1. #481
    MVC Lid

    Reacties
    1.896
    03-04-2007

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Amin. Uiteraard islam zou leidraad moeten zijn. Maar een bepaalde mentaliteit in 1 dag veranderen gaat niet lukken. Als ik nu met suiker bij iemand langs zou gaan, zou geen enkele partij dat waarderen.
    De vader van Safurah oordeelde op de beste wijze, niet alleen vanwege de reputatie van Musa as, maar de vader had ook ook sympathie voor de situatie van Musa as.

    Jouw intentie met een pak suiker,om bij een godvruchtige familie langs gaan is een eer voor de familie in kwestie. Althans zo zou ik het zien in de naam van Allah swt.

  2. #482
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Pricefighter Bekijk reactie
    De vader van Safurah oordeelde op de beste wijze, niet alleen vanwege de reputatie van Musa as, maar de vader had ook ook sympathie voor de situatie van Musa as.

    Jouw intentie met een pak suiker,om bij een godvruchtige familie langs gaan is een eer voor de familie in kwestie. Althans zo zou ik het zien in de naam van Allah swt.
    Ik zie het al helemaal voor me. Het idee is prachtig, maar het gaat tegen alles in wat we gewend zijn.

    Hoewel ik het toch een mooi idee vind dat de man uiteindelijk de echte stappen neemt. Ook al zou de vrouw eerste stap ondernemen. Hoe het bij onze moeder Khadija is gegaan is nog steeds heel beschermend. Ze is niet daadwerkelijk om zijn hand gaan vragen. Wat ik weet is dat haar vriendin het heel mooi en beschermend heeft gedaan. Ze heeft het zo voorgesteld aan de profeet dat het niet een direct verzoek was, maar wel duidelijk groen licht.

  3. #483
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Allah i chafiek
    Ameen❤️
    Citaat Geplaatst door Miss_gezellig Bekijk reactie
    Aaahww beterschap. Inchallah knap je heeeel gauw op.

    Haha pinky promise then sis

    Ameen❤️, thank you sis!

    Heb serieus gewoon alle reacties gelezen xD
    @ Maghrebia tegen welke angsten loop je zelf aan?
    @ Miss_gezellig heb je nog iets van werk kunnen leveren aan Maghrebia of ben je hier alleen maar gezellig aan het doen

    Verder mooie voorbeelden over de tijden van profeten. Ik denk dat het goed is als de verhalen vaker gedeeld worden, zodat we ons niet enkel aan de cultuur vasthouden..

    Ps: heeft niet echt met de topic te maken, maar begreep inderdaad dat profeet Moesa a.s. getrouwd was met de dochter van een profeet. Ik vroeg me af of ze beiden van elkaar wisten dat ze profeten waren..?

  4. #484
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    Ameen❤️


    Ameen❤️, thank you sis!

    Heb serieus gewoon alle reacties gelezen xD
    @ Maghrebia tegen welke angsten loop je zelf aan?
    @ Miss_gezellig heb je nog iets van werk kunnen leveren aan Maghrebia of ben je hier alleen maar gezellig aan het doen

    Verder mooie voorbeelden over de tijden van profeten. Ik denk dat het goed is als de verhalen vaker gedeeld worden, zodat we ons niet enkel aan de cultuur vasthouden..

    Ps: heeft niet echt met de topic te maken, maar begreep inderdaad dat profeet Moesa a.s. getrouwd was met de dochter van een profeet. Ik vroeg me af of ze beiden van elkaar wisten dat ze profeten waren..?
    3la slamtek. Weer opgeknapt?

    Dat laatste (vrouw van musa dochter van profeet) is me niet bekend tanjaouia Allah wa a3lam.

    Angsten zijn er. Onbekend maakt onbemind, laat ik het daar maar op houden. Die zal ik maar niet delen hier. Kwetsbaar opstellen werkt vaak niet in je voordeel. Bovendien help ik daar niemand mee, wil mensen stimuleren niet demotiveren rondom het huwelijk.

  5. #485
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    3la slamtek. Weer opgeknapt?

    Dat laatste (vrouw van musa dochter van profeet) is me niet bekend tanjaouia Allah wa a3lam.

    Angsten zijn er. Onbekend maakt onbemind, laat ik het daar maar op houden. Die zal ik maar niet delen hier. Kwetsbaar opstellen werkt vaak niet in je voordeel. Bovendien help ik daar niemand mee, wil mensen stimuleren niet demotiveren rondom het huwelijk.
    Lah ie selmek. Beter dan eerst, maar nog ziek in bed..

    Ah oke.

    Sorry, dat was een nogal persoonlijke vraag. Maar wat ik wilde zeggen is, dat velen tegen bepaalde angsten aanlopen en niet weten hoe hiermee om te gaan. Het beste is om na te gaan waar de bepaalde angst vandaan komt en het toch ergens soort van los te laten of op z’n minst ervoor te zorgen dat het niet te veel op de voorgrond aanwezig is, zodat het geen keuzes beïnvloedt.

    Heb (zelf)vertrouwen, moed en geloof in jezelf!❤️ (En natuurlijk tawakul 3ala Lah, maar dat spreekt voor zich).

  6. #486
    MVC Lid

    Reacties
    15.746
    10-03-2010

    We vinden eerder een speld in een hooiberg dan een geschikte partner
    ☾ґε@☂ї√ї⊥ε☤т is ʞɾıןǝʇʇǝɯsǝq ⓖⓔⓔⓕ ⓗⓔⓣ ⓓⓞⓞⓡ

  7. #487
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    Lah ie selmek. Beter dan eerst, maar nog ziek in bed..

    Ah oke.

    Sorry, dat was een nogal persoonlijke vraag. Maar wat ik wilde zeggen is, dat velen tegen bepaalde angsten aanlopen en niet weten hoe hiermee om te gaan. Het beste is om na te gaan waar de bepaalde angst vandaan komt en het toch ergens soort van los te laten of op z’n minst ervoor te zorgen dat het niet te veel op de voorgrond aanwezig is, zodat het geen keuzes beïnvloedt.

    Heb (zelf)vertrouwen, moed en geloof in jezelf!❤️ (En natuurlijk tawakul 3ala Lah, maar dat spreekt voor zich).
    Ik denk dat de meerderheid die hier single rondloopt angsten kent rondom het vinden van een partner. Enkeling heeft misschien gewoon pech.

    Maar mooi gesproken...

  8. #488
    MVC Lid

    Reacties
    15.746
    10-03-2010

    Citaat Geplaatst door CreativeMind Bekijk reactie
    We vinden eerder een speld in een hooiberg dan een geschikte partner
    Zoek ze!
    ☾ґε@☂ї√ї⊥ε☤т is ʞɾıןǝʇʇǝɯsǝq ⓖⓔⓔⓕ ⓗⓔⓣ ⓓⓞⓞⓡ

  9. #489
    MVC Lid

    Reacties
    1.896
    03-04-2007

    " , " , . , ." 28:26

    ' - ': " : " ? : " ( ), . . ( عليه السلام) : " , , ( )."

  10. #490
    MVC Lid

    Reacties
    1.896
    03-04-2007

    "

  11. #491
    MVC Lid

    Reacties
    7.554
    31-12-2014

    Salaam alaykum

    Zelfvertrouwen is het 100% vertrouwen op Allah. Misschien dat je weleens onzeker bent, onzeker over je lichaam, onzeker over je uiterlijk, onzeker over je toekomst of onzeker over hoe de buitenwereld naar je kijkt. Dit is allemaal niet nodig want jij hebt de volle steun van Allah. Jij bent ma'sa'Allah, jij bent geweldig en Allah zal jou voorzien van datgene wat jij nodig hebt want Hij zegt: “Er is geen levend wezen op aarde, of aan Allah is het onderhoud ervan.” (Soerat Hoed: 6) Luister goed: Vergelijk jezelf niet met andere want je weet niet of hun uiterlijk of positie in het leven een beproeving is die het goede of het slechte mee zal brengen. Wees ook niet bang voor afwijzingen tijdens sollicitaties, tijdens het proces naar een huwelijk of dat je momenteel niet de middelen hebt om een toekomst op te bouwen. Allah houd ervan wanneer iemand op Hem vertrouwt want zo erken je Zijn Macht en Kracht. Wat de wereld over je denkt is niet belangrijk, wat Allah over je denkt is belangrijk. Allah vergeeft alle fouten en blijft een dienaar helpen zolang deze Hem aanroept dus wees niet verdrietig. Make the rest of your life, the best of your life! (TAG je vrienden, meer teksten op www.islamcoaching.com, heb je een vraag? Zoek je hulp of wil je iets kwijt? Mail dan naar info@islamcoaching.com)


    Intéressant?

    Fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  12. #492
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Citaat Geplaatst door CreativeMind Bekijk reactie
    We vinden eerder een speld in een hooiberg dan een geschikte partner

    Wollaah ilaa!

    Nee komt goed, never give up!

  13. #493
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Ik denk dat de meerderheid die hier single rondloopt angsten kent rondom het vinden van een partner. Enkeling heeft misschien gewoon pech.

    Maar mooi gesproken...
    Geloof me niet alleen hier

    Dankje!

  14. #494
    الإكسير

    Reacties
    519
    03-02-2013

    ik zet even mijn reactie in een quote, citeer me niet >.<
    Nou, ik weet niet zo zeker of er een link bestaat tussen hoe 'hoog' je geschoold bent en je burgerlijke status maar singel ben ik wel. Ik geloof zelf heel erg sterk in dat het huwelijk een vorm van rizk is en met de toestemming van Allah je kant op zal komen op het juiste moment. En natuurlijk om te vinden moet je zoeken.. iets waar ik nooit aan ben begonnen. En zoals waarschijnlijk hier al eerder is gezegd het kan zijn dat je in een sector werkzaam bent waar je weinig mensen tegenkomt. Het moet vast wel goed komen, het juiste zal iedereens pad op het juiste moment kruisen.

  15. #495
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    Geloof me niet alleen hier

    Dankje!
    Nee helaas niet alleen hier. Het is iets van deze tijd, angsten, onzekerheden, wanteouwen en besluiteloosheid.

    Shaitan heeft ons goed te pakken. Hij is extreem verheugd als het de duivels lukt om een man en vrouw van elkaar te laten scheiden. Hoe zal zijn vreugde dan zijn wanneer hij het voor elkaar krijgt om man en vrouw überhaupt niet bij elkaar te laten komen....?

    Zonder stabiele huwelijken, creëer je een zwakke ummah. Dat is zijn wens. Wordt er helemaal niet meer getrouwd...tjah dan is de schade voor onze ummah duidelijk.