1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Turkse luchtmacht gaat investeren in nieuwe vliegtuigen.

    Turkey asks U.S. to buy 40 F-16 jets to upgrade Air Force -sources

    WASHINGTON, Oct 7 (Reuters) - Turkey has made a request to the U.S. to buy 40 Lockheed Martin-made F-16 fighter jets and nearly 80 modernization kits for its existing warplanes, as the NATO ally looks to modernize its Air Force after the purchase of F-35 jets fell through, sources familiar with the matter said.

    The deal, worth billions, is still working its way through the Foreign Military Sales process which is subject to approval by the U.S. State Department as well as the U.S. Congress which can block deals.

    The people spoke on condition of anonymity to discuss the deal.

    "As a matter of policy, the Department does not confirm or comment on proposed defense sales or transfers until they have been formally notified to Congress," a spokesperson for the State Department said. The Turkish Embassy in Washington declined to comment.

    Ankara had ordered more than 100 F-35 jets, also made by Lockheed Martin Corp (LMT.N), but was removed from the program in 2019 after it acquired Russian S-400 missile defense systems.

    The decades-old partnership between the NATO allies has gone through unprecedented tumult in the past five years over disagreements on Syria policy, Ankara’s closer ties with Moscow, its naval ambitions in the eastern Mediterranean, U.S. charges against a state-owned Turkish bank and erosion of rights and freedoms in Turkey.

    The request for the jets will likely have a difficult time getting approval from the U.S. Congress, where sentiment towards Turkey has soured deeply over recent years, primarily due to Ankara's purchase of the S-400s and its problematic human rights track record.

    Ankara's purchase of the S-400s has also triggered U.S. sanctions. In December 2020, Washington blacklisted Turkey's Defense Industry Directorate, its chief, Ismail Demir, and three other employees.

    Since then the U.S. has repeatedly warned Turkey against buying further Russian weaponry. But last week, Turkish President Tayyip Erdogan indicated Ankara still intended to buy a second batch of S-400s from Russia, a move that could deepen a rift with Washington.

    There is bipartisan support in U.S. Congress to push the Biden administration to put further pressure on Ankara, primarily over its purchase of Russian weapons and its human rights track record.

    Ankara has said it hopes for better ties under U.S. President Joe Biden.

    Reports of the Turkish request were first reported by Greek defense outlet Defense Review.

    https://www.reuters.com/world/middle...es-2021-10-07/

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Turkey requests to buy 40 US F-16 fighter planes

    https://www.al-monitor.com/originals...fighter-planes


    Turkey's puzzling F-16 fighter jet move

    Unrefuted media reports suggested that Turkey has made a request to the U.S. to purchase 40 Lockheed Martin-made F-16 fighter jets and nearly 80 modernization kits for its existing warplanes.

    https://www.hurriyetdailynews.com/op...et-move-168494

  3. #3
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Rot op

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Biden administration reportedly backs Turkey’s $6B F-16 deal request

    https://www.dailysabah.com/business/...6-deal-request

  5. #5
    Djengiz

    Reacties
    6.984
    05-01-2020

    in 2023 begint Turkije zijn eigen gevechtsvliegtuig de TFX te produceren

    de F-16 is gewoon als extra om de simpele taken te vervullen
    Citaat Geplaatst door Sfenj Bekijk reactie
    ik ben liever zionistische dier dan een turk. Dat mag best gezegd worden dayouth
    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    in 2023 begint Turkije zijn eigen gevechtsvliegtuig de TFX te produceren

    de F-16 is gewoon als extra om de simpele taken te vervullen
    Ja nieuwe vliegtuigen en vernieuwings-kitjes voor Turkse F16.

    Zo vliegen de Turken in de modernste vliegtuigen ontwikkeld in de jaren 60.

    Blijkbaar willen de Turken geen Russische vliegtuigen kopen, en de F35
    mogen ze niet meer kopen.

    Dus moeten ze nu oudere Amerikaanse vliegtuigen kopen.
    NL is de f16 aan het afschrijven, en in Turkije zijn ze de f16 aan het aankopen en
    aan het opknappen.

    "in 2023 begint Turkije zijn eigen gevechtsvliegtuig de TFX te produceren"
    Halen ze nooit.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.726
    24-07-2015

    De nieuwste van de nieuwste

    Mijn reet


    F-Tulband & F-Slippers

  8. #8
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Gisteren zou Turkije nog worden gemept door de Fransen

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    16.612
    03-05-2015

    Dat is nodig om de Nederlandse agressie tegen te gaan .
    Verzamel herringeringen en geen geld .

  10. #10
    Djengiz

    Reacties
    6.984
    05-01-2020

    Citaat Geplaatst door Habibi88 Bekijk reactie
    Ja nieuwe vliegtuigen en vernieuwings-kitjes voor Turkse F16.

    Zo vliegen de Turken in de modernste vliegtuigen ontwikkeld in de jaren 60.

    Blijkbaar willen de Turken geen Russische vliegtuigen kopen, en de F35
    mogen ze niet meer kopen.

    Dus moeten ze nu oudere Amerikaanse vliegtuigen kopen.
    NL is de f16 aan het afschrijven, en in Turkije zijn ze de f16 aan het aankopen en
    aan het opknappen.

    "in 2023 begint Turkije zijn eigen gevechtsvliegtuig de TFX te produceren"
    Halen ze nooit.
    die extra vliegtuigjes zijn alleen maar om de cijfers te vergroten want westerse landjes houden van cijfertjes bijhouden waar ze voornamelijk joodse ratingbureaus inschakelen die vooral bij westerse landjes met smeergeld een nulletje hier en daar bijschrijven om aan te dikken zodat het wat moet voorstellen net als bij de economie lijstjes..

    soort van keyboardhelden uithangen..
    Citaat Geplaatst door Sfenj Bekijk reactie
    ik ben liever zionistische dier dan een turk. Dat mag best gezegd worden dayouth
    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  11. #11
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    die extra vliegtuigjes zijn alleen maar om de cijfers te vergroten want westerse landjes houden van cijfertjes bijhouden waar ze voornamelijk joodse ratingbureaus inschakelen die vooral bij westerse landjes met smeergeld een nulletje hier en daar bijschrijven om aan te dikken zodat het wat moet voorstellen net als bij de economie lijstjes..

    soort van keyboardhelden uithangen..
    ahahaha

    Had je beter niet kunnen plaatsen lan.


    Turkey gaat gevechtstrannies produceren amk

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    die extra vliegtuigjes zijn alleen maar om de cijfers te vergroten want westerse landjes houden van cijfertjes bijhouden waar ze voornamelijk joodse ratingbureaus inschakelen die vooral bij westerse landjes met smeergeld een nulletje hier en daar bijschrijven om aan te dikken zodat het wat moet voorstellen net als bij de economie lijstjes..

    soort van keyboardhelden uithangen..
    Jij bent echt niet meer te volgen.

    Hier val je de rating bureaus weer eens aan, en deze week
    stond je nog te zwaaien met de informatie van diezelfde rating bureaus .

    Wat is het nu? Zijn die rating bureaus alleen maar te vertrouwen
    als ze goed nieuws over Turkije naar buiten brengen?
    En als ze slecht nieuws presenteren dan zijn ze niet goed,
    en zionistisch (anti semitische opmerking)?


    Erdogan Turken kennen absoluut geen logica of gezond verstand meer.

    Verder is het duidelijk dat Erdogan weer eens geld kan gaan uitgeven
    aan Amerikaanse vliegtuigen omdat ze er zelf geen kunnen bouwen,
    een dus materieel te kort komen. Allemaal duidelijk zo.

    Jij laat het zo lijken dat Turkije alleen nu bij de Amerikanen vliegtuigen gaat
    kopen om wat beter in wat lijstjes te komen staan. Jij bent echt niet meer
    te volgen. Totaal getikt.

  13. #13
    Djengiz

    Reacties
    6.984
    05-01-2020

    Citaat Geplaatst door Habibi88 Bekijk reactie
    Jij bent echt niet meer te volgen.

    Hier val je de rating bureaus weer eens aan, en deze week
    stond je nog te zwaaien met de informatie van diezelfde rating bureaus .

    Wat is het nu? Zijn die rating bureaus alleen maar te vertrouwen
    als ze goed nieuws over Turkije naar buiten brengen?
    En als ze slecht nieuws presenteren dan zijn ze niet goed,
    en zionistisch (anti semitische opmerking)?


    Erdogan Turken kennen absoluut geen logica of gezond verstand meer.

    Verder is het duidelijk dat Erdogan weer eens geld kan gaan uitgeven
    aan Amerikaanse vliegtuigen omdat ze er zelf geen kunnen bouwen,
    een dus materieel te kort komen. Allemaal duidelijk zo.

    Jij laat het zo lijken dat Turkije alleen nu bij de Amerikanen vliegtuigen gaat
    kopen om wat beter in wat lijstjes te komen staan. Jij bent echt niet meer
    te volgen. Totaal getikt.
    dat jij mij niet kan volgen komt doordat je niet op mijn niveau zit..

    als je goed had opgelet en je best deed, dan zou je het heel misschien nog wel begrijpen

    ik zeg altijd dat de joodse ratingbureaus uiteindelijk niet meer eromheen kunnen en gedwongen zijn om de leugens over Turkije bij stellen zoals vaak in mijn links het staat beschreven

    ze geven westerse en de landen waar ze het meest zaken doen, hoge ratings terwijl het niet zo is en bij Turkije vaak lage en uiteindelijk moeten ze dit met tegenzin bijstellen om niet op te vallen doordat de wereld meekijkt..

    jij bent niet echt pienter zoals je brAnus bouvriendje dus moet ik het weer haarfijn uitleggen hoe het zit terwijl je bij logisch nadenken mijn hulp niet nodig zou hebben
    Citaat Geplaatst door Sfenj Bekijk reactie
    ik ben liever zionistische dier dan een turk. Dat mag best gezegd worden dayouth
    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    dat jij mij niet kan volgen komt doordat je niet op mijn niveau zit..

    als je goed had opgelet en je best deed, dan zou je het heel misschien nog wel begrijpen

    ik zeg altijd dat de joodse ratingbureaus uiteindelijk niet meer eromheen kunnen en gedwongen zijn om de leugens over Turkije bij stellen zoals vaak in mijn links het staat beschreven

    ze geven westerse en de landen waar ze het meest zaken doen, hoge ratings terwijl het niet zo is en bij Turkije vaak lage en uiteindelijk moeten ze dit met tegenzin bijstellen om niet op te vallen doordat de wereld meekijkt..

    jij bent niet echt pienter zoals je brAnus bouvriendje dus moet ik het weer haarfijn uitleggen hoe het zit terwijl je bij logisch nadenken mijn hulp niet nodig zou hebben
    "dat jij mij niet kan volgen komt doordat je niet op mijn niveau zit.."
    Nee gelukkig niet nee...
    Weer zo een domme ondoordachte Erdogan Turk opmerking...
    Tering wat ben jij toch dom

    "als je goed had opgelet en je best deed, dan zou je het heel misschien nog wel begrijpen"
    Jij bent niet te volgen en ook niet te begrijpen. Jij ontbeert namelijk iedere vorm van logica
    en gezond verstand.

    "ik zeg altijd dat de joodse ratingbureaus "
    Hier zeg je alleen dat je een anti-semiet bent. En jij gelooft in de Russische propaganda
    van de protocollen van ouderen van zion. Bewijzen kun je nooit iets.
    En nu doe je aan cherry picking in de rapporten van die rating bureaus.

    Alleen het goede nieuws over Turkije neem jij aan als waar. En dat is weer een gebrek
    aan logica en gezond verstand. En je steekt weer snel je kop in het zand als we kijken
    naar het nieuws over de Turkse centrale bank, en dat die niet meer onafhankelijk is.

    "ze geven westerse en de landen waar ze het meest zaken doen, hoge ratings terwijl het niet zo is en bij Turkije vaak lage en uiteindelijk moeten ze dit met tegenzin bijstellen.
    Duidelijk dat je de ratings en economische groei van landen in de rapporten weer eens door elkaar haalt.
    Of je weet gewoon niet het verschil tussen beide dat kan ook. Jij zit namelijk ook op een speciaal niveau. "
    Je haalt het IMF en die commerciële rating bureaus door elkaar heen. Jij zit echt op een speciaal niveau.

    "dus moet ik het weer haarfijn uitleggen hoe het zit"
    Jij moet inderdaad al je onzinninge opmerkingen precies uitleggen.
    Want duidelijk dat je het zelf allemaal al niet snapt.
    Volgens mij moeten we wachten tot Erdogan hier een Turkse TV soap over laat maken.
    Misschien snap je dat het verschil tussen Moodys en het IMF...

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.726
    24-07-2015

    In deze tijd van 5 seconden

    Wie leest nog de lange teksten.

    De dinosaurussen