1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.817
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Anti-coronaprotesten in Rome monden uit in rellen

    Protesten in Rome tegen de invoering van een coronapas voor alle werknemers zijn ontaard in ernstige rellen.





    Duizenden demonstranten trokken zaterdag door de straten van de Italiaanse hoofdstad en kwamen herhaaldelijk in botsing met de politie.

    Er zijn ten minste vier mensen gearresteerd, onder wie voorman Giuliano Castellino van het rechts-extreme Forza Nuova, meldt persbureau ANSA. Een aantal agenten zou gewond zijn geraakt.

    Er braken gewelddadige schermutselingen uit en agenten gingen relschoppers te lijf met de wapenstok, pepperspray, traangas en waterkanonnen. Demonstranten probeerden door barricades te breken en gooiden met stoelen en vuurwerk, zo is op beelden te zien. Ook werden politiemensen met flessen en stenen bekogeld.

    Aan het begin van de avond werd het hoofdkwartier van de grootste vakbond van het land, CGIL, bestormd. Op amateurbeelden is te zien hoe actievoerders agenten en bewakers aanvielen met stokken en vlaggenmasten en door de deur het gebouw binnendrongen. Uiteindelijk wist de politie ze het pand weer uit te jagen.

    De Italiaanse premier Mario Draghi veroordeelde het geweld en benadrukte dat vakbonden garant staan ​​voor democratie en arbeidersrechten, en dat elke poging tot intimidatie streng moet worden bestraft.

    Maurizio Landini, algemeen secretaris van de CGIL, noemde de aanval een "georganiseerde daad van fascistisch geweld, een aanval tegen de democratie en tegen de hele zakenwereld, die we zullen afslaan. Niemand moet denken dat ze ons land terug kunnen duwen naar het fascistische tijdperk."

    Italië voert vanaf 15 oktober de coronapas voor alle werknemers in. Die moeten daarmee kunnen aantonen dat ze zijn gevaccineerd of recent hersteld van het virus. Italianen kunnen zich als alternatief ook laten testen, maar daar moeten ze wel zelf voor betalen.

    De zogeheten groene pas is in Italië nu al een vereiste voor mensen die bijvoorbeeld in het onderwijs werken of restaurants, musea of sportscholen bezoeken. De pas, oorspronkelijk bedoeld om reizen in de EU te vergemakkelijken, krijgt steeds meer toepassingen, ook in andere landen.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    537
    11-05-2020

    Quote; Maurizio Landini, algemeen secretaris van de CGIL, noemde de aanval een "georganiseerde daad van fascistisch geweld, een aanval tegen de democratie en tegen de hele zakenwereld, die we zullen afslaan. Niemand moet denken dat ze ons land terug kunnen duwen naar het fascistische tijdperk."


    Fascisten die anderen voor fascist durven uit te maken. Mensen worden belemmerd om hun dagelijkse kost te verdienen omdat ze gedwongen worden om een prikje te halen. Tegelijkertijd zeggen de fascisten: “ Wij zijn een democratie en een vrij land waarin je zelfbeschikkingrecht geniet”. Het is een wonder dat er nog niet wereldwijd rellen zijn geweest.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Mooi is dat ja, die woordspelletjes en het omdraaien van de waarheid.. ze kennen totaal geen schaamte meer.




    https://twitter.com/NewsForAllUK/sta...htmlp201699858

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    537
    11-05-2020

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Mooi is dat ja, die woordspelletjes en het omdraaien van de waarheid.. ze kennen totaal geen schaamte meer.




    https://twitter.com/NewsForAllUK/sta...htmlp201699858
    Weet jij wanneer de volgende aangekondigde demonstratie is tegen het Corona beleid? Ik zat net te zoeken maar ik kan niets vinden op Google. Het begint steeds meer op censuur te lijken in deze “ Vrije Democratie”. Of is het nog steeds “ Iedereen heeft recht om te demonstreren in onze democratie” maar organiseren mag niet?

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door Majid86 Bekijk reactie
    Weet jij wanneer de volgende aangekondigde demonstratie is tegen het Corona beleid? Ik zat net te zoeken maar ik kan niets vinden op Google. Het begint steeds meer op censuur te lijken in deze “ Vrije Democratie”. Of is het nog steeds “ Iedereen heeft recht om te demonstreren in onze democratie” maar organiseren mag niet?
    Geen idee maat.. maar volgens mij is er elk weekend wel een (georganiseerde) demonstratie. Meestal in Amsterdam of Den Haag.
    Probleem met dat soort demo's is dat ze worden gekaapt door crisisactors om zo een negatief beeld te creëren, laats ook met die zogenaamde galg voor Hugo wat achteraf niet het geval bleek te zijn. Alleen was het kwaad al geschied omdat alle msm kanalen gezamenlijk schande spraken van dat nep incident.
    Achteraf ook niet even corrigeren dat ze fout zaten ofzo

    Zelf ga ik pas full beastmode wanneer ik mijn inkomen kwijtraak.

  6. #6
    Atlasleeuwin.

    Reacties
    10.840
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Zelf ga ik pas full beastmode wanneer ik mijn inkomen kwijtraak.
    Is het dan al niet te laat? ;o

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    537
    11-05-2020

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Geen idee maat.. maar volgens mij is er elk weekend wel een (georganiseerde) demonstratie. Meestal in Amsterdam of Den Haag.
    Probleem met dat soort demo's is dat ze worden gekaapt door crisisactors om zo een negatief beeld te creëren, laats ook met die zogenaamde galg voor Hugo wat achteraf niet het geval bleek te zijn. Alleen was het kwaad al geschied omdat alle msm kanalen gezamenlijk schande spraken van dat nep incident.
    Achteraf ook niet even corrigeren dat ze fout zaten ofzo

    Zelf ga ik pas full beastmode wanneer ik mijn inkomen kwijtraak.
    InshaAllah komt het niet zo ver dat je je inkomen hierdoor gaat kwijtraken. Maar wie had ooit verwacht dat ze zover zouden gaan. Eergisteren stond ik bij de teststraat waar het extreem druk was. Leek wel alsof die 1.8 miljoen “wappies” allemaal bij mij in de buurt wonen. Daarna kwam ik bij de mcDrive en daar stond ook een kilometer lange rij. Je zou denken dat alleen een paar “wappies” in de rij zouden staan. Ik weet niet wat ik nog kan verwachten van deze overheid aangezien ze aan de lopende band leugens blijven verspreiden.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door Majid86 Bekijk reactie
    InshaAllah komt het niet zo ver dat je je inkomen hierdoor gaat kwijtraken. Maar wie had ooit verwacht dat ze zover zouden gaan. Eergisteren stond ik bij de teststraat waar het extreem druk was. Leek wel alsof die 1.8 miljoen “wappies” allemaal bij mij in de buurt wonen. Daarna kwam ik bij de mcDrive en daar stond ook een kilometer lange rij. Je zou denken dat alleen een paar “wappies” in de rij zouden staan. Ik weet niet wat ik nog kan verwachten van deze overheid aangezien ze aan de lopende band leugens blijven verspreiden.
    InshaAllah niet nee. Die gasten liegen aan de lopende band joh, zou me daarom ook niks verbazen als ze ook de vaccinatiecijfers uit hun mouw schudden om meer mensen te overtuigen die prik te nemen.

    Bewijzen dat je gezond bent voordat je de McDonalds mag betreden zoiets kan alleen in comedy films.





    Citaat Geplaatst door Frozen Bekijk reactie
    Is het dan al niet te laat? ;o
    Bedoel een 'schijt aan alles' mentaliteit om de overleven.. niet doelloos rellen en rennen
    Maar ook niet als een apathische mongool de andere wang toekeren wanneer ze mijn vrijheid/leven afpakken.

  9. #9
    Atlasleeuwin.

    Reacties
    10.840
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Bedoel een 'schijt aan alles' mentaliteit om de overleven.. niet doelloos rellen en rennen
    Maar ook niet als een apathische mongool de andere wang toekeren wanneer ze mijn vrijheid/leven afpakken.
    Ik heb het dan ook niet over rellen, maar of het dan al niet te laat is om "in te grijpen". Als het zo ver komt is er geen weg meer terug. Ik bedoel wat zou je dan nog kunnen doen?

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door Frozen Bekijk reactie
    Ik heb het dan ook niet over rellen, maar of het dan al niet te laat is om "in te grijpen". Als het zo ver komt is er geen weg meer terug. Ik bedoel wat zou je dan nog kunnen doen?
    Bij jou wonen. Nee , we zien tegen die tijd wel wat we gaan doen. Momenteel kan je ook niks uitrichten want ze drukken hun plannen toch wel door. Demonstraties gaan daar niks aan veranderen. Ze laten ons express in onzekerheid totdat jezelf uiteindelijk overgeeft.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    789
    21-12-2020

    Ik denk gewoon positief blijven en de ellende een beetje langs je heen laten gaan. Ik heb er geen probleem mee dat ik niet meer overal mag zijn. So be it!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Heb ook schijt aan de horeca/bios , kwam daar zelden.

    Als mn baas straks zegt dat ik niet meer welkom ben haal in zn huis leeg en steek daarna zn auto in de fik

    Koekkoek

    Bedtijd, rustig aan strijders

  13. #13
    Atlasleeuwin.

    Reacties
    10.840
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Bij jou wonen. Nee , we zien tegen die tijd wel wat we gaan doen. Momenteel kan je ook niks uitrichten want ze drukken hun plannen toch wel door. Demonstraties gaan daar niks aan veranderen. Ze laten ons express in onzekerheid totdat jezelf uiteindelijk overgeeft.
    Mara7ba, je komt dan wel terecht in een familie vol gevaccineerden, weet niet of je dat durft. ;o

    Demonstraties zijn nooit zinvol geweest, tijdverspilling als je het mij vraagt. Gayr in sha Allah.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Heb ook schijt aan de horeca/bios , kwam daar zelden.

    Als mn baas straks zegt dat ik niet meer welkom ben haal in zn huis leeg en steek daarna zn auto in de fik

    Koekkoek

    Bedtijd, rustig aan strijders

    Deze is gek!
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    4
    09-07-2021

    Citaat Geplaatst door Majid86 Bekijk reactie
    InshaAllah komt het niet zo ver dat je je inkomen hierdoor gaat kwijtraken. Maar wie had ooit verwacht dat ze zover zouden gaan. Eergisteren stond ik bij de teststraat waar het extreem druk was. Leek wel alsof die 1.8 miljoen “wappies” allemaal bij mij in de buurt wonen. Daarna kwam ik bij de mcDrive en daar stond ook een kilometer lange rij. Je zou denken dat alleen een paar “wappies” in de rij zouden staan. Ik weet niet wat ik nog kan verwachten van deze overheid aangezien ze aan de lopende band leugens blijven verspreiden.
    Ik denk t toch echt wel. De propaganda loopt op volle toeren, dan weet je al hoe laat t is. Het is een fascistisch middel in een modern jasje tegenwoordig. En de massa stinkt er toch echt in.

    Moet wel zeggen dat steeds meer mensen een soort unheimisch gevoel erbij hebben. Mensen zijn beetje in de war. Want het coronabeleid faalt en is echt een mindf*ck. Een gevaccineerde kan anderen besmetten maar mag toch alles doen en oversl heen. Dan gaat t niet meer om ons gezondheid. Maargoed inshAllah ghair