1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.295
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    'Marokko schort vluchten met Nederland, Duitsland en VK op'

    Naar verluidt gaan de Marokkaanse autoriteiten vluchten met drie Europese landen opschorten.



    Dat meldt Air Arabia-directeur Laila Mechbal op Twitter.





    Het vliegverbod zou vanaf 21 oktober al ingaan en Air Arabia Maroc zou met ingang van 24 oktober de vluchten met de drie Europese landen stilleggen. De Marokkaanse autoriteiten hebben het besluit echter nog niet officieel aangekondigd.

    Naar verluidt probeert Marokko de uitbraak van de nieuwe variant van het coronavirus (AY4.2) te voorkomen. De nieuw submutant werd eerder al in een aantal Europese landen aangetroffen en woensdag voor het eerst vastgesteld in Israël, bij een 11-jarige jongen die vanuit Moldavië aankwam.

    De submatant wordt "nauwlettend" gevolgd door zorgautoriteiten in het Verenigd Koninkrijk (VK). Er is echter nog geen bewijs dat de submutant van de Delta-coronavariant besmettelijker is dan eerdere varianten.



  2. #2
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.183
    24-09-2015

    daar gaan we weer wij worden iedere keer belazerd het moet nu ophouden wij moeten op staan motherfuckers

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    1.322
    26-02-2020

    Mooi zo!! ik steun dit initiatief. Isoleer jezelf
    Goed bezig!!!!!!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.183
    24-09-2015

    Citaat Geplaatst door Krimmos Bekijk reactie
    Mooi zo!! ik steun dit initiatief. Isoleer jezelf
    Goed bezig!!!!!!
    waar heb jij het over jij denkt alleen maar aan je zelf denk jij wel over die oudere mensen die in marokko vast gaan zitten en die op een lange termijn geen medicijnen meer hebben en ook geen geld meer denk maar daarover na jij dictator

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    5.436
    29-06-2021

    jullie denken alleen aan jullie zelf,

    en marokkaanen die in marokko wonen die willen geen virus uit europa of andere landen ,

    goede zet van marokko , zijn burgers beschermen

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    296
    17-05-2017

    Ik dacht dat de berichten nu net gunstig waren. Na de vorige keer tijdens de lockdown ruim 3 maanden in mijn huis in M'diq opgesloten geweest te zijn (ik heb er nog nachtmerries van), heb ik geboekt via Air Arabia. Nog niks gehoord van hen dat volgende week mijn vlucht niet doorgaat. Maar goed, dat is dus allemaal eigenbelang, en ik ben het wel eens met Ooojaa dat de Marokaanse bevolking beschermd moet worden, al valt daardoor mijn verblijf aldaar nu in duigen. Ik overleef het wel. Laten we hopen dat het allemaal op korte termijn toch goed komt.

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    1.322
    26-02-2020

    Citaat Geplaatst door oooojaa Bekijk reactie
    waar heb jij het over jij denkt alleen maar aan je zelf denk jij wel over die oudere mensen die in marokko vast gaan zitten en die op een lange termijn geen medicijnen meer hebben en ook geen geld meer denk maar daarover na jij dictator
    Ik gooi het land niet op slot... hahaha. Hoe bedoel je dictator. Van mij mag alles open hoor, maarja de dictators die regeren denken niet aan die mensen die jij opnoemde.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.183
    24-09-2015

    Citaat Geplaatst door Gipsy Bekijk reactie
    jullie denken alleen aan jullie zelf,

    en marokkaanen die in marokko wonen die willen geen virus uit europa of andere landen ,

    goede zet van marokko , zijn burgers beschermen
    jij moet mond houden marokko zit vol met besmette mensen laat niemand naar binnen daar ben ik wel mee eens maar laat mensen naar hius gaan

  10. #10
    Redactie

    Reacties
    73.295
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Marokko verbiedt vliegverkeer van en naar Nederland

    De Marokkaanse overheid legt vanaf middernacht een vliegverbod op aan vluchten van en naar Nederland.



    Dat bevestigt luchtvaartmaatschappij Transavia na berichtgeving hierover in Marokkaanse media. Air Arabia Maroc meldde eerder vandaag dat vluchten tot nader order zullen worden opgeschort.

    Het vliegverbod geldt behalve voor Nederland ook voor Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Reisorganisatie TUI heeft op dit moment 78 vakantiegangers in Marokko zitten, die met Transavia naar het land zijn gevlogen.

    TUI laat weten te onderzoeken hoe de reizigers het best ter plaatse kunnen worden ondersteund, in overleg met het ministerie van Buitenlandse Zaken.

    Transavia zegt nog te onderzoeken wat het verbod voor de maatschappij betekent. "We kijken of we toestemming kunnen krijgen om langer door te vliegen om gestrande reizigers in Marokko te kunnen ophalen", zegt een woordvoerster. Woensdag staan twee vluchten van de luchtvaartmaatschappij gepland die in ieder geval doorgaan.

    De afgelopen zeven dagen zijn ongeveer 3500 passagiers met Transavia naar Marokko gereisd, geeft de zegsvrouw aan. Ze kon nog niet aangeven hoeveel Transavia-reizigers precies in het Noord-Afrikaanse land verblijven. "Het geeft een grove indicatie van hoeveel mensen daar nu zitten."

    Coronapandemie
    De Marokkaanse luchtvaartmaatschappijen Royal Air Maroc en Air Arabia Maroc lieten eerder al op Twitter weten dat ze na woensdag 23.59 uur hun vluchten van en naar onder meer Nederland moesten opschorten.

    Volgens Royal Air Maroc heeft de Marokkaanse overheid het besluit genomen vanwege de coronapandemie. Het is nog wel mogelijk om naar het land te vliegen vanuit bijvoorbeeld de Belgische luchthaven van Brussel.

    De Marokkaanse regering legde recent al het vliegverkeer met Rusland stil uit angst voor coronabesmettingen. Er is vanaf donderdag in Marokko een vaccinatiepas verplicht voor binnen- en buitenlandse reizen.

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    5.436
    29-06-2021

    Citaat Geplaatst door oooojaa Bekijk reactie
    jij moet mond houden marokko zit vol met besmette mensen laat niemand naar binnen daar ben ik wel mee eens maar laat mensen naar hius gaan
    ik lees elke dag de cijfers , virus in marokko is gebracht door gasten als jij uit europa , dat denken ook bewoners van marokko

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.183
    24-09-2015

    Citaat Geplaatst door Gipsy Bekijk reactie
    ik lees elke dag de cijfers , virus in marokko is gebracht door gasten als jij uit europa , dat denken ook bewoners van marokko
    weet je hoeveel marokkaanen die uit europa zijn besmet geraakt toen ze terug kwamen ui marokko

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    5.436
    29-06-2021

    Citaat Geplaatst door oooojaa Bekijk reactie
    weet je hoeveel marokkaanen die uit europa zijn besmet geraakt toen ze terug kwamen ui marokko
    vertel hoeveel ?

  14. #14
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Krimmos Bekijk reactie
    Ik gooi het land niet op slot... hahaha. Hoe bedoel je dictator. Van mij mag alles open hoor, maarja de dictators die regeren denken niet aan die mensen die jij opnoemde.
    Hij denkt aan het belang van zijn volk. Vandaar de stappen die hij neemt waarvan hij denkt dat hij de juiste stap heeft genomen hierdoor.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  15. #15
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door oooojaa Bekijk reactie
    weet je hoeveel marokkaanen die uit europa zijn besmet geraakt toen ze terug kwamen ui marokko
    Je dient eerst een test te doen en dan pas mag je terug naar NL.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”