1. #436
    MVC Lid

    Reacties
    13
    15-10-2021

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Echt knap van je. En slecht gebit bijvoorbeeld?
    Hoort bij hygiene

  2. #437
    MVC Lid

    Reacties
    13
    15-10-2021

    Citaat Geplaatst door Bismillaah88 Bekijk reactie
    Hoort bij hygiene
    tegenwoordig heeft men een hele lijst met eisen. (Die hadk ook) Tot il zo iemand trof en daarmee gehuwd ben, bzsefte ik heel snel dat ik de grootste fout gemaakt heb in de keuze van mijn partner. Gelukkig heb ik er geen kids aan overgehouden, anders moest ik nog kids opvoeden samen mzt iemand zonder deen enof aglaq. Dat lijkt me pas een kunstje.

  3. #438
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Bismillaah88 Bekijk reactie
    Hoort bij hygiene
    Hoeft niet. Iemand kan zijn gebit goed verzorgen maar toch iets mankeren aan het gebit.

    Maar goed je punt is duidelijk. Je zou zeggen dat het helemaal niet moeilijk zou moeten zijn voor jou om.een man te vinden. Je hebt 2 duidelijk eisen meer niet. Als ik al die topics voorbij zie komen met mannen die aangeven die eigenschappen te bezitten zou je zeggen dat je het voor het uitkiezen hebt.

  4. #439
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Bismillaah88 Bekijk reactie
    tegenwoordig heeft men een hele lijst met eisen. (Die hadk ook) Tot il zo iemand trof en daarmee gehuwd ben, bzsefte ik heel snel dat ik de grootste fout gemaakt heb in de keuze van mijn partner. Gelukkig heb ik er geen kids aan overgehouden, anders moest ik nog kids opvoeden samen mzt iemand zonder deen enof aglaq. Dat lijkt me pas een kunstje.
    Maar mag ik je vragen hoe het kan dat je überhaupt met hem getrouwd bent? Was dat eerder geen eis van je (Deen en akhlaaq)? Of is hij na het huwelijk zo veranderd?

  5. #440
    MVC Lid

    Reacties
    3.474
    01-06-2018

    Deze topic leeft weer

  6. #441
    MVC Lid

    Reacties
    13
    15-10-2021

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Maar mag ik je vragen hoe het kan dat je überhaupt met hem getrouwd bent? Was dat eerder geen eis van je (Deen en akhlaaq)? Of is hij na het huwelijk zo veranderd?
    Deen en aglaq was altikd heel erg gewenst in een partner maar geen must. Omdat ik ervanuit ging dat ik mijn partner wel kon helpen naar deen en aglaq. Ik ben niet perfect maar ben wel een persoon die opgevoed is met deen en aglaq en ik dacht met wijsheid zal ik hem wel veranderen. Grootste fout van mijn leven! Je kan geen man veranderen!

  7. #442
    MVC Lid

    Reacties
    13
    15-10-2021

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Hoeft niet. Iemand kan zijn gebit goed verzorgen maar toch iets mankeren aan het gebit.

    Maar goed je punt is duidelijk. Je zou zeggen dat het helemaal niet moeilijk zou moeten zijn voor jou om.een man te vinden. Je hebt 2 duidelijk eisen meer niet. Als ik al die topics voorbij zie komen met mannen die aangeven die eigenschappen te bezitten zou je zeggen dat je het voor het uitkiezen hebt.
    Nou je hebt het echt mis dat ik het makkelijk zou hebben. Ik denk dat eerder al die anderen die dit niet wensen of eisen makkelijker hebben met al hun lijsten van eisen. Mannen met deen en aglaq zijn in super minderheid in Nl. En daarnaast ze lopen er niet mee te koop, dus zijn eigenlijk onvindbaar. Maar ik heb mijn tawakkul in Allaah. Het komt wel goed met me. Met of zonder huwelijk. Huwzlijk is uiteindelijk geen doel maar een middel naar Allaah.

  8. #443
    MVC Lid

    Reacties
    3.474
    01-06-2018

    Uppppp

  9. #444
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Mensen verander je niet je maakt ze bewuster
    Als ze er open voor staam.
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  10. #445
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Bismillaah88 Bekijk reactie
    Deen en aglaq was altikd heel erg gewenst in een partner maar geen must. Omdat ik ervanuit ging dat ik mijn partner wel kon helpen naar deen en aglaq. Ik ben niet perfect maar ben wel een persoon die opgevoed is met deen en aglaq en ik dacht met wijsheid zal ik hem wel veranderen. Grootste fout van mijn leven! Je kan geen man veranderen!
    Je intentie was goed. Maar dat blijkt inderdaad de praktijk. Soms lukt het om je partner te motiveren om vooruit te komen in Deen. Maar je moet inderdaad nooit denken dat je een ander kunt veranderen. Dat zei aboe Ismail ooit in een 2 daagse cursus over het huwelijk. Hij zei kijk naar de persoon zoals hij op dat moment is. En niet denken komt wel goed, ik ga ervoor zorgen dat hij of zij veranderd.

  11. #446
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Bismillaah88 Bekijk reactie
    Deen en aglaq was altikd heel erg gewenst in een partner maar geen must. Omdat ik ervanuit ging dat ik mijn partner wel kon helpen naar deen en aglaq. Ik ben niet perfect maar ben wel een persoon die opgevoed is met deen en aglaq en ik dacht met wijsheid zal ik hem wel veranderen. Grootste fout van mijn leven! Je kan geen man veranderen!

    Dat blijkt inderdaad de praktijk. Soms lukt het om je partner te motiveren om vooruit te komen in Deen. Maar je moet inderdaad nooit denken dat je een ander kunt veranderen. Dat zei aboe Ismail ooit in een 2 daagse cursus over het huwelijk. Hij zei kijk naar de persoon zoals hij op dat moment is. En niet denken komt wel goed, ik ga ervoor zorgen dat hij of zij veranderd.

    Maar goed hamdoelah dat het nu wel een.must is voor je. Dat moet het ook zijn. Een partner zonder Deen, al is het een schatje, kan nooit goed zijn

  12. #447
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Bismillaah88 Bekijk reactie
    Nou je hebt het echt mis dat ik het makkelijk zou hebben. Ik denk dat eerder al die anderen die dit niet wensen of eisen makkelijker hebben met al hun lijsten van eisen. Mannen met deen en aglaq zijn in super minderheid in Nl. En daarnaast ze lopen er niet mee te koop, dus zijn eigenlijk onvindbaar. Maar ik heb mijn tawakkul in Allaah. Het komt wel goed met me. Met of zonder huwelijk. Huwzlijk is uiteindelijk geen doel maar een middel naar Allaah.
    Dat zou je denken. Want de meeste dames hebben naast Deen ook op zijn minst nog 1 of 2 andere wensen. Jij helemaal niet. Kan me niet voorstellen dat er geen mannen meer zijn met Deen in heel Nederland. Dan zijn we verloren.

  13. #448
    MVC Lid

    Reacties
    1.896
    03-04-2007

    Citaat Geplaatst door Bismillaah88 Bekijk reactie
    Deen en aglaq was altikd heel erg gewenst in een partner maar geen must. Omdat ik ervanuit ging dat ik mijn partner wel kon helpen naar deen en aglaq. Ik ben niet perfect maar ben wel een persoon die opgevoed is met deen en aglaq en ik dacht met wijsheid zal ik hem wel veranderen. Grootste fout van mijn leven! Je kan geen man veranderen!
    Salaam,

    Heel goed, veel Marokkaanse vrouwen of moslima's denken inderdaad dat ze een man kunnen veranderen. Ik heb dat concept nooit begrepen. Je houdt van iemand hoe hij is, en als de vrouw de man wil veranderen omdat er wat slechte eigenschappen zijn, of beter gezegd, verbeterpunten dan is acceptatie het aller belangrijkste van de man. Maar de hedendaagse vrouwen wil een man hebben die ze zelf kunnen vormen. Dat is inderdaad een big mistake. Een man loopt eerder weg bij zon vrouw, het werkt gewoon averechts. Iemand willen veranderen is slechts een reflectie van degene(n) die willen dat mensen veranderen voor hun "betere ik" terwijl de persoon in kwestie zichzelf is. Als je partner wilt veranderen, dan komt het al gewoon in de buurt van egoïsme. Je accepteert hem volledig of niet....

  14. #449
    MVC Lid

    Reacties
    13
    15-10-2021

    Citaat Geplaatst door Pricefighter Bekijk reactie
    Salaam,

    Heel goed, veel Marokkaanse vrouwen of moslima's denken inderdaad dat ze een man kunnen veranderen. Ik heb dat concept nooit begrepen. Je houdt van iemand hoe hij is, en als de vrouw de man wil veranderen omdat er wat slechte eigenschappen zijn, of beter gezegd, verbeterpunten dan is acceptatie het aller belangrijkste van de man. Maar de hedendaagse vrouwen wil een man hebben die ze zelf kunnen vormen. Dat is inderdaad een big mistake. Een man loopt eerder weg bij zon vrouw, het werkt gewoon averechts. Iemand willen veranderen is slechts een reflectie van degene(n) die willen dat mensen veranderen voor hun "betere ik" terwijl de persoon in kwestie zichzelf is. Als je partner wilt veranderen, dan komt het al gewoon in de buurt van egoïsme. Je accepteert hem volledig of niet....
    Heeft absoluut niets met egoisme te maken, integendeel, als het gaat om deen en aglaq. Je wil hem meenemen naar de goede zaken voor zijn eigen bestwil in dunya en agirah. Dus je wil niets anders dan beste voor hem. Want zoals hik is zie je zijn ondergang heel binnenkort. En dat is uiteindelijk ook gebeurt, ben op dat moment gaan lopen voor hij me ook tot de ondergang brengt. Noem je dit egoisme?

    En daarnaast doe je het voor je nakomelingen die deze vader zullen hebben, dat ze een ramp of een gunst zullen zijn voor de samenleving. Is allemaal afhankelijk van de opvoeding thuis. Egoisme?

  15. #450
    MVC Lid

    Reacties
    13
    15-10-2021

    Citaat Geplaatst door Pricefighter Bekijk reactie
    Salaam,

    Heel goed, veel Marokkaanse vrouwen of moslima's denken inderdaad dat ze een man kunnen veranderen. Ik heb dat concept nooit begrepen. Je houdt van iemand hoe hij is, en als de vrouw de man wil veranderen omdat er wat slechte eigenschappen zijn, of beter gezegd, verbeterpunten dan is acceptatie het aller belangrijkste van de man. Maar de hedendaagse vrouwen wil een man hebben die ze zelf kunnen vormen. Dat is inderdaad een big mistake. Een man loopt eerder weg bij zon vrouw, het werkt gewoon averechts. Iemand willen veranderen is slechts een reflectie van degene(n) die willen dat mensen veranderen voor hun "betere ik" terwijl de persoon in kwestie zichzelf is. Als je partner wilt veranderen, dan komt het al gewoon in de buurt van egoïsme. Je accepteert hem volledig of niet....
    En men noemt pas een eigenschap een verbeterpunt als persoon in kwestie open staat om te verbeteren, zoniet is het een slechte eigenschap. In zijn geval waren het geen verbeterpunten maar slechte eigenschappen en gewoontes waar hij te trots over was om ernaar te kijken hoe lelijk ze zijn.