1. #1
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.332
    19-09-2019

    Wit, man en niet links: ‘Woke-types willen gewoon dat je zwijgt’

    Ze zijn niet van Forum voor Democratie of de PVV, maar voelen zich als witte man de kop van Jut in het hedendaagse debat. Een gesprek met historicus Marcel Rijken. ‘Er zijn meer mensen met mijn standpunten. Maar die hoor je niet.’

    ‘In de ogen van linkse mensen ben ik rechts, in de ogen van rechtse mensen links’, vat Rijken zijn ideologische positie samen. ‘Ik trek naar het midden. Ik houd van cultuur, ook progressieve, dat geldt als ‘links’, maar ik heb ook oog voor de schaduwkanten van de multiculturele samenleving, dat geldt dan weer als ‘rechts’.’

    Rijken is uitgesproken over het thema ‘woke’. ‘Over dat uit Amerika overgewaaide fenomeen van hyperpolitieke correctheid ben ik heel kritisch. Je kunt tegenwoordig niet meer antiracist zijn, als je niet woke bent. Ik vind mijzelf een antiracist maar ik ben niet woke, dus ben ik een racist volgens de zelfbenoemde antiracisten van tegenwoordig.’

    Waar Rijken zich enorm aan stoort is het ‘slachtofferdiscours’: ‘Als je zwart bent of moslim en het zit je tegen, dan is dat schuld van de samenleving, nooit van jezelf. Terwijl ik ook een laag inkomen heb, en ook gedoe met de Belastingdienst heb gehad. Maar ik moet als witte man mijn toxische mond houden en luisteren, want ik ben volgens wokies geprivilegieerd.’

    Over migratie zegt hij: ‘Ik snap dat je de grenzen niet hermetisch kunt afsluiten, maar elk jaar komt er als gevolg van de migratie een middelgrote stad bij. Veel migranten doen een beroep op de verzorgingsstaat, met als gevolg dat die onbetaalbaar wordt. Dat is echt een groot probleem, waar iemand als migratieprofessor Leo Lucassen helemaal geen rekening mee houden wil.’

    Wokies vinden het volgens Rijken vooral belangrijk dat je aan de ‘goede kant van de geschiedenis’ staat. ‘In de jaren zestig moest je zonder nuance tegen de Vietnamoorlog zijn, in de jaren tachtig zonder nuance tegen de kruisraketten; nu moet je zonder nuance tegen de witte man zijn.’

    https://dekanttekening.nl/samenlevin...at-je-zwijgt2/
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  2. #2
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Het hele woke is ontstaan doordat bepaalde culturen en kleuren en geuren hun mond hielden als ze werden benadeelt om wie ze waren of waar ze vandaan kwamen.

    30 jaar later liepen de kinderen van die vorige generatie tegen dezelfde onzin aan die 30 jaar daarvoor op hun ouders werd gebotviert.

    Nu worden er plekken vrij gemaakt voor juist deze mensen zoals in de entertainment industrie en in bepaalde functies, daar waar voor dit deze mensen geweigerd werden om wie ze waren qua uiterlijk en afkomst.

    Nu dit zo benadert wordt is opeens de wereld te klein want woke is de nieuwe demoon, en als we praten over minstens 30 jaar tegen onze ouders dan hoorde je niemand maar zodra er voor gevochten wordt is men binnen een paar maanden op de voorste linie aanwezig om aan te geven dat het allemaal zo oneerlijk gaat met dat woke gebeuren.


    Lees zie en huiver de hypocrisie en de ware slachtofferrol van de “vrije wereld”

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    19
    05-01-2022

    Aanpassen of wegwezen

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.407
    16-02-2014

    Links is het nieuwe rechts

  5. #5
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Citaat Geplaatst door hoynon Bekijk reactie
    Links is het nieuwe rechts
    huig plug puchclubje

    Esel

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Ze zijn niet van Forum voor Democratie of de PVV, maar voelen zich als witte man de kop van Jut in het hedendaagse debat. Een gesprek met historicus Marcel Rijken. ‘Er zijn meer mensen met mijn standpunten. Maar die hoor je niet.’

    ‘In de ogen van linkse mensen ben ik rechts, in de ogen van rechtse mensen links’, vat Rijken zijn ideologische positie samen. ‘Ik trek naar het midden. Ik houd van cultuur, ook progressieve, dat geldt als ‘links’, maar ik heb ook oog voor de schaduwkanten van de multiculturele samenleving, dat geldt dan weer als ‘rechts’.’

    Rijken is uitgesproken over het thema ‘woke’. ‘Over dat uit Amerika overgewaaide fenomeen van hyperpolitieke correctheid ben ik heel kritisch. Je kunt tegenwoordig niet meer antiracist zijn, als je niet woke bent. Ik vind mijzelf een antiracist maar ik ben niet woke, dus ben ik een racist volgens de zelfbenoemde antiracisten van tegenwoordig.’

    Waar Rijken zich enorm aan stoort is het ‘slachtofferdiscours’: ‘Als je zwart bent of moslim en het zit je tegen, dan is dat schuld van de samenleving, nooit van jezelf. Terwijl ik ook een laag inkomen heb, en ook gedoe met de Belastingdienst heb gehad. Maar ik moet als witte man mijn toxische mond houden en luisteren, want ik ben volgens wokies geprivilegieerd.’

    Over migratie zegt hij: ‘Ik snap dat je de grenzen niet hermetisch kunt afsluiten, maar elk jaar komt er als gevolg van de migratie een middelgrote stad bij. Veel migranten doen een beroep op de verzorgingsstaat, met als gevolg dat die onbetaalbaar wordt. Dat is echt een groot probleem, waar iemand als migratieprofessor Leo Lucassen helemaal geen rekening mee houden wil.’

    Wokies vinden het volgens Rijken vooral belangrijk dat je aan de ‘goede kant van de geschiedenis’ staat. ‘In de jaren zestig moest je zonder nuance tegen de Vietnamoorlog zijn, in de jaren tachtig zonder nuance tegen de kruisraketten; nu moet je zonder nuance tegen de witte man zijn.’

    https://dekanttekening.nl/samenlevin...at-je-zwijgt2/
    Weer zon typisch ziellig stuk hoe zwaar de witte zelfingenomen onzekere blanke man het wel niet is want het is natuurlijk nooit de schuld van de ziellige blanke man die wereldwijd oorlogen heeft veroorzaakt . waar daardoor er imigratie is hij maakt zich alleen druk om zijn peperdure verzorgingsstaat . Maar niet wat de ziellige blanke man wereldwijd heeft veroorzaakt dus hou maar op met je calimerogedrag .
    Als je besluit om te gaan dansen met de duivel in het bleke maanlicht. Let wel dat de duivel beslist wanneer de dans stopt en niet jij

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door AboubakrSiddiq Bekijk reactie
    Weer zon typisch ziellig stuk hoe zwaar de witte zelfingenomen onzekere blanke man het wel niet is want het is natuurlijk nooit de schuld van de ziellige blanke man die wereldwijd oorlogen heeft veroorzaakt . waar daardoor er imigratie is hij maakt zich alleen druk om zijn peperdure verzorgingsstaat . Maar niet wat de ziellige blanke man wereldwijd heeft veroorzaakt dus hou maar op met je calimerogedrag .
    Ach kindje toch. Jij barst echt uit elkaar om 24/24 de blanken te beschuldigen van alles dat in die tijden heel gewoon was en vele volken ook deden.
    Daarom gooi jij je bekende teksten in vrijwel elke reactie hier, zonder dat het verbinding heeft met het onderwerp.

    In casu gaat het over woke/cancelcultuur of afrekeningcultuur.
    Opgang gebracht door beroepsgekwetsten in de VS snel overgewaaid via GB naar de rest van Europa.
    En natuurlijk gesteund door de bekende linkse blanken, die fanatiek, extreem politiek correct zijn.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  8. #8
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Ach kindje toch. Jij barst echt uit elkaar om 24/24 de blanken te beschuldigen van alles dat in die tijden heel gewoon was en vele volken ook deden.
    Daarom gooi jij je bekende teksten in vrijwel elke reactie hier, zonder dat het verbinding heeft met het onderwerp.

    In casu gaat het over woke/cancelcultuur of afrekeningcultuur.
    Opgang gebracht door beroepsgekwetsten in de VS snel overgewaaid via GB naar de rest van Europa.
    En natuurlijk gesteund door de bekende linkse blanken, die fanatiek, extreem politiek correct zijn.
    links is vaak aan de macht geweest en hebben veel vriendjes in het bedrijfsleven.

    Het is 1 grote grap en men doet alles voor de macht.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Wit? Hahahahahahaha
    Heavy

  10. #10
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.332
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Wit? Hahahahahahaha
    Blank mag van Woke niet meer ...
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Blank mag van Woke niet meer ...
    Ik vind je eerder beige Hans. Soms beetje rood als de zon goed schijnt.
    Heavy

  12. #12
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.332
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Ik vind je eerder beige Hans. Soms beetje rood als de zon goed schijnt.
    Ik vind het gewoon raar dat zwarten bepalen
    dat blanken zich voortaan witten moeten noemen ...
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Blank mag van Woke niet meer ...
    Het ergste zijn die linkse blanke nuttige idioten, die slaafs als de bliksem deden wat dat niet-blanke racistische groepje wilden.
    Onmiddellijk werd bij de linkse staatsomroep en linkse media verboden nog langer over blanken de spreken/schrijven.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Ik vind het gewoon raar dat zwarten bepalen
    dat blanken zich voortaan witten moeten noemen ...
    Zwarten? Bedoel je daar donker bruine en bruine mensen mee? Zijn niet veel Zwarte mensen op de wereld. Blank ben je ook niet das hetzelfde als wit.
    Heavy

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Ach kindje toch. Jij barst echt uit elkaar om 24/24 de blanken te beschuldigen van alles dat in die tijden heel gewoon was en vele volken ook deden.
    Daarom gooi jij je bekende teksten in vrijwel elke reactie hier, zonder dat het verbinding heeft met het onderwerp.

    In casu gaat het over woke/cancelcultuur of afrekeningcultuur.
    Opgang gebracht door beroepsgekwetsten in de VS snel overgewaaid via GB naar de rest van Europa.
    En natuurlijk gesteund door de bekende linkse blanken, die fanatiek, extreem politiek correct zijn.
    Niks beschuldiging keiharde feiten en ik heb nooit beweerd dat alleen blanken slechte dingen doen dat maak jij er van . Extreem rechtse figuren klagen altijd over massaimigratie zonder erbij te vertellen waarom die massaimigratie is ontstaan . Extreem rechts is niet bereid de proxyoorlogen te erkennen die hun veroorzaken in de landen waar de migranten vandaan komen . Niet bereid zijn je neokoloniale beleid te herkennen of te hervormen maar wel met je vingertje wijzen naar anderen . En ik heb trouwens helemaal niks met links
    Als je besluit om te gaan dansen met de duivel in het bleke maanlicht. Let wel dat de duivel beslist wanneer de dans stopt en niet jij