1. #226
    MVC Lid

    Reacties
    2.482
    19-05-2017

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Geen idee waar je het over hebt.

    Islamqa, de beheerder ervan is iemand waarvan ik geen kennis neem. Hetgeen ik nou zeg heb ik van geleerden zoals shaykh salih al Fawzan en shaykh Raslan en shaykh Mohammed ibn salih al Othaymeen. Heb al wat gedeeld van hen maar jij kijkt niet noch lees je.

    Yazid heeft Husayn niet gedood. De sahaba hadden Husayn gewaarschuwd tegen het gaan naar Kufa, want zij zullen Husayn verraden. Zoals ze zijn vader gedood hadden en zijn broer Hassan vergiftigd hadden.

    Zij die hem brieven verzonden en boodschappers zonden om hem te vertellen dat ze met hem zullen staan, 18.000 man geven hem bay3a via Moeslim. En die 18.000 hebben weer een achterban van familie leden dus totaal rond 100.000 man kracht die zogenaamd achter Husayn zullen staan.

    Ibn 3abbas had Husayn gewaarschuwd om niet te gaan want Husayn zal worden verraden door ahl kufa zoals ze deden met de andere van ahl bayt. Husayn wilde alsnog gas omdat hij de mensen daar niet wilde afwijzen gezien ze tig brieven hadden verzonden naar hem en boodschappers. Ibn 3abbas zei toen dat als je toch wilt gaan, ondanks ik je adviseer niet te gaan, neem dan niet je gezin mee. Maar Husayn nam ze alsnog mee.

    Later had Husayn spijt dat hij niet het advies van de metgezellen zoals ibn 3abbas had genomen. De verantwoordelijke die door Yazid was aangesteld om die fitna te stoppen voordat het begint, had niet de bevelen van Yazid gevolgd. Na een week bemiddelen liet de verantwoordelijke Husayn aanvallen. Doden vielen aan beiden kanten en ze hadden Husayn vermoord en zijn hoofd eraf gehaald.

    Toen het hoofd gebracht werd bij Yazid was Yazid boos en hij huilde en zijn ahl huilde ook en hij behandelde het gezin van Husayn goed en met respect. Husayn nam ze vrouw en zoon mee naar iraq, en Yazid behandelde de vrouwen en kinderen die met Husayn waren meegekomen ook goed en stuurde ze terug naar Makkah.

    Daarom werd hij, degene die Husayn liet vermoorden ondanks de instructie van Yazid om Husayn geen enkele schade toe te brengen, later ontslaan en zijn leger hadden hem verlaten en gingen jihad verrichten tegen de kuffaar. Toen deze mujrim zag dat zijn leger hem verliet, zei hij waar gaan jullie naar toe? Ze zeiden we gaan vechten tegen kuffaar, in plaats van met jou blijven die ons het bloed liet vergieten van ahl bayt.

    Verhaal is lang en details ook. Er was meer gaande en veel meer details dan simpelweg: Husayn ging en werd gedood door Yazid. Zo ging het niet. De rawafid hebben Husayn vermoord en hadden hem verraden door hem te verlaten en vervolgens aan de zijde te staan met die mujrim die Husayn liet vermoorden nadat die rafidi, die Husayn uitnodigde en hem trouw zweerde, deze leider die verantwoordelijk werd gesteld door Yazid, beïnvloeden en hem opzette tegen Husayn waardoor hij het besluit genomen had Husayn te doden in plaats 1 van de drie opties die Husayn hem gaf te accepteren:

    1. Laat mij terug gaan naar Makkah en me leven zoals ervoor heen.

    2. Stuur mij op jihad tegen de kuffaar en zal ik vechten op de Weg van Allah en als ik sterf sterf ik shahid.

    3. Of stuur mij naar Yazid dan geef ik hem ba3ya zonder tussenkomst van anderen.

    Want die verantwoordelijke die aangesteld werd door Yazid wilde dat Husayn bij hem kwam en via hem bay3a geeft aan Yazid. Dit weigerde Husayn. Vandaar de drie opties.

    Verhaal is kang en heeft veel details.

    Ik scheld Yazid niet uit noch hou ik van hem. Wat ik wel weet is dat Yazid geen bevel gaf Husayn te doden. En er gaat veel rond aan zwakke of valse overleveringen over de geschiedenis.


    Maar die verlieten hem al snel voordat hij aankwam in Kufa. Yazid had bevolen Husayn niet Kufa te laten binnen komen want hij wil geen fitna en een opstanding. En hij had bevolen Husayn geen schade toe te brengen. Een week ging zelfs voorbij ongeveer aan discusseren en komen tot een goede oplossing.
    Je weet waar ik het over heb je doet alleen als of je neus bloed.

    Islamqa.info is een site waar vragen beantwoorden woorden door uitspraken van verschillende geleerden naar voren worden gehaald en typt alles over.

    Yazid heeft hussein gedood want de groep die Hussein hebben gedood hebben trouw gezworen aan yazid. Het samengevat van je verhaaltje hussein werd gedood en yazid zit er niet achter maar het hoofd van Hussein werd afgehakt en in handen gelegd van yazid en gevangen werden helemaal van uit Irak naar Syrië of terwijl naar yazid gebracht maar hij zat er niet achter.

    Hij stuurde ze terug naar mekka omdat hij bang was voor revolutie maar dat blijf niet uit. Opstanden had je in verschillende islamitische steden voor het doden van klein kind van profeet mohammed vrede zei met hem. Houd op met dat onzin logica om welke reden werd de hoofd van Hussein in zijn handen gelegd om welke reden werden gevangen naar hem gebracht. Jullie verzinnen allerlei excuses zo dat het in jullie logica kan passen. Zo als Sheikh badr din shawkani in zijn boek had vermeld Sommige mensen van kennis gingen te ver in stagnatie totdat ze oordeelde dat Al-Hussein, de kleinzoon van profeet mohammed vrede zei met hem een overtreder was tegen alcoholist dat de zuivere sharia had verboden, Yazid bin Muawiyah moge God hem vervloeken ook skeik shihab al din al Alusi zei in zijn Boek Hij zei stop niet met het vervloeken van Yazid voor zijn vele beschrijvingen het kwaad en zijn grote zonden begaan gedurende alle dagen van zijn opdracht en de grote ramp is wat hij de mensen van het huis aandeed en zijn goedkeuring van de moord op Al-Hussain, en hij kreeg daar goed nieuws over.

    Metgezellen stuurde hussein een waarschuwing om reden want hussein de kleine zoon van profeet mohammed vrede zei met hem stuurde eerste zijn neef naar hen toe als zijn gezant namelijk Muslim bin Aqeel en wie heeft muslim bin aqeel vermoord namelijk ubaidAllah bin Ziyad hij was de gouverneur van yazid en ook Hani bin Urwa werd vermoord door bin ziyad en andere moslims ook en door deze moorden van deze grote mannen werd hussein gewaarschuwd. Want de gouverneur van yazid is degene die de gezanten van hussein heeft vermoord.de moordenaars van gezanten van hussein waren mannen van yazid en ze hadden trouw gezworen ziyad dus zoeken naar excuses kan weer prullenbak in.
    ESpanyol-Egyptisch


    Invalide

  2. #227
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Panthera_leo Bekijk reactie
    ibn Taymiyyah is door vele islamitische geleerden beledigd dat neemt hun kennis niet weg.
    Het neemt ook niet weg dat al Haytami al Makki een ash’ari was in ‘Aqida. Hij was erkent als geleerde van de Ummah en zijn kennis wordt erkent maar dit neemt zijn dwalingen niet weg.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  3. #228
    MVC Lid

    Reacties
    2.482
    19-05-2017

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Het neemt ook niet weg dat al Haytami al Makki een ash’ari was in ‘Aqida. Hij was erkent als geleerde van de Ummah en zijn kennis wordt erkent maar dit neemt zijn dwalingen niet weg.
    ibn taymiyah werd zelfs een kafir genoemd door geleerden
    ESpanyol-Egyptisch


    Invalide

  4. #229
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Panthera_leo Bekijk reactie
    ibn taymiyah werd zelfs een kafir genoemd door geleerden
    Zelfs de beste sahaba worden kuffaar genoemd door geleerden.

    De vraag is: welke geleerden noemde Ibn Taymiyyah een kafir.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  5. #230
    Verbannen

    Reacties
    1.144
    03-03-2020

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Zelfs de beste sahaba worden kuffaar genoemd door geleerden.

    De vraag is: welke geleerden noemde Ibn Taymiyyah een kafir.
    Doen alsof je dom bent siert je wel
    Alle geleerden van Ahlul Sunnah Wa'l Jamaa'h hebben wel grote kritiek op Taymiyya
    Hij heeft immers bijna zijn hele leven in gevangenissen van Ahlul Sunnah Wa'l Jamaa'h gesleten (Hanafi, Maliki en Shaafi3ie)
    Hij is in de gevangenis gestorven
    Voor het uitmoorden van moslims en het verketteren van Allah meerdere malen, heeft ie moeten bekopen met zn leven
    Snapie nou kelb fi jahaanam?

  6. #231
    MVC Lid

    Reacties
    2.482
    19-05-2017

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Zelfs de beste sahaba worden kuffaar genoemd door geleerden.

    De vraag is: welke geleerden noemde Ibn Taymiyyah een kafir.
    door geleerden van 4 sunnitische rechtscholen sommige noemden hem een kafir andere noemden hem een atheïst andere noemden hem als iemand die zich voor doet als moslim.
    ESpanyol-Egyptisch


    Invalide

  7. #232
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Panthera_leo Bekijk reactie
    door geleerden van 4 sunnitische rechtscholen sommige noemden hem een kafir andere noemden hem een atheïst andere noemden hem als iemand die zich voor doet als moslim.
    Welke geleerden. Zeker sufi ash’ari geleerden, die claimen madhab maliki of chafi3i of hanafi te volgen maar niet in ‘Aqida.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  8. #233
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door sensei Bekijk reactie
    Doen alsof je dom bent siert je wel
    Alle geleerden van Ahlul Sunnah Wa'l Jamaa'h hebben wel grote kritiek op Taymiyya
    Hij heeft immers bijna zijn hele leven in gevangenissen van Ahlul Sunnah Wa'l Jamaa'h gesleten (Hanafi, Maliki en Shaafi3ie)
    Hij is in de gevangenis gestorven
    Voor het uitmoorden van moslims en het verketteren van Allah meerdere malen, heeft ie moeten bekopen met zn leven
    Snapie nou kelb fi jahaanam?
    Wie heeft jou uit zijn kooi gelaten? Ga terug je kooi in en blaf daar verder.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”