1. #31
    .. .. ..

    Reacties
    5
    01-03-2022

    Citaat Geplaatst door Bloempje41 Bekijk reactie
    Dat zeker, een man is een man. He takes the first step. Ik vind dat een vrouw schaamte hoort te hebben en het staat haar niet om een man aan te spreken. En indd, wat je zegt.. Als jij klaar bent voor een huwelijk kun je dat via vele wegen aangeven.
    Maar helaas de dag vallen mannen en ook vrouwen, niet meer op de dingen die vroeger belangrijker waren. In de zin van: wie ben je, hoe zie je er natural uit.. Laatste tijd alleen maar social media psyco's die worden gevoed door onzin. Meisjes die helemaal losgeslagen zijn. Botox hier en daar
    Allahihgfed.
    Super verwoord
    ..... .... .. ...

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    206
    31-10-2013

    Topicstarter je bent zeker niet te oud om te trouwen! Het is niet dat je aan het niksen bent in je leven want je werkt aan je toekomst.
    Alhamdoulilah.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    710
    27-04-2003

    Selemoheleikom,je bent zeker niet te oud om te trouwen net of oude mensen niet mogen trouwenํ ฝํธ.Maar wat ik echt niet begrijp is,waarom men zoveel geld aan een bruiloft uitgeeft vb 15k.De meeste huwelijken van tegenwoordig duren korter dan de periode,waarin men dit bedrag bij elkaar heeft gespaard. Allah ejhewn iedereen die naar het goede streeft.
    Laatst gewijzigd door superwomen: 20-09-2022 om 00:10 Reden: Miste text

  4. #34
    ุงู„ู…ู…ู„ูƒุฉ ุงู„ู…ุบุฑุจูŠุฉ โ™ฅ๏ธ

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Bloempje41 Bekijk reactie
    Dat zeker, een man is een man. He takes the first step. Ik vind dat een vrouw schaamte hoort te hebben en het staat haar niet om een man aan te spreken. En indd, wat je zegt.. Als jij klaar bent voor een huwelijk kun je dat via vele wegen aangeven.
    Maar helaas de dag vallen mannen en ook vrouwen, niet meer op de dingen die vroeger belangrijker waren. In de zin van: wie ben je, hoe zie je er natural uit.. Laatste tijd alleen maar social media psyco's die worden gevoed door onzin. Meisjes die helemaal losgeslagen zijn. Botox hier en daar
    Allahihgfed.
    Er is hรฉlemaal niks schaamteloos aan wanneer een vrouw kenbaar maakt met een man te willen huwen indien ze hem geschikt acht als echtgenoot. Integendeel ze toont juist kracht en moed en weet wat ze wilt in haar leven.

    Kijk naar het voorbeeld van Gadiza radi Allaho 3anha.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.โ™ฅ๏ธAllah ya7afdรฉk Vรดtre Majestรฉ Vive Sidna

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    87
    28-07-2022

    Je bent waarschijnlijk op je hoofd gevallen als je 15k uitgeeft aan een feestje voor een dag.

  6. #36
    ุงู„ู…ู…ู„ูƒุฉ ุงู„ู…ุบุฑุจูŠุฉ โ™ฅ๏ธ

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door BlackSlimShady Bekijk reactie
    Khadeeja ging via via een vriendin van haar, dus get your facts straight
    Khadija radi Allah 3anha heeft iemand in vertrouwen genomen. Het hoe en waarom heb ik niet geplaatst aangezien iedereen dat verhaal onderhand wel kent.

    Mijn punt is duidelijk namelijk als vrouw kun je altijd kenbaar maken mocht je interesse hebben in een potentieel echtgenoot. en daar is helemaal niets schaamteloos aan.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.โ™ฅ๏ธAllah ya7afdรฉk Vรดtre Majestรฉ Vive Sidna

  7. #37
    ุงู„ู…ู…ู„ูƒุฉ ุงู„ู…ุบุฑุจูŠุฉ โ™ฅ๏ธ

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door BlackSlimShady Bekijk reactie
    Het ging om het zelf aanspreken van een man.

    'Ik vind dat een vrouw schaamte hoort te hebben en het staat haar niet om een man aan te spreken.'
    Als ik een man geschikt acht als toekomstige echtgenoot dan is daar niets schaamteloos aan wil ik dit kenbaar maken in persoon. Hoe ik dat wil aanpakken is mijn keuze en vrije wil
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.โ™ฅ๏ธAllah ya7afdรฉk Vรดtre Majestรฉ Vive Sidna

  8. #38
    Anti Barcelona

    Reacties
    1.251
    10-03-2008

    Wat is orthodox religieus ????

  9. #39
    Ja ik ben een oudlid

    Reacties
    123
    22-09-2022

    Het is een kromme culturele gedachtegoed om te zeggen dat een vrouw een man niet ten huwelijk mag vragen en men dient op te passen met zijn of haar uitspraken.

    ุนู† ุซูŽุงุจูุช ุงู„ู’ุจูู†ูŽุงู†ููŠู‘ู ู‚ูŽุงู„ูŽ : ูƒูู†ู’ุชู ุนูู†ู’ุฏูŽ ุฃูŽู†ูŽุณู ุŒ ูˆูŽุนูู†ู’ุฏูŽู‡ู ุงุจู’ู†ูŽุฉูŒ ู„ูŽู‡ู ุŒ ู‚ูŽุงู„ูŽ ุฃูŽู†ูŽุณูŒ : ุฌูŽุงุกูŽุชู’ ุงู…ู’ุฑูŽุฃูŽุฉูŒ ุฅูู„ูŽู‰ ุฑูŽุณููˆู„ู ุงู„ู„ู‘ูŽู‡ู ุตูŽู„ู‘ูŽู‰ ุงู„ู„ู‘ูŽู‡ู ุนูŽู„ูŽูŠู’ู‡ู ูˆูŽุณูŽู„ู‘ูŽู…ูŽ ุชูŽุนู’ุฑูุถู ุนูŽู„ูŽูŠู’ู‡ู ู†ูŽูู’ุณูŽู‡ูŽุง ุŒ ู‚ูŽุงู„ูŽุชู’ : ูŠูŽุง ุฑูŽุณููˆู„ูŽ ุงู„ู„ู‘ูŽู‡ู ุฃูŽู„ูŽูƒูŽ ุจููŠ ุญูŽุงุฌูŽุฉูŒ ุŸ .
    ููŽู‚ูŽุงู„ูŽุชู’ ุจูู†ู’ุชู ุฃูŽู†ูŽุณู : ู…ูŽุง ุฃูŽู‚ูŽู„ู‘ูŽ ุญูŽูŠูŽุงุกูŽู‡ูŽุง ุŒ ูˆูŽุง ุณูŽูˆู’ุฃูŽุชูŽุงู‡ู’ ! ูˆูŽุง ุณูŽูˆู’ุฃูŽุชูŽุงู‡ู’ ! ู‚ูŽุงู„ูŽ : ู‡ููŠูŽ ุฎูŽูŠู’ุฑูŒ ู…ูู†ู’ูƒู ุŒ ุฑูŽุบูุจูŽุชู’ ูููŠ ุงู„ู†ู‘ูŽุจููŠู‘ู ุตูŽู„ู‘ูŽู‰ ุงู„ู„ู‘ูŽู‡ู ุนูŽู„ูŽูŠู’ู‡ู ูˆูŽุณูŽู„ู‘ูŽู…ูŽ ุŒ ููŽุนูŽุฑูŽุถูŽุชู’ ุนูŽู„ูŽูŠู’ู‡ู ู†ูŽูู’ุณูŽู‡ูŽุง .
    ุฑูˆุงู‡ ุงู„ุจุฎุงุฑูŠ ( 4828 ) .

    Er is helemaal niets op tegen. Al zou ze dit direct doen door te zeggen: Zou je met mij willen trouwen?

    Wat echter werkelijk schaamteloos is, is dat mannen en vrouwen elkaar in prive voor jaren en jaren spreken, Zina plegen en vervolgens ook nog eens doodleuk uit elkaar gaan alsof het de normaalste zaak is van de wereld.

  10. #40
    Ja ik ben een oudlid

    Reacties
    123
    22-09-2022

    Citaat Geplaatst door BlackSlimShady Bekijk reactie
    Heeft iemand gezegd dat het niet is toegestaan dat een vrouw een man ten huwelijk vraagt dan?
    Je hebt gelijk, mijn excuses.

    Maar een uitspraken zoals "dat het een vrouw niet staat" of "het is niet vrouwelijk" is ook een kwalijke uitspraak. Als het werkelijk een zaak was die beschamend is voor de vrouw dan was dit nooit toegestaan.

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    368
    01-09-2022

    Citaat Geplaatst door musazizaw Bekijk reactie
    Bedankt dat jullie dames de tijd willen nemen om de vraag te lezen en eventueel te reageren. Graag wil ik eerst wat over mezelf zeggen als achtergrondinformatie.
    Momenteel ben ik 29 en een web developer. Helaas heb ik mijn MBO en HBO pas laat afgemaakt omdat ik pas op mijn 21e wist wat ik als beroep wil gaan uitoefenen, mijn MBO op mijn 25e en HBO pas op mijn 29e.
    Daarnaast ben ik vanaf mijn 19e tot aan mijn 26e orthodox religieus en heb ik nooit gedacht om een relatie met een meid te zoeken vooraf aan een huwelijk.

    Helaas moet ik nog wachten op een socialehuurwoning en waarschijnlijk zal ik pas op mijn 33e een sociale huurwoning kunnen vinden. Of ik betaal me blauw en kan op mijn 31e een particuliere huurwoning vinden.
    Ook heb ik nog een studieschuld die ik deels wil afbetalen. Daarnaast wil ik ook rondt de 15k sparen voor een bruiloft en een kleine 8k voor een start van een inboedel. Met een sociale huurwoning gaat dat beter. Uiteindelijk wil ik over 10 jaar wel een huis kopen.

    Zouden afgestudeerde meiden van (23-28) een jongen van 33 "te oud" vinden? En is 31 ook al "te oud" als 33 dat al is?

    PS: Waarom ik waarde hecht aan een woning, geld voor de bruiloft en het aflossen van een groot deel van mijn studieschild is, omdat ik niet zo maar een relatie wil terwijl ik nog geen woning heb en het geld voor de bruiloft heb.
    Tevens wil ik ook niet het huwelijk opzadelen met een grotere studieschuld.
    je een lage eigenwaarde zo te zien . Je bent gestudeerd en een goede baan . En bent praktiserend . Je bent een grote SUKKEL als je een vrouw van 28 neemt op je 33

    18/22 is perfect voor jou

  12. #42
    Married and children

    Reacties
    390
    17-05-2022

    Je bent dan zeker niet te oud. Je hebt wat gemaakt van je leven; een studie afgerond, tegen die tijd geld gespaard en een woning bemachtig. Je hebt niet stil gezeten.
    Toen ik trouwde was mijn man net 32 geworden. En genoeg anderen die rond die leeftijd trouwen.

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    1.904
    03-04-2007

    Je bent nooit te oud om te trouwen

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    390
    15-03-2014

    Citaat Geplaatst door Mary96 Bekijk reactie
    Je bent zeker nooit te oud om te studeren en te trouwen. Wat ik lees is dat je zeker een ontwikkeling hebt doorgemaakt met vallen en opstaan. Ik ben zelf al vroeg klaar met studeren en ik ben van plan In Shaa Allah verder te studeren.

    Voor mij is het heel belangrijk dat iemand een doel heeft en daar naartoe werkt en zich bewust is van zijn verantwoordelijkheden. Tuurlijk moet je voor het huwelijk instapt wel enig financieel stabiel zijn en een woning hebben.
    .

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    726
    23-08-2020

    Prima leeftijd als man