Redactie

Reacties
    55.542
    03-12-2000

MVC Moderator MVC Moderator

Marokko: 20 jaar cel voor bestuurder die stopteken negeerde en verkeersagent meesleur

De rechtbank in Rabat heeft een man veroordeeld tot een gevangenisstraf van 20 jaar nadat hij vorig jaar een verkeersagent in gevaar bracht.

De bestuurder van de triporteur (driewieler) is onder meer veroordeeld voor poging tot doodslag op een politieambtenaar in functie.

Een medeverdachte werd veroordeeld tot een gevangenisstraf van tien jaar. Ook moeten beide mannen een schadevergoeding betalen aan de agent.

Het incident deed zich voor in juni 2020 in de wijk Hay Salam in Salé, nabij Rabat. De bestuurder negeerde een stopteken van de politie en reed door, waarop de agent zich vastklampte aan het voertuig en honderden meters werd meegesleurd. De agent verloor zijn grip en werd overreden na een val vanuit het rijdende voertuig.

De videobeelden zorgden vorig jaar voor veel ophef. Op sociale netwerken werd opgeroepen de verdachten te straffen. Anderzijds vonden veel mensen dat verkeersagenten onnodig risico's nemen bij het staande houden van verkeersdeelnemers.

De nationale veiligheidsdienst DGSN heeft in juli 2019 nieuwe instructies opgedragen aan verkeersagenten in Marokko. Politieambtenaren moeten te allen tijde hun eigen veiligheid in acht nemen.

De nieuwe instructies kwamen na het overlijden van een verkeersagent op de route Marina Smir naar Mdiq, de agent werd getroffen door een motorfiets toen deze na het begaan van een verkeersovertreding het stopteken van de agent negeerde en doorreed.

Ook in dit geval werd de verkeersagent midden op de weg geschept.

mathematician

Reacties
    402
    25-07-2013

Hij zal nu veel spijt hebben van zijn daad.
    Anti Sandalistan S.S.R.

فاس العتيقة

MVC Lid

Reacties
    410
    24-09-2015

20 jaar is te weinig voor zulke lui

MVC Lid

Reacties
    17.203
    24-01-2017

Als die kinderen had misbruikt dan zou die zitten voor minder.
    Heavy

verbanen

Reacties
    552
    09-09-2021

Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Als die kinderen had misbruikt dan zou die zitten voor minder.
    misdrijf tegen een ambtenaar weegt zwaarder dan een gewonen burger, hier in nl ook als je een agent pak slaag geeft krijg je hoge straf dan een als je dat bij een gewone burger doet
    Citaat Geplaatst door LaMarizocco Bekijk reactie
    ya iblis el dayouthi ,als jij slim was , dan was jij geen ezel,

MVC Lid

Reacties
    7
    29-08-2021

Maar even serieus, wat voor mongooltje is die agent? Hij verdiend ook hier een celstraf.

MVC Lid

Reacties
    410
    24-09-2015

hij krijgt zijn 100 dirham niet

MVC Lid

Reacties
    17.203
    24-01-2017

Citaat Geplaatst door oooojaa Bekijk reactie
    hij krijgt zijn 100 dirham niet
    Dezelfde soort idioot die zich vastklampt aan een vliegtuig. Serieus deze mensen hebben echt een les basis logica nodig.
    Heavy

احب الجمال

Reacties
    2.440
    02-01-2021

Dezelfde soort idioot die zich vastklampt aan een vliegtuig. Serieus deze mensen hebben echt een les basis logica nodig.
    jij ook hoor.

Een burgemeester die voor een paar dh je papieren regelde bijvoorbeeld ahahahahhahahahahahahah
    Citaat Geplaatst door Krimmos over zijn hondenliefde Bekijk reactie
    Jij mag die baffen. Maar niet voordat ik klaar ben ermee helemaal slijmerig gemaakt te hebben. Daarna mag je al het slijm eraf likken op je wangen, gezicht, mond, op je ogen

verbanen

Reacties
    552
    09-09-2021

mohsin sprong ook zelf in de vuilnis wagen , hij is een held in jullie ogen

MVC Lid

Reacties
    17.203
    24-01-2017

mohsin sprong ook zelf in de vuilnis wagen , hij is een held in jullie ogen
    Weet niet eens wie Mohsin is, maar de verhaal komt me inderdaad bekend voor.
    Heavy

verbanen

Reacties
    552
    09-09-2021

Weet niet eens wie Mohsin is, maar de verhaal komt me inderdaad bekend voor.
    jij weet het wel TDM , fikri

MVC Lid

Reacties
    17.203
    24-01-2017

jij weet het wel TDM , fikri
    Heb even opgezocht, ken dat verhaal inderdaad.
    Ik begrijp dat die Afghanen en deze Mohsin in een wanhoop positie zitten, dan doe je veel zonder er goed over na te denken. Maar je moet toch wel logisch ingesteld zijn om te beseffen dat sommige dingen gewoon onmogelijk zijn.

Ewa ja
    Heavy

احب الجمال

Reacties
    2.440
    02-01-2021

Ik ga 2 kilo hindiya en karmous (tin) kanen als dessert na kip en vlees.

Morocco is great
    Jij mag die baffen. Maar niet voordat ik klaar ben ermee helemaal slijmerig gemaakt te hebben. Daarna mag je al het slijm eraf likken op je wangen, gezicht, mond, op je ogen

احب الجمال

Reacties
    2.440
    02-01-2021

Heb even opgezocht, ken dat verhaal inderdaad.
    Ik begrijp dat die Afghanen en deze Mohsin in een wanhoop positie zitten, dan doe je veel zonder er goed over na te denken. Maar je moet toch wel logisch ingesteld zijn om te beseffen dat sommige dingen gewoon onmogelijk zijn.

Ewa ja
    je bent welkom Jerrely