1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    15.737
    10-03-2010

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    En wij maar denken dat de mannen het makkelijk hebben en het voor het uitkiezen hebben....

    Niet dus?
    Ondanks dat er meer vrouwen dan mannen zijn valt het echt zwaar tegen. Maar het kan ook aan ons mannen liggen.
    ☾ґε@☂ї√ї⊥ε☤т is ʞɾıןǝʇʇǝɯsǝq ⓖⓔⓔⓕ ⓗⓔⓣ ⓓⓞⓞⓡ

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    3.474
    01-06-2018

    Moge Allah ons allen een goede partner schenken. Ameen

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door CreativeMind Bekijk reactie
    Ondanks dat er meer vrouwen dan mannen zijn valt het echt zwaar tegen. Maar het kan ook aan ons mannen liggen.
    Ik denk niet dat het aan het aanbod ligt. Genoeg ongehuwde vrouwen. Alleen een match vinden is natuurlijk nog het 2de. Denk wel dat mannen wat sneller stappen kunnen zetten dan vrouwen. Maar in de praktijk merk je dat mannen heel voorzichtig zijn en besluiteloos. Zo ook de vrouwen.

    Ghair Inscha Allah

  4. #34
    6 gebruikers

    Reacties
    2.691
    22-02-2013

    Het enige wat moet tellen is dat je partner intellectueel moet zijn in gesprekken of minstens beschikt over algemene kennis. Opleiding staat daar los van. Iemand kan hoogopgeleid zijn maar zo autistisch als wat.
    Helaas leven mannen en vrouwen en voornamelijk vrouwen in waanideeen want ze moeten uiteraard ook indruk maken op haar vriendinnen en spelen hun meningen een grote rol.

    Vrouwen zijn ook te makkelijk beinvloedbaar als mensen in haar omgeving zeggen dat ze het contact moet verbreken.

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    636
    22-06-2010

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Ik denk niet dat het aan het aanbod ligt. Genoeg ongehuwde vrouwen. Alleen een match vinden is natuurlijk nog het 2de. Denk wel dat mannen wat sneller stappen kunnen zetten dan vrouwen. Maar in de praktijk merk je dat mannen heel voorzichtig zijn en besluiteloos. Zo ook de vrouwen.

    Ghair Inscha Allah
    Ja klopt vooral in Nederland durven mannen niet de stap te maken. In marokko zijn ze makkelijk daarin en serieuzer en doelgericht. Salam, Ben je getrouwd? Zou je willen trouwen etc etc

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    15.737
    10-03-2010

    Citaat Geplaatst door in_my_head Bekijk reactie
    Ja klopt vooral in Nederland durven mannen niet de stap te maken. In marokko zijn ze makkelijk daarin en serieuzer en doelgericht. Salam, Ben je getrouwd? Zou je willen trouwen etc etc
    Met welke intentie stappen ze af in Marokko op de vrouwen uit Europa?
    ☾ґε@☂ї√ї⊥ε☤т is ʞɾıןǝʇʇǝɯsǝq ⓖⓔⓔⓕ ⓗⓔⓣ ⓓⓞⓞⓡ

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door in_my_head Bekijk reactie
    Ja klopt vooral in Nederland durven mannen niet de stap te maken. In marokko zijn ze makkelijk daarin en serieuzer en doelgericht. Salam, Ben je getrouwd? Zou je willen trouwen etc etc
    Ja klopt in Marokko zie je dat nog veel gebeuren. Hier in Nederland meestal alleen de oudere mannen die in Marokko zijn opgegroeid. Maar echt iemand die hier geboren is zie ik niet snel op iemand af stappen met die vraag.

    Heb daar wel eens topics over geopend. Mannen vinden het lastig zeggen ze. Ze vinden het niet kunnen want misschien is ze al getrouwd. Of misschien reageert ze fel (blauwtje). Of soms hoor je de opmerking kan toch niet alleen op uiterlijk afgaan.

    Misschien hebben wij makkelijk praten als vrouw en zouden wij het ook niet zomaar durven als we man waren.

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door CreativeMind Bekijk reactie
    Met welke intentie stappen ze af in Marokko op de vrouwen uit Europa?
    Maar ze doen het niet alleen bij vrouwen uit Europa. Het gebeurt daar gewoon nog. Een vrouw wordt aangesproken bij interesse, ben je getrouwd ja of nee? En dan wordt er verder gekeken indien het antwoord nee is. Het is daar nog gebruikelijk. Hier in Nederland lang geleden ook nog wel. Of je stuurde je zus, tante of iemand anders erop af.

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    127
    02-06-2021

    De reden waarom het in marokko meer gebeurt dan in nederland is omdat marokko onze cultuur ademt. Er wordt meer doelbewuster en serieuzer bezig gehouden met het vinden van een levenspartner. Hier in Nederland voelen wij mannen dat de vrouw daar half of minder dan half mee bezig is, en voelel wij mannen dat veel vrouwen die aandacht te leuk vinden. Vrouwen vinden het leuk om leuk gevonden te worden en dat het enkel om de dosis aandacht gaat, maar daar hebben wij en zijzelf ook niks aan.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    15.737
    10-03-2010

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Maar ze doen het niet alleen bij vrouwen uit Europa. Het gebeurt daar gewoon nog. Een vrouw wordt aangesproken bij interesse, ben je getrouwd ja of nee? En dan wordt er verder gekeken indien het antwoord nee is. Het is daar nog gebruikelijk. Hier in Nederland lang geleden ook nog wel. Of je stuurde je zus, tante of iemand anders erop af.
    Vergeet niet dat we hier in een totaal ander soort samenleving wonen, in Marokko is het vaak ons kent ons, buren onderling, mensen uit de buurt/omgeving. Maar goed verder heb ik er ook niets zinnigs over te zeggen.
    ☾ґε@☂ї√ї⊥ε☤т is ʞɾıןǝʇʇǝɯsǝq ⓖⓔⓔⓕ ⓗⓔⓣ ⓓⓞⓞⓡ

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Wawei Bekijk reactie
    De reden waarom het in marokko meer gebeurt dan in nederland is omdat marokko onze cultuur ademt. Er wordt meer doelbewuster en serieuzer bezig gehouden met het vinden van een levenspartner. Hier in Nederland voelen wij mannen dat de vrouw daar half of minder dan half mee bezig is, en voelel wij mannen dat veel vrouwen die aandacht te leuk vinden. Vrouwen vinden het leuk om leuk gevonden te worden en dat het enkel om de dosis aandacht gaat, maar daar hebben wij en zijzelf ook niks aan.
    Interessant. Zou dat het zijn?

    Als ik om me heen kijk zie ik juist vrouwen (lees bnat a ness) die alleen maar willen trouwen. Ze willen gewoon een leuke vrome man om te settelen. Maar dat blijkt niet zo makkelijk want het aanbod is teleurstellend.

    Dus geloof me jullie mannen klagen, maar de vrouwen hebben het ook niet makkelijk.

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Mannen feit blijft dat jullie met de suiker langs komen en niet andersom. Eigenlijk best zorgelijk dat sommige mannen waaronder een aantal leden hier al jaren opzoek zijn. Kan toch niet dat in al die jaren actief zoeken geen enkele vrouw voldoet aan je wensen??

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door CreativeMind Bekijk reactie
    Zodra je begint over praktiseren volgens de Sunnah (of ieder geval zo veel en goed mogelijk), intentie om hijra te verrichten etc dan zijn ze gevlogen voordat je bent uitgepraat haha
    Zelfs zo een exemplaar moet toch ergens rondlopen. Oké laten we zeggen na al die jaren zoeken heb je haar niet kunnen vinden in Nederland. Wachten op een wonder? Of misschien verder kijken wat se opties zijn. Bijvoorbeeld gaan kijken of je een potentiële partner kunt vinden in het land waar je graag naartoe wilt emigreren.

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    127
    02-06-2021

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Interessant. Zou dat het zijn?

    Als ik om me heen kijk zie ik juist vrouwen (lees bnat a ness) die alleen maar willen trouwen. Ze willen gewoon een leuke vrome man om te settelen. Maar dat blijkt niet zo makkelijk want het aanbod is teleurstellend.

    Dus geloof me jullie mannen klagen, maar de vrouwen hebben het ook niet makkelijk.
    Ja ik snap het voor die goede dames. Als ik ze zie dan vallen ze zeker op. En dan kom ik terug op het feit dat marokko meer ons cultuur daarin ademt. Ik kan het niet verklaren. Jij misschien wel?

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Wawei Bekijk reactie
    Ja ik snap het voor die goede dames. Als ik ze zie dan vallen ze zeker op. En dan kom ik terug op het feit dat marokko meer ons cultuur daarin ademt. Ik kan het niet verklaren. Jij misschien wel?
    Nee dat is juist het probleem, deze dames vallen niet op. Ze behoren tot de onzichtbare groep.

    Mijn verklaring is toch te voorzichtig.