1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    De meest realistische vraag die je jezelf kan stellen voor je all in gaat

    Citaat Geplaatst door Morri
    is "zou ik oud kunnen worden met deze persoon".

    Eens of oneens en wat is anders de vraag die jij jezelf stelt?
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    151
    20-08-2021

    Ja dat is wel een belangrijke vraag. Het gevoel moet er zijn dat je voor altijd met iemand wil zijn en je jezelf ouder kan zien worden met de ander. Ik zou vragen of we elkaar op ons minst ook waarderen en niet alleen als we op ons best zijn.

  3. #3
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Ik denk eerder:

    “Zal deze persoon mij dichter bij Allah brengen en helpen naar jannah of zal deze persoon mij dichter brengen bij saytaan en helpen naar het Vuur?”

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  4. #4
    weg

    Reacties
    572
    23-06-2021

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ik denk eerder:

    “Zal deze persoon mij dichter bij Allah brengen en helpen naar jannah of zal deze persoon mij dichter brengen bij saytaan en helpen naar het Vuur?”

    Precies dit. Zal deze persoon mij versterken in mijn deen

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    151
    20-08-2021

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ik denk eerder:

    “Zal deze persoon mij dichter bij Allah brengen en helpen naar jannah of zal deze persoon mij dichter brengen bij saytaan en helpen naar het Vuur?”
    +1

  6. #6
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Jeps! Hahah bijna alrijd nee

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    174
    07-10-2020

    + salat istikhara wat veel mensen vergeten

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.006
    21-06-2021

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ik denk eerder:

    “Zal deze persoon mij dichter bij Allah brengen en helpen naar jannah of zal deze persoon mij dichter brengen bij saytaan en helpen naar het Vuur?”
    Precies!

  9. #9
    6 gebruikers

    Reacties
    2.691
    22-02-2013

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ik denk eerder:

    “Zal deze persoon mij dichter bij Allah brengen en helpen naar jannah of zal deze persoon mij dichter brengen bij saytaan en helpen naar het Vuur?”
    In theorie klinkt dit heel mooi en vrouwen vinden dit geweldig als je zo'n comment plaatst. In realiteit wil niemand trouwen, vaker uit bindingsangst, bepaalde vrijheid inleveren of gemoedstand van de persoon die mensen wegjaagt terwijl deze mensen serieus met hem of haar zijn.
    Ik merk wel dat vrouwen de laatste tijd minder aan trouwen denken dan mannen vergeleken met vroeger. Vrouwen roepen altijd heel mooi dat een echte man bij de voordeur aanbelt, maar zodra het erop aankomt krijgt ze spontaan benauwd en haken ze af.

  10. #10
    Holandesa

    Reacties
    14.526
    02-02-2009

    Citaat Geplaatst door Morri Bekijk reactie
    is "zou ik oud kunnen worden met deze persoon".

    Eens of oneens en wat is anders de vraag die jij jezelf stelt?
    Eens; maar die vraag komt nadat je wat meer weet over diegene
    Breng je het goede in de ander naar boven -en andersom-is denk ik ook wel een belangrijke factor.
    Word je een betere " zelf"
    We all decry prejudice, yet are all prejudiced

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    636
    22-06-2010

    Zou hij een goede vader zijn. Heeft ie Godsvrees. Is ie goed voor zijn ouders

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    636
    22-06-2010

    Citaat Geplaatst door Sabon_Beldi Bekijk reactie
    In theorie klinkt dit heel mooi en vrouwen vinden dit geweldig als je zo'n comment plaatst. In realiteit wil niemand trouwen, vaker uit bindingsangst, bepaalde vrijheid inleveren of gemoedstand van de persoon die mensen wegjaagt terwijl deze mensen serieus met hem of haar zijn.
    Ik merk wel dat vrouwen de laatste tijd minder aan trouwen denken dan mannen vergeleken met vroeger. Vrouwen roepen altijd heel mooi dat een echte man bij de voordeur aanbelt, maar zodra het erop aankomt krijgt ze spontaan benauwd en haken ze af.
    Waarschijnlijk nare ervaring met mannen gehad eerlijk er zijn ook veel rare kwasten

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    6
    26-06-2020

    Ja o.a. maar de vraag: is of kan dit de vader en of moeder zijn van mijn kinderen?

    Hoewel deze vraag wel in het verlengde ligt van de vraag: Kan ik met diegene oud worden? Uiteindelijk wil je trouwen om gelukkig en met rust een gezin te starten. Je trouwt in ieder geval niet om te scheiden.

  14. #14
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Sabon_Beldi Bekijk reactie
    In theorie klinkt dit heel mooi en vrouwen vinden dit geweldig als je zo'n comment plaatst. In realiteit wil niemand trouwen, vaker uit bindingsangst, bepaalde vrijheid inleveren of gemoedstand van de persoon die mensen wegjaagt terwijl deze mensen serieus met hem of haar zijn.
    Ik merk wel dat vrouwen de laatste tijd minder aan trouwen denken dan mannen vergeleken met vroeger. Vrouwen roepen altijd heel mooi dat een echte man bij de voordeur aanbelt, maar zodra het erop aankomt krijgt ze spontaan benauwd en haken ze af.
    Na3am akhi, daarom zei ik: “ik denk eerder”

    Het is inderdaad deze tijd zo dat als een man direct bij het huis aanbelt van een zuster, om haar hand te vragen, dat het gezien wordt als respectloos en gek en wellicht wordt hij wel gezien als ziek of een stalker door de zuster. Of het kan voorkomen dat haar vader of broers beledigend worden of zelfs de zuster in kwestie ervan beschuldigen dat dit haar vriend is etc.

    Terwijl het de juiste manier is, in plaats van naar vrouwen fluiten en hun nummer regelen om vervolgens te gaan daten.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  15. #15
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    “Maakt deze persoon mij aan het lachen?”