1. #841
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Dus met een bonkend hart in mijn keel en ben ik de nacht doorgekomen en de volgende dag reed ik naar mijn afspraak helemaal in Utrecht. Ik stond op de automatische piloot. Ma zei dat ik beter thuis kon blijven. Geloof me ma, ik heb je neefje al gezien en gesproken! Ik belde keihard aan bij een vrijstaande villa achtige woning en er werd open gedaan door een magere, jongere vrouw. Ik liep meteen door en zocht naar de forse advocaat van toen. "U bent de afspraak van 10:00 uur?". Kuchte de vrouw naast mij. Ik knikte en ze stak haar hand uit alsof ik haar moest volgen. Dat deed ik en we arriveerde bij een kantoor. Het was echt zo'n gebouw uit de films. Grote schilderijen, diepbruine deuren en een muffe oude geur. De advocaat zat achter zijn bureau en keek me aan. "Mevrouw El Kadmi, gaat u zitten". Zei hij. Ik nam plaats op een chesterfield en hij keek me aan. "Ons gesprek van gisteren. U klonk nogal.. gefrustreerd". Zei hij. Gefrustreerd? Dat was verdomme nog zacht uitgedrukt. "Ik wil het zeker weten. Volgens mij weet u meer dan u loslaat". Zei ik. "Ik ben gisteren bedreigd en geslagen door hem. Hij beweerde dat hij me niet verkracht heeft." Zei ik. De advocaat keek me aan en pakte een sigaar uit een la. "Dat weet ik". Zei hij. Ik fronste mijn wenkbrauwen en keek hem aan. "Wat?". Zei ik. "Hij heeft het ontkendt. De getuigen hebben beweerd dat hij u enkel gedrogeerd heeft meer niet. Er was geen sprake van seksueel contact met de verdachte. Hij trachtte het wel maar.. deed het niet waren zijn woorden. Mevrouw El kadmi ik ben een retegoeie advocaat. Als je mij inschakelt zorg ik ervoor dat diegene hangt. Koste wat kost. Ik heb niks tegen een verkrachting kunnen vinden, dus heb ik de politie onderzoek laten doen naar zijn verleden. Het duurde niet lang of we waren erachter gekomen dat het al geen lieverdje was". Zei hij. Ik keek hem verward aan. "Hij heeft bekend. Hij heeft verdomme bekend!". Zei ik. De advocaat leek zo nuchter. Deze man had moordzaken behandeld, ik was hiermee in vergelijking met mijn zaak een peulenschil. "Ja, bekend dat hij u gedrogeerd heeft en dat hij wapens thuis heeft en 100k bij zijn moeder. Maar een verkrachting.. nee. Dat heeft hij nooit bekend." Zei hij. Ik schudde mijn hoofd. Onmogelijk. Dit was onmogelijk! "Er was een getuige die beweerde dat ze u te drinken aanbood. Herinner je haar?". Zei de advocaat. Ik dacht aan het Nederlandse meisje die ons toen wat te drinken bracht. Ik knikte lichtjes. "Zij heeft getuigd dat hij tijdens dat u weg was van de drugs, zij bij hem was in de lounge. Er werden foto's gemaakt waarop tijden stonden. Het komt overeen met wat zij beweerd. Hij heeft u laten denken dat hij het echt heeft gedaan. Waarom? Zieke ziel. Zieke geest. Hoe dan ook,.. het had makkelijk kunnen zijn als u meteen na de situatie lichamelijk onderzoek had gedaan. Er is écht enkel alleen DNA gevonden van hem en.. andere vrouwen. Niet die van jou. Conclusie, hoe bizar dit ook moet klinken voor u, met alle bewijzen die we hebben verzameld. Hij heeft u niet verkracht. Dat is de waarheid die hij spreekt. Hij deed wel een poging dat is iets anders. Maar dat gaf hij ook toe. De reden dat hij lang in de bak moest brommen was omdat hij u drogeerde, wapenbezit, onverklaarbare financiën en hij was dat jaar ervoor betrokken geweest bij een schiet incident bij een sisha lounge." Zei hij. Ik keek alleen naar de oude man voor mijn neus. Ik was geblokkeerd. Al die tijd.. al die fucking tijd dacht ik dat hij.. dacht ik dat hij me verkracht had. Hij heeft me geestelijk verkracht. Geestelijk verkracht. Wat.. wat dit?

    "Waarom is hij nu vrij gelaten?". Zei ik. De advocaat nam een flinke heis van zijn sigaar en keek me aan. "Ik heb een paar jaar terug een bewijs gefabriceerd. Ik mocht daarna in feitte geen zaken meer aannemen." Zei hij. Ik keek hem aan. "Wist Ben hiervan?". Vroeg ik. De advocaat nam nog een heis en knikte. "Heb je werkelijk waar al die tijd gedacht dat je neef vastzat voor verkrachting?". Zei hij. Ik keek hem aan en mijn ogen werden wazig van de tranen. Ik stond op. Liep naar de deur en deed deze open. "Mevrouw?". Hoorde ik. "Mevrouw El Kadmi". Zei de stem weer. Ik liep weg richting de voordeur en deed deze ook open. Als een kip zonder kop stak ik de straat over en toen nog één en nog één. Auto's toeterde, fietsers belde, mensen vloekte en ik... ik was gewoon weg. Verdwaasd van alles. Al die tijd.. al die tijd.. de bedrijfsarts, Jamal, Amir,.. Ben. Mijn familie. Mijn familie.. de banden die verscheurd werden. De ruzies die ontstonden, het verdriet, de tranen, mijn ouders die nog steeds een gebroken hart hadden van de hele toestand. Al die tijd.. ik barste in tranen uit en storte letterlijk neer. Echt, ik storte neer. Een scooter wist me maar net te ontwijken en viel meters verderop stil. Ze wipte van haar scooter en praatte tegen mij. Ik weet niet wat ze zei. Ik zag alleen haar lippen bewegen.

  2. #842
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Was het hetzelfde? Een poging tot die daad? Of werkelijk waar die daad uitvoeren? Zijn intentie was om me echt pijn te doen. Jarenlang iemand doen laten geloven dat haar iets overkomen was, was erger dan de daad zelf. Want dat accepteerde ik. Ik accepteerde al het leed en verdriet. Hoe moest ik dit doorstaan? Hoe moest ik in hemelsnaam aan mijn ouders vertellen dat hij het niet gedaan had. En ja, bij de eerste generatie is er een heel groot verschil tussen het wel gedaan hebben tot een poging nemen. Hoe moest ik dit zeggen? Wat moest ik doen?

    Al die tijd. Al die fucking tijd. Ik voelde handen om mij heen en zat op een bankje. "Mevrouw.. Mevrouw.. gaat het?". Zei een stem. Of waren het er meer? Ik knipperde met mijn ogen en keek ineens naar een horde mensen die om mij heen stond. In de verte hoorde ik zelfs een sirene. Gauw stond ik op en liep ik met snelle passen richting mijn auto. Ben. Ben mijn zogenaamde held. Mijn hart die ik verloren ben aan een persoon die dondersgoed wist dat de advocaat al op de vingers getikt was, dat die gekke neef mij helemaal niet verkracht had, dat het tussen mijn oren zat. God, ik voelde me zo klein. Ik voelde mij verdomme zo klein en ik wilde niet meer. Ik wilde echt niet leven zo. Een mens is zo ingesteld dat hij of zij tegen een portie geduld kon maar dit.. dit liep de spuigaten uit.

    Ik draaide me sleutel in het slot en gaf gas. Op de weg reed ik als een malle. Dit zou ik niet redden tot België. Ik was gevaarlijk bezig. Heel erg. Ik kan amper mijn vriendin bellen die mijlenver in Turkije zat. Ze wist amper van de vrijlating. Ik weet niet hoe, maar ik had het gered. Ik was niet naar huis gereden maar naar een supermarkt. Ik dacht aan de woorden van Amir. Als hij problemen had dronk hij wijn. Dat voelde zo bedwelmend. Je vergeet alles en bent in een roes. Dat wilde ik ook. Ik wilde alles vergeten dus stond ik voor een rek met drank. Ik sloot mijn handen om de hals van een wijnfles alsof ik het kapot wilde maken. Met die fles liep ik naar de kassa en rekende ik het af. Toen ik uiteindelijk bij de auto stond draaide ik de dop open die er stevig in was gedrukt. Net alsof diegene me al waarschuwde dat ik de fles moest wegdoen. Toen deze eenmaal open was vulde de auto zich helemaal met alcoholische geur. Ik legde de fles tegen mijn lippen en werd misselijk. De geur drong mijn neus binnen en ik kreeg er zelfs een hoestbui van. Maar ik wilde vergeten. Ik wilde alles vergeten. Dus.. nam ik een slok. En nog één. Waarom voelde ik de pijn nog. Deze rotfles hielp niet! Ik dronk m met mijn neus dicht tot de helft en kotste alles er weer uit naast de auto. Ik begon te piepen en te janken in de auto. De fles legde ik buiten de deur van de auto en deed deze dicht. Ik leunde op mijn stuur en liet de tranen vallen. Ineens kreeg ik barstende hoofdpijn. Vast als straf voor wat ik net gedaan had. Of was het de alcohol die mijn bloed vergiftigde? Ik werd er bang van en starte de auto. Na tien minuten werd de pijn erger en erger en parkeerde ik snel de auto. De deur deed ik open en ik struikelde zowat over mijn eigen voeten. Ik was toch niet dronken? Brahim ving me net op en schrok toen hij me zag en rook. Ik voelde een hand op mijn wang en hij vloekte. "Brahim! Yek labas!!". Zei mijn moeder die de hal snel in liep. "Ruik haar! Ze ruikt naar alcohol". Zei hij. Ik wilde zoveel zeggen maar ik was nog steeds bevroren. Ik voelde de hand van Brahim in mijn jaszak en hij haalde er wat geld, mijn mobiel en een papiertje uit. Zijn ogen werden groot en hij werd helemaal rood. "Wat???? Wiskey?". Zei hij vol walging kijkend naar mij. Ik begon te janken. "Breng haar naar boven. Nu!!! Nu voordat je vader uit de moskee komt." Gilde ma. Ik was dronken. Ik heb zojuist een halve fles sterke drank gedronken. Mijn hart klopte in mijn keel en ik voelde hoe brahim me optilde. Ik zag de angst in de ogen van Nada en mama. Ik was verloren. Ik was verloren en ze wisten amper de helft nog niet van wat ik de afgelopen twee dagen heb meegemaakt en gehoord..



  3. #843
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011



    Ik ga gauw verder met deel 12

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  4. #844
    MVC Lid

    Reacties
    368
    21-12-2013

    Ojee

  5. #845
    MVC Lid

    Reacties
    368
    21-12-2013

    Je maakt het wel erg spannend

  6. #846

  7. #847
    Alhamdoulillah.

    Reacties
    378
    04-05-2012

    Upp

  8. #848
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Even het begin stukje van deel 12 voor het slapen gaan

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  9. #849
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Deel 12



    "Eh.. contact". Zei een stem in de verte. Ik keek naar de deur en zag een collega staan van HR. "Sorry. Kom binnen". Zei ik. De collega liep naar binnen en we bespraken wat contracten van nieuwe collega's. Ik ging akkoord en ze liep weer weg. Een week lang zit ik te tobben met mijn gevoelens voor Bouchra. God, ik was verliefd op haar. Zij op mij, maar ik kon gewoonweg niet die stap nemen haar te huwen. Hoe belangrijk dat ook voor haar is, ik kon het gewoon echt niet! Ik was zo klaar met die officiële verbintenissen en papierwerk. Ik sloot mijn ogen en dacht na. Waarover moest ik nadenken? Ik wilde haar verdomme. Ik wilde haar bij me hebben, hier, thuis, in bed, gewoonweg naast mij! Ik kreeg het al warm als ik aan haar dacht, haar ogen, haar glimlach en waarop ik meer gevallen was, was het feit dat ze me echt beschermde. Wat er laatst gebeurde met Anisa, wie zou dat voor mij doen? Niemand. Maar Bouchra wel. Ze maakte zich oprecht zorgen. Dit is een parel. Dit is een vrouw uit duizenden, dit was het type vrouw waar mama mij zo graag mee wilde zien. Oh mama.. als je deze dame zou leren kennen, als je er nog was.. je zou versteld zijn, sprak ik mezelf toe.

    Waarom lukte het me dan niet? Waarom lukte het me niet om die stap te nemen. Ik ben 36. Natuurlijk brak het mijn hart toen ze een miskraam kreeg. Ik zag mezelf al helemaal als vader. Iets wat mama graag wenste mee te maken. Iets wat Angela mij altijd kwalijk nam. Zou het voorbestemd zijn dit? Het was zoveel om over na te denken. Mijn mobiel ging over en ik zag een privé nummer. Ik dacht werkelijk waar dat zij het was. Integendeel, het was iemand die ik tot op de dag van vandaag kon vermoorden. "Ben?". Zei ik toen ik zijn stem hoorde. "Hi Amir." Zei hij. Ik zweeg. "Niet ophangen". Zei hij meteen. Ik zuchte en hieldt de telefoon weer tegen mijn oor. "Wat wil je?". Vroeg ik. "Sorry dat ik jou ermee lastig val. Ik weet dat Bouchra voor jou werkt. Heb je haar nummer voor mij? Het is echt zeer belangrijk". Zei hij.

    Wat zullen we nu beleven? Wat vroeg hij?? "Je wilt het nummer van Bouchra?". Herhaalde ik alsof ik dovemansoren had. "Ja, het is een lang verhaal. Ik belde haar maar het nummer is niet meer in gebruik. Als ik haar mail krijg ik foutmeldingen binnen en ik weet me nu echt even geen raad". Zei hij. Ik zuchte. "Vuile hufter. Na die vieze smerige streek van je, bel je mij op voor haar nummer. Je hebt mij besodemieterd en haar nog meer. Dat je met die teef vreemdgegaan bent, zal me gestolen worden, maar het lef hebben om haar te bellen na wat je haar hebt aangedaan!". Siste ik door de telefoon. "Amir, Ik heb haar echt nodig! Het gaat om haar neef. Hij is vrijgelaten. De advocaat die haar verdedigde heeft mij zojuist gebeld. Het is een chaos. Een chaos Amir." Zei hij.

    Is haar neef vrijgelaten? Mijn hemel. Mijn mobiel gleed verder weg en ik hoorde Ben ver in de achtergrond piepen. "Amir!". Hoorde ik. "Ben, donder op!". Snauwde ik aan de telefoon. "Prima! Ik vraag haar nummer wel aan de advocaat. Ik dacht, laat ik het via jou doen aangezien ze daar werkt en het beter van een bekende kan horen. Ik regel het wel". Zei hij. "Jij regelt helemaal niks!". Zei ik. Maar Ben had al opgehangen. Vuile hufter! Ik stond meteen overeind en belde Bouchra op. Tevergeefs, haar mobiel stond uit. Ik voelde mijn hart samentrekken en wreef even mijn ogen helder open. Ik moet naar haar toe!

  10. #850
    Exit

    Reacties
    5.335
    11-11-2018

    Citaat Geplaatst door pureglossy Bekijk reactie
    Even het begin stukje van deel 12 voor het slapen gaan

  11. #851
    Alhamdoulillah.

    Reacties
    378
    04-05-2012

    Upp

  12. #852
    MVC Lid

    Reacties
    1.938
    21-06-2007

    Omggg upppp
    الحمد الله على كل حال

  13. #853
    MVC Lid

    Reacties
    341
    19-12-2013

    Up up up

  14. #854
    Antwerpen.

    Reacties
    889
    11-02-2015

    Uppp

  15. #855
    MVC Lid

    Reacties
    368
    21-12-2013

    Upp voor Amir