hoeveelheid) of RI (Referentie inhoud) dan zit je altijd goed. Per doosje is het verschillend hoeveel dat is, maar je moet aan 10mg/dag komen.
    Zink zit ook in voeding, maar niet zo geconcentreerd als in een tablet. Verschillende supplementen worden inderdaad niet goed geabsorbeerd zonder de aanwezigheid van een ander supplement, maar dat is in het geval van zink niet zo. Ijzer moet je namelijk innemen met vitamine C voor een betere opname, Vitamine D het liefste met vet/olie of olieachtige substantie. Calcium wordt niet voldoende opgenomen als je niet voldoende vit D bezit. etc.

    Om de absorptie van supplementen/voeding te verhogen in je darmen, beveel ik je aan om ACV (apple cider vinegar, appelazijn) dagelijks in de ochtend te nemen voor het ontbijt (aanlengen met water zoals je met ranja doet). Je verhoogt de zuurtegraad in je maag ermee, waardoor je voedingsstoffen beter afbreekt en dus ook makkelijker opneemt in je darmen.

    Ik hoop dat je er wat aan hebt!

  3. #48
    Married and children

    Reacties
    391
    17-05-2022

    Sterkte meid, die pijn is heftig. Ik heb het zelf zo ervaren, naarmate ik ouder wordt de pijn minder is. Rond mijn 18e heftige pijn, maar sinds mijn begin 20 jaren heb ik eigenlijk al geen pijn meer. Hopelijk zal het bij jou ook zo uitpakken.

  4. #49
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Ben 30 plus lieffie...dus nopes... thanks!!!

  5. #50
    MVC Lid

    Reacties
    464
    04-08-2022

    Hoe gaat het met de klachten inmiddels?

  6. #51
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Ja afgelopen maand super veel bewogen... en veel vitamine d. Echt in de zon gelopen. Merkte minder klachten. Heb ook erg veel water gedronken en bijna geen suikers. Veel vis ook gegeten. De combinatie was erg goed. Maar wel de gewoonlijke 600 mg ibuprofen ingenomen. 2 dagen uit elkaar. Super bang om wat te voelen. Normaliter voel ik met medicatie nog veel steken. Dit keer hmdl niet. Dus heb de beweging en water erin gehouden. Vis moet ik vaak blijven eten. Eet sowieso weinig vlees en kip...

  7. #52
    MVC Lid

    Reacties
    3.646
    31-07-2019

    Citaat Geplaatst door Werk123 Bekijk reactie
    Ja afgelopen maand super veel bewogen... en veel vitamine d. Echt in de zon gelopen. Merkte minder klachten. Heb ook erg veel water gedronken en bijna geen suikers. Veel vis ook gegeten. De combinatie was erg goed. Maar wel de gewoonlijke 600 mg ibuprofen ingenomen. 2 dagen uit elkaar. Super bang om wat te voelen. Normaliter voel ik met medicatie nog veel steken. Dit keer hmdl niet. Dus heb de beweging en water erin gehouden. Vis moet ik vaak blijven eten. Eet sowieso weinig vlees en kip...
    MashaAllah, deze dingen zijn zowiezo heel goed voor je hele gezondheid. Echt blij om te horen dat het helpt.
    Married and children!

  8. #53
    MVC Lid

    Reacties
    710
    27-04-2003

    Melouza thee