1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    151
    27-08-2021

    Gierig voor liefdadigheid.

    Ligt het aan mij of zijn wij van de nieuwere generatie meer gierig in liefdadigheid naar elkaar? Wantrouwen, afgunst en een concurerende houding naar elkaar. Waar ik dit van neem is dat zelfs goede woorden van waardering of steun naar elkaar niet worden gegund, of ze zijn niet oprecht. Hoe ervaren jullie het?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    636
    22-06-2010

    Ja mee eens veel mensen die alleen profiteren en alleen aaan zich zelf denken

  3. #3
    weg

    Reacties
    572
    23-06-2021

    Heel veel misbruik ook. Niet iedereen heeft hetzelfde karakter en zuivere intenties. Daarom moet je niets verwachten. Geven van complimenten, tijd, hulp, geld, zonder iets terug te verwachten, anders raak je zwaar teleurgesteld

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    151
    20-08-2021

    De rotte appels verpesten het en die hebben wij veel in ons gemeenschap. Te veel.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.837
    06-07-2014

    Citaat Geplaatst door Twinsen Bekijk reactie
    Ligt het aan mij of zijn wij van de nieuwere generatie meer gierig in liefdadigheid naar elkaar? Wantrouwen, afgunst en een concurerende houding naar elkaar. Waar ik dit van neem is dat zelfs goede woorden van waardering of steun naar elkaar niet worden gegund, of ze zijn niet oprecht. Hoe ervaren jullie het?
    Wij? Hoe oud ben je

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    151
    27-08-2021

    Citaat Geplaatst door Sulaimann Bekijk reactie
    Wij? Hoe oud ben je
    Is foutje. Lees er maar overheen want zo belangrijk is dat niet.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    151
    27-08-2021

    Tot zover ben ik dus niet de enige die dit merkt. Wel jammer, maar moge Allah degenen die goed willen en blijven doen standvastig houden. Ameen.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Er wordt teveel misbruik gemaakt van mensen die vrijgevig zijn. Wantruwen is groot.

    Elke seconde wordt er wel een inzameling gestart. Als je het goed na gaat trekken blijkt het gewoon een familielid van degene te zijn. Terwijl zij zelf een grote familie in Nederland hebben.
    Als ze elke familielid 50 euro vragen hebben ze het in de meeste gevallen zo bij elkaar. Maar dat wordt niet gedaan want bedelen is lekker makkelijk.

    Ten tweede...afgunst en jaloersheid binnen onze gemeenschap is heel groot. En het wordt steeds erger. Alles wat je ziet op facebook, instagram etc etc is nep.
    Dat zijn juist mensen die een ongelukkig leven hebben en door likes enzo voelen ze zich wat.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Steun alleen stichtingen die laten zien waar het geld naar toe gaat. Stichting najiba en yateem bijv.










    Wil je echt gelukkig zijn : gooi al die zooi uit je telefoon. snapchat, facebook, insta etc etc.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    257
    29-08-2021

    Citaat Geplaatst door Twinsen Bekijk reactie
    Ligt het aan mij of zijn wij van de nieuwere generatie meer gierig in liefdadigheid naar elkaar? Wantrouwen, afgunst en een concurerende houding naar elkaar. Waar ik dit van neem is dat zelfs goede woorden van waardering of steun naar elkaar niet worden gegund, of ze zijn niet oprecht. Hoe ervaren jullie het?
    Heeft te maken met corruptie.
    Je zamelt geld in voor Marokko voor weeshuis.Je harkt op den duur 100.000 euro bij elkaar.Uiteindelijk komt er maar 10.000 euro aan.Waar is 90.000 euro gebleven.Het vertrouwen van mensen is gewoon weg.Kankerfonds hoeveel mensen moeten langs de deur om geld op te halen.Blijkt later dat de direkteur daar 700.000 euro per jaar verdient.Tsja begrijp het wantrouwen wel.

    Als je geld aan mensen wil geven,spaar het op en breng het zelf tijdens je vakantie naar arme mensen in Marokko toe.Garandeer je als je het via een stichting doet alles terecht komt bij die plofkip mo6.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    7.554
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door Twinsen Bekijk reactie
    Tot zover ben ik dus niet de enige die dit merkt. Wel jammer, maar moge Allah degenen die goed willen en blijven doen standvastig houden. Ameen.
    Allah humma ameen
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    7.554
    31-12-2014

    Salaam alaykum

    Zoveel armoede heb je als Iedereen ene euro zou uitgeven fisabillah is al mooi.
    Gheir in shaa Allah

    Fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    7.554
    31-12-2014

    Op gezag van Aboe Hurairah(moge Allah tevreden met hem zijn), die zei, dat de Boodschapper van Allah (moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen) zei: “Allah (de Almachtige en de Verhevene) zal op de Dag der Opstanding zeggen:
    “O zoon van Adam, Ik voelde mij ziek en jij hebt Mij niet bezocht.” Hij zal zeggen: “O Heer, en hoe had ik U moeten bezoeken terwijl U de Heer der werelden bent?”Hij zal zeggen:”Wist je niet dat Mijn dienaar, die en die, ziek is geworden en je hem niet bezocht had? Wist je niet dat als je hem bezocht had, je Mij bij hem aangetroffen zou hebben? O zoon van Adam, Ik heb je om eten gevraagd en je hebt Mij niet gevoed.” Hij zal zeggen:”O Heer, en hoe had ik U moeten voeden , terwijl U de Heer der werelden bent?” Hij zal zeggen: “Wist je niet, dat mijn dienaar, die en die, jou om voedsel had gevraagd en je gaf hem niet te eten? Wist je niet dat als je hem gevoed had, je dat zeker bij Mij gevonden had [32] . O zoon van Adam, Ik vroeg je om Mij te drinken te geven en je hebt Mij niet te drinken gegeven.” Hij zal zeggen: “O Heer, hoe had ik U te drinken moeten geven want U bent de Heer der werelden.” Hij zal zeggen: “Mijn dienaar die en die, heeft je om drinken gevraagd en je hebt hem niet te drinken gegeven. Als je hem te drinken had gegeven dan had je dat zeker bij Mij gevonden.” [33] Dit is overgeleverd door Moeslim
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Is omgekeerde wereld. Negatieve gedachtes worden luid en trots uitgesproken maar waardering moeten we inhouden.
    If you 'don't know', Allah knows.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    7.554
    31-12-2014

    Abu Huraira reported Allah's Messenger (ﷺ) as saying:

    Charity does not decrease wealth, no one forgives another except that Allah increases his honor, and no one humbles himself for the sake of Allah except that Allah raises his status.
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾