1. #76
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    turksemedia.nl

    Ik heb die site eens opgezocht.

    Dat "nieuws" van die site komt allemaal rechtstreeks van https://www.aa.com.tr/en.
    Dat is anadolu agency.

    En lees dit eens :
    The Anadolu Agency was founded in 1920 during the Turkish War of Independence to spread Turkish propaganda
    Since the Justice and Development Party (AKP) took power, AA and the Turkish Radio and Television Corporation (TRT) were both restructured to more closely reflect the government line.
    Anadolu Agency is often described as being a propaganda machine for the Turkish government.

    Het staat gewoon in de omschrijving. Overheids propaganda...

    Ik vond dat altijd al een obscure Erdogan media site. En het is prettig om even te zien dat het ook zo is.

  2. #77
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    ’Problemen gaan als kettingreactie door Turkije’
    Door: Maarten van Aalderen vanuit Istanbul

    Turken klagen steen en been over de gierende inflatie. De Turkse lira blijft maar kelderen, de armoede neemt toe. Ook de modale Turk redt het niet en weet niet hoe hij het einde van de maand haalt nu zijn inkomen steeds minder waard is ten opzichte van de enorm stijgende prijzen. Toch weten sommigen buiten de inflatiecrisis te blijven, bijvoorbeeld de Nederlandse ondernemer Eppo Woortman (54).

    Woortman woont sinds 2004 in Istanbul en heeft een eigen bedrijf, Deisko (Turkse afkorting voor duurzame temperatuurbescherming). Het bedrijf richt zich onder andere op logistiek, opslag en vers behoud van groenten en fruit. In zijn directe omgeving heeft hij geen noodlijdende Turken in de rij gezien, al beseft hij natuurlijk wel wat er om hem heen gebeurt.

    „Je ziet om je heen dat er problemen zijn door de inflatie, in veel zaken”, vertelt Woortman bij hem thuis in de wijk Atasehir, aan de Aziatische kant van Istanbul. Zijn bedrijf is ietsje verderop, vlak bij de Yeditepe-universiteit.

    „Het minimale loon is verhoogd, dat moet worden terugverdiend. Er zullen daarom nog veel prijsstijgingen komen. Op 1 januari aanstaande wordt het minimumloon verdubbeld van 2825 lira naar 4253 lira. Als je het omrekent naar de euro is het nog steeds niks en het volk schiet er ook weinig mee op. Je verlegt het probleem en het probleem wordt er alleen maar groter door, als een kettingreactie”, aldus de Nederlander.

    Woortman haalt wat uit enkele lessen economie aan: „Ik weet dat renteverhoging een methode is om de inflatie te beteugelen. Je kunt ook de bevolking naar de knoppen helpen, waarna de koopkracht daalt en de prijs op een gegeven moment vanzelf weer gaat zakken. Maar dat is dan op lange termijn. Volgens mij is dat een gevaarlijke weg. Persoonlijk denk ik dat renteverhoging hier de beste oplossing is.”

    De opvatting van Woortman ligt in dezelfde lijn als van de Turkse werkgeversorganisatie Tüsiad en vele internationale economische waarnemers, die denken dat het huidige Turkse beleid, waarin de rente niet wordt verhoogd maar zelfs verlaagd, het land economisch naar de knoppen helpt.

    „Ik ben zelf in een gelukkige situatie, waarin ik vooralsnog mijn marges in euro/dollar kan aanhouden waardoor mijn winst ongeveer gelijk is. Ik kan mijn personeel (drie mensen in vaste loondienst, red.) gewoon dusdanig blijven betalen dat ze vrijgesteld zijn van het inflatieprobleem.”

    De Nederlandse ondernemer denkt dat zijn bedrijf nu juist nuttig is voor velen. „Ik heb gelukkig producten die alles te maken hebben met de besparing op logistieke processen. Ik zie de laatste tijd stijgende belangstelling hiervoor. Processen die te maken hebben met optimalisering en verbetering tijdens een slechte economische periode doen het in crisistijd altijd goed. Wat dat betreft is Turkije niet verkeerd. Want hier is altijd wel een crisis”, lacht Woortman.

    Toch kan de ondernemer niet zeggen dat de inflatie veel voordelen oplevert. „Als op een gegeven moment ook de grote bedrijven niet meer het kapitaal vinden om te investeren dan zal dat betekenen dat het ook voor mij ophoudt. Ik ondervind met de sterk veranderende wisselkoers zowel voor- als nadelen. Als ik dollars en euro’s binnenkrijg heb ik wel een groot voordeel. Maar je moet het van twee kanten bekijken. Een groot nadeel is als je kapitaal investeert in je bedrijf dat genoteerd staat in Turkse lira. Het tegoed dat je hebt van de staat verdampt ook. Alles heft elkaar dus een beetje op.”


    https://www.telegraaf.nl/financieel/...hogere-prijzen

  3. #78
    MVC Lid

    Reacties
    2.748
    14-07-2019

    Turkse minister wordt aangepakt op live TV voor belachelijke uitspraken.

    Turkish finance minister berated for claiming U.S. Fed run by 5 families

    https://ahvalnews.com/federal-reserv...run-5-families

    “Think about it this way – they employ a person as the head of NASA who says: “the world is actually flat”.

    “This is insane and embarrassing for Turkey. Turkey needs professionals in key posts,”

    "Public display of racism and antisemitism by Turkey's finance minister - this is how the vast majority of Turkey's political Islamists think and talk, mostly private, but in this case, on public TV,

  4. #79
    Djengiz

    Reacties
    6.995
    05-01-2020

    wel Turkse websites afkraken en dan komt die met telegraaf.nl

    wat een clown
    Citaat Geplaatst door Sfenj Bekijk reactie
    ik ben liever zionistische dier dan een turk. Dat mag best gezegd worden dayouth
    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  5. #80
    Verbannen

    Reacties
    5.552
    08-10-2020

    Citaat Geplaatst door Uitroepteken Bekijk reactie
    Turkse minister wordt aangepakt op live TV voor belachelijke uitspraken.

    Turkish finance minister berated for claiming U.S. Fed run by 5 families

    https://ahvalnews.com/federal-reserv...run-5-families

    “Think about it this way – they employ a person as the head of NASA who says: “the world is actually flat”.

    “This is insane and embarrassing for Turkey. Turkey needs professionals in key posts,”

    "Public display of racism and antisemitism by Turkey's finance minister - this is how the vast majority of Turkey's political Islamists think and talk, mostly private, but in this case, on public TV,



    Dat is daar idd aan de hand ahahahahaha