1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Onzekerheid

    Citaat Geplaatst door Deletedd
    Hoi allen,

    Zijn er mensen die klampen met een enorme mate van onzekerheid?

    In de zin van huilend in slaap vallen, weken niks willen niet verzorgen..

    (Wel douchen etc) maar voor de rest niks.
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    147
    23-07-2021

    Trauma? Jeugd? Overberschermende opvoeding?
    Scheiding? Scheiding van ouders?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    62
    23-11-2020

    Onzekerheid?
    Sporten!!! Maakt je sterker knapper maakt stofjes vrij van geluk..
    Vitamine supplementen.. zefde verhaal
    Koop mooie kleding waar je mooi in voelt
    Heb altijd beetje cashgeld op zak
    Bidden duas vragen!!

    Dit allemaal is het recept van geluk
    En accepteer de verleden het kan toch niet teriggedraaid worde

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    147
    23-07-2021

    Citaat Geplaatst door Deletedd Bekijk reactie
    Kan bijna het hele lijstje afvinken.

    Hmm
    Wat kan je nog meer aan het lijstje toevoegen?

  5. #5
    From the South

    Reacties
    2.494
    06-09-2020

    Iedereen heeft wel traumatische ervaringen meegemaakt. De ene al wat meer en heftiger dan een ander. Allah 3azza wa jal belast nooit een ziel boven zijn vermogen. Wees niet zo hard voor jezelf en wikkel jezelf al zeker niet in zelfmedelijden. Houd van jezelf en trek jezelf omhoog. De zaken die jou overkomen zijn daar had jij geen controle over. Maar waar jij wel controle over hebt is hoe jij ermee omgaat. Wacht niet op mensen dat ze jou komen “redden” want dan mag je lang blijven wachten. Red jezelf, bouw jezelf terug op! Je hebt maar 1 iemand nodig en dat is Allah 3azza wa jal. Als jouw band goed is met Hem dan zal de rest ook goedkomen. Je leeft maar 1 keer, leef en wordt niet geleefd!!
    Sincerity is the face of the soul.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    147
    23-07-2021

    Citaat Geplaatst door Zandkoningin Bekijk reactie
    Iedereen heeft wel traumatische ervaringen meegemaakt. De ene al wat meer en heftiger dan een ander. Allah 3azza wa jal belast nooit een ziel boven zijn vermogen. Wees niet zo hard voor jezelf en wikkel jezelf al zeker niet in zelfmedelijden. Houd van jezelf en trek jezelf omhoog. De zaken die jou overkomen zijn daar had jij geen controle over. Maar waar jij wel controle over hebt is hoe jij ermee omgaat. Wacht niet op mensen dat ze jou komen “redden” want dan mag je lang blijven wachten. Red jezelf, bouw jezelf terug op! Je hebt maar 1 iemand nodig en dat is Allah 3azza wa jal. Als jouw band goed is met Hem dan zal de rest ook goedkomen. Je leeft maar 1 keer, leef en wordt niet geleefd!!
    je leeft 2 keer.

  7. #7
    From the South

    Reacties
    2.494
    06-09-2020

    Citaat Geplaatst door Username10 Bekijk reactie
    je leeft 2 keer.
    Inderdaad maar ze heeft het over wereldse beproevingen.
    Sincerity is the face of the soul.

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    257
    29-08-2021

    Citaat Geplaatst door Deletedd Bekijk reactie
    Hoi allen,

    Zijn er mensen die klampen met een enorme mate van onzekerheid?

    In de zin van huilend in slaap vallen, weken niks willen niet verzorgen..

    (Wel douchen etc) maar voor de rest niks.
    Onzekerheid komt voort uit een minderwaardigheidscomplex voor jezelf.
    Laat ik nou precies het tegenovergestelde zijn.Ik hou zoveel van mezelf dat mensen me arrogant vinden.Soms als ik s'ochtends in de spiegel kijk heb ik echt zin om mezelf aan te randen.Het is dat aanranding strafbaar is anders had ik het al gedaan.Veel Hollandse mannen kotsen me uit omdat ze me arrogant vinden en ik mezelf te veel ophemel.Maar Hollandse vrouwen kan ik prima mee overweg.Raar he is dat.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.006
    21-06-2021

    Ghair in sha Allah. Proberen vooral bezig te zijn zodat je dit gevoel zo min mogelijk krijgt. Ga wandelen of sporten.
    Sporten helpt goed bij het legen van je hoofd.

    Mocht je ergens hulp bij nodig hebben dan kun je mij ook een pm sturen.

    Geef vooral niet op!

  10. #10
    weg

    Reacties
    572
    23-06-2021

    Citaat Geplaatst door Deletedd Bekijk reactie
    Hoi allen,

    Zijn er mensen die klampen met een enorme mate van onzekerheid?

    In de zin van huilend in slaap vallen, weken niks willen niet verzorgen..

    (Wel douchen etc) maar voor de rest niks.
    Dit is geen onzekerheid meer, maar eerder sprake van een depressie of burn-out. Ik zou je klachten serieus nemen en langs je huisartd gaan

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Salaam alaykum

    Volgens mij depressie en geen onzekerheid.Of misschien allebei kan ook.

    Ik zou zeggen omring je met positieve mensen.
    En schaam vooral niet, iedereen maakt weleens depressie mee of onzekerheid, moge Allah SWT je situatie vergemakkelijken en dat van iedereen ameen.

    Elhamdoelillah we zijn mensen.

    Fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    320
    09-10-2017

    Citaat Geplaatst door Deletedd Bekijk reactie
    Hoi allen,

    Zijn er mensen die klampen met een enorme mate van onzekerheid?

    In de zin van huilend in slaap vallen, weken niks willen niet verzorgen..

    (Wel douchen etc) maar voor de rest niks.

    Nee..

    U wel?

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3
    18-08-2015

    Hi you,

    Niets is het waard betreft het wereldse om huilend in slaap te vallen. Je bent prachtig op de manier hoe Allaah jou geschapen heeft. Vind daarom rust bij Hem. Dat Hij in shaa Allaah rust zal creëren in jouw leven. We vragen ons vaak af waarom we ons zo voelen terwijl Allaah dat gevoel zo kan wegnemen. De pijn en verdrietig van gisteren is een nieuw begin van al het moois van morgen. Probeer structuur te creëren in jouw vrije tijd naast studeren/werken. Lees dagelijks uit de Quran, lees boeken! Boeken die gaan over psychische ontwikkelingen of al het andere wat je interessant vindt. Gezond eten, voldoende water en minder onnatuurlijke suikers. Dat speelt vaak ook een grote rol bij het voelen van onzekerheid.

    Zeg tegen jezelf dat je het kan. Dat je het waard bent! Dat je trots bent op jezelf. Omring jezelf met vrienden die je stimuleren in het goede. Die al het goede in je zien en je er merendeels aan herinneren. Doe leuke dingen met mensen die je lief hebt!

    Op de momenten dat je onzeker bent kun je bij jezelf nagaan en kijken waar je dan precies ‘onzeker’ over bent. Zelf heb ik dit ook voor maanden ervaren. Je voelt jezelf onzeker worden omdat je niets aan jezelf meer doet naast het verzorgen. Tijd om daar verandering in te brengen. Mocht het je lukken, zoek een sportschool en creëer doelen voor jezelf. Vele denken dat de sportschool enkel bestaat voor mensen die willen aankomen, afvallen of fitter willen worden. Maar het is eerder dat je in de sportschool een strijd voert met jezelf. In de sportschool ervaarde ik het eerste moment van trots zijn. Prestatie, ambitie en selfcare. Je gaat geven om jezelf, naast het gebed, de moskee en de band die je met Allaah hebt de enige plek waar je volledig je hart kan luchten en je geest vrij kan maken zonder dat ook maar iemand het ziet. Naar de sportschool gaan heeft mij enorm geholpen. Het was een gevecht tegen alle stemmetjes in m’n hoofd. Geen schizofrenie hoor. Haha

    Als je het sporten niets vindt, ga dan wandelen met oordopjes in. Vind jouw rust!

    Daarnaast raad ik je roqiyah aan. Niet door een ander maar door jezelf. Dagelijks een uurtje voor het slapen bewust naar luisteren. Hoe vaker je dit doet hoe meer je tot jezelf komt!

    Mocht ik ergens bij kunnen helpen, mag je me berichten. Voor de rest, I wish you all the best! Moge Allaah dit gevoel van je weghouden, je beschermen en jou alles schenken wat jouw hart je begeert.

  14. #14
    weg

    Reacties
    572
    23-06-2021

    Citaat Geplaatst door TemsamaniiaH Bekijk reactie
    Hi you,

    Niets is het waard betreft het wereldse om huilend in slaap te vallen. Je bent prachtig op de manier hoe Allaah jou geschapen heeft. Vind daarom rust bij Hem. Dat Hij in shaa Allaah rust zal creëren in jouw leven. We vragen ons vaak af waarom we ons zo voelen terwijl Allaah dat gevoel zo kan wegnemen. De pijn en verdrietig van gisteren is een nieuw begin van al het moois van morgen. Probeer structuur te creëren in jouw vrije tijd naast studeren/werken. Lees dagelijks uit de Quran, lees boeken! Boeken die gaan over psychische ontwikkelingen of al het andere wat je interessant vindt. Gezond eten, voldoende water en minder onnatuurlijke suikers. Dat speelt vaak ook een grote rol bij het voelen van onzekerheid.

    Zeg tegen jezelf dat je het kan. Dat je het waard bent! Dat je trots bent op jezelf. Omring jezelf met vrienden die je stimuleren in het goede. Die al het goede in je zien en je er merendeels aan herinneren. Doe leuke dingen met mensen die je lief hebt!

    Op de momenten dat je onzeker bent kun je bij jezelf nagaan en kijken waar je dan precies ‘onzeker’ over bent. Zelf heb ik dit ook voor maanden ervaren. Je voelt jezelf onzeker worden omdat je niets aan jezelf meer doet naast het verzorgen. Tijd om daar verandering in te brengen. Mocht het je lukken, zoek een sportschool en creëer doelen voor jezelf. Vele denken dat de sportschool enkel bestaat voor mensen die willen aankomen, afvallen of fitter willen worden. Maar het is eerder dat je in de sportschool een strijd voert met jezelf. In de sportschool ervaarde ik het eerste moment van trots zijn. Prestatie, ambitie en selfcare. Je gaat geven om jezelf, naast het gebed, de moskee en de band die je met Allaah hebt de enige plek waar je volledig je hart kan luchten en je geest vrij kan maken zonder dat ook maar iemand het ziet. Naar de sportschool gaan heeft mij enorm geholpen. Het was een gevecht tegen alle stemmetjes in m’n hoofd. Geen schizofrenie hoor. Haha

    Als je het sporten niets vindt, ga dan wandelen met oordopjes in. Vind jouw rust!

    Daarnaast raad ik je roqiyah aan. Niet door een ander maar door jezelf. Dagelijks een uurtje voor het slapen bewust naar luisteren. Hoe vaker je dit doet hoe meer je tot jezelf komt!

    Mocht ik ergens bij kunnen helpen, mag je me berichten. Voor de rest, I wish you all the best! Moge Allaah dit gevoel van je weghouden, je beschermen en jou alles schenken wat jouw hart je begeert.
    mooie reactie machaAllah

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    206
    31-10-2013

    Citaat Geplaatst door TemsamaniiaH Bekijk reactie
    Hi you,

    Niets is het waard betreft het wereldse om huilend in slaap te vallen. Je bent prachtig op de manier hoe Allaah jou geschapen heeft. Vind daarom rust bij Hem. Dat Hij in shaa Allaah rust zal creëren in jouw leven. We vragen ons vaak af waarom we ons zo voelen terwijl Allaah dat gevoel zo kan wegnemen. De pijn en verdrietig van gisteren is een nieuw begin van al het moois van morgen. Probeer structuur te creëren in jouw vrije tijd naast studeren/werken. Lees dagelijks uit de Quran, lees boeken! Boeken die gaan over psychische ontwikkelingen of al het andere wat je interessant vindt. Gezond eten, voldoende water en minder onnatuurlijke suikers. Dat speelt vaak ook een grote rol bij het voelen van onzekerheid.

    Zeg tegen jezelf dat je het kan. Dat je het waard bent! Dat je trots bent op jezelf. Omring jezelf met vrienden die je stimuleren in het goede. Die al het goede in je zien en je er merendeels aan herinneren. Doe leuke dingen met mensen die je lief hebt!

    Op de momenten dat je onzeker bent kun je bij jezelf nagaan en kijken waar je dan precies ‘onzeker’ over bent. Zelf heb ik dit ook voor maanden ervaren. Je voelt jezelf onzeker worden omdat je niets aan jezelf meer doet naast het verzorgen. Tijd om daar verandering in te brengen. Mocht het je lukken, zoek een sportschool en creëer doelen voor jezelf. Vele denken dat de sportschool enkel bestaat voor mensen die willen aankomen, afvallen of fitter willen worden. Maar het is eerder dat je in de sportschool een strijd voert met jezelf. In de sportschool ervaarde ik het eerste moment van trots zijn. Prestatie, ambitie en selfcare. Je gaat geven om jezelf, naast het gebed, de moskee en de band die je met Allaah hebt de enige plek waar je volledig je hart kan luchten en je geest vrij kan maken zonder dat ook maar iemand het ziet. Naar de sportschool gaan heeft mij enorm geholpen. Het was een gevecht tegen alle stemmetjes in m’n hoofd. Geen schizofrenie hoor. Haha

    Als je het sporten niets vindt, ga dan wandelen met oordopjes in. Vind jouw rust!

    Daarnaast raad ik je roqiyah aan. Niet door een ander maar door jezelf. Dagelijks een uurtje voor het slapen bewust naar luisteren. Hoe vaker je dit doet hoe meer je tot jezelf komt!

    Mocht ik ergens bij kunnen helpen, mag je me berichten. Voor de rest, I wish you all the best! Moge Allaah dit gevoel van je weghouden, je beschermen en jou alles schenken wat jouw hart je begeert.
    Superlief van jou zeg! Ik bevind me ook in zo'n periode en inderdaad quran lezen maar ook boeken over de psyschiche ontwikkeling geven je werkelijk een oppepper. Er zijn twee hele goede boeken: 'omarm je emoties' en 'patronen doorbreken'.
    Alhamdoulilah.