1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.831
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Krokodillentranen: Maxime Meiland 'erg geschrokken' van boycots

    Maxime Meiland heeft gereageerd op de recente gebeurtenissen waarbij bedrijven de samenwerking met haar en haar familie stopten vanwege anti-islamuitlatingen van haar moeder.



    Nu de islamofobe uitspraken van haar moeder de familie in de portomonee beginnen te raken schrijft de jongste Meiland-telg op Instagram erg geschrokken te zijn van wat er allemaal gebeurd is.

    "Lieve mensen, ik ben erg geschrokken van de situatie de afgelopen dagen en wil hier iets over kwijt", schrijft Maxime (26). "Laat ik vooropstellen dat het nooit mijn bedoeling is geweest om een groepering buiten te sluiten of iemand tekort te doen in zijn of haar geloof. Nederland is (gelukkig) een divers land met vele afkomsten en geloven. Ik respecteer vanzelfsprekend iedereen, ongeacht afkomst of geloof."

    Verder laat ze weten dat ze haar moeder steunt, maar dat dat niet wil zeggen dat ze overal hetzelfde over denken. "Ik vind het schrikwekkend dat mijn woorden volledig uit zijn verband zijn getrokken door media en dergelijke", zegt ze, verwijzend naar een recent tv-interview waarin ze ook zei haar moeder te steunen.

    Tot slot biedt Maxime haar excuses aan en zegt ze geleerd te hebben van het gebeurde. "Ik heb mijn les geleerd en ben met mijn neus op de feiten gedrukt. Ik wil mijn excuses aanbieden aan de mensen die zich persoonlijk geraakt hebben gevoeld door deze situatie.".

    Deze week trokken verschillende bedrijven hun handen af van een samenwerking met de familie Meiland, nadat kaartenproducent Hallmark dat vorige week al deed. De bedrijven, waaronder ook matrassenmerk Emma en Nivea, deden dat vanwege de uitspraken die moeder Erica Renkema doet in haar boek Erica.

    'Moeder Meiland' vergelijkt daarin vrouwen in boerka met pinguïns en noemt hoofddoekjes "niet normaal". Ook stelt ze dat de islam "heel veel ellende brengt" en dat zij dit wil tegenhouden.

    De genoemde bedrijven vinden logischerwijs dat deze ideeën niet stroken met wat zij als bedrijf willen uitstralen.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.402
    16-07-2019

    je moeder je zus en jij een hoofddoek dragen en dan komen met excuses snapie.

  3. #3
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020


  4. #4
    Atlasleeuwin.

    Reacties
    10.840
    08-12-2013

    Ik heb extra veel Milka en Nivea gekocht vandaag. M'n buurvrouw is geopereerd dus we sturen een Hallmark kaartje. ;o

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.482
    19-05-2017

    Bigtje
    ESpanyol-Egyptisch


    Invalide

  6. #6
    MVC Premium

    Reacties
    880
    04-10-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Mooie dame met een gay als vader en een moeder die net lijkt alsof ze haar voor de helft gecremeerd hebben. Foei
    Gebruikersnaam niet meer actief.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Donder op met dit soort onzin

  8. #8
    Lekker belangrijk.

    Reacties
    9.254
    23-01-2008

    Ze heeft wel mooie ogen.
    Legum omnes servi sumus ut liberi esse possimus.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    129
    23-08-2020

    Citaat Geplaatst door tetouzient_ Bekijk reactie
    Ze heeft wel mooie ogen.
    is ook gewoon een mooie vrouw, ondanks dat ze beetje aan haar lippen heeft geknutseld.
    Zij is altijd al een mooie vrouw geweest.

  10. #10
    Altijd paraat

    Reacties
    10.150
    21-06-2010

    Hit'm where it hurts, euroaanbidders beginnen snel te janken als je de portemonnee raakt...geen moraal geen standvastigheid en geen principes.
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    putin wordt in leven gehouden door Erdogan.. iedere schele tok snapt dit wel

    russische economie blijft draaien dankzij Turkije waar die keurig en netjes op tijd zijn gas en olie aflevert met flinke roebel korting

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    12.107
    09-06-2009

    Keihard aanpakken dat tuig. Geen plek in holland voor zulke racisten.
    ''Fascisme is rechtspopulisme dat is uitgezaaid''. (Neiwert)

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    9.183
    26-03-2016

    Citaat Geplaatst door -oushen- Bekijk reactie
    Hit'm where it hurts, euroaanbidders beginnen snel te janken als je de portemonnee raakt...geen moraal geen standvastigheid en geen principes.
    dit dus, maar haast alle blanken zijn zo... Geen principes

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Vrijheid van meningsuiting, grondrecht.
    Maar met de cancel inquisitie kan dat niet meer.
    Althans als men iets zegt over negers of de islam kun je het vergeten.
    Dan wordt men enorm zenuwachtig.

    De moeder schrijft iets in een boek en haar hele familie wordt gecanceld.
    Zo gaat dat tegenwoordig.

    Ik heb dat boek niet gelezen, heb alleen gelezen dat het probleem zou zijn dat moeders Meiland het vreemd vindt, de plicht tot dragen van een hoofddoek, en dat boerka's op straat geen gezicht zijn.
    Is dat islam haat?

    De boerka werd door Perzische zeer orthodoxe bergvolken gebruikt, vele eeuwen voor de koran zou ontstaan.
    De koran geeft slechts als kleding voorschrift voor vrouwen het bedekken van haar juwelen, schaamstreek en boezem.
    Heel verstandig voorschrift, dat ook hier door niet-moslims bij vrouwen gebruikelijk is.
    Boerka heeft niets met de islam te maken, zoals ook flink wat (moslim) islamwetenschappers in het verleden al hebben gezegd en geschreven.

    koran 24:31 o.a. ",,,,,,,,,,en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is"

    Dit geeft het al aan bij het dragen van een boerka is er niet eens een mens te zien.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  14. #14
    Atlasleeuwin.

    Reacties
    10.840
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Vrijheid van meningsuiting, grondrecht.
    Maar met de cancel inquisitie kan dat niet meer.
    Althans als men iets zegt over negers of de islam kun je het vergeten.
    Dan wordt men enorm zenuwachtig.

    De moeder schrijft iets in een boek en haar hele familie wordt gecanceld.
    Zo gaat dat tegenwoordig.

    Ik heb dat boek niet gelezen, heb alleen gelezen dat het probleem zou zijn dat moeders Meiland het vreemd vindt, de plicht tot dragen van een hoofddoek, en dat boerka's op straat geen gezicht zijn.
    Is dat islam haat?

    De boerka werd door Perzische zeer orthodoxe bergvolken gebruikt, vele eeuwen voor de koran zou ontstaan.
    De koran geeft slechts als kleding voorschrift voor vrouwen het bedekken van haar juwelen, schaamstreek en boezem.
    Heel verstandig voorschrift, dat ook hier door niet-moslims bij vrouwen gebruikelijk is.
    Boerka heeft niets met de islam te maken, zoals ook flink wat (moslim) islamwetenschappers in het verleden al hebben gezegd en geschreven.

    koran 24:31 o.a. ",,,,,,,,,,en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is"

    Dit geeft het al aan bij het dragen van een boerka is er niet eens een mens te zien.
    Vrijheid van meningsuiting is geen vrijbrief om mensen te beledigen. Overigens maken die bedrijven ook gewoon gebruik van dezelfde grondrecht.

    En wat stellen grondrechten tegenwoordig nog voor joh, Hugo en Mark kunnen je daar alles over vertellen.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door Frozen Bekijk reactie
    Vrijheid van meningsuiting is geen vrijbrief om mensen te beledigen. Overigens maken die bedrijven ook gewoon gebruik van dezelfde grondrecht.

    En wat stellen grondrechten tegenwoordig nog voor joh, Hugo en Mark kunnen je daar alles over vertellen.
    De enige die in een rechtstaat bepaalt of het grondrecht vrijheid van meningsuiting is overtreden, b.v. zoals jij zegt er sprake is van belediging is de rechter.
    En dat is maar goed ook.

    Je ziet bij mensen steeds weer, dat als zij zich beroepen op hun grondrechten, of menen dat anderen deze hebben geschonden altijd alleen lid 1 van onderhavig artikel hebben gelezen maar nooit lid 2.
    Geen enkel grondrecht is absoluut!
    In het lid 1 wordt een grondrecht toegekend, in artikel 2 staat dan dat bij wet het grondrecht kan worden beperkt en op welke gronden.
    Al is het maar om de rechten van anderen te beschermen.

    Gelovigen kunnen wel uitspraken rondom hun geloof als beledigend voelen, maar de rechter beslist of dat objectief ook inderdaad het geval is.
    Tenslotte zal een ongelovige heel anders tegen religies aankijken dan de gelovigen.

    Of die bedrijven de overeenkomst zo maar kunnen beeindigen, hangt onder meer af van de wat er in die overeenkomsten is overeen gekomen.
    Vooral, dat een familielid kan worden gecanceld op basis van uitspraken van een ander familielid, is nog maar te bezien.
    Moet je je voorstellen, jouw moeder schrijft iets in een boek, en jouw werkgever gaat JOU daar op aanspreken, straffen.

    De wet kan regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell