1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    11
    29-09-2021

    Trouwen in Marokko

    Hallo allemaal

    De situatie is als volgt: Ik heb de Nederlandse nationaliteit en woon in Nederland. Mijn verloofde heeft de Marokkaanse nationaliteit en woont in Marokko.

    We willen binnenkort gaan trouwen in Marokko maar het is heel erg wazig voor mij welke papieren ik nou precies nodig heb.

    Mijn verloofde is in Marokko gaan vragen hoe het nou precies zit met de papieren die ik nodig heb om daar te kunnen trouwen. Ze heeft een papiertje gekregen met de volgende punten.

    2x een kopie van de geboorteakte *DUIDELIJK*
    1x een verloving certificaat van de provincie *ONDUIDELIJK*
    1x een medische certificaat uitsluitend voor de trouwen *WAZIG*
    1x een kopie van de nationale ID *DUIDELIJK*

    Wat wordt nou precies verwacht dat ik meeneem? Ik snap de kopie van de ID en geboorte akte.

    Een medische certificaat uitsluitend om te trouwen. Gaat dit gewon om een standaard medische verklaring die je bij de huisarts kan aanvragen?

    Een verloving certificaat van de provincie. Dit is onduidelijk voor mij, waar vragen ze nu precies om? Willen ze een huwelijksakte van mij of een akte waarop staat dat ik niet al getrouwd ben?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.474
    01-06-2018

    Ik kan me heel goed voorstellen dat je hierdoor in de war raakt en ja! Heel wazig SoubhanAllah. Kan je vader of haar vader dit niet beter navragen? Zij toch meer bekend en hebben meer ervaring met dit soort zaken ben ik van mening.

    Gayr inchallah

    Ik zal regelmatig voor je uppen

    Succes!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    11
    29-09-2021

    Helaas heeft ze geen contact meer met haar vader en ik ben de enige moslim in mijn familie. Ik denk niet dat iemand dat van mijn kan zou weten hoe het precies werkt aangezien ze op de “Nederlandse” manier (zo moet ik het verwoorden denk ik) zijn getrouwd.

    Toch bedankt voor je reactie!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3.474
    01-06-2018

    Citaat Geplaatst door Anonymousxx Bekijk reactie
    Helaas heeft ze geen contact meer met haar vader en ik ben de enige moslim in mijn familie. Ik denk niet dat iemand dat van mijn kan zou weten hoe het precies werkt aangezien ze op de “Nederlandse” manier (zo moet ik het verwoorden denk ik) zijn getrouwd.

    Toch bedankt voor je reactie!
    Ben je een bekeerling? Allahoumma Baarik. Misschien kun je het proberen bij de moskee? Of een islamitische gemeenschap? Probeer je zoektocht uit te breiden. Moge Allah het voor jullie vergemakkelijken en jullie huwelijk zegenen inchallah

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    11
    29-09-2021

    Ik ben inderdaad een bekeerling. Ik zou verder nog wat zoeken en inshallah krijg in nog reactie van iemand op de forum.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    3.474
    01-06-2018

    Inchallah heel veel succes!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    146
    08-01-2012

    Allereerst alaf mabrouk met jullie voorgenomen huwelijk. Heb je al contact gehad met Marokkaanse consulaat in Nederland?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    246
    22-09-2020

    Alles beter dan de marokkaanse wijven van hollanda

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    246
    22-09-2020

    Citaat Geplaatst door Anonymousxx Bekijk reactie
    Hallo allemaal

    De situatie is als volgt: Ik heb de Nederlandse nationaliteit en woon in Nederland. Mijn verloofde heeft de Marokkaanse nationaliteit en woont in Marokko.

    We willen binnenkort gaan trouwen in Marokko maar het is heel erg wazig voor mij welke papieren ik nou precies nodig heb.

    Mijn verloofde is in Marokko gaan vragen hoe het nou precies zit met de papieren die ik nodig heb om daar te kunnen trouwen. Ze heeft een papiertje gekregen met de volgende punten.

    2x een kopie van de geboorteakte *DUIDELIJK*
    1x een verloving certificaat van de provincie *ONDUIDELIJK*
    1x een medische certificaat uitsluitend voor de trouwen *WAZIG*
    1x een kopie van de nationale ID *DUIDELIJK*

    Wat wordt nou precies verwacht dat ik meeneem? Ik snap de kopie van de ID en geboorte akte.

    Een medische certificaat uitsluitend om te trouwen. Gaat dit gewon om een standaard medische verklaring die je bij de huisarts kan aanvragen?

    Een verloving certificaat van de provincie. Dit is onduidelijk voor mij, waar vragen ze nu precies om? Willen ze een huwelijksakte van mij of een akte waarop staat dat ik niet al getrouwd ben?
    Je moet bewijzen dat je niet getrouwd bent en moet ook 2 getuigen meenemen. Want indien je getrouwd bent dan heb je toestemming nodig van je eerste vrouw.

    Medisch certificaat gwn daar bij de dokter langsgaan hij geeft dat zonder problemen. Zeg gwn dat je gaat trouwen.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    11
    29-09-2021

    Moet ik ook 2 getuigen meenemen als ik niet getrouwd ben?

    En welk document heb ik nodig hiervoor? Wat is de naam van dit document

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    11
    29-09-2021

    Nee nog niet, maar wat ze zeggen daar komt niet overeen wat hier staat op de Nederlandse sites

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    246
    22-09-2020

    Citaat Geplaatst door Anonymousxx Bekijk reactie
    Moet ik ook 2 getuigen meenemen als ik niet getrouwd ben?

    En welk document heb ik nodig hiervoor? Wat is de naam van dit document
    Dat moet je in je plaatselijke gemeentehuis vragen.

    Ik weet dat een marokkaan naar de consulaat moet gaan voor enkele papieren aan te vragen. En hij moet 2 getuigen meenemen.

    In jou geval zou ik het niet weten.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    11
    29-09-2021

    Bedankt!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    246
    22-09-2020

    Citaat Geplaatst door Anonymousxx Bekijk reactie
    Bedankt!
    Graag gedaan. Ga best naar de Marokkaanse consulaat. Zij zullen u verder kunnen helpen.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    257
    29-08-2021

    Goede keuze.Je kan beter met een Marokkaanse uit Marokko trouwen dan die Marokkaanse troep in Nederland.Heb vrienden die nu ook uit Marokko bezig zijn om te trouwen.Zal navraaag voor je doen.Nogmaals goede keuze.