1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Is het dragen van lingerie voor je echtgenoot toegestaan? Ja, dit is halal.

    Is it permissible to sell lingerie in these events?
    Damesondergoed is functioneel als het wijd is. Het is kleding dat delen van het lichaam beschermt. Het moet ook goed zitten en dit kan alleen als het wijd is.

    Oorspronkelijk was damesondergoed slechts functioneel en wijd.

    Door toedoen van de seksualisering en opkomst van het feminisme, werd damesondergoed steeds kleiner en nauw sluipender.
    Deze ontwikkeling heeft zich afgespeeld vanaf de 19e eeuw.

    Lingerie is niet functionele kleding, maar lustopwekkend kleding. Het is dus niet praktisch om lingerie te dragen.

    Lingerie is iets wat in de moderne tijd ontworpen is.
    Sterker door Strijd

  2. #17
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Damesondergoed is functioneel als het wijd is. Het is kleding dat delen van het lichaam beschermt. Het moet ook goed zitten en dit kan alleen als het wijd is.

    Oorspronkelijk was damesondergoed slechts functioneel en wijd.

    Door toedoen van de seksualisering en opkomst van het feminisme, werd damesondergoed steeds kleiner en nauw sluipender.
    Deze ontwikkeling heeft zich afgespeeld vanaf de 19e eeuw.

    Lingerie is niet functionele kleding, maar lustopwekkend kleding. Het is dus niet praktisch om lingerie te dragen.

    Lingerie is iets wat in de moderne tijd ontworpen is.
    Houd je zelf gemaakte Fatawa, gebaseerd op niets anders dan je eigen mening, voor jou zelf en je toekomstige vrouw. En de laat de Ummah profijt halen uit Fatawa van de grote geleerden van Ahl Sunnah die gebaseerd zijn op de Qur’an en authentieke Sunnah en uitspraken van de Salaf. Baraka Allahu fiek.

    Een vrouw mag lustopwekkende kleding dragen voor haar man walhamdoelilah. Alhamdoelilah voor Islam dat ons laat genieten van elkaar in een huwelijk.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  3. #18
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Is coitus interruptus toegestaan? Ja, met toestemming van de partner. Het is van de Sunnah om zoveel mogelijk kinderen te verwekken als je dit aan kunt. Maar als je geen kinderen meer wilt omdat je een pauze wilt bv zodat de kids opgroeien en te handelen zijn, dan mag je esbab nemen om zwangerschappen te voorkomen zodat men wel seksueel plezier heeft met elkaar:

    With regard to ‘azl (coitus interruptus), or withdrawing during intercourse, the correct scholarly view is that there is nothing wrong with it, because of the hadeeth of Jaabir (may Allaah be pleased with him): “We used to practise ‘azl at the time when the Qur’aan was being revealed” – i.e., at the time of the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him). If that action had been haraam, the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) would have forbidden it. But the scholars say that one should not engage in ‘azl with a free woman except with her permission, because she has the right to have children. Moreover, withdrawing without her permission diminishes her pleasure, because the woman’s pleasure can only be completed after ejaculation. So not asking her permission causes her to lose out on pleasure and on the possibility of having children. Hence we state the condition that this may only be done with her permission.

    From Fataawa al-Shaykh Muhammad ibn ‘Uthaymeen.

    From Fataawa Islamiyyah, vol. 3, p. 190


    the reason why the Sahaabah engaged in ‘azl was because they did not want the woman – especially a slave woman – to get pregnant, so that they could continue to enjoy a physical relationship with them and the woman would still be able to do their work. Abu Dawood narrated that a man said, “O Messenger of Allaah, I have a slave woman and I engage in ‘azl with her, because I do not want her to get pregnant, but I want what men want. But the Jews say that ‘azl is a lesser form of infanticide.” He said, “The Jews are lying. If Allaah wants to create (a child) you cannot prevent that.”

    (Narrated by Abu Dawood, Kitaab al-Nikaah, 1856; classed as saheeh by al-Albaani in Saheeh Abi Dawood, 1903).

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  4. #19
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Het verrichten van een smeekbeden voordat je het geslachtsdeel van je echtgenote binnen gaat:

    The Prophet (ﷺ) said,

    ”If anyone of you, when having sexual intercourse with his wife, says: Bismillah, Allahumma jannibni-Sh-Shaitan wa jannib-ish-Shaitan ma razaqtana, and if it is destined that they should have a child, then Satan will never be able to harm him."

    Sahih al-Bukhari 5165

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Houd je zelf gemaakte Fatawa, gebaseerd op niets anders dan je eigen mening, voor jou zelf en je toekomstige vrouw. En de laat de Ummah profijt halen uit Fatawa van de grote geleerden van Ahl Sunnah die gebaseerd zijn op de Qur’an en authentieke Sunnah en uitspraken van de Salaf. Baraka Allahu fiek.

    Een vrouw mag lustopwekkende kleding dragen voor haar man walhamdoelilah. Alhamdoelilah voor Islam dat ons laat genieten van elkaar in een huwelijk.
    Ik gun het je wel. En ja, je hebt recht op gemeenschap in het huwelijk. Ja ok vooruit, genieten hoort erbij.

    Alleen dingen als lingerie klinken heel negatief.
    Sterker door Strijd

  6. #21
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Ik gun het je wel. En ja, je hebt recht om gemeenschap in het huwelijk. Ja ok vooruit, genieten hoort erbij.

    Alleen dingen als lingerie klinken heel negatief.
    Het klinkt niet negatief behalve in de oren van onwetende mensen hieromtrent. Dacht je dat het huwelijk en genieten van elkaar in halal beperkt is tot: hup benen open, sebab tot bevruchting en khalas: ghusl. Nee, dat is niet wat intimiteit werkelijk is. In een huwelijk geniet van elkaar in halal. Je beschermt elkaars kuisheid door van elkaar voluit te genieten in halal.

    Er is geen Aya of hadith of athar of uitspraak van een grote geleerde van Ahl Sunnah, die zegt dat je zelf aantrekkelijk kleden voor je man haram of slecht is. Of het nu lingerie is of niet.

    Als je dus geen fatwa hebt van een grote geleerde, noch een Aya, noch een authentieke Hadith, noch enig uitspraak van de geleerden van de Salaf, op basis van wat verklaar je iets slecht behalve op basis van je eigen begeerten zoals je deed met het huwelijk van Suleyman alayhi salam en zijn tig vrouwen wat jij slecht noemde en dat Allah hem vergeven had alsof hij zondig hiermee was.

    Je hebt geen enkele bewijs uit de Deen behalve je eigen basis loze meningen. Als je iets wilt verbieden broeder, breng dan bewijzen uit de Qur’an en Sunnah. Kun je dit niet? Is het wijs om te zwijgen beste broeder.

    Baraka Allahu fiek.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Er is geen Aya of hadith of athar of uitspraak van een grote geleerde van Ahl Sunnah, die zegt dat je zelf aantrekkelijk kleden voor je man haram of slecht is. Of het nu lingerie is of niet.

    Als je dus geen fatwa hebt van een grote geleerde, noch een Aya, noch een authentieke Hadith, noch enig uitspraak van de geleerden van de Salaf, op basis van wat verklaar je iets slecht behalve op basis van je eigen begeerten zoals je deed met het huwelijk van Suleyman alayhi salam en zijn tig vrouwen wat jij slecht noemde en dat Allah hem vergeven had alsof hij zondig hiermee was.

    Je hebt geen enkele bewijs uit de Deen behalve je eigen basis loze meningen. Als je iets wilt verbieden broeder, breng dan bewijzen uit de Qur’an en Sunnah. Kun je dit niet? Is het wijs om te zwijgen beste broeder.

    Baraka Allahu fiek.
    Wat liberale geleerden zeggen, doet er niet toe.

    Ik heb geen liberale geleerden nodig om te begrijpen wat wel kan en wat niet kan.

    God's woord staat geschreven in het hart van de mens. Dat is je geweten, je innerlijke stem. Daar hoef je geen geleerde voor te zijn.

    Als ik geconfronteerd met sexualism (bijvoorbeeld lingerie) dan krijg ik daar een raar gevoel bij.

    Ik heb liever dat de vrouw functionele ondergoed draagt, dan lustopwekkende ondergoed als lingerie.
    Dit is mijn smaak.

    Lingerie etc is niets voor mij. Dat zijn westerse producten die door westerse ontwerpers ontworpen zijn.
    Sterker door Strijd

  8. #23
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Wat liberale geleerden zeggen, doet er niet toe.

    Ik heb geen liberale geleerden nodig om te begrijpen wat wel kan en wat niet kan.

    God's woord staat geschreven in het hart van de mens. Dat is je geweten, je innerlijke stem. Daar hoef je geen geleerde voor te zijn.

    Als ik geconfronteerd met sexualism (bijvoorbeeld lingerie) dan krijg ik daar een raar gevoel bij.

    Ik heb liever dat de vrouw functionele ondergoed draagt, dan lustopwekkende ondergoed als lingerie.
    Dit is mijn smaak.

    Lingerie etc is niets voor mij. Dat zijn westerse producten die door westerse ontwerpers ontworpen zijn.
    Zoals ik tegen je zei:

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Houd je zelf gemaakte Fatawa, gebaseerd op niets anders dan je eigen mening, voor jou zelf en je toekomstige vrouw. En de laat de Ummah profijt halen uit Fatawa van de grote geleerden van Ahl Sunnah die gebaseerd zijn op de Qur’an en authentieke Sunnah en uitspraken van de Salaf. Baraka Allahu fiek.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  9. #24
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Birth Control: Is it Allowed to use Contraception to Plan Gaps Between Children? Abortion and terminating pregnancies.

    https://abukhadeejah.com/birth-contr...ween-children/

    Birth Control & Family Limitation (of offspring) – Shaykh al-Albaani

    https://www.google.com/amp/s/abdurra...l-albaani/amp/

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  10. #25
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Fertility issues and contraception in Islam: The choice to have children

    https://abukhadeejah.com/fertility-i...en-ethics-1-6/

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  11. #26
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    The ruling in reading immoral magazines.

    Q: what is the ruling on reading magazines that show women who are not dressed properly, and what is the ruling on looking at these pictures?

    A: we advise every Muslim to avoid temptation and it’s causes, in order to guard his religion, which is his protection against sin. There is no doubt that viewing pictures of scantily-clad, beautiful women is one of the strongest incentives to commit adultery and temptations to commit evil deeds. This is because it evokes feelings of desires and prompts one tinted to contact them or others like them, and to expend all one’s efforts in trying to attain this, die to the intensity of desire. So it is most befitting for the Muslim to advise himself to protect and preserve himself from all that may impair his good conduct.

    Ibn Jibreen, Fatawa Islamiyah, volume 5, blz 109-110.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  12. #27
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Houd je zelf gemaakte Fatawa, gebaseerd op niets anders dan je eigen mening, voor jou zelf en je toekomstige vrouw. En de laat de Ummah profijt halen uit Fatawa van de grote geleerden van Ahl Sunnah die gebaseerd zijn op de Qur’an en authentieke Sunnah en uitspraken van de Salaf. Baraka Allahu fiek.

    Een vrouw mag lustopwekkende kleding dragen voor haar man walhamdoelilah. Alhamdoelilah voor Islam dat ons laat genieten van elkaar in een huwelijk.
    hij is een koranist.

    Vooral hem moet je negeren. Hij is gevaarlijker dan de shia

  13. #28
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Ik reageer nooit op deze rubrieken overigens omdat het allemaal pubers zijn die hier wat posten.

    Maar broeder Abdars heb ik veel respect voor.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    3.907
    27-11-2010

    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Damesondergoed is functioneel als het wijd is. Het is kleding dat delen van het lichaam beschermt. Het moet ook goed zitten en dit kan alleen als het wijd is.

    Oorspronkelijk was damesondergoed slechts functioneel en wijd.

    Door toedoen van de seksualisering en opkomst van het feminisme, werd damesondergoed steeds kleiner en nauw sluipender.
    Deze ontwikkeling heeft zich afgespeeld vanaf de 19e eeuw.

    Lingerie is niet functionele kleding, maar lustopwekkend kleding. Het is dus niet praktisch om lingerie te dragen.

    Lingerie is iets wat in de moderne tijd ontworpen is.
    Wollah jij bent en blijft een ziek persoon echt waar.
    Andere gebruiker, hhhhh.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    3.907
    27-11-2010

    Citaat Geplaatst door Benzy Bekijk reactie
    Ik denk niet dat hij moslim of marokkaans is
    kijk maar naar al zijn reacties
    nooit heeft hij het het over Allah
    hij reageert zelfs nooit wanneer mensen marokkaans tegen hem spreken
    ik denk dat hij wahed hansje of quinicy is die hier fitna doet
    Geloof ik direct
    Andere gebruiker, hhhhh.