1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    17
    29-03-2009

    4L naar Marokko

    Ik post mijn vraag hier maar, aangezien ik geen andere geschikte rubriek kon vinden.

    Ik heb een Renault 4L die in nieuwstaat is en op een Nederlands kenteken staat.
    Ik heb ooit een woning bij Bouznika (Plage David) geërft. De garages staan leeg en ik zou de auto daar graag willen neerzetten om te gebruiken in vakanties.
    Het zou niet handig zijn als ik telkens alleen voor een APK terug moet naar Nederland, dus ik vraag mij af of er een manier is om een auto van 1985 in Marokko te importeren?
    Voor zover mij bekend mag een auto niet ouder zijn dan 5 jaar. Zijn er manieren om de auto toch op een Marokkaans kenteken te plaatsen?

    Met vriendelijke groeten,

    Sander

  2. #2
    MVC Premium

    Reacties
    77.573
    19-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Sander1977 Bekijk reactie
    Ik post mijn vraag hier maar, aangezien ik geen andere geschikte rubriek kon vinden.

    Ik heb een Renault 4L die in nieuwstaat is en op een Nederlands kenteken staat.
    Ik heb ooit een woning bij Bouznika (Plage David) geërft. De garages staan leeg en ik zou de auto daar graag willen neerzetten om te gebruiken in vakanties.
    Het zou niet handig zijn als ik telkens alleen voor een APK terug moet naar Nederland, dus ik vraag mij af of er een manier is om een auto van 1985 in Marokko te importeren?
    Voor zover mij bekend mag een auto niet ouder zijn dan 5 jaar. Zijn er manieren om de auto toch op een Marokkaans kenteken te plaatsen?

    Met vriendelijke groeten,

    Sander

    Ik bel mijn neef op op en je krijgt straks rond 18 uur een antwoord

  3. #3
    MVC Premium

    Reacties
    77.573
    19-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Als jij Frans kunt dan heb ik een site waar je alles kunt lezen

    https://www.douane.gov.ma/web/guest/...sentation.jsf?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    17
    29-03-2009

    Dankjewel @LaasteGeruchten,

    Het is dus wel mogelijk. Dat is fijn. Ik moet 16.728 DH invoerrechten en BTW betalen en dan is het geregeld.
    Ik begrijp nu dat het zo is dat de auto niet ouder dan 5 jaar mag zijn bij de 60+ regeling, maar dat is voor mij niet van toepassing.

    Ik vindt de invoerrechten wel vrij hoog en ik krijg geen BPM terug van de Nederlandse overheid bij uitvoer buiten Europa. Ik zou ook kunnen overwegen om een Nederlandse Renault 4 te kopen van 50 jaar oud. Die zijn vrijgesteld van APK.
    Ik zal het eerst eens laten bezinken. Bedankt voor je hulp!!

Tags voor deze discussie