1. #1
    one of the people.

    Reacties
    417
    10-10-2012

    Happy people

    Hij straalt echt rust en noor uit ma shae Allah. My kind of people.

    https://youtube.com/shorts/FNS_eH8xl-Q?feature=share

    Heeft hij gelijk of heeft hij gelijk?

    Geniet van het lekkere weer allemaal!

    Edit: alle 'my kind of people' filmpjes die ik in deze topic heb geplaatst op een rij. Kort maar krachtig.

    #2 https://youtube.com/shorts/0bU9QFxvi-k?feature=share
    #3 https://youtu.be/MTLfNRcWkjE
    #4 https://youtube.com/shorts/NcP0IqS5IFg?feature=share

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.443
    27-05-2017

    True.

    Er zijn nog wel (veel) meer gewoontes die een gelukkig persoon heeft.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Maa shaa Allaah.

    Hij heeft zeker gelijk.

  4. #4

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.006
    21-06-2021

    Zeker!

  6. #6
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Yes, hij heeft gelijk!
    *Account niet meer in gebruik*

  7. #7
    one of the people.

    Reacties
    417
    10-10-2012

    Citaat Geplaatst door Benvito Bekijk reactie
    True.

    Er zijn nog wel (veel) meer gewoontes die een gelukkig persoon heeft.
    Zoals? Feel free om het aan te vullen en je kennis met ons te delen. ^.^

  8. #8
    one of the people.

    Reacties
    417
    10-10-2012

    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    Maa shaa Allaah.

    Hij heeft zeker gelijk.
    Also your kind of people?

    Citaat Geplaatst door Morri Bekijk reactie
    Leuk filmpje. BarakAllahoufiek
    Wa feek baraka Allah.

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    Haha kende dat liedje niet. Waarschijnlijk omdat ik nog niet bestond toen het uitkwam. =P

  9. #9
    one of the people.

    Reacties
    417
    10-10-2012

    Nog een short filmpje van my kind of people? Jullie mogen ook plaatsen.

    https://youtube.com/shorts/0bU9QFxvi-k?feature=share

    Dit zijn eigenschappen die ik allereerst graag in mezelf terug zie en daarnaast ook in mijn naasten en partner to be. Allahouma ameen haha!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Citaat Geplaatst door Pupa Bekijk reactie
    Nog een short filmpje van my kind of people? Jullie mogen ook plaatsen.

    https://youtube.com/shorts/0bU9QFxvi-k?feature=share

    Dit zijn eigenschappen die ik allereerst graag in mezelf terug zie en daarnaast ook in mijn naasten en partner to be. Allahouma ameen haha!
    Het is maar dat ik je geen groen kan geven, anders had ik dat zeker gedaan.

    Ameen. Moge Allah swt je een wederhelft schenken die alle eigenschappen bezit, die je maar wenst en dat hij een man naar je hart zal zijn❤️

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.443
    27-05-2017

    Citaat Geplaatst door Pupa Bekijk reactie
    Zoals? Feel free om het aan te vullen en je kennis met ons te delen. ^.^
    Sorry dat ik nu pas reageer. Ben er een tijdje uit, en zal dat na vanavond ook zijn.

    Ik denk dat happy people naast wat meneer in het filmpje noemde ook de gewoonte hebben om iedere dag aalmoes te geven, omdat het hen nog gelukkiger maakt.

    Ik denk ook dat zij iedere dag veelvuldig aan Allah om vergeving vragen, omdat zij anders niet met een gerust hart naar bed kunnen.

    Ik denk ook dat een gelukkig persoon iedere dag in zijn achterhoofd weet dat het zijn laatste dag kan zijn, waardoor hij de gewoonte heeft om er het beste uit te willen halen.

    Ik denk ook dat een gelukkig persoon de gewoonte en de kwaliteiten heeft om alles constant in perspectief te kunnen plaatsen, waardoor hij niet snel uit zijn emotionele balans raakt (lees: niet snel ongelukkig wordt). Relativeringsvermogen.

    Daarnaast denk ik ook dat gelukkige mensen de gewoonte hebben om momenten voor zichzelf te nemen, om quality time te spenderen met hunzelf. Zij kunnen geen dag voorbij laten gaan zonder een moment voor hunzelf genomen te hebben.

    Mijns inziens (in een notendop).

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    7.554
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door Pupa Bekijk reactie
    Hij straalt echt rust en noor uit ma shae Allah. My kind of people.

    https://youtube.com/shorts/FNS_eH8xl-Q?feature=share

    Heeft hij gelijk of heeft hij gelijk?

    Geniet van het lekkere weer allemaal!
    Salaam alaykum

    Leuk om te zien, had ik al eerder zien voorbij komen, maar 3ami heeft gelijk.
    Happy people talk less and listen more.

    Fi amaani Allah

    Wa Salaam alaykum warahmatuAllah wabarekatuhu
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  13. #13
    one of the people.

    Reacties
    417
    10-10-2012

    Citaat Geplaatst door Benvito Bekijk reactie
    Sorry dat ik nu pas reageer. Ben er een tijdje uit, en zal dat na vanavond ook zijn.

    Ik denk dat happy people naast wat meneer in het filmpje noemde ook de gewoonte hebben om iedere dag aalmoes te geven, omdat het hen nog gelukkiger maakt.

    Ik denk ook dat zij iedere dag veelvuldig aan Allah om vergeving vragen, omdat zij anders niet met een gerust hart naar bed kunnen.

    Ik denk ook dat een gelukkig persoon iedere dag in zijn achterhoofd weet dat het zijn laatste dag kan zijn, waardoor hij de gewoonte heeft om er het beste uit te willen halen.

    Ik denk ook dat een gelukkig persoon de gewoonte en de kwaliteiten heeft om alles constant in perspectief te kunnen plaatsen, waardoor hij niet snel uit zijn emotionele balans raakt (lees: niet snel ongelukkig wordt). Relativeringsvermogen.

    Daarnaast denk ik ook dat gelukkige mensen de gewoonte hebben om momenten voor zichzelf te nemen, om quality time te spenderen met hunzelf. Zij kunnen geen dag voorbij laten gaan zonder een moment voor hunzelf genomen te hebben.

    Mijns inziens (in een notendop).
    Geen probleem. Begrijpelijk, dit forum heb je tegenwoordig binnen 10 min. uitgelezen en na weken mis je nog steeds niks. =P

    Hele mooie toevoegingen baraka Allahou feek.

  14. #14
    one of the people.

    Reacties
    417
    10-10-2012

    Citaat Geplaatst door betuls Bekijk reactie
    Salaam alaykum

    Leuk om te zien, had ik al eerder zien voorbij komen, maar 3ami heeft gelijk.
    Happy people talk less and listen more.

    Fi amaani Allah

    Wa Salaam alaykum warahmatuAllah wabarekatuhu
    Wa 'alaikoum selaam,

    Ja, echt luisteren. Soms luisteren we niet goed of horen we niet wat er eigenlijk gezegd wordt. Snap je het nog? =P

  15. #15
    one of the people.

    Reacties
    417
    10-10-2012

    Citaat Geplaatst door Spelerr Bekijk reactie
    Mooie gewoontes MashaAllah.

    Ik geloof dat geluk afhangt van je perceptie van de wereld. Iets waar je zelf invloed op hebt. Het is voor ieder anders maar voor mij zijn het ook de volgende aspecten die bijdragen aan geluk:

    Continue bewust zijn van je relatie met Allah swt, deze proberen te versterken en ernaar proberen te handelen.

    Behandel een ander hoe jij zou willen worden behandeld. Glimlach, wees vriendelijk en straal postieve vibes uit. Ga niet mee in andermans negatieve vibes. Wees bewust van jezelf en je eigen gedrag.

    Spreek niet slecht tegen een ander. Geef een compliment wanneer het kan. Kwetsende kritiek en beledigingen slik je in.

    Wees niet hoogmoedig of afgunstig. Gun een ander hetzelfde of meer. Wees een positieve ervaring in andermans leven. Deel wanneer het kan zowel in rizk als middels kennis of lessen.

    Streef doelen na die zowel voordeel hebben voor je akhira als de dunya. Wees niet hebberig en accepteer de Rizq waarmee Allah je voorziet.

    In negatieve ervaringen waar jij geen invloed op hebt zit altijd ghair. Heb Tawakkul, de beloning komt later.

    Dit was het denk ik wel voor mij.
    Ook hele mooie toevoegingen ma shae Allah. Bedankt voor het delen! Ik denk ook zeker dat je perceptie op de wereld een grote rol speelt en in hoeverre je, je laat beïnvloeden door het negatieve. Natuurlijk kan het soms even de overhand nemen maar de kunst is om het weer om te zetten en te relativeren, zoals je ook noemde.

    Het punt betreft goed gedrag is een mooie. Een paar aspecten die de meneer in het filmpje noemt zijn ook onderdelen van iemands goede gedrag/akhlaaq. En de aspecten in het tweede filmpje die ik ergens in deze topic heb geplaatst behoren daar ook toe. Heb je dat filmpje gezien? Tot slot vind ik de overige (2e, ena laatste en laatste) punten ook heel erg mooi en belangrijk. Baraka Allahou feek.