1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.313
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Bloedprop toegevoegd als bijwerking in bijsluiter Janssen

    Een nieuwe bijwerking van het coronavaccin van Janssen wordt toegevoegd aan de bijsluiter.





    Het gaat om veneuze trombose, een bloedprop in een ader, bijvoorbeeld in een been, arm of de longen.

    Het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) heeft besloten dat de aandoening als zeldzame bijwerking in de bijsluiter moet, nadat uit onderzoek een mogelijke relatie met het vaccin van Janssen was gebleken. Het Nederlandse bijwerkingencentrum Lareb ontving tot dusver 43 meldingen van veneuze trombose na een prik met Janssen.

    Ook ontving Lareb 460 meldingen na een prik met het vaccin van Pfizer/BioNTech, 279 na een prik met AstraZeneca en 67 na een prik met Moderna. Pfizer en AstraZeneca zijn de vaakst toegediende vaccins in Nederland. Er overleden in totaal 22 mensen in Nederland die na vaccinatie veneuze trombose kregen. Daarvan hadden 11 een prik gehad met Pfizer, 8 met AstraZeneca, 1 met Moderna en bij 2 mensen is niet duidelijk welk vaccin ze hadden gehad. Lareb roept op tot meer onderzoek naar de meldingen.

    De bijwerking staat los van de combinatie van trombose met een verlaagd aantal bloedplaatjes, die al in de bijsluiter van het Janssen-vaccin staat.

    Trombocytopenie
    Het bijwerkingencentrum benadrukt dat als veneuze trombose optreedt na vaccinatie, dit niet wil zeggen dat het vaccin ook de oorzaak is. Het ontstaan van bloedproppen in de aderen komt, los van vaccinatie, bij zo'n 1 tot 2 op de 1000 mensen per jaar voor.

    In de bijsluiters van Janssen en AstraZeneca wordt ook nog een andere nieuwe bijwerking opgenomen. Het gaat om immuun trombocytopenie, een aandoening waarbij het lichaam bloedplaatjes afbreekt. Bloedplaatjes zijn nodig om bloedstolling goed te laten werken, bijvoorbeeld als je een wond hebt.

    In Nederland is deze aandoening veel minder vaak gemeld na vaccinatie dan veneuze trombose. Er is 12 keer melding gedaan van immuun trombocytopenie na vaccinatie met AstraZeneca, 8 keer na een prik met Pfizer, 5 keer na een prik met Moderna en 1 keer na een prik met Janssen, meldt Lareb desgevraagd.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Het is maar een bloedprop

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    777
    21-12-2020

    haha och

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Vorig jaar verteld een arts dat zijn dochter, verpleegkundige, iets leuks had gedaan.
    Over al die vreselijke bijwerkingen van het Covidvirus.

    Zie liet mensen die daar over begonnen een hele lijst van alle mogelijke bijwerkingen van een medicijn.
    Mensen riepen al vreselijk dat dit op de mensheid werd losgelaten, maar het bleek van een bijsluiter te komen van paracetamol!
    Waar gigantische hoeveelheden van worden ingenomen jaar in jaar uit!

    Farmaceuten dekken zich juridisch in door alle gemelde bijwerkingen die in de loop der jaren waren gemeld, al was het maar 1 keer in de wereld, in de bijsluiter te vermelden als mogelijke bijwerking.
    Niemand die zich daar druk over maakt.
    Ik ben zelf zeer terughoudend met innemen van medicijnen.
    Maar als je tegen een ontsteking een antibioticum kuurtje moet hebben en in de bijsluiter kijkt naar mogelijke bijwerkingen, dan schrik je je de pleuris!
    Je hebt het nodig, gebruikt het en ik ben er nog steeds.

    Mensen worden al sinds jaren gevaccineerd, maar nu met de complottheorie brigades in de wereld, wordt het Covidvirus gezien als een duister uitroeiingsmechanisme van miljarden mensen op de wereld.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Idd, schijtziek wordt (of word?) je van al die walgelijke complotverhalen

    Gewoon die bloedklont prik nemen ,de qr code installeren en je klep houden

    Alleen samen krijgen we dit killervirus waar niemand last van heeft onder controle

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Idd, schijtziek wordt (of word?) je van al die walgelijke complotverhalen

    Gewoon die bloedklont prik nemen ,de qr code installeren en je klep houden

    Alleen samen krijgen we dit killervirus waar niemand last van heeft onder controle
    Je leest dus heen over wat ik schreef.
    Hoe lullig ook een medicijn wat gigantisch vaak wordt gebruikt in NL de wereld, je schrikt je rot van de MOGELIJKE bijwerkingen.
    Het is ook al heel lang bekend dat medicijnen die voor hele volksstammen enorm goed is, hen goede diensten bewijst om onverklaarbare redenen voor enkele mensen of niet werkt, of juist slecht is.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Idd, schijtziek wordt (of word?) je van al die walgelijke complotverhalen

    Gewoon die bloedklont prik nemen ,de qr code installeren en je klep houden

    Alleen samen krijgen we dit killervirus waar niemand last van heeft onder controle
    Je leest dus heen over wat ik schreef.
    Hoe lullig ook een medicijn wat gigantisch vaak wordt gebruikt in NL de wereld, je schrikt je rot van de MOGELIJKE bijwerkingen.
    Het is ook al heel lang bekend dat medicijnen die voor hele volksstammen enorm goed is, hen goede diensten bewijst om onverklaarbare redenen voor enkele mensen of niet werkt, of juist slecht is

    Zie wat je schrijft, gewoon die bloedklont prik nemen
    Dus volgens jou krijgt iedereen die zich laat vaccineren daarmede te maken!

    Al heel lang voor het covid vaccin op de markt kwam kregen mensen jaar in jaar uit te maken met vorming van bloedklonters.
    Maar nu zou het bij elke gevaccineerde zijn terug te voeren op het vaccin?!

    Veneuze bloedklonters kunnen zich na verloop van veel tijd vormen, voor zijn een probleem gaan vormen.
    Bloedklonters in slagaders zijn ook niet echt onbekend, of zijn hartaanvallen volgens jou pas bekend sinds mensen gevaccineerd worden met onderhavige vaccins?!
    .
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    ??
    Ik ben het met je eens man.. ben zojuist ''bekeerd'' naar het zero covid kamp
    Waarom? omdat er momenteel maar liefst 150 mensen de IC's bezetten, merendeel is boven de 70 , als dit geen pandemie is dan weet ik het ook niet meer..


    Ik pleit daarom voor een nieuw 2G systeem wat gelukkig onderweg is, waarom niet vanaf maandag?
    Dat houdt in dat alleen gevaccineerde helden welkom zijn, en eventueel degenen die zijn hersteld van dit verschrikkelijke virus.
    Niet alleen in de horeca, voetbalstadions en theaters.. maar ook op het werk, de supermarkt en het OV.

    Voor ongevaccineerde kut wappies is geen plek meer in QRNederland. Opflikkeren met dat tuig. Ook de uitkering inhouden en als het aan mij ligt op kamp sturen.. anders staan de quarantainekampen toch maar stof te happen.

    Alleen samen!

    Sieg heil!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Je kunt ook eerlijk toegeven dat je wat ik schreef niet kunt weerleggen.

    Omdat er al heel veel mensen zijn gevaccineerd krijgen de verpleegkundigen en artsen wat meer rust op de ic's ja.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Waarom zou ik jou willen weerleggen/overtuigen.. ik respecteer ieder zn mening.

    Deden ze dat ook meer met dat schijtvaccine

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Waarom zou ik jou willen weerleggen/overtuigen.. ik respecteer ieder zn mening.

    Deden ze dat ook meer met dat schijtvaccine
    Ik gaf niet mijn mening, ik wees op een paar zaken, die jezelf kunt verifiëren

    Zoals ik aangaf ben ik zelf heel erg voorzichtig met allopathische geneesmiddelen, zo ook vaccins.
    Echt als het niet anders kan, wil ik iets innemen.

    Maar een pandemie, nieuw virus is niet niks.
    We hebben de gevolgen gezien, al die mensen op intensive care, ziekenhuizen die vastliepen.
    Alleen zijn er van die complottheorie idioten die alles keihard ontkennen.
    .
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    777
    21-12-2020

    150 mensen over héél nederland