1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Beste arabische/marokkaanse restaurants in Rotterdam?

    Iemand wat goede aanraders?
    If you 'don't know', Allah knows.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    67
    07-12-2014

    Ryad is het eerste wat in me op komt...

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door N.A.-_ Bekijk reactie
    Ryad is het eerste wat in me op komt...
    Ja die heb ik wel vaker gehoord en ook positief. Ben benieuwd.
    If you 'don't know', Allah knows.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    67
    07-12-2014

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Ja die heb ik wel vaker gehoord en ook positief. Ben benieuwd.
    Als je van vlees houd, mixed grill schijnt lekker te zijn.

    En je hebt nog eethuis marrakech

  5. #5
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Fes, le ksar, walida, ryad, madeira, mosaic, marrakech, nedmar, lixus, bazaar, marhaba, safir

    Als je voor drukte gaat... ga je NAAR Ryad, tiendplein. Ze hebben jarenlang al goed kwaliteit eten. Vriendelijk personeel. Kwaliteit is iets slechter geworden. Geen idee waarom. Misschien een nieuwe kok. Maar net familiezaakje. Ryad betaal je per schotel. Kip Saté is hier altijd heerlijk. Creme fraiche kipschotel op hun goede dagen ook. Tja tajine etc vind ik niet voor buiten. Alles van thuis wat betreft de echte grote Marokkaanse maaltijden zijn lekkerder. Maar altijd vers.

    Madeira voor de spare ribs. Komen veel mannen. Dus als je daar geen moeite mee hebt een optie. Ze rekenen alleen niet per schotel echt je friet etc apart betalen. Sate is hier niet lekker. Teveel pindasaus en geen Marokkaanse koks volgens mij.

    Beans wel Marokkaanse eigenaren, prima voor snel broodje en koffie. Personeel vaak te jong en dus niet alert.

    Saffie zit er arabisch uit. Maar d8 turks eten. wel heel knus. Onder de grond, ziet er grot achtig uit en d8 in de avond een bandje... hoorde ik een Turkse collega zeggen. Leuk voor vrijgezellenfeestje. Ook gewoon een nette familie zaak. Wel wat duurder... dan gemiddeld.

    Walida, netjes. Eten prima alleen duurder dan ryad. Hier kan je beter komen als je bijvoorbeeld getrouwd bent etc. Soms mogen getrouwde vrouwen niet naar tiendplein/ kruiskade. Maar voor de Rotterdammers zelf is ryad gewoon familie zaak.. Dus maar net wat voor jezelf ok is.

    Fes, is niet in t centrum. Echt de old school mocro maaltijden. Volgens mn vader prima eten. En die is heel kritisch

    Bazar, is een mix van .... Eten vaak opgewarmd. Je komt daar voor een drankje en de sfeer... divers publiek en personeel.

    De rest moet ik je bekennen nooit geweest. Zitten volgens mij niet in t centrum... moet je even recensies lezen.

    Oh ja en niet te vergeten, andalous. Je hebt er 1 op kruiskade en 1 in de markthal. Als je puur voor t eten gaat. Zeg ik markthal. Beste vissoep tot nu toe!

    Altijd vers. Wordt wel met de dag duurder. Maar dat is te wijten aan de inflatie. Alle vis is gewoonweg alrijd vers.

    Kruiskade was vroeger top, maar helaas te vaak slechte vis gehad, dus ikzelf kom er niet meer. Interieur wel op vooruit gegaan, maar ook de vriendelijkheid, tja toch minder spijtig. Kwam er echt jaren lang, maar voor mij is eten kwaliteit t belangrijkst.

    Wil niet betalen voor iets wat bedorven is of er te lang ligt. Dus best kritisch....

    Succes met de zoektocht. Oh ja en als je goedkoop wil parkeren kan je in de Rotterdamse garages reserveren. Zoveeeeel goedkoper.

    https://parkeren.reserveren.rotterda...aa83305%20.com

    Dit is de link voor de locatie van schouwburgplein. Goed opletten welke je selecteert! Je kan het 2 uur van tevoren reserveren... 5 uur is 6,50... hele dag 11 euro. Dus scheelt extreem veel!

    Je hebt diverse locaties even uitzoeken welke het dichts bij... jouw restaurant zit. Schouwburgplein is prima als je naar ryad, mr beans of madeira gaat... je hebt daar ook een leuk turks zaakje ilyee. Fijn voor drankje... Succes!

  6. #6
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Oh la fuga gegeten. Prima voor gebak. Eten helaas niet lekker. Maar kan in middels veranderd zijn. Heb daar voor t laatst 2 jr geleden gegeten. Echt avond eten. De macrons ook afhankelijk vd versheid. Alleen gebak echt altijd vers. Recentelijk gegeten. Maar beetje kinderachtige sfeer. Dus afhankelijk van je leeftijd en waar je van houd... te harde muziek en echt piep jong publiek ook jong personeel...

    Je zo er ook nog kadinsky hebben. Maar ook nooit geweest....

    Ik hou niet van zaken waar ze met kindervuurwerk iets komen brengen. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.... men zegt dat t eten net als ryad is alleen duurder en ook kindervuurwerk als je denk ik doorgeeft dat je jarig bent. Bij vriendin filmpje gezien. La fuga idem dito... dus echt kijken waar je van houdt...

    Heel eerlijk... Als je slank,gezond en vers eten wil met de garantie dat het eten schoon is. Uiteindelijk toch beste thuis eten!!! Ik eet zelf nu liefste thuis. Op een of andere manier... eet ik thuis never nooit opgezwollen buik. Buiten toch altijd iets van krampen. Eerst d8 ik ligt aan mn darmen, maar waarom heb ik thuis nooit wat. Thuis extreem schoon en ja eet je toch echt veel groenten, linzen, kikkererweten etc.

    Enige zaakjes die echt goed zijn, zijn zaakjes waar onze vaders en moeders komen. Hahah die klagen altijd. En sturen iets direct terug. Maar dan is de sfeer zo basic... en komen er bijna alleen mannen...

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Ik heb er veel aan gehad dankjewel barakAllahoufeek
    If you 'don't know', Allah knows.

  8. #8
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Allahbarekfeek insha allah!