MVC Lid

Reacties
    655
    03-04-2007

Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Mooi geschreven.

Sokran

MVC Lid

Reacties
    425
    20-10-2017

@ topicstarter....

We hebben je niet meer gezien. Ben je al wat wijzer geworden betreft dit onderwerp?

MVC Lid

Reacties
    655
    03-04-2007

Citaat Geplaatst door Bismillaah88 Bekijk reactie
    Idd mooi geschreven en ben het helemaal met je eens, alleen hoop ik dat je niet begrijpt onder mijn situatie dat ik hem dwong ofzo. Ik heb het op het meest wijze manier geprobeerd. Met hikmah. Uiteindelijk alle mogelijke manierzn geprobeerd. Maar ondanks met wijsheid iemand willzn helpen heeft het niet gebaat en is dat weer voor mij een levensles die jou verhaal hier boven in een notendop weergeeft. Shokran
    Salaam,

Wat gebeurt is gebeurt, hoe erg het ook is voor jullie. Nooit kunnen we onze vorige stap ongedaan maken, maar onze volgende stap is wat anders.

Belangrijkste is dat de vader voor de kinderen is. Ik vind het wel dapper dat je over je privé leven praat, Daarnaast zijn zoveel moslims gescheiden in Nederland, ik zelf ook hoor. Bij mijn huwelijk vroeg de vader van mijn ex-vrouw of ik met zijn dochter wilde trouwen en legde vervolgens de zaak aan zijn dochter. Als ik er nu over denk zijn er denk ik weinig mensen die zo in zee zijn gegaan met de vrouw. Maar hamdolilah.

Mensen kunnen voor het huwelijk heel anders voordoen dan ze werkelijk zijn. Daar is het gevaar ook. Dus zekerheid heb je nooit.

Ik geloof heus wel dat jij alles hebt geprobeerd om je huwelijk te redden hoor. Maar toch bedankt voor jouw toelichting.

MVC Lid

Reacties
    425
    20-10-2017

Citaat Geplaatst door Pricefighter Bekijk reactie
    Salaam,

Wat gebeurt is gebeurt, hoe erg het ook is voor jullie. Nooit kunnen we onze vorige stap ongedaan maken, maar onze volgende stap is wat anders.

Belangrijkste is dat de vader voor de kinderen is. Ik vind het wel dapper dat je over je privé leven praat, Daarnaast zijn zoveel moslims gescheiden in Nederland, ik zelf ook hoor. Bij mijn huwelijk vroeg de vader van mijn ex-vrouw of ik met zijn dochter wilde trouwen en legde vervolgens de zaak aan zijn dochter. Als ik er nu over denk zijn er denk ik weinig mensen die zo in zee zijn gegaan met de vrouw. Maar hamdolilah.

Mensen kunnen voor het huwelijk heel anders voordoen dan ze werkelijk zijn. Daar is het gevaar ook. Dus zekerheid heb je nooit.

Ik geloof heus wel dat jij alles hebt geprobeerd om je huwelijk te redden hoor. Maar toch bedankt voor jouw toelichting.
    Bijzonder om te lezen. Dus het bestaat nog wel dat een vader een man benaderd voor zijn dochter. Salahedinne had hier laatst een filmpje over gemaakt, de meeste gaven toch aan dat niet te willen doen.

Hoe heb jij dat ervaren? Deze.manier van een partner treffen.

MVC Lid

Reacties
    14.289
    10-03-2010

Sommigen willen niet eens hun broer inschakelen als mahram laat staan vader.
    ☾ґε@☂ї√ї⊥ε☤т is ʞɾıןǝʇʇǝɯsǝq ⓖⓔⓔⓕ ⓗⓔⓣ ⓓⓞⓞⓡ

MVC Lid

Reacties
    2.146
    01-06-2018

Citaat Geplaatst door Pricefighter Bekijk reactie
    Salaam,

Ik zie dat je het nogal persoonlijk ziet,ik weet niet wat er is gebeurd met jouw prive leven maar ik typte in het algemeen.

Wederom ik typ in het algemeen, de vrouw kan veel willen, hoe goed haar intenties zijn, als de man het niet ziet houdt het allemaal op. Liefde is een balans van twee lichten, twee frequenties, twee golven die gelijkmatig gaan in het geven en nemen in een evenwichtige balans of proces. Als dat er niet is dan houdt het heel snel op voor de andere partner die wel toegewijd is. Helaas kost het voor veel mensen veel tijd om het in te zien. Zelfs als je voor de deuren van Jennah staat en je zegt tegen je partner ''Kom we gaan door deze deur, het is veilig'' dan nog kunnen veel mensen het niet zien.Het is inderdaad trots, hoogmoedigheid, kibr die ons allen weerhoudt van goedheid. Als je een dwaas adviseert dan zal hij/zij jou daarvoor haten, corrigeer je een wijs iemand, dan zal hij van jou houden. Uit ervaring kan ik wel zeggen dat mensen jou willen veranderen maar ze pushen je onbewust dat werkt averechts. Mooi verhaal hoe nobel het ook is. Als het werkt dan werkt het alleen voor jou, tenminste als je hoofd er klaar voor is, net als islam. Je kan zelfs goede daden van mensen niet door hun strot drukken als degene het niet ziet.

Wees met degenen die met jou willen zijn, die toegewijd aan jou zijn. Dat is liefde, die niet uit verplichting het doen, zelfs als je kinderen hebt. Tijd is iets wat we niet allemaal kunnen veroorloven.

Moge Allah swt jou en ons allen het gemakkelijk maken, en ons het licht geven van rede.
    Ameen. Voor jou hetzelfde en meer! Barak Allahou Feek voor deze mooie woorden

MVC Lid

Reacties
    425
    20-10-2017

Citaat Geplaatst door CreativeMind Bekijk reactie
    Sommigen willen niet eens hun broer inschakelen als mahram laat staan vader.
    Klopt die dames zijn er. Maar er zijn ook mannen genoeg die het niet aandurven om met een mahram in de buurt het gesprek aan te gaan.

Dus weer beide schuld

MVC Lid

Reacties
    26.510
    27-01-2012

Wat voor rol spelen ouders bij jullie tijdens partnerkeuze?

Artikel erbij over invloed

https://www.al-yaqeen.com/artikelen/...jouw-huwelijk/
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

MVC Lid

Reacties
    2.146
    01-06-2018

Klopt die dames zijn er. Maar er zijn ook mannen genoeg die het niet aandurven om met een mahram in de buurt het gesprek aan te gaan.

Dus weer beide schuld
    Dat dus

MVC Lid

Reacties
    14.289
    10-03-2010

Dus weer beide schuld
    Die mannen en vrouwen kennen de waarde niet van de bescherming die Allah doormiddel van dr mahram heeft bewerkstelligd. Het is als een schild. Maar ja niets is meer normaal tegenwoordig. De enkelingen die dat nog doen zijn vreemdelingen geworden.
    ☾ґε@☂ї√ї⊥ε☤т is ʞɾıןǝʇʇǝɯsǝq ⓖⓔⓔⓕ ⓗⓔⓣ ⓓⓞⓞⓡ

MVC Lid

Reacties
    425
    20-10-2017

Die mannen en vrouwen kennen de waarde niet van de bescherming die Allah doormiddel van dr mahram heeft bewerkstelligd. Het is als een schild. Maar ja niets is meer normaal tegenwoordig. De enkelingen die dat nog doen zijn vreemdelingen geworden.
    Moge Allah ons allen leiden.

MVC Lid

Reacties
    2.146
    01-06-2018

Moge Allah ons allen leiden.
    Ameen

MVC Lid

Reacties
    425
    20-10-2017

We hebben het zelf vooral moeilijk gemaakt. Trouwen hoeft niet moeilijk te zijn.

MVC Lid

Reacties
    505
    22-06-2010

Denk dat door social media mensen meer angst hebben gekregen