1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.735
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Frankrijk wil dit jaar nog 7 moskeeën en verenigingen sluiten

    Frankrijk zal tegen het einde van dit jaar nog zeven moskeeën en Islamitische verenigingen sluiten die verdacht worden van het promoten van het "radicale islamisme".





    Dat kondigde de Franse minister van Binnenlandse Zaken, Gerald Darmanin, dinsdag aan.

    Darmanin verwelkomde ook het besluit om de moskee in Allonnes eerder deze week voor 6 maanden te sluiten omdat het gebedshuis jihadisme zou verheerlijken en de "radicale islam" zou verdedigen. Volgens de minister zijn de bankrekeningen van de beheerders van de moskee bevroren.

    Darmanin merkte op dat 13 Islamitische verenigingen in het land zijn gesloten sinds president Emmanuel Macron aantrad. Ook zijn 92 van de 2500 moskeeën in het land gesloten als gevolg van inspecties en zijn sinds september 2020 de verblijfsvergunningen van 36.000 buitenlanders ingetrokken op verdenking van het "bedreigen van de openbare orde".

    De Franse regering liet vorige maand weten het aantal visa dat wordt afgegeven aan Marokkaanse, Algerijnse en Tunesische burgers zal beperken om deze landen te dwingen de door Frankrijk gedeporteerde burgers terug te nemen.

    Antiseparatisme-wet
    In augustus keurde de hoogste autoriteit van Frankrijk de controversiële antiseparatisme-wet goed. De wet werd breed bekritiseerd omdat deze zich vooral richt op de Franse moslimgemeenschap, de grootste van Europa (3,35 miljoen).

    Het wetsvoorstel werd in juli door de Nationale Assemblee (Tweede Kamer) aangenomen, ondanks enorme tegenstand van zowel rechtse als linkse wetgevers. De regering beweert dat de wet bedoeld is om het seculiere systeem van Frankrijk te versterken. Critici zijn echter van mening dat deze de godsdienstvrijheid beperkt en moslims marginaliseert.

    De wet staat ambtenaren toe om moskeeën en verenigingen te dwarsbomen en om de financiën van aan moslims gelieerde verenigingen en NGO's te controleren.

    Ook worden schoolkeuzes van moslims beperkt door thuisonderwijs afhankelijk te maken van officiële toestemming en is het patiënten verboden om hun arts om religieuze of andere redenen op basis van geslacht te kiezen.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Radicale islamisme is volgens hun als met name de arbeiders en jongeren daar vijf keer per dag bidden. Dan verbied je gewoon de kern van de islam.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  3. #3

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.187
    24-09-2015

    groot gelijk gewoon dichtgooien maak iets van je leven betekent iets van de maatschappij wat moet je de hele dag in de moskee naar die berggeiten luisteren nee nee

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    2.393
    19-07-2021

    Citaat Geplaatst door oooojaa Bekijk reactie
    groot gelijk gewoon dichtgooien maak iets van je leven betekent iets van de maatschappij wat moet je de hele dag in de moskee naar die berggeiten luisteren nee nee
    La3natu Allah 3aleik insha Allah

    Onze problemen, onze zaken.


    Ik zie koning Salman zich ook niet bemoeien met de Paus yal3an abouk al kelb

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    151
    27-08-2021

    Laat ze dat maar doen.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.187
    24-09-2015

    Citaat Geplaatst door LaMarzocco Bekijk reactie
    La3natu Allah 3aleik insha Allah

    Onze problemen, onze zaken.


    Ik zie koning Salman zich ook niet bemoeien met de Paus yal3an abouk al kelb
    zulke mensen als jij geef ik geen aandacht maar nu wel jij duivel van de islam je kan hier niet mee eens zijn dat kan en meningsverschil moet kunnen maar mij uitschelden dat gaat te ver ik zou je een advies geven ga je koran goed lezen maar ja jij ben wahhbie maar ik denk dat jij getraumatiseerd asielzoeker bent

  8. #8
    Verbanden

    Reacties
    594
    02-02-2021

    mosques in France go poof

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.896
    03-04-2007

    Citaat Geplaatst door oooojaa Bekijk reactie
    groot gelijk gewoon dichtgooien maak iets van je leven betekent iets van de maatschappij wat moet je de hele dag in de moskee naar die berggeiten luisteren nee nee
    Ik denk dat niemand hier belang bij heeft, van woorden van een ongelovige hond.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.187
    24-09-2015

    Citaat Geplaatst door Pricefighter Bekijk reactie
    Ik denk dat niemand hier belang bij heeft, van woorden van een ongelovige hond.
    getraumatiseerd asielzoekerwat ben jij zielig zeg ha ha ha ha jij heb hele lage niveau maar nu ga ik naar mij bv en het is mooi weer

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    537
    11-05-2020

    Citaat Geplaatst door Aviator Bekijk reactie
    Een artikel uit 2015 waarin de hoofd van de moslimraad de wens uitspreekt voor een verdubbeling van moskeeën omdat er veel te weinig moskeeën ten opzichte van het aantal gelovigen. Is dat het paard van Troje? Jij bent de ezel van Troje. Als je sympathisant bent van Wilders en Le Pen en een verstandelijke beperking hebt dan zou je het als een paard van Troje kunnen zien. Vrijheid van geloof is een grondrecht en daar horen gebedshuizen nou eenmaal bij. Misschien moet je een keer gewoon naar een moskee en afluisteren wat ze daar allemaal bekokstoven.