1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    21
    02-10-2021

    Is 33 jaar al "te oud" om dan pas te kunnen trouwen?

    Bedankt dat jullie dames de tijd willen nemen om de vraag te lezen en eventueel te reageren. Graag wil ik eerst wat over mezelf zeggen als achtergrondinformatie.
    Momenteel ben ik 29 en een web developer. Helaas heb ik mijn MBO en HBO pas laat afgemaakt omdat ik pas op mijn 21e wist wat ik als beroep wil gaan uitoefenen, mijn MBO op mijn 25e en HBO pas op mijn 29e.
    Daarnaast ben ik vanaf mijn 19e tot aan mijn 26e orthodox religieus en heb ik nooit gedacht om een relatie met een meid te zoeken vooraf aan een huwelijk.

    Helaas moet ik nog wachten op een socialehuurwoning en waarschijnlijk zal ik pas op mijn 33e een sociale huurwoning kunnen vinden. Of ik betaal me blauw en kan op mijn 31e een particuliere huurwoning vinden.
    Ook heb ik nog een studieschuld die ik deels wil afbetalen. Daarnaast wil ik ook rondt de 15k sparen voor een bruiloft en een kleine 8k voor een start van een inboedel. Met een sociale huurwoning gaat dat beter. Uiteindelijk wil ik over 10 jaar wel een huis kopen.

    Zouden afgestudeerde meiden van (23-28) een jongen van 33 "te oud" vinden? En is 31 ook al "te oud" als 33 dat al is?

    PS: Waarom ik waarde hecht aan een woning, geld voor de bruiloft en het aflossen van een groot deel van mijn studieschild is, omdat ik niet zo maar een relatie wil terwijl ik nog geen woning heb en het geld voor de bruiloft heb.
    Tevens wil ik ook niet het huwelijk opzadelen met een grotere studieschuld.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    hoe eerder hoe beter natuurlijk...

    beste is vroeg trouwen.

    maar beter laat dan nooit..

    kijk luister, als jij 30+ bent, maar je bent nog puur, snap je wat ik zeg?

    een man die puur is is nooit oud. als jij een kuise man bent en je leeft in reinheid, dat ben je niet oud..

    wat maakt een man oud? als de man jaren lang in onreinheid leeft in ontucht, dan wordt je oud. de zonde maakt oud en kapot..

    maar een kuise man die gezond leeft (niet rookt, niet drinkt en gewoon zijn kuisheid beschermt, regelmatig bidt, etc) is een sterke man, zowel lichamelijk als geestelijk...
    Sterker door Strijd

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    21
    02-10-2021

    Bedankt voor jullie bericht jongens. Ben benieuwd wat de meiden denken .

    Naar mijn idee is een meid op haar 23-25e al ready om te trouwen. Als ze haar studie twee jaar af heeft. Tussen de 25-30 zou ik ook nog prima vinden als zij tenminste een reden heeft en zichzelf heeft ontwikkeld en niet de standaard is.

    Hoe denken de meiden hier in het algemeen over bij mannen?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Citaat Geplaatst door musazizaw Bekijk reactie
    Bedankt voor jullie bericht jongens. Ben benieuwd wat de meiden denken .

    Naar mijn idee is een meid op haar 23-25e al ready om te trouwen. Als ze haar studie twee jaar af heeft. Tussen de 25-30 zou ik ook nog prima vinden als zij tenminste een reden heeft en zichzelf heeft ontwikkeld en niet de standaard is.

    Hoe denken de meiden hier in het algemeen over bij mannen?
    niet te veel zorgen maken hoe meiden denken...

    vrouwen komen vaak met bepaalde praatjes en rare logica..

    jij bent de man, jij moet leiden en het denkwerk doen, de vrouw heeft als rol om te volgen en te verzorgen..
    Sterker door Strijd

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.474
    01-06-2018

    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    niet te veel zorgen maken hoe meiden denken...

    vrouwen komen vaak met bepaalde praatjes en rare logica..

    jij bent de man, jij moet leiden en het denkwerk doen, de vrouw heeft als rol om te volgen en te verzorgen..
    Ik vind het eigenlijk alleen maar mooi om te lezen dat hij reacties van beide wil lezen. Zowel van de man als van de vrouw. Een mening mag je altijd geven vind ik.

    Genoeg dames hier die hun mening kunnen geven op een normale en volwassen manier.


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    21
    02-10-2021

    Citaat Geplaatst door Miss_gezellig Bekijk reactie
    Ik vind het eigenlijk alleen maar mooi om te lezen dat hij reacties van beide wil lezen. Zowel van de man als van de vrouw. Een mening mag je altijd geven vind ik.

    Genoeg dames hier die hun mening kunnen geven op een normale en volwassen manier.

    Hoe denk jij over de vraagstelling ?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    36
    19-09-2020

    A guy is never to old.

    Je bent druk bezig met het inrichten van je leven, het is normaal dat je doelen stelt voor jezelf. Wij vrouwen en ook mannen, hebben niet in de hand wanneer we zullen trouwen. Allah heeft dat al wayback voor ons bepaald. Tuurlijk hebben de vrouwen dat ideale beeld van ik trouw op mijn 22e etc, maar soms heeft Allah voor een ieder van ons iets anders in gedachte. En daar zullen we ons bij neer moeten leggen en sabr in vinden.

    Moge Allah jou voorzien van een vrome vrouw en moge Allah de rest ook voorzien van hetgeen waar zijn hart naar verlangt.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    3.474
    01-06-2018

    Citaat Geplaatst door musazizaw Bekijk reactie
    Hoe denk jij over de vraagstelling ?
    “Kort, maar krachtig” nee, ik vind 33 niet te oud ik vind het een mooie leeftijd. Wat ik je wel wil meegeven is, soms kom je iemand tegen op een bepaald moment in je leven wat “niet goed” uit komt. Laat je niet door bepaalde dingen of omstandigheden tegen houden om die persoon geen kans te geven. Elk issue heeft haar oplossing. Kijk langer dan je neus lang is, zoals je bij de vraagstelling al heel mooi doet

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    36
    19-09-2020

    Citaat Geplaatst door Kiki- Bekijk reactie
    Inderdaad. Ameen op je dua!
    ❤️

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    21
    02-10-2021

    Citaat Geplaatst door Bloempje41 Bekijk reactie
    A guy is never to old.

    Je bent druk bezig met het inrichten van je leven, het is normaal dat je doelen stelt voor jezelf. Wij vrouwen en ook mannen, hebben niet in de hand wanneer we zullen trouwen. Allah heeft dat al wayback voor ons bepaald. Tuurlijk hebben de vrouwen dat ideale beeld van ik trouw op mijn 22e etc, maar soms heeft Allah voor een ieder van ons iets anders in gedachte. En daar zullen we ons bij neer moeten leggen en sabr in vinden.

    Moge Allah jou voorzien van een vrome vrouw en moge Allah de rest ook voorzien van hetgeen waar zijn hart naar verlangt.
    Bedankt voor het goede dat je mij wenst. Ik wens jou ook het beste!

    Is voor jou 22 de ideale leeftijd voor een vrouw om te gaan trouwen? Wat zou dan de grens ongeveer zijn?

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    21
    02-10-2021

    Citaat Geplaatst door Miss_gezellig Bekijk reactie
    “Kort, maar krachtig” nee, ik vind 33 niet te oud ik vind het een mooie leeftijd. Wat ik je wel wil meegeven is, soms kom je iemand tegen op een bepaald moment in je leven wat “niet goed” uit komt. Laat je niet door bepaalde dingen of omstandigheden tegen houden om die persoon geen kans te geven. Elk issue heeft haar oplossing. Kijk langer dan je neus lang is, zoals je bij de vraagstelling al heel mooi doet
    We doen ons best ! Wat verwacht jij dat de man op zijn minst ready moet hebben wil hij gaan verloven ?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.474
    01-06-2018

    Citaat Geplaatst door musazizaw Bekijk reactie
    We doen ons best ! Wat verwacht jij dat de man op zijn minst ready moet hebben wil hij gaan verloven ?
    Om te beginnen dat hij volwassen is en zijn verantwoordelijkheid neemt en uiteraard weet wat zijn rol is als partner/vader. Hij is immers de man in huis. Tegelijkertijd zou ik het een pluspunt vinden als hij (net als ik) nooit het kind in zich wil verliezen

    Een rijbewijs is belangrijk, een redelijk inkomen. ( we kunnen onze inkomens samenvoegen) en ik ben een persoon die haar partner altijd zal steunen en altijd zal proberen uit te dagen en inspireren om het beste uit hem zelf te halen. Een woning is geen issue, we kunnen altijd tijdelijk bij schoonouders of elders wonen. Als je maar een team vormt en samen ergens naartoe wil werken.

    Verder gewoon niet zo moeilijk doen en transparant blijven. Samen kun je een heel eind komen als je op 1 lijn zit en een gezamenlijk doel hebt.

    Vergeet niet te genieten van de kleine dingen en te houden van elkaar. De rest komt vanzelf. Daar ben ik 100% van overtuigd. Het is maar hoe je er zelf in staat en hoe je zelf bent ingesteld.

    Waar een wil is......

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    21
    02-10-2021

    Citaat Geplaatst door Miss_gezellig Bekijk reactie
    Om te beginnen dat hij volwassen is en zijn verantwoordelijkheid neemt en uiteraard weet wat zijn rol is als partner/vader. Hij is immers de man in huis. Tegelijkertijd zou ik het een pluspunt vinden als hij (net als ik) nooit het kind in zich wil verliezen

    Een rijbewijs is belangrijk, een redelijk inkomen. ( we kunnen onze inkomens samenvoegen) en ik ben een persoon die haar partner altijd zal steunen en altijd zal proberen uit te dagen en inspireren om het beste uit hem zelf te halen. Een woning is geen issue, we kunnen altijd tijdelijk bij schoonouders of elders wonen. Als je maar een team vormt en samen ergens naartoe wil werken.

    Verder gewoon niet zo moeilijk doen en transparant blijven. Samen kun je een heel eind komen als je op 1 lijn zit en een gezamenlijk doel hebt.

    Vergeet niet te genieten van de kleine dingen en te houden van elkaar. De rest komt vanzelf. Daar ben ik 100% van overtuigd. Het is maar hoe je er zelf in staat en hoe je zelf bent ingesteld.

    Waar een wil is......
    Mooi om te horen. Kinderen zijn inderdaad alles, de schat van het leven. Zij staan op nummer 1!

    Geen idee hoe de vrouwen kijken naar inkomen. Ik ben een persoon die al vanaf dag 1 alles wil verzorgen, de vrouw hoeft niet te werken en als ze wilt werken dan is dat, omdat ze gestudeerd heeft en wilt werken voordat ze het te druk gaat krijgen met kinderen. Wat er over blijft van mijn salaris zou ik dan door 2e delen.
    Al heb ik dan een goed betaalde baan als software engineer, is geld voor mij niet belangrijk.

    Woning is bij mij wel een issue, ik ben iemand die niet bij schoonouders of bij mijn ouders wil wonen met een vrouw. Dan ga ik liever de particuliere markt op en betaal ik me wel blauw aan een te hoge huur als we beiden niet genoeg inschrijftijd hebben voor een sociale eensgezingswoning.
    Natuurlijk wel na 10 jaar een woning kopen, omdat het dan kan met de baan waar ik voor heb gestudeerd.

    Heel goed dat je jouw man wilt steunen en supporten. Dat is ook heel belangrijk! Samen naar een mooiere toekomst werken iedere dag is het motto! Transparantie is daarbij de fundering natuurlijk.

    Genieten en houden van elkaar is zeker de bedoeling, anders gaat het niks worden. Vandaar is het belangrijk om de persoon eerst goed te leren kennen, leuk te vinden, verliefd te worden voordat er uberhaupt een bruiloft ter sprake kan komen.

    Waar een wil is, daar is zeker een weg. Ik ben een persoon die zijn vrouw als een koningin wil dienen in het leven. Alles kan je kopen, behalve een vrouw. Daar betaal je mee met je bloed, zweet en tranen.
    Als ik en een toekomstige partner verliefd raken, dan weet ik dat het goed gaat komen. Alleen al het openen van dit topic op dit forum heeft me het antwoord gegeven waar ik eigenlijk naar zocht.

    Ik ben nu 29, eigenlijk wou ik pas beginnen met zoeken wanneer ik 33 ben en alles op een rijtje heb, kosten bruiloft, huis, grote auto, al het geld voor de inboedel, studieschuld afbetaald etc.
    Maar nu besef ik me dat ik beter gelijk kan beginnen met zoeken wanneer ik de kosten voor de bruiloft heb gespaard en dan komt het huis, de inboedel en mijn studieschuld vanzelf wel.
    Maarja, een vrouw wil ik gelijk alles bieden, maar dan ben ik pas 33. Ik zal het vanzelf meemaken, nu nog mijn laatste jaar afmaken van mijn studie en eerst een jaartje werken om te sparen voor een bruiloft. Hopelijk is 15k genoeg. Hoe denk jij er trouwens over? Over de kosten voor een bruiloft?

    Leuk gesprek, bedankt voor je tijd. Hoe zit het eigenlijk met jou? Ben je al getrouwd? Studeer je nog? Ben je nog vrijgezel? Deze vraag puur uit nieuwschierigheid.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    36
    19-09-2020

    Citaat Geplaatst door musazizaw Bekijk reactie
    Bedankt voor het goede dat je mij wenst. Ik wens jou ook het beste!

    Is voor jou 22 de ideale leeftijd voor een vrouw om te gaan trouwen? Wat zou dan de grens ongeveer zijn?
    Barakallahoufiek.
    Ja vroeger in mijn ideale plaatje, zeker.
    Maar het leven gaat door. Ben de22 over, maar geen lijken overboord haha.
    Ik geloof in de qadr Van Allah ta3ala. Wanneer iets komt, komt het. Je doet dou3a en geniet van de andere dingen in het leven tot Allah je een vrome partner schenkt.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    21
    02-10-2021

    Citaat Geplaatst door Bloempje41 Bekijk reactie
    Barakallahoufiek.
    Ja vroeger in mijn ideale plaatje, zeker.
    Maar het leven gaat door. Ben de22 over, maar geen lijken overboord haha.
    Ik geloof in de qadr Van Allah ta3ala. Wanneer iets komt, komt het. Je doet dou3a en geniet van de andere dingen in het leven tot Allah je een vrome partner schenkt.
    Er om hopen is goed, maar inspanning verrichten op zijn tijd is ook belangrijk. Als vrouw zijnde kan jij je de vraag afstellen, waar zoeken jongens naar vrouwen. Daar zorg je dat je dan aanwezig bent en doe je jouw best om eruit te springen.
    Natuurlijk gebeurt dat met een gezonde dozes aan emotie, te veel hopen op een bepaald iemand is ook niet goed. Het gaat gepaard met investeringen van beiden kanten lijkt mij.

    Er zijn vele wegen die naar een stad leiden. De vraag is, hoe ziet deze stad er uit .

    Hoe denk jij er over als een meisje een jongen aanspreekt? Moet dat altijd de jongen zijn?