1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    192
    31-05-2016

    Vinden van een partner

    Hallo allemaal,
    Ik vroeg mij af of leden hier ervaren, dat het moeizaam is om een juiste partner te vinden.
    Ik heb begrepen dat voornamelijk hbo/wo opgeleide dames, met dit probleem kampen.
    Ervaren jullie dit?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Ja dit klopt . Een vrouw die trouwt van nature hogerop Z dat zit in hun genen . Ze zijn zo geprogrammeerd.

    Voor de mannen die hoogopgeleid zijn is dit geen probleem.

    Heeft met hypergamie te maken

  3. #3
    Hear my Roar, GRRR ⵣ

    Reacties
    2.761
    20-01-2015

    Citaat Geplaatst door marouane.c Bekijk reactie
    Hallo allemaal,
    Ik vroeg mij af of leden hier ervaren, dat het moeizaam is om een juiste partner te vinden.
    Ik heb begrepen dat voornamelijk hbo/wo opgeleide dames, met dit probleem kampen.
    Ervaren jullie dit?
    Niet alleen dames, heren ook. Ook zat hbo’ers/WO’ers nog steeeds geen vrouw
    vooruit kijken is regeren.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    25
    18-08-2018

    Sommigen beperken zichzelf door te eisen van hun partner dat hij ook op een bepaald niveau afgestudeerd moet zijn. Gaat eigenlijk nergens over, want intelligentie staat los van een opleiding.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Meesteres. Bekijk reactie
    Sommigen beperken zichzelf door te eisen van hun partner dat hij ook op een bepaald niveau afgestudeerd moet zijn. Gaat eigenlijk nergens over, want intelligentie staat los van een opleiding.
    opleijg staat wel gelijk aan een bepaalde niveau van inkomsten ….

  6. #6
    weg

    Reacties
    572
    23-06-2021

    Citaat Geplaatst door chelhie21 Bekijk reactie
    Niet alleen dames, heren ook. Ook zat hbo’ers/WO’ers nog steeeds geen vrouw

    Klopt hier ook.....

  7. #7
    weg

    Reacties
    572
    23-06-2021

    Citaat Geplaatst door Meesteres. Bekijk reactie
    Sommigen beperken zichzelf door te eisen van hun partner dat hij ook op een bepaald niveau afgestudeerd moet zijn. Gaat eigenlijk nergens over, want intelligentie staat los van een opleiding.
    Opleiding staat wel gelijk aan een bepaalde niveau van denken.


    Wijsheid staat los van een opleiding. Wijsheid en intelligentie zijn dan ook twee verschillende dingen

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    672
    20-09-2011

    Citaat Geplaatst door Meesteres. Bekijk reactie
    Sommigen beperken zichzelf door te eisen van hun partner dat hij ook op een bepaald niveau afgestudeerd moet zijn. Gaat eigenlijk nergens over, want intelligentie staat los van een opleiding.
    Niet raar toch? Zijn meer Marokkaanse vrouwen hoog opgeleid dan mannen. Vind dat je dan als hoogopgeleide man wel de eis kan stellen.
    Als hoogopgeleide vrouw is dat gewoon onrealistisch aangezien er te weinig hoogopgeleide mannen zijn voor alle hoogopgeleide vrouwen.
    -

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    25
    18-08-2018

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    opleijg staat wel gelijk aan een bepaalde niveau van inkomsten ….
    Klopt zeker, maar je kan bij wijze van als zzp’er in de bouw ook een lekker inkomen pakken. Heeft niet altijd met opleiding te maken. Het ligt er maar net aan wat de achterliggende gedachte is bij die opleidingseis.

    Citaat Geplaatst door Swiss889 Bekijk reactie
    Opleiding staat wel gelijk aan een bepaalde niveau van denken.

    Wijsheid staat los van een opleiding. Wijsheid en intelligentie zijn dan ook twee verschillende dingen
    Uiteraard, het zegt wel iets, maar zeker niet alles. School is niet voor iedereen weggelegd. Je hebt ook mensen die meer ondernemend zijn ingesteld, maar qua denkniveau en mentaliteit vergelijkbaar zijn met hoogopgeleiden.

    Iedereen is gewoon anders. Genoeg hoogopgeleiden die ook gewoon socially retarded zijn. Dat wil je toch ook niet.

    Citaat Geplaatst door Utrecht Bekijk reactie
    Niet raar toch? Zijn meer Marokkaanse vrouwen hoog opgeleid dan mannen. Vind dat je dan als hoogopgeleide man wel de eis kan stellen.
    Als hoogopgeleide vrouw is dat gewoon onrealistisch aangezien er te weinig hoogopgeleide mannen zijn voor alle hoogopgeleide vrouwen.
    Iedereen kan en mag eisen wat ie wilt. Dat even voorop gesteld. Wat ik bedoel te zeggen is dat je jezelf daardoor wel kan beperken in partnerkeuze, terwijl dat soms gewoon onnodig is. Mensen staren zich blind op dat papiertje.

    Dat sluit ook een beetje aan bij wat jij zegt. In de praktijk zijn er inderdaad minder Marokkaanse hoogopgeleide mannen dan vrouwen. Dus of settelen of alleen met katten eindigen.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Meesteres. Bekijk reactie
    Klopt zeker, maar je kan bij wijze van als zzp’er in de bouw ook een lekker inkomen pakken. Heeft niet altijd met opleiding te maken. Het ligt er maar net aan wat de achterliggende gedachte is bij die opleidingseis.



    Uiteraard, het zegt wel iets, maar zeker niet alles. School is niet voor iedereen weggelegd. Je hebt ook mensen die meer ondernemend zijn ingesteld, maar qua denkniveau en mentaliteit vergelijkbaar zijn met hoogopgeleiden.

    Iedereen is gewoon anders. Genoeg hoogopgeleiden die ook gewoon socially retarded zijn. Dat wil je toch ook niet.



    Iedereen kan en mag eisen wat ie wilt. Dat even voorop gesteld. Wat ik bedoel te zeggen is dat je jezelf daardoor wel kan beperken in partnerkeuze, terwijl dat soms gewoon onnodig is. Mensen staren zich blind op dat papiertje.

    Dat sluit ook een beetje aan bij wat jij zegt. In de praktijk zijn er inderdaad minder Marokkaanse hoogopgeleide mannen dan vrouwen. Dus of settelen of alleen met katten eindigen.
    klopt maar in de bouw moet je je rug breken e tegen de tijd dat je 55 bent is je lichaam op

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    15.737
    10-03-2010

    Het vinden van iemand met Godsvrees, schaamte, goede manieren en verstand is meer waard dan alle hbo en WO diplomaatjes bij elkaar.
    ☾ґε@☂ї√ї⊥ε☤т is ʞɾıןǝʇʇǝɯsǝq ⓖⓔⓔⓕ ⓗⓔⓣ ⓓⓞⓞⓡ

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    192
    31-05-2016

    Voor zij die geinteresseerd zijn naar de arbeidsprogonse tot 2026
    https://cris.maastrichtuniversity.nl...5_ANOB2026.pdf

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.585
    17-10-2016

    pas met het zeggen van Godverdomme.
    Godverdomme is een vloek die je over jezelf uit spreekt letterlijk betekent het god verdoem mij.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    15.737
    10-03-2010

    Citaat Geplaatst door Spelerr Bekijk reactie
    Dat zijn zeker aspecten die veel meer waard zijn. Dat wil echter niet zeggen dat je niet ook naar opleidingen of intelligentie moet kijken.
    Maar het begint natuurlijk allemaal bij Godsvrees en goed gedrag. Is dat er niet dan houdt het op.
    Intelligentie hoort ook thuis in het rijtje.
    Over het algemeen wil je een beschaafd iemand die een goed voorbeeld voor je kinderen zal zijn.
    ☾ґε@☂ї√ї⊥ε☤т is ʞɾıןǝʇʇǝɯsǝq ⓖⓔⓔⓕ ⓗⓔⓣ ⓓⓞⓞⓡ

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    726
    23-08-2020

    Ja helaas val ik 100% binnen deze categorie.