1. #16
    Djengiz

    Reacties
    6.995
    05-01-2020

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Nederlandse wetten, inclusief de grondwet zijn tot stand gekomen in samenwerking van regering en parlement.
    Wetswijzigingen worden toegepast waar op enig moment sprake is van dat deze zijn ingehaald door de tijd, sterk veranderde omstandigheden, mogelijkheden op alle gebieden.

    Dat is dus totaal anders dan eeuwig leven op basis van wat mensen duizenden jaren geleden in boeken hebben geschreven.
    het gaat er niet om hoe het tot stand is gekomen.. de wet dreigt jou ook als je niet op de stoep loopt
    Citaat Geplaatst door Sfenj Bekijk reactie
    ik ben liever zionistische dier dan een turk. Dat mag best gezegd worden dayouth
    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Je moet niet vergeten dat niet ieder mens is opgevoed met de bedreiging van de hel en het lokkertje van het paradijs.

    Maar als ik het zo lees hebben wel veel de mensen die daar wel mee zijn opgevoed in ieder geval even heel veel leedvermaak, dat deze cartoonist en zijn twee zeer nodige politiebeveiligers zijn omgekomen in een verkeersongeval.
    Aah dus een atheist als jou beweerd dat er opeens geen vrijheid van van meninguiting is vrijheid van meninguiting.Kufar mogen zeggen wat ze willen over moslims maar owee als de moslims reageren .
    Als je besluit om te gaan dansen met de duivel in het bleke maanlicht. Let wel dat de duivel beslist wanneer de dans stopt en niet jij

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Maaruh, ik snap dat hier wat stoerdoenerij bij zit en wellicht zelfs niet iedereen het meent en de meeste jong zijn en nog niet zo slim, maar als dit leedvermaak ook maar een beetje representatief is voor moslims in Nederland, moet je niet raar staan te kijken dat veel Nederlanders niet zitten te wachten op (meer) moslims.

    Citaat Geplaatst door AboubakrSiddiq Bekijk reactie
    Aah dus een atheist als jou beweerd dat er opeens geen vrijheid van van meninguiting is vrijheid van meninguiting.Kufar mogen zeggen wat ze willen over moslims maar owee als de moslims reageren .
    Zegt hij dat de staat het zou moeten verbeiden dan?

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Maaruh, ik snap dat hier wat stoerdoenerij bij zit en wellicht zelfs niet iedereen het meent en de meeste jong zijn en nog niet zo slim, maar als dit leedvermaak ook maar een beetje representatief is voor moslims in Nederland, moet je niet raar staan te kijken dat veel Nederlanders niet zitten te wachten op (meer) moslims.


    Zegt hij dat de staat het zou moeten verbeiden dan?
    Vrijheid van meninguiting toch of mogen alleen de kufar anderen schoferen over schoferen gesproken https://joop.bnnvara.nl/nieuws/baby-...aat-en-racisme
    Als je besluit om te gaan dansen met de duivel in het bleke maanlicht. Let wel dat de duivel beslist wanneer de dans stopt en niet jij

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door AboubakrSiddiq Bekijk reactie
    Vrijheid van meninguiting toch of mogen alleen de kufar anderen schoferen over schoferen gesproken https://joop.bnnvara.nl/nieuws/baby-...aat-en-racisme
    Vrijheid van meningsuiting is dat jij iets mag vinden zonder de vrees opgepakt te worden.
    Dat wordt begrenst door aanzetten tot haat en geweld enzo.
    Maquis vindt dat jij dat mag vinden, maar heeft er wel kritiek op.
    Dat mag allemaal, jij mag het zeggen en hij mag er wat van vinden.
    Zo gaat dat.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Vrijheid van meningsuiting is dat jij iets mag vinden zonder de vrees opgepakt te worden.
    Dat wordt begrenst door aanzetten tot haat en geweld enzo.
    Maquis vindt dat jij dat mag vinden, maar heeft er wel kritiek op.
    Dat mag allemaal, jij mag het zeggen en hij mag er wat van vinden.
    Zo gaat dat.
    Jij bent zijn advocaat ?
    Als je besluit om te gaan dansen met de duivel in het bleke maanlicht. Let wel dat de duivel beslist wanneer de dans stopt en niet jij

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    127
    02-06-2021

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Je moet niet vergeten dat niet ieder mens is opgevoed met de bedreiging van de hel en het lokkertje van het paradijs.

    Maar als ik het zo lees hebben wel veel de mensen die daar wel mee zijn opgevoed in ieder geval even heel veel leedvermaak, dat deze cartoonist en zijn twee zeer nodige politiebeveiligers zijn omgekomen in een verkeersongeval.
    Hij krijgt terug wat die heeft gegeven zullen we maar zeggen.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Wawei Bekijk reactie
    Hij krijgt terug wat die heeft gegeven zullen we maar zeggen.
    Een (beledigende) cartoon vind jij hetzelfde als 3 mensen die sterven in een ongeluk?

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    127
    02-06-2021

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Een (beledigende) cartoon vind jij hetzelfde als 3 mensen die sterven in een ongeluk?
    M'n reactie was gericht naar leedvermaak specifiek. Provocatie is daar een vorm van. Je mag zeggen lichte vorm maarja wat moeten we nu gaan huilen over zijn dood? Mensen met een verdorven reputatie moeten zich erbij neerleggen dat mensen blij zullen zijn met hun verdwijning, vooral wanneer het zo toepasselijk gebeurt.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    het gaat er niet om hoe het tot stand is gekomen.. de wet dreigt jou ook als je niet op de stoep loopt
    In onze tijd, enorm veel mensen die in een land wonen, met fietsers, automobilisten, scoorterrijders en wandelaars.
    Logisch dat er regels zijn om al die verkeersdeelnemers te structuren.

    Je mag overigens best van stoep naar stoep lopen hoor, alleen niet het verkeer op de rijweg hinderen.

    Duizenden jaren geleden, een handvol mensen op de wereld.
    En was er geen noodzaak om regels te stellen onder de nomaden in de woestijn als kamelen moeten rechts houden, kamelen van rechts gaan voor.

    Ik heb het al diverse keren geschreven over "vrijheid", hoe meer mensen wonen in een land, des te meer regels men moet stellen, om de zaak gestructureerd te laten verlopen.
    De vrijheid van de een mag niet zo maar inbreuk maken op de vrijheid van een ander.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Wawei Bekijk reactie
    M'n reactie was gericht naar leedvermaak specifiek. Provocatie is daar een vorm van. Je mag zeggen lichte vorm maarja wat moeten we nu gaan huilen over zijn dood? Mensen met een verdorven reputatie moeten zich erbij neerleggen dat mensen blij zullen zijn met hun verdwijning, vooral wanneer het zo toepasselijk gebeurd.
    Van mij hoef je niets.
    Ik houd ook niemand tegen er blij mee te zijn, maar mensen die hier blij mij zijn zijn niet goed in hun hoofd wat mij betreft.
    Ik kan me ook niet voorstellen dat dat is wat de religie van de vrede predikt.

    Daarnaast is een verdorven reputatie een waardoordeel, daar is de meerderheid het niet mee eens denk ik en er is helemaal niets toepasselijks aan, misschien tenzij je moslim bent, maar dan kun je in ieder geval nog het besef hebben dat het voor moslims misschien toepasslijk is, maar geen voldongen feit.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door Wawei Bekijk reactie
    Hij krijgt terug wat die heeft gegeven zullen we maar zeggen.
    Natuurlijk kun je alles alleen maar uit het eigen belang bekijken.
    Cartoons over de islam. en zie met welk geweld moslims reageren, ook mondeling.
    Kijk hoe de islam, moslims over mensen spreken die er niet over peinsden hun eigen aanzienlijk oudere geloof te verlaten voor een net gevestigde religie (en al hun verre nazaten) daar lusten de honden geen brood van.
    Maar moeten mensen zich daar druk over maken?

    Het zou in de wereld een stuk prettiger worden, vreedzamer als alle mensen tevreden zijn met hun levensvisie en zich geen bal zouden aantrekken wat mensen met een andere levensvisie daarvan vinden.
    Zouden erkennen dat een geloof van de wieg af wordt ingeprent en voorgeleefd.
    Het dus geen keuze is.
    Dus Joden, christenen, moslims, Hindoes denken nu allemaal dat het ingeprente geloof het enige ware geloof is.
    En staan elkaar naar het leven!
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  13. #28
    je m'en fous

    Reacties
    340
    07-08-2007

    Mensen sterven dagelijks dat is een ding wat zeker is in het leven geen nieuwsartikel waard

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    19
    22-12-2020

    En is helemaal niet op het journaal gekomen valt me op