1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.171
    15-01-2013

    Ernstig ziek

    Hoe het begon...

    Het begon allemaal op een donkere donderdagavond, 23 september 2021. Ik dronk een lekker kopje Cup a Soup champignon, dacht dat er een champignon in mijn keel vastzat, slikte daarom verkeerd een stukje brood dat ik gedrenkt had in olijfolie door om het champignontje weg te krijgen, en de volgende dag (vrijdag) KLIK. Bij het eten, drinken, en gewoon droog slikken, speeksel slikken. Bij alles klikte mijn keel.

    Ik bel de huisarts, die was dicht, maar volgens de assistente (die dus wel aanwezig was) zou dit vanzelf beter worden binnen 48 uur. Nou niet dus, maandag had ik het nog. Maar wie wil naar de huisarts? Niet ik. De volgende dag, dinsdag 28 september 2021, bel ik toch maar de huisarts. Een of ander rare assistente, die beweert dat ik nog geen afspraak kan maken en morgen maar moet bellen. Dat doe ik dus, maar ik belde 10:00 en van die rare assistente moet ik voor 08:30 bellen als ik snel terecht wil. De volgende dag bel ik als eerste 08:00, en kan ik diezelfde dag nog terecht. De huisarts luistert naar mijn verhaal, kijkt zover mogelijk in mijn keel, voelt aan mijn keel, en gooit het op overbelasting, dat vanzelf over moet gaan.

    PROBLEEM:
    23 september gebeurde het, pas 30 september kon ik bij de huisarts terecht. 6 dagen waarin ik mezelf compleet gek heb gemaakt door te googlen. "Klikkende keel" "clicking throat" "throat knacks" etc. Ik leerde ook ineens veel. Ik kwam verhalen tegen over dat eten en drinken de luchtpijp in kan, en dat je dan longontsteking krijgt en als klap op de vuurpijl een verhaal over een meisje van 3 die in Frankrijk een pannekoek at en niet kauwde, en dus stikte en kwam te overlijden.

    Hierdoor begon ik anders te slikken, gedurende deze week. Sowieso anders slikken, doordat ik de klik eng vond, toen anders slikken, omdat ik bang was dat iets mijn luchtpijp in gaat, en anders slikken ter voorkoming dat ik grote stukken voedsel inslik. Ik kauw gespannen en wel 100 keer, schraap voedsel terug naar boven als ik denk dat het te groot is, en meer van dit soort fratsen.

    Er ontstonden in die week naast de klikjes (ja, er waren er meerdere) in mijn keel, dus ook andere klachten. Ik ben niet iemand die boert, ik kon liters cola drinken, zonder te boeren of zelfs maar de neiging te krijgen om te boeren. Sinds 25 september 2021 is het de hele dag door boeren (binnenmonds). Boeren, oprispingen, bij keel schrapen hoor ik gegorgel alsof er speeksel in mijn keel gorgelt, keelpijn, kriebel in mijn keel, dik slijm, globusgevoel, gewichtverlies etc.

    Geruststelling door huisarts kwam te laat...

    Er volgen weer 6 angstige dagen, en dan neem ik weer contact op met de huisarts, ik word uiteindelijk doorverwezen naar de KNO. Daar kan ik pas na 3 weken terecht. Helse weken volgen, waarin de klachten blijven toenemen. Bij de KNO wordt er met een camera in mijn keel gekeken, volgens de KNO zijn mijn spieren overbelast, ook zou ik geen brandend maagzuur hebben, en als ik het vergeet gaat het weg. Met "niets aan de hand" wordt ik naar huis gestuurd.

    2 maanden verder...

    We zijn nu bijna 2 maanden verder sinds ik bij de KNO ben geweest. De KNO heeft mij weten gerust te stellen in de zin dat ik weer eet. Ook is de klik zowat weg, alleen als ik gespannen ben, voel ik het nog weleens. Het stoort mij echter niet meer. MAAR hoe ik eet is niet veranderd. Krampachtig, bang dat ik me verslik, of dat ik stik, alles helemaal fijnkauwen. Ook gewoon speeksel slikken gaat vaak angstig. Vooral als ik in bed lig en moet slikken. Soms voel ik mezelf zowat het globusgevoel opwekken door krampachtig te slikken. Bepaalde voeding als rijst en pasta vind ik eng. Wat als er iets mijn luchtpijp inschiet? De andere klachten als overmatig boeren, komen en gaan.

    Maar goed, ik eet, en de ene dag gaat beter dan de andere. Helaas heb ik 2 weken geleden nieuwe klachten erbij gekregen. Er zit ineens een constante lichte kriebel in mijn keel, op 6 december wou ik een stuk cake eten, ik stop een stuk in mijn mond, en ineens is het alsof er een soort zucht uit mij komt, waardoor mijn schouders bij de hap even gaan hangen en ik voel een soort bons in mijn keel/slokdarm bij het doorslikken. De dag ervoor had ik ook al zoiets toen ik wou praten. Heel moeilijk uit te leggen. Gelukkig heb ik het sindsdien niet meer gehad, maar soms heb ik het idee dat dit nog eens wil gebeuren.

    Een andere nieuwe klacht is: Ik voel koude en warme dranken vanuit mijn keel naar mijn linkerborst en vervolgens mijn maag instromen. Ook hete noodle soepjes eten gaat niet meer, de hete pepers blijven achter mijn linkerborst branden. Dit waren klachten die ik nooit eerder had.

    De afgelopen 3 dagen zijn de klachten verergerd. Vandaag heb ik de hele dag boeren gehad, veel van die boeren willen ook niet naar boven komen, ook is mijn smaak weg (proefde zelfs Kinder Bueno niet meer), o ja heb nu ook een vieze zoute smaak in mijn keel/mond, keel doet vreselijk pijn, kriebel (gelukkig nog) zonder hoest, het borrelt in mijn slokdarm/maag. Frisdrank drinken is onmogelijk. Als ik dat doe dan begint er iets te zoemen/brommen bij mijn linkerborst (slokdarm) en dan is het alsof er een inwendige boer volgt die in mijn slokdarm blijft. Hetzelfde geldt voor pittig eten. Ik voelde me vandaag zo beroerd door dit alles dat ik toch maar weer een huisarts afspraak heb ingepland. Donderdag mag ik....

    VERWACHTINGEN
    Dit is het begin van het einde lijkt mij. Deze klachten zijn niet zomaar. Ik heb mezelf al ingelezen over middenrifbreuk, achalasie, maagzweren, slokdarmontstekingen en andere ernstige aandoeningen. Mijn grootste angst is dat ik een gastroscopie moet ondergaan. Waarom ik daar bang voor ben?

    1. Er zijn heel veel mensen die krijgen een klik in de keel door die gastroscopie.
    2. Hoe moet ik in vredesnaam een slang inslikken? Ik durf nauwelijks rijst en macaroni in te slikken!

    Ook vrees ik tabletten als maagzuurremmers, ik durf echt geen tabletten/pillen te slikken. Dus ik hoop dat als zoiets moet dat het in poedervorm oid is.

    Er is iets goed mis, donderdag 16 december 09:00 start de medische molen op weg naar genezing. Wat ik trouwens erg vervelend vind, is dat ik niks aan de keelpijn durf te doen. Hoestdrank? Honing? Durf ik niet, want ik weet natuurlijk nog niet waardoor de keelpijn komt. Zal lang duren voordat het donderdag 09:00 is en ik eindelijk aan de lange moeilijke weg vol operaties aan genezing kan beginnen.

    Dank voor het lezen allemaal.

  2. #2
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Lieverd

    Eet dagelijks habba sawda koud geperste zwarte zaad olie.

    Ik bestel het van lijnzaadfabriek.nl

    Ik had een hoest die 4 maanden bleef doorgaan. Dopr dagelijks 1 theelepel in te nemen. Is het hmdl weg gegaan. Wel minitheeepel.

    Eet dagelijks 7 dadels.

    Of maak er een smoothie van 7 dadels, 1 banaan, halve advocado en voldoende water.... soms theelepel havermoit. Ik doe circa half liter tot iets meer aan water toevoegen.

    1 gekookt ei als ontbijt...

    Dit alles heeft er hmd voor gezorgd dat al mn langdurige ontstekingen: keel, oog, oor blaasontstekingen hmdl weg zijn gegaan.

    Ook eczeem en acne in zn geheel van verlost.


    Ik liep jarenlang bij artsen en niets hielp...


    Slik ook magnesium, d, c met zink...

    Alle ontstekingen komen voort uit vitaminetekort.... start bij de basis...

    Kap met suikers en zuivel... vervang normale kaas en meld met geitenkaas met honing en geitenmelk en yoghurt. Even wennen... maar helpt echt!


    Allahshafiek en sterkte!!!