1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    rtl boulevard bullshit

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Jullie hebben echt geen idee hoe het er aan toegaat bij gezinnen in Nederland he?


    Ligt eraan.
    Het dragen van een hoofddoek in de privesfeer is altijd toegestaan, werkend voor de overheid niet altijd wegens neutraliteitsbeginsel.
    Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar het is wel meer dan symboolpolitiek.
    Lees dit

    https://forums.marokko.nl/showthread...#post135108916
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  4. #64
    /\

    Reacties
    278
    01-09-2018

    Citaat Geplaatst door Gipsy Bekijk reactie
    Erica Meiland is het gesprek van de dag op Twitter nadat ze vrijdagavond in Jinek behoorlijke pittige uitspraken over het dragen van een boerka heeft gedaan. Dat deed ze naar aanleiding van het boek over haar, Erica, de motor achter de Meilandjes, van Jan Dijkgraaf. Op Twitter regent het nu haatreacties naar haar, maar ook dochter Maxime ontkomt er niet aan, zo laat ze op Instagram zien.

    In haar boek staat te lezen: „Er is echt geen meisje dat in de zomer op de fiets wil met een hoofddoek om. Je wil gewoon de wind in je haren voelen. Dát is vrijheid. Ik ben ook voor een boerkaverbod. Rot op joh, met je boerka.” Bij Shownieuws lichtte ze donderdagavond toe: „Ik kan echt niet tegen een hoofddoek. Daar zullen mensen wat van vinden en dan kunnen we in discussie gaan. Ik denk dat heel veel mensen erover denken zoals ik erover denk.”

    Vrijdagavond bij Jinek liet ze weten nog steeds achter haar uitspraken te staan. „Maar er zit natuurlijk veel meer achter. Waar het mij om gaat, is dat ik het zo jammer vind voor die vrouwen.” Ze gelooft niet dat het dragen van een boerka uit vrije wil gebeurt. „Dan zeggen ze wel: ’Ik kies er zelf voor, ik wil het zelf doen’, maar ik geloof dat niet. Als je van kinds af aan de vrijheid hebt om je eigen keuzes te maken en je te kleden zoals je wil en respect krijgt en gelijk bent aan je broertje, dan ga je niet uit vrije wil jezelf helemaal bedekken.”

    Chantal Janzen zegt van die uitspraken te schrikken. „Dan denk ik: lieve Erica, dat kan je niet zeggen, want je kan dat niet bepalen... Er zijn heel veel moslimvrouwen die dat wél fijn vinden.” Erica begrijpt dat, maar stelt dat dat door de cultuur komt. „Dat probeer ik juist uit te leggen: door hoe je opgroeit, door de cultuur van het constante hameren op dat ene, van: wees rein, wees volgzaam, blabla. Natuurlijk, als ik daar was geboren, had ik dat ook geloofd op een gegeven moment en had ik ook gedacht dat ik me netjes moest afdekken.”

    Op Twitter krijgt Erica naar aanleiding van haar uitspraken een storm van hatelijke reacties over haar heen. Men noemt haar een ’islamofoob’, een ’racist’ of spreken ronduit scheldwoorden of bedreigingen naar haar uit. Anderen spreken hun waardering uit dat ’eindelijk iemand de waarheid durft te zeggen’ en staan versteld van de vele haatreacties die dat oproept. Dochter Maxime laat intussen op haar Insta Stories weten dat zij naar aanleiding van de uitspraken van haar moeder eveneens het mikpunt is van haat. Zo is te lezen dat iemand haar en haar kindje kanker en de dood toewenst.


    https://www.telegraaf.nl/entertainme...raken-in-jinek
    Niet iedereen met schermtijd is van belang.

  5. #65
    Djengiz

    Reacties
    6.913
    05-01-2020

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    deze foto is echt goed
    Four Arab countries reject oil embargo against Israel
    The United Arab Emirates, Saudi Arabia, Morocco, and Bahrain

    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    Ik snap niet zo goed wat dat te maken heeft met wat ik zei of waar ik op reageerde: Nee, want als ze hun kinderen aanspreken dan kunnen ze niet leven in vrijheid.