1. #1
    MVC Premium

    Reacties
    77.606
    19-10-2004

    MVC Premium MVC Premium

    Jawad Zairi interview met RTM "Overwinning op Ghana geeft Atlas Lions meer vertrouwen





    Jawad Zairi: Het was belangrijk om deze CAN met een overwinning te beginnen. Marokko stond tegenover Ghana, een van de grote teams in de competitie. Gisteren zagen we dat de twee teams elkaar iets te veel respecteerden. Ieder verdedigde zijn kamp. Veel kansen waren er niet.

    Ik had verwacht dat een speler als Soufian Boufal het verschil zou maken...Soufian Boufal is een uitstekende speler. Hij is het soort profiel dat je echt nodig hebt in het nationale team. En ook zoals En-Nesyri die diepte zoekt en erg sterk met zijn hoofd is
    Boufal speelde dus een heel belangrijke rol bij deze overwinning en liet zien dat hij in staat is de verdediging te destabiliseren, toe te slaan en iets meer gevaar te brengen op het aanvallende middenveld.

    Hij is vooral belangrijk in dit soort wedstrijden waarin het nationale team worstelt om de situatie op te lossen. En ik denk dat hij wat meer zelfvertrouwen nodig heeft om zich meer te kunnen uiten. Hij is in staat om het beste van zichzelf te geven.
    Marokko begint met vertrouwen aan de volgende ontmoeting tegen de Comoren. Daarom was het belangrijk om de overwinning op Ghana te behalen.

    Verwacht dus een Comoren-team dat alles voor alles wil spelen, want ze werden gisteren verslagen tegen Gabon. Deze wedstrijd zal voor hen beslissend zijn.

    We mogen dit Comoren-team dus niet onderschatten. Marokko heeft zeker de kwaliteiten die nodig zijn om een ​​tweede overwinning te behalen in deze CAN, maar op voorwaarde dat de spelers het serieus nemen.
    Jij behoorde tot de generatie die de finale van CAN 2004 bereikte. Is volgens jou de huidige groep EN in staat om een ​​soortgelijke prestatie neer te zetten of zelfs de titel in Kameroen te winnen?

    In een wedstrijd is alles mogelijk. Marokko heeft goede spelers om de titel te pakken. Ik denk dat de overwinning op de Black Stars de spelers een dosis motivatie zal geven. Soms werkt het zo. Naarmate de wedstrijden vordert, wordt het team sterker en sterker. We hopen dat dat ook het geval zal zijn voor Marokko.

    Maar het moet gezegd worden dat de echte competitie begint in de tweede ronde, waar de Marokkaanse selectie, als ze zich kwalificeert, de grote teams van de competitie kan ontmoeten.

    Wat zijn de troeven die je in staat hebben gesteld om tot het uiterste te gaan in deze competitie?

    We hadden toen een hechte groep. We hadden een solide verdediging, een goede keeper en veel communicatie tussen de spelers. Ze hadden een uitstekend technisch niveau. We waren allemaal vastbesloten om er doorheen te komen. Iedereen wist wat te doen. Dit is wat ons sterk heeft gemaakt.

    Om ervoor te zorgen dat deze generatie deze prestatie kan herhalen, moeten alle spelers in perfecte harmonie zijn en een specifiek doel hebben.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    50
    29-03-2021

    Nummer 7 en 8 moeten niet meer spelen. Die dreadlocks Guy was technisch ook niet goed, maar is met zijn fysiek tenminste nuttig. Tissouadali viel in en gelijk kwam er meer flow in. Die linksback was ook aanvallend waardeloos, maar verdedigend wel ok.

  3. #3
    MVC Premium

    Reacties
    77.606
    19-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Tarik Tissadouli staat Vrijdag gewoon in de basis

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    12.519
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door LaasteGeruchten Bekijk reactie
    Tarik Tissadouli staat Vrijdag gewoon in de basis
    Als El kaabi en mmaee terug zijn weet ik het niet
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    9.182
    26-03-2016

    Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    Als El kaabi en mmaee terug zijn weet ik het niet
    en nesiry is ook al mee aan het trainen.

    Ik zou dit doen:

    El Kaabi En Nesiry
    Boufal Amallah Amrabat Chair (Tarik)

    Of

    El kaabi En Nesiry Mmaee
    Boufal (Tarik)
    Amrabat Amallah

    Mohiem el kaabi moet spelen dat is echt een goede aanspeelpunt dat hebben we sowieso nodig.