MVC Lid

Reacties
    5
    01-11-2021

Getrouwd en je man betrappen op chat berichten

Dag lieve mensen,

Hierbij wil ik graag wat advies van jullie krijgen, aangezien ik in een situatie zit en niet goed weet hoe ermee om te gaan.
    Ik ben bijna 1 jaar getrouwd en ben ondertussen ook zwanger.
    Ik en men man hebben een gelukkig leven, komen niets te kort en we komen heel goed overeen. Alles lijkt prima te gaan. We zijn verliefd op elkaar en er is niets aan de hand tot begin deze week...
    Waren we op zijn gsm wat aan het opzoeken tot hij een pop up kreeg van TikTok van iemand die een live video begon.
    Ik zei hem wacht even en ik klikte daarop, ik ging dus op zijn TikTok account.. wat rond kijke en ik klikte op berichten, en daar zag ik iets wat me shockeerde, een DM dat hij 2 weken geleden naar een dame had verstuurd waarin stond dat hij haar knap en mooi vond en bewonderde.
    Ik werd zo kwaad en gooide de gsm weg.. en ging uit de kamer. Hij probeerde me te sussen en te zeggen aanvankelijk dat hij het niet was bla bla, maar dag nadien gaf hij toe dat hij het was en dat het gewoon shitan was en hij spijt had.
    Toch ben ik hier niet goed van. Ik ben diep gekwetst, weet niet meer of ik hem wel kan vertrouwen. Hij vraagt elke dag om hem te vergeven en een kans te geven. Dat hij ons gezin niet kapot wil maken en zielsveel van me houdt. Maar ik kan het niet vergeten dat bericht... ik praat thuis niet echt meer met hem en doe gewoon me ding. Hij wordt er gek van en smeekt elke dag.. maar toch alles lijkt opeens fake nu voor me.. Ik kan dit ook aan niemand zeggen.. wil niet dat mensen gaan praten..

Kunnen jullie me aub adviseren wat ik het best kan doen?
    Ik ben 5 maanden zwanger, ik denk ook aan me kindje en de toekomst van ons gezin

MVC Lid

Reacties
    779
    03-04-2007

Citaat Geplaatst door Fatosh91 Bekijk reactie
    Dag lieve mensen,

Hierbij wil ik graag wat advies van jullie krijgen, aangezien ik in een situatie zit en niet goed weet hoe ermee om te gaan.
    Ik en men man hebben een gelukkig leven, komen niets te kort en we komen heel goed overeen. Alles lijkt prima te gaan. We zijn verliefd op elkaar en er is niets aan de hand tot begin deze week...
    Waren we op zijn gsm wat aan het opzoeken tot hij een pop up kreeg van TikTok van iemand die een live video begon.
    Ik zei hem wacht even en ik klikte daarop, ik ging dus op zijn TikTok account.. wat rond kijke en ik klikte op berichten, en daar zag ik iets wat me shockeerde, een DM dat hij 2 weken geleden naar een dame had verstuurd waarin stond dat hij haar knap en mooi vond en bewonderde.
    Ik werd zo kwaad en gooide de gsm weg.. en ging uit de kamer. Hij probeerde me te sussen en te zeggen aanvankelijk dat hij het niet was bla bla, maar dag nadien gaf hij toe dat hij het was en dat het gewoon shitan was en hij spijt had.
    Toch ben ik hier niet goed van. Ik ben diep gekwetst, weet niet meer of ik hem wel kan vertrouwen. Hij vraagt elke dag om hem te vergeven en een kans te geven. Dat hij ons gezin niet kapot wil maken en zielsveel van me houdt. Maar ik kan het niet vergeten dat bericht... ik praat thuis niet echt meer met hem en doe gewoon me ding. Hij wordt er gek van en smeekt elke dag.. maar toch alles lijkt opeens fake nu voor me.. Ik kan dit ook aan niemand zeggen.. wil niet dat mensen gaan praten..

Ik ben 5 maanden zwanger, ik denk ook aan me kindje en de toekomst van ons gezin
    Salaam,

Denk nu aan je kindje, zorg dat je geen stress krijgt,nu met je hormonen en deze incident ben ik bang dat het een enorme impact zal hebben op je.

Sluit vrede met je man , zoals jij in jouw laatste zin zegt. “De toekomst voor ons gezin. Maar het belangrijkste is echtwaar niet stressen nu. Je kan hem een brief schrijven. Verzoen met hem voor the sake of your family. Houdt je gezin vast, inchallah komen er betere tijden voor je.

Zelfreflectie

Reacties
    22.430
    12-04-2008

MVC Premium MVC Premium
    Salaamoe alaikoem.

Vergeef hem en laat hem zijn tiktok onzin account verwijderen. Tiktok is slechts fitna en kijken naar vrouwen brengt ellende met zich mee.

Dus vergeef hem want de daad die hij deed is niet een scheiding waard.

Let op je eigen tekortkomingen en zonden en streef ernaar om een betere moslim(a) te worden en spoor je broeders en zusters tot hetzelfde aan op een goede en vriendelijke manier met wijsheid en kennis zodat onze generatie een betere generatie zal voortbrengen in sha Allaah!

MVC Lid

Reacties
    324
    27-08-2020

Citaat Geplaatst door Pricefighter Bekijk reactie
    Salaam,

Denk nu aan je kindje, zorg dat je geen stress krijgt,nu met je hormonen en deze incident ben ik bang dat het een enorme impact zal hebben op je.

Sluit vrede met je man , zoals jij in jouw laatste zin zegt. “De toekomst voor ons gezin. Maar het belangrijkste is echtwaar niet stressen nu. Je kan hem een brief schrijven. Verzoen met hem voor the sake of your family. Houdt je gezin vast, inchallah komen er betere tijden voor je.
    Zou jij persoonlijk ook vrede kunnen sluiten met je vrouw als zij dat ook gedaan had?

Tenenkrommend allemaal..
    ….

MVC Lid

Reacties
    779
    03-04-2007

Citaat Geplaatst door Turksee. Bekijk reactie
    Zou jij persoonlijk ook vrede kunnen sluiten met je vrouw als zij dat ook gedaan had?

Tenenkrommend allemaal..
    Wat stel jij voor dan ??
    Wat moet ze volgens jou doen?

MVC Lid

Reacties
    5
    01-11-2021

Salaam, bedankt voor jullie reacties.
    Als ik ermee door ga, is het voor me dochter.
    Maar ik heb sowieso nog tijd nodig, ik kan nu meteen geen vrede sluiten. Ik wil hem echt laten voelen dat dit NIET kan. Want het begint zo en dan wordt het erger als die denkt dat ik hem toch steeds zou vergeven... en allahou a3lam

MVC Lid

Reacties
    14
    28-04-2020

Vergeven is mogelijk maar het verwerken ervan is moeilijk zeg ik altijd. Hoe ga je zoiets verwerken als je vertrouwen van 100 naar 0 gaat? Je toevlucht bij Allah zoeken en isthikhara verrichten is een optie die je kan doen. En voor de rest dient hij zijn plek terug te verdienen door jouw vertrouwen te herstellen. Zij het niet met woorden maar met daden.

Jullie hebben in sha Allah met de tijd mee een wondertje samen. En het laatste waar een kind moet opgroeien is een gebroken gezin zonder liefde naar elkaar toe. Dus probeer je zelf open te stellen met de tijd mee om te werken aan dat stukje 'vertrouwen'. Desnoods therapie of wat dan ook.

Wat jullie verder moeten doen is afstand nemen van sociaal media. Want dat is de grootste shaytan dat men leidt naar fitna en zina. Hoe het ook went of keert die verleiding is er en met name een platform waarbij je iedereen half naakt ziet dansen en gedoe.

Moge Allah Soubbanah wa ta'ala jullie helpen en bijstaan in deze moeilijke periode, hem vergiffenis schenken en jou hetgeen schenken om te verzoenen.

MVC Lid

Reacties
    779
    03-04-2007

Salaam, bedankt voor jullie reacties.
    Als ik ermee door ga, is het voor me dochter.
    Maar ik heb sowieso nog tijd nodig, ik kan nu meteen geen vrede sluiten. Ik wil hem echt laten voelen dat dit NIET kan. Want het begint zo en dan wordt het erger als die denkt dat ik hem toch steeds zou vergeven... en allahou a3lam
    Je hebt gelijk,

Doe je ding, geef het inderdaad wat tijd.
    Inchallah komt alles goed.

Bijzonder veel succes met de zwangerschap en jouw gezin.

Beslama

MVC Lid

Reacties
    324
    27-08-2020

Citaat Geplaatst door Pricefighter Bekijk reactie
    Wat stel jij voor dan ??
    Wat moet ze volgens jou doen?
    Ik ga niet voor andere bepalen wat zij wel of niet moet doen. Het is haar leven tenslotte. Het is gewoon jammer dat mannen tegenwoordig vreemdgaan terwijl ze getrouwd zijn. Of überhaupt de behoefte hebben om met andere vrouwen te praten. Dit valt ook niet goed te praten.
    ….

MVC Lid

Reacties
    779
    03-04-2007

Ik ga niet voor andere bepalen wat zij wel of niet moet doen. Het is haar leven tenslotte. Het is gewoon jammer dat mannen tegenwoordig vreemdgaan terwijl ze getrouwd zijn. Of überhaupt de behoefte hebben om met andere vrouwen te praten. Dit valt ook niet goed te praten.
    Salaam,

Om te beginnen, Ik zie haar als een zuster wat om advies vroeg en ik adviseerde. Daarnaast denk ik dat zij zelf de kennis heeft, intelligent zat is om wat te doen als iemand haar adviseert. Uiteraard kiest ze zelf, of verwerpt ze zelf de woorden of een deel daarvan wat men hier plaatst.

MVC Lid

Reacties
    324
    27-08-2020

Citaat Geplaatst door Motormuisz Bekijk reactie
    Snap sommige mannen echt niet. Ze gaan trouwen terwijl ze nog speels zijn, niet uitgespeeld en ook nog willen gaan chillen. Waarom trouw je dan mens. Blijf dan nog lekker alleen en zet die stap pas als je er ECHT klaar voor bent en niet omdat je een uitweg zoekt. Trouwen is niet niks. "Iedereen" kan trouwen maar niet iedereen weet dan zijn verantwoordelijkheden te nemen en zijn plichten na te komen.

Voor jou TS heel veel sterkte, denk overigens dat je hier echt geen advies gaat krijgen. Wij voelen namelijk niet joiw pijn. Namens de goeie mannen in ieder geval mijn excusses.

Juist
    ….

MVC Lid

Reacties
    7.587
    31-12-2014

Salaam alaykum

TS vervelend dat je dit moet meemaken.
    Laat zijn fout ook niet weer jou fout worden of irritaties. Dergelijke weswes enz.
    Probeer het een plek te geven en te helen.
    Als hij echt de Guy van je dromen is valt hier aan te werken. Hij doet het grote gedeelte door open te zijn en jij probeert hem te vergeven en los laten
    Mensen maken fouten man of vrouw.
    Dat wil niet zeggen dat ik dit ok vindt maar de toekomst bi idni Allah zal jullie beter maken en zal hij leren van zijn fouten.

Fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

MVC Lid

Reacties
    7.587
    31-12-2014

Tenenkrommend allemaal..
    Waarom zou een vent zijn vrouw niet kunnen vergeven als zij een fout heeft gemaakt?
    Zij is net zo mens als een guy.
    Waarom zit dat zo tussen jullie oren dat alleen vrouwen mannen vergeven en anders om niet?
    Iedereen maakt fouten zowel man als vrouw.
    Gheir in shaa Allah

Moge Allah SWT ons leiden en begrip schenken en taqwa Ameen
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

MVC Lid

Reacties
    203
    18-04-2020

Dag lieve mensen,

Vreselijk verhaal, hoop dat je het hem kunt vergeven gezien je nu ook zwanger bent.

MVC Lid

Reacties
    5
    01-11-2021

Wat nu vooral in men hoofd rond gaat:
    - dit bericht heb ik betrapt, maar misschien waren er andere berichten die ik niet heb betrapt..

- als ik hem nu vergeef, wie weet denkt hij dat dit kan bij mij en herhaalt het zich in de toekomst..

Zo veel gedachtes dat ik momenteel heb en dan men dochter die binnen 4 maanden wordt geboren.
    Het is echt heel moeilijk