1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2.407
    16-02-2014

    De meest gevaccineerde plaats in de wereld heeft zojuist Kerstmis geannuleerd


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.407
    16-02-2014

    Masker dragen in een land met vaccinatie graad van 118%
    Rol mij op

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    170
    16-11-2021

    Citaat Geplaatst door hoynon Bekijk reactie
    Masker dragen in een land met vaccinatie graad van 118%
    Rol mij op
    Corona wappies zijn complot freaks
    Denken dat vaccins oplossingen zijn
    Integendeel
    Wandelende flapdrollen zijn het


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Het staat er zelfs bij.
    118% door al die spanjaarden die zijn meegeteld.
    We weten niet hoeveel dat er zijn, dus het zou zomaar kunnen dat van de mensen woonachtig in Gibraltar maar 60% gevaccineerd is

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.407
    16-02-2014

    OK
    Jij bent nummer 12 van mijn negerlijst
    Voel je vereeeeeeeeeeeeeeeeeeerd

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    In gesprek met complotdenkers? ’Benader ze als iemand met schizofrenie’
    Updated 12 min geleden
    13 min geleden
    in BINNENLAND

    GRONINGEN - Complotdenkers zijn niet psychotisch, maar er zijn wél overeenkomsten, stelt het UMC Groningen in een nieuwe studie. Wil je met een complotdenker in gesprek dan is de aanpak die voor schizofrene mensen wordt gebruikt het beste. „Bij zowel complotdenken als paranoïde wanen gaat het om een onjuiste, hardnekkige en soms bizarre overtuiging.”

    Er zijn ook belangrijke verschillen tussen complotdenkers en mensen die lijden aan psychoses, schrijft het UMCG. „Zo vindt de complotdenker meestal aansluiting bij een groep gelijkgestemden en staan mensen met paranoïde wanen doorgaans alleen in hun overtuiging. Ze voelen zich het persoonlijk doelwit van de veronderstelde samenzwering.”

    Dit blijkt uit een analyse van psychose-onderzoekers en onderzoekers die zich bezighouden met complotdenken onder leiding van psychiater Wim Veling van het Universitair Centrum Psychiatrie van het UMCG, waarover zij deze week publiceren in het Tijdschrift voor Psychiatrie.
    Complotdenken geeft mensen houvast

    Complotdenken komt veel voor in onzekere omstandigheden, schrijft het UMCG. „Het geeft mensen houvast, zekerheid, morele superioriteit en sociale steun, want vaak vinden complotdenkers aansluiting bij een groep gelijkgestemden. Het aanhangen van complottheorieën komt niet voor niets veel voor tijdens de coronapandemie.”

    Complotdenken wordt gekenmerkt door de sterke overtuiging dat een bepaalde, als onrechtvaardig ervaren situatie, het resultaat is van een doelbewuste samenzwering van een groep mensen met kwade bedoelingen. Dat heeft veel overeenkomsten met paranoïde wanen: in beide gevallen gaat het om een onjuiste, hardnekkige en soms bizarre overtuiging. „Het lijkt bijvoorbeeld of iedereen op straat hen aankijkt, waardoor ze denken dat een drugsbende hen volgt en er een afrekening dreigt”, vult psychiater Veling aan in het Nederlands Dagblad. „Mensen hebben het idee dat juist zij op straat gevolgd worden en gevaar lopen, terwijl hun buurman geen risico loopt. Een complottheorie is collectief: met elkaar verzetten we ons tegen de heersende elite.”

    Bekijk ook:
    Stress onder jongeren om 2G: ’Nóg zo’n jaar, dat kan echt niet’
    Rationele argumenten

    Net als mensen met paranoïde wanen houden complotdenkers hardnekkig vast aan hun overtuigingen. „Ze dragen vaak een overvloed aan ’bewijzen’ aan voor hun theorieën, bijvoorbeeld teksten van websites, losse citaten of videofragmenten. Ook gebruiken complotdenkers andere bronnen als ondersteuning van hun ideeën, zoals spirituele, fysieke of emotionele ervaringen. In gesprekken met complotdenkers blijkt vaak dat objectiveerbare feiten en rationele argumenten niet doorslaggevend zijn. Net als bij mensen met psychotische paranoïde wanen is de overtuiging niet vatbaar voor logische bewijzen. Als er dingen gebeuren die niet rijmen met het denkbeeld, wordt dit genegeerd of omgedacht, zodat het toch binnen de overtuiging past.”
    Schizofreen

    Wil je in gesprek met complotdenkers of mensen met paranoïde wanen dan is de inhoud van de denkbeelden niet de juiste ingang om ze te bereiken, schrijven de onderzoekers. De aanpak die wordt gebruikt voor ’mensen met schizofrenie zonder ziekte-inzicht’ zou het beste zijn.

    „Reflectief luisteren naar de onderliggende vragen doet meer recht aan de werkelijke problemen die mensen ervaren, en biedt meer ruimte voor oplossingen. Methoden zoals LEAP (listen, empathize, agree, partner), ontwikkeld voor mensen met schizofrenie zonder ziekte-inzicht, kunnen in de omgang met complotdenkers nuttig zijn. Daarbij gaat het niet om de sterkte van de argumenten, maar om de kracht van de relatie.”
    Realiteitszin

    „Bij beiden zijn rationele argumenten en een beroep op de logische gedeelde werkelijkheid grotendeels ineffectief. Het gaat complotdenkers om de machteloosheid van de burger, verlies van vrijheid en controle. Het gaat om bezorgdheid en woede over systemen en machtsstructuren die slachtoffers maken. Mensen met paranoïde wanen zijn hun normale ervaring van de werkelijkheid, van zichzelf en van anderen kwijt, en proberen daar betekenis aan te geven”, aldus de studie.





    https://www.telegraaf.nl/nieuws/1065...t-schizofrenie
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Marloes (33): ’Long Covid heeft mijn leven gruwelijk verziekt’
    author avatar

    Door Hester Zitvast
    3 uur geleden
    in VROUW MAGAZINE

    Voor Marloes, Marion en Sheena hield de ellende niet op nadat ze corona hadden doorstaan. Ze hielden er Long Covid aan over en verlangen dagelijks terug naar de fitte en energieke persoon die ze ooit waren. Vandaag het verhaal van operatieassistent Marloes Kievits (33). Zij kreeg in maart 2020 corona en zit sindsdien in de ziektewet.
    „Al herstel ik maar voor vijftig procent, dan kan ik weer werken. Het is mijn grootste droom mijn leven weer te kunnen oppakken.”

    „Al herstel ik maar voor vijftig procent, dan kan ik weer werken. Het is mijn grootste droom mijn leven weer te kunnen oppakken.”

    Ⓒ Studio Chapp
    Tijdens de eerste coronagolf…

    „Werd ik ziek. Mijn werk als operatieassistent kwam stil te liggen, ik werd ingezet op de intensive care. Wat ik daar zag was ronduit heftig. Ik loop al wel wat langer mee, maar deze mensen waren écht heel ziek. Vooral het feit dat ze daar lagen, dood konden gaan en hun familie niet mochten zien, was afschuwelijk. We wisten toen ook nog zo weinig. In de media stond dat er vooral oudere mensen overleden, maar ik heb ze in alle leeftijden aan de beademing zien liggen. Na drie weken kreeg ik zelf klachten.”
    In paniek…

    „Was ik aanvankelijk niet. Ik voelde me ook niet heel ziek. Ik dacht nog: als dit het is, prima, dan ben ik immuun. Maar dat gevoel veranderde snel. Ik werd zó ziek, ik dacht dat ik doodging! Het was alsof er tien olifanten op mijn borst stonden, zo benauwd was ik. Ik behoorde niet tot de risicogroep en ben nog jong, dus er kwam geen arts naar me kijken. Dat gevoel, van aan je lot worden overgelaten, heeft me diep geraakt. Waar je normaal verzorgd wordt als je ziek bent, rende iedereen juist bij mij weg. Die eenzaamheid is niet te beschrijven.”

    Bekijk ook:
    Astrid Spruit heeft long covid: ‘Mijn relatie is echt op de proef gesteld’
    Het echte herstel…

    „Wilde maar niet komen. Ik bleef moe en kortademig en mijn haren vielen uit. Na een jaar sloeg de angst toe: zou het ooit nog beter worden? Ik had de ene na de andere terugval. We zijn nu anderhalf jaar verder en ik zie amper verbetering. Ik woon sinds kort weer bij mijn ouders... Door Long Covid ben ik gaan nadenken over het leven en ook over mijn huwelijk: wat wil ik wel en wat wil ik absoluut niet? Mijn ex en ik hebben in goed overleg besloten te gaan scheiden. Mijn eigen huishouden runnen kan ik niet. Ik ben al blij als het me lukt even iets op te ruimen.”
    Mijn klachten…

    „Dat zijn er heel wat. Ik ben vooral heel vermoeid, kortademig, vergeetachtig, heb last van migraine, hartkloppingen en misselijkheid. Mijn menstruatiecyclus is volledig veranderd. Ik kan me slecht concentreren, ben heel vatbaar, heb pijn op mijn borst en kan weinig prikkels verdragen. Ik loop bij een psycholoog om het mentaal aan te kunnen, want je zou er depressief van worden. Maar ik ben een doorzetter en ga er vanuit dat het goedkomt. Al herstel ik maar voor vijftig procent, dan kan ik weer werken. Het is mijn grootste droom mijn leven weer te kunnen oppakken. Als het zo blijft als het nu is, zal ik een rolstoel nodig hebben. Daar moet ik niet aan denken.”
    Ik ben boos…

    „Op mensen die corona ontkennen of het ’maar een griepje’ noemen. Het heeft mijn leven gruwelijk verziekt en ik was een kerngezonde, fitte jonge vrouw. Het is zuur dat het mij overkwam doordat ik mensen probeerde te helpen. Ik ga alleen geen discussies meer met ze aan, daar heb ik de energie niet voor.”
    Dit zegt de longarts over Long Covid:

    Rein Posthuma, longarts bij expertisecentrum CIRO en Maastricht UMC+: „Onder Long Covid verstaan we alle klachten die blijven bestaan nadat iemand een acute Covid-19 infectie heeft doorgemaakt. Als richtlijn houden we daarvoor alles na vier weken aan. Wanneer je na het door-maken van de infectie alles weer kunt doen, maar alleen wat moe blijft, hoef je niet altijd hulp te zoeken. Hebben de klachten echter een enorme impact op je dagelijks leven en loop je vast, trek dan wel aan de bel bij een huisarts, fysio- of ergotherapeut. Naar schatting krijgt één op de vijf mensen die corona hebben gehad Long Covid-klachten. Soms heeft iemand amper klachten ervaren tijdens het ziek-zijn zelf, maar wel een behoorlijke nasleep. Hoe ernstig mensen ook ziek zijn geweest, we zien vrijwel altijd na een tijd een vorm van herstel. Dat is dan ook de positieve boodschap die ik wil meegeven. Een gezonde leefstijl geeft geen garantie op een vlotter proces, maar afvallen, gezond eten en veel bewegen kunnen nooit kwaad en zijn het proberen zeker waard.”

    Dit artikel staat in het nieuwe VROUW Magazine (iedere zaterdag bij De Telegraaf). Als premiumlid kun je het ook (soms al eerder) online lezen.

    Bekijk ook:
    Hermien heeft LongCovid: Ik stortte compleet in.
    https://www.telegraaf.nl/vrouw/19813...elijk-verziekt

    Nog een geluk dat dit de enige drie in de wereld zijn die deze ellende na covid is overkomen.....
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door hoynon Bekijk reactie
    OK
    Jij bent nummer 12 van mijn negerlijst
    Voel je vereeeeeeeeeeeeeeeeeeerd
    Werd een keer tijd ja.
    Blijkbaar deed ik iets niet goed.

    Succes in je bubbel.