1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.296
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Ministerie wil opheldering Marokko over beschuldiging spionage

    Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft Marokko om opheldering gevraagd over de beschuldiging dat de Marokkaanse journalist en activist Omar Radi voor Nederland zou hebben gespioneerd.





    "Het kabinet verwerpt de beschuldigingen met betrekking tot spionage en deze boodschap is direct hoog ambtelijk overgebracht aan de Marokkaanse ambassadeur in Den Haag", schrijft demissionair minister Ben Knapen (Buitenlandse Zaken) donderdag aan de Tweede Kamer.


    Radi is in juli tot zes jaar cel veroordeeld. Daarna kwamen berichten in de media dat hij is veroordeeld voor onder meer spionage voor Nederland. Pas vorige week kreeg het ministerie inzage in een deel van het vonnis. Daarin staat dat Radi ook is veroordeeld voor vermeende spionageactiviteiten voor de Nederlandse ambassade in de hoofdstad Rabat. Het onderhouden van contacten met journalisten hoort tot het reguliere werk van de ambassade, benadrukt Knapen.

    De Marokkaanse autoriteiten zeggen zich niet te mengen in de rechtsgang. Het hoger beroep loopt nog. Radi heeft eerder alle beschuldigingen "volkomen belachelijk" genoemd. Hij heeft onder meer onderzoek gedaan naar corruptie en schending van de mensenrechten in het Noord-Afrikaanse land.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.394
    16-07-2019

    Vraag het gewoon aan de Nederlandse ambassade in rabat dan heb je je antwoorden of de aivd!!!!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.291
    01-07-2021

    Veel Marokkaanse landverraders geven vrijwillig en bewust een zeer gekleurde en zeer negatieve beeld van Marokko. Verdient straf.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.291
    01-07-2021

    Dat hij niet in loondienst was als spion wel niet zeggen dat hij geen spion is. Er is een propaganda oorlog bezig tegen Marokko..

  5. #5
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Ze hadden hem moeten neerschieten. Hij gaf zelf toe dat hij geld heeft aangenomen die vuile rat dat het.

    Geen respect voor zulke chimpies.

  6. #6
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Nederland solliciteert weer naar een diplomatieke rel. Vast omdat ze marktaandeel verliezen op de groente en fruit markt door enerzijds brexit en anderzijds de hoge gasprijs

    Marokko springt en zal diep duiken in die gat

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.183
    24-09-2015

    Citaat Geplaatst door DSG Bekijk reactie
    Ze hadden hem moeten neerschieten. Hij gaf zelf toe dat hij geld heeft aangenomen die vuile rat dat het.

    Geen respect voor zulke chimpies.
    wat valt nu in marokko te bespioneren jij dictator je moet niet zomaar iets gaan roepen nederland hebben recht op ophelderig moet je eens weten hoeveel onschuldige mensen zitten in marokkaanse gevangenissen marokko moet uitkijken voor ratten als jij

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    5.436
    29-06-2021

    Citaat Geplaatst door oooojaa Bekijk reactie
    wat valt nu in marokko te bespioneren jij dictator je moet niet zomaar iets gaan roepen nederland hebben recht op ophelderig moet je eens weten hoeveel onschuldige mensen zitten in marokkaanse gevangenissen marokko moet uitkijken voor ratten als jij
    hoeveel onschuldigen zitten vast in marokko ??

    en waarom moet marokko verantwoorden aan nederland , vertel

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.183
    24-09-2015

    Citaat Geplaatst door Gipsy Bekijk reactie
    hoeveel onschuldigen zitten vast in marokko ??
    heeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeel

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    5.436
    29-06-2021

    Citaat Geplaatst door oooojaa Bekijk reactie
    heeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeel
    weer die koffieshop praatjes das altijd je bron

  11. #11
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Citaat Geplaatst door oooojaa Bekijk reactie
    wat valt nu in marokko te bespioneren jij dictator je moet niet zomaar iets gaan roepen nederland hebben recht op ophelderig moet je eens weten hoeveel onschuldige mensen zitten in marokkaanse gevangenissen marokko moet uitkijken voor ratten als jij
    In NL zitten er ook onschuldige mensen vast. Zelfs vals beschuldigd

  12. #12
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Citaat Geplaatst door Gipsy Bekijk reactie
    hoeveel onschuldigen zitten vast in marokko ??

    en waarom moet marokko verantwoorden aan nederland , vertel
    sterker nog, waar haalt NL het lef vandaan om zich te bemoeien met de Marokkaanse rechtspraak. Dat is gewoon een aanval op soevereiniteit.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.183
    24-09-2015

    Citaat Geplaatst door Gipsy Bekijk reactie
    weer die koffieshop praatjes das altijd je bron
    jij moet gaan verdiepen in internationaal recht oke ik hoef jou niet gaan leggen hoe het zit dan ziet ik heer morgen nog en die domme praatjes van jou heb ik niet nodig oke wij discssieren over onderwerp dan verwcht ik gewoon normale antwoord en niet over kofifeshop wat zijn dat voor praatjes

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    5.436
    29-06-2021

    Citaat Geplaatst door oooojaa Bekijk reactie
    jij moet gaan verdiepen in internationaal recht oke ik hoef jou niet gaan leggen hoe het zit dan ziet ik heer morgen nog en die domme praatjes van jou heb ik niet nodig oke wij discssieren over onderwerp dan verwcht ik gewoon normale antwoord en niet over kofifeshop wat zijn dat voor praatjes
    hoezo ? jij zei marokkaanse gevangenis is vol onschuldigen, ik vroeg je hoeveel ,jij hebt geen antwoord dan zoek je ruzie.

    kom op vertel hoeveel onschuldigen zitten vast in marokko ?

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.183
    24-09-2015

    Citaat Geplaatst door DSG Bekijk reactie
    In NL zitten er ook onschuldige mensen vast. Zelfs vals beschuldigd
    daar gaan we weer wie zeker taghi ga maar weken jongen