1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Nederland weigert weer Jihadbruid Chadia mee te nemen uit Syrië

    Nederland weigert weer Jihadbruid Chadia mee te nemen uit Syrië

    DEN HAAG - Jihadbruid Chadia B. (32) wordt volgens de Nederlandse overheid voorlopig niet opgehaald uit een detentiekamp in Noord-Syrië. De advocaat van de Amsterdamse eiste woensdag in een kort geding dat zij „vanwege haar unieke en erbarmelijke situatie” bij een komende repatriëringsmissie mee wordt genomen, maar de landsadvocaat liet in de Haagse rechtbank weten dat de vrouw geen plek „bovenaan de lijst” krijgt.



    B. reisde in 2013 naar Syrië, nadat ze was uitgehuwelijkt aan een jihadstrijder. Door psychische problemen keerde ze terug, later reisde ze weer af naar Syrië.

    Na een bombardement verloor B. een voet. In 2018 belandde ze in het detentiekamp. „Ze kampt met psychoses en ligt in een tent in haar eigen uitwerpselen. Kinderen gooien stenen naar haar”, schetste haar advocaat haar situatie.

    Twee eerdere rechtszaken verloor B. Volgens de overheid was repatriëring onmogelijk vanwege de onveilige situatie in Syrië, internationale betrekkingen en de nationale veiligheid. Wel oordeelden de rechters dat Nederland haar best moet doen B. naar huis te halen als de situatie zou veranderen.

    De advocaat van B. stelde bij de voorzieningenrechter dat die argumenten waren verdwenen met het ophalen van een andere Nederlandse IS-vrouw en drie kinderen in juli dit jaar. Dat gebeurde nadat de rechter de strafzaak tegen deze IS-bruid nietig dreigde te verklaren als ze haar proces niet kon bijwonen. Om dezelfde reden onderzoekt de overheid momenteel de mogelijkheden om vijf andere IS-bruiden terug te halen naar Nederland.

    ’Een ingewikkeld proces’
    „Als je toch naar Syrië gaat, waarom kun je haar dan niet meenemen”, vroeg de raadsman. De landsadvocaat zei dat repatriëringsmissies „complex” zijn en dat de overheid „ruimte” heeft om zelf „keuzes” te maken. „Aan zulke missies gaan maandenlange onderhandelingen vooraf. Een ingewikkeld proces. Het is niet zo dat je daar komt en dan even iemand mee kunt nemen. Hoe groter de groep, hoe complexer het wordt. De Staat oordeelt wat wenselijk en mogelijk is.” Volgens hem is daarbij niet louter de dreiging van „straffeloosheid” een overweging.

    Een neef van B. zei dat zijn nichtje „niet wil voordringen.” „We strijden al drie jaar om haar terug te halen. De machteloosheid is verschrikkelijk. Waarom is ons nichtje de vorige keer niet al opgehaald?”

    Op 3 november doet de voorzieningenrechter uitspraak.

    https://www.telegraaf.nl/nieuws/2090...wI9QffjYwdXmOU

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Acht jaar geleden is zij zelf naar het kalifaat gereisd.

    Kwam later weer terug naar Nederland, maar nam weer de benen naar het kalifaat.

    Dat was dus de plaats waar zij perse wilde zijn. Nu worden er weer allemaal zielige verhalen opgehangen en moet NL haar maar terughalen.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  3. #3
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Acht jaar geleden is zij zelf naar het kalifaat gereisd.

    Kwam later weer terug naar Nederland, maar nam weer de benen naar het kalifaat.

    Dat was dus de plaats waar zij perse wilde zijn. Nu worden er weer allemaal zielige verhalen opgehangen en moet NL haar maar terughalen.
    Ik ben blij dat er meer Afghanen de Nederlandse woningmarkt verder komen verstoppen.

    Mede mogelijk gemaakt door een rechtse kabinet onder leiding van het VVD.

    Zal je vast ontkennen en dus zal je de islam maar de schuld geven

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door DSG Bekijk reactie
    Ik ben blij dat er meer Afghanen de Nederlandse woningmarkt verder komen verstoppen.

    Mede mogelijk gemaakt door een rechtse kabinet onder leiding van het VVD.

    Zal je vast ontkennen en dus zal je de islam maar de schuld geven
    Ik wacht nog steeds op bewijzen van jou geleuter dat ik over de islam de schuld van zou geven.
    Kom maar op met citaten van mijn reacties!
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  5. #5
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Ik wacht nog steeds op bewijzen van jou geleuter dat ik over de islam de schuld van zou geven.
    Kom maar op met citaten van mijn reacties!
    je doet niks anders.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door DSG Bekijk reactie
    je doet niks anders.
    Dan is het toch heel ernvoudig om wat citatdn ban reacties te geven waaruit dat volgens jou blijkt?!
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  7. #7
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Dan is het toch heel ernvoudig om wat citatdn ban reacties te geven waaruit dat volgens jou blijkt?!
    Je bent ook op welvaart gedreven … dus je hebt geen respect voor iemand uit bijvoorbeeld Colombia, maar wel voor iemand uit Frankrijk. Gewoon omdat je bang bent dat een Colombiaan asiel gaat aanvragen

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door DSG Bekijk reactie
    Je bent ook op welvaart gedreven … dus je hebt geen respect voor iemand uit bijvoorbeeld Colombia, maar wel voor iemand uit Frankrijk. Gewoon omdat je bang bent dat een Colombiaan asiel gaat aanvragen
    Dus je kunt alweer niet je bewering onderbouwen met citaten van mijn reacties.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  9. #9
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Dus je kunt alweer niet je bewering onderbouwen met citaten van mijn reacties.
    Ik ben niet je speurhond, ik kan wel zeggen dat je egoïstisch bent en xenofoob. Als je een man was dan zou je gewoon er vooruit komen.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door DSG Bekijk reactie
    Ik ben niet je speurhond, ik kan wel zeggen dat je egoïstisch bent en xenofoob. Als je een man was dan zou je gewoon er vooruit komen.
    Als jij een man was zou je gewoon toegeven dat jij geen enkele reactie kan vinden om je bewering te staven dat ik de islam overal de schuld van geef.

    Dat mensen in Afrika en Azie willen profiteren van wat wij hier hebben opgebouwd is niet egoïstisch, maar wel dat wij de verzorgingsstaat die wordt bekostigd door de Nederlanders die hier werken willen behouden?
    Want iedereen met gezond verstand ziet dat die onophoudelijke instroom die al tientallen jaren duurt van mensen uit andere werelddelen en maar doorgaat, die verzorgingsstaat onhoudbaar maakt.
    Behalve dus veel linkse mensen, die vinden mensen in andere wereld delen veel belangrijker dan de eigen mensen die het ook niet echt goed hebben.
    Die vinden die miljarden die wij elk jaar kwijt zijn aan het onderhouden van de steeds grotere groep mensen, vluchtelingen, veel beter besteed dan aan voldoende politie, zorgpersoneel jongeren hulp, ambulante psychiatrische hulp enz enz etc etc
    Iedereen mag dus een beter leven willen, betere omstandigheden om onder te leven, maar wij mogen hier niet willen behouden wat wij hebben opgebouwd?

    Ik heb niets tegen mensen uit andere werelddelen alleen om die reden.
    Maar het is waanzin om de illusie te hebben dat die paar welvarende landen hier in west-Europa of elders in de wereld waar toevallig veel blanke mensen wonen voor ca 5 miljard mensen kunnen zorgen, opnemen.
    Nog afgezien dat het in die werelddelen geen enkel probleem oplost maar in die paar welvarende landen, wel goed georganiseerd tot steeds meer problemen gaat leiden.



    “I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money."

    Thomas Sowell
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  11. #11
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Als jij een man was zou je gewoon toegeven dat jij geen enkele reactie kan vinden om je bewering te staven dat ik de islam overal de schuld van geef.

    Dat mensen in Afrika en Azie willen profiteren van wat wij hier hebben opgebouwd is niet egoïstisch, maar wel dat wij de verzorgingsstaat die wordt bekostigd door de Nederlanders die hier werken willen behouden?
    Want iedereen met gezond verstand ziet dat die onophoudelijke instroom die al tientallen jaren duurt van mensen uit andere werelddelen en maar doorgaat, die verzorgingsstaat onhoudbaar maakt.
    Behalve dus veel linkse mensen, die vinden mensen in andere wereld delen veel belangrijker dan de eigen mensen die het ook niet echt goed hebben.
    Die vinden die miljarden die wij elk jaar kwijt zijn aan het onderhouden van de steeds grotere groep mensen, vluchtelingen, veel beter besteed dan aan voldoende politie, zorgpersoneel jongeren hulp, ambulante psychiatrische hulp enz enz etc etc
    Iedereen mag dus een beter leven willen, betere omstandigheden om onder te leven, maar wij mogen hier niet willen behouden wat wij hebben opgebouwd?

    Ik heb niets tegen mensen uit andere werelddelen alleen om die reden.
    Maar het is waanzin om de illusie te hebben dat die paar welvarende landen hier in west-Europa of elders in de wereld waar toevallig veel blanke mensen wonen voor ca 5 miljard mensen kunnen zorgen, opnemen.
    Nog afgezien dat het in die werelddelen geen enkel probleem oplost maar in die paar welvarende landen, wel goed georganiseerd tot steeds meer problemen gaat leiden.



    “I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money."

    Thomas Sowell
    De economische basis waar Westerse landen op draaien is altijd ten koste geweest van de zwakkere landen.

    Ik bedoel wat zou een France zijn zonder Afrika? De VS zonder latijns Amerika en andere landen.

    Dit zijn maar 2 simpele voorbeelden.

    De VOC, romantisch als het wordt naverteld maar het was gewoon keihard ordinair plunderen.


    Een rijke welvarende Afrika is een arme Europa

  12. #12
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Altijd schattig als Maquis doet alsof NL een onschuldig verleden heeft gehad.

    Recent in de geschiedenis leverde jullie de Joden af aan de duitsers voor op de gastreinen.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door DSG Bekijk reactie
    De economische basis waar Westerse landen op draaien is altijd ten koste geweest van de zwakkere landen.

    Ik bedoel wat zou een France zijn zonder Afrika? De VS zonder latijns Amerika en andere landen.

    Dit zijn maar 2 simpele voorbeelden.

    De VOC, romantisch als het wordt naverteld maar het was gewoon keihard ordinair plunderen.


    Een rijke welvarende Afrika is een arme Europa
    Zodra je met je mond vol tanden staat, begin je over het verleden van Europa.

    3 eeuwen.

    Laten we dus maar weer eens kijken naar het 1400 jarige verleden van Arabieren, Turken, Imazighen, Perzen.
    Volkomen volgens de cultuur vanaf het moment van de stichting van die cultuur zwermden de legers uit in Azie, Afrika en Europa!
    Zoveel gebied bezetten en uitzuigen. De laatsten, de Turken werden er pas in eind 19e eeuw uitgeschopt.

    En zie, zij leefden volkomen van de bezette volken! Zelf konden zij niets. Dat bleek ook, want toen het laatste kalifaat was ingestort, armoede al om!
    Men kon niet meer van de bezette volken leven, en hadden de wereld zelf niets te bieden.
    Nadat de kolonieen van de Europese landen onafhankelijk waren geworden, werden die Europese landen enorm welvarend!
    Ja zelfs zo welvarend als nooit in de geschiedenis was gezien!
    In die tijd van de kolonieen was er wel een flinterdunne elite, maar de massa was straatarm in die eeuwen.
    En in de 20e eeuw vonden de westelijke landen zoveel nieuwe dingen uit, kwamen met zulke prima producten, dat deze overal in de wereld gretig aftrek vonden.
    Maar zie ook in de 19e eeuw de industriele revolutie, stoommachine in Europa uitgevonden!
    Zie je het enorme verschil?!
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Zodra je met je mond vol tanden staat, begin je over het verleden van Europa.

    3 eeuwen.

    Laten we dus maar weer eens kijken naar het 1400 jarige verleden van Arabieren, Turken, Imazighen, Perzen.
    Volkomen volgens de cultuur vanaf het moment van de stichting van die cultuur zwermden de legers uit in Azie, Afrika en Europa!
    Zoveel gebied bezetten en uitzuigen. De laatsten, de Turken werden er pas in eind 19e eeuw uitgeschopt.

    En zie, zij leefden volkomen van de bezette volken! Zelf konden zij niets. Dat bleek ook, want toen het laatste kalifaat was ingestort, armoede al om!
    Men kon niet meer van de bezette volken leven, en hadden de wereld zelf niets te bieden.
    Nadat de kolonieen van de Europese landen onafhankelijk waren geworden, werden die Europese landen enorm welvarend!
    Ja zelfs zo welvarend als nooit in de geschiedenis was gezien!
    In die tijd van de kolonieen was er wel een flinterdunne elite, maar de massa was straatarm in die eeuwen.
    En in de 20e eeuw vonden de westelijke landen zoveel nieuwe dingen uit, kwamen met zulke prima producten, dat deze overal in de wereld gretig aftrek vonden.
    Maar zie ook in de 19e eeuw de industriele revolutie, stoommachine in Europa uitgevonden!
    Zie je het enorme verschil?!

    Doe geen moeite met die flap.
    Altijd proberen ze de discussie te verleggen als je ze op hun nummer zet.

    Geef ze gewoon de behandeling waar ze recht op hebben en die ze ook willen.
    Hoon en ridicule. Meer zijn ze echt niet waard.

    En al die onzin opmerkingen van waarom het westen rijk is, gast arbeiders hebben NL opgebouwd, NL is alleen rijk geworden door de slavernij.

    Das allemaal afleiding en onzin. Trek je er niets van aan. Als je daar inhoudelijk op reageert. Worden ze helemaal gek
    Want dan blijft er van dat laatst argumentje wat men nog, al helemaal niets meer over

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Acht jaar geleden is zij zelf naar het kalifaat gereisd.

    Kwam later weer terug naar Nederland, maar nam weer de benen naar het kalifaat.

    Dat was dus de plaats waar zij perse wilde zijn. Nu worden er weer allemaal zielige verhalen opgehangen en moet NL haar maar terughalen.
    En deze vrouw kan lekker in Syrië blijven.
    Mensen moeten eens leren leven met de keuzes die ze maken. En niet als het allemaal tegen valt weer eens bij de NL overheid aankloppen.