1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    28
    30-11-2021

    Trouwen als onbetaalbare luxe

    Beste mensen, ik ben benieuwd naar hoe jullie hierin staan.
    Want het lijkt de laatste tijd wel alsof trouwen tegenwoordig zo lastig is gemaakt, financieel, cultureel, maatschappelijk, dat het misschien een concept is geworden in de huidige maatschappij wat het nooit had moeten zijn.
    Hoe kan je tegenwoordig van een jonge gast verwachten dat hij alles netjes doet volgens de islamitische richtlijnen die er zijn, terwijl deze worden bezwaard met hedendaagse eisen die niet realistisch zijn.
    Kijk alleen maar naar onderdak en hoe moeilijk het is om dat voor elkaar te krijgen op een manier die letterlijk betaalbaar is, om nog maar te zwijgen over andere zaken (dure auto, dure bruiloft) die worden geacht.
    Om er nog maar vanuit te gaan dat het ooit mogelijk zou moeten zijn, is het realistisch om van jongeren te verwachten dat ze zonder liefde/affectie van een partner of nog erger lukraak experimenteren (wat kan leiden tot problematische zooi) moeten overleven?
    Hoe gaan jullie (vrijgezelle mensen) daarmee om of hoe zijn jullie (getrouwde mensen) daarmee omgegaan?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    7
    08-04-2022

    Wat betreft de bruiloft: Wij hebben wel een marokkaanse bruiloft gegeven, maar gewoon bescheiden. Niet teveel mensen, geen luxe. Verder heb ik als vrouw zijnde deels meebetaald. Mijn man heeft wel het groottste gedeelte betaald. Dus gewoon de kosten delen en geen luxe diensten.
    Wat betreft het hedendaagse leven: We werken beiden en betalen beiden de vaste lasten. Huishouden en kindje verzorgen doen we ook samen. Wij hebben alles dus verdeeld.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    404
    25-01-2022

    Je moet gewoon een partner vinden (en hopelijk ook schoonfamilie) die geen trek hebben in die circus. Waarom moet alles per se groot en uitbundig?
    Hou het klein en bescheiden, zoals men hierboven al zegt of deel de kosten.