1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    156
    19-12-2018

    Wat zijn..

    Voor jou de meest verachtelijke eigenschappen?

    Voor mij: Hoogmoed, egoïsme, arrogantie, minachting, respectloos zijn naar de ander, narcisme, afkraken, onbegrip, gewelddadig zijn, sluwheid, harteloos, dominant proberen te doen en afgunst.

    Maar de meest kwalijke eigenschap van allemaal vind ik; toxiciteit, wat inhoud dat je de positieve sfeer altijd probeert te verpesten en aan alles een negatieve draai wilt geven.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    974
    14-06-2014

    Ik vind het heel kwalijk als iemand ademt, dat verafschuw ik.
    ;

  3. #3

    Reacties
    54
    13-01-2022

    Citaat Geplaatst door Ninja1 Bekijk reactie
    Voor jou de meest verachtelijke eigenschappen?

    Voor mij: Hoogmoed, egoïsme, arrogantie, minachting, respectloos zijn naar de ander, narcisme, afkraken, onbegrip, gewelddadig zijn, sluwheid, harteloos, dominant proberen te doen en afgunst.

    Maar de meest kwalijke eigenschap van allemaal vind ik; toxiciteit, wat inhoud dat je de positieve sfeer altijd probeert te verpesten en aan alles een negatieve draai wilt geven.
    Sluwheid achter iemands rug praten vooral als je diegene iets in vertrouwen verteld!
    • Ti si ruža dženetska, najlješpega mirisa,
      ti si čežnja mu"minska, uzdah aška iz prsa.


    .

  4. #4

    Reacties
    54
    13-01-2022

    Citaat Geplaatst door Penitentes Bekijk reactie
    Ik vind het heel kwalijk als iemand ademt, dat verafschuw ik.
    • Ti si ruža dženetska, najlješpega mirisa,
      ti si čežnja mu"minska, uzdah aška iz prsa.


    .

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    156
    19-12-2018

    Citaat Geplaatst door Bosnianflower Bekijk reactie
    Sluwheid achter iemands rug praten vooral als je diegene iets in vertrouwen verteld!
    Deze is wel erg.

  6. #6
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Wat ik van de meeste kwalijke gedrag vind, is dat men de waarheid wil verdoezelen, het verdraaien en degenen die uitnodigen naar de Qur’an en Sunnah en de Salaf beledigen en proberen zwart te maken door hen met een vergrootglas gemixt met leugens te volgen.

    En men vraagt zich af waarom de Ummah in deze staat van vernedering is.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  7. #7
    الحمد لله على كل حال

    Reacties
    10
    19-08-2021

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Wat ik van de meeste kwalijke gedrag vind, is dat men de waarheid wil verdoezelen, het verdraaien en degenen die uitnodigen naar de Qur’an en Sunnah en de Salaf beledigen en proberen zwart te maken door hen met een vergrootglas gemixt met leugens te volgen.

    En men vraagt zich af waarom de Ummah in deze staat van vernedering is.
    Juist.

    Het ergste is nog wel dat dit gedaan word vanuit verlangen naar wereldse zaken. Je kan niet je eigen Nafs volgen en dit boven de Qur'an en Sunnah zetten.

  8. #8
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door _maryaam Bekijk reactie
    Juist.

    Het ergste is nog wel dat dit gedaan word vanuit verlangen naar wereldse zaken. Je kan niet je eigen Nafs volgen en dit boven de Qur'an en Sunnah zetten.
    Dit komt helaas vaak voor. En ieder persoon heeft zijn/haar eigen beweegredenen ervoor. Sommige doen het uit onwetendheid, anderen uit afgunst en haat, anderen omdat ze simpelweg een afkeer van de Islam hebben maar dit niet openlijk op deze manier durven te zeggen en dus vallen ze degenen aan die uitnodigen naar de Qur’an en Sunnah, anderen voelen zich bedreigt en onzeker door die personen en proberen karakter moord te plegen, anderen doen het om in de smaak te vallen of de mensen te plezieren. En zo zijn er andere beweegredenen.

    Ze vergeten dat de waarheid uiteindelijk zal zegevieren en dat Allah goed op de hoogte is van de intenties en Perfectie is enkel voor Allah.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”