1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    127
    02-06-2021

    Hijama ervaringen

    Wat is jullie hijama ervaring? Hoe voelen jullie erna? Wil binnenkort een afspraak maken incha Allah

  2. #2
    From the South

    Reacties
    2.486
    06-09-2020

    Ik voel me goed hamdoellilah. Ik zal nooit mijn eerste hijama-ervaring vergeten. Ik heb die nacht zelf niet geslapen. Ik had precies 20 redbulls op. Ik was zo hyper dat ik de Mount Everest wou beklimmen.
    Sincerity is the face of the soul.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    80
    12-10-2019

    Als je hijama gaat doen let er op dat het iemand is die sneetjes zelf maakt ipv die ding op jou huid plaats die gaatjes maakt. Dat is pijnlijker. En genezing zit hem in die sneetjes.

    Ik voelde me de eerste keer herboren subhane Allah. Alle lasten van me schouders af. Heel relaxt. Dus ik raad het jou en iedereen aan. Het beste tijdens sunahdagen

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    80
    12-10-2019

    Citaat Geplaatst door Zandkoningin Bekijk reactie
    Ik voel me goed hamdoellilah. Ik zal nooit mijn eerste hijama-ervaring vergeten. Ik heb die nacht zelf niet geslapen. Ik had precies 20 redbulls op. Ik was zo hyper dat ik de Mount Everest wou beklimmen.
    Dat was niet slim he die red bull je hebt je lichaam ontgiftigd niet eens de kans gegeven te herstellen en daarna weer flinke dosis gif gegeven. Eentje durf ik zelf niet eens te drinken buiten hijama

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    127
    02-06-2021

    BarakAllahoufeekoum dat klinkt goed Roosje. Is het denken jullie ook goed voor stress zoals bij de achterkant van de nek? Ik denk dat daar heel veel druk heeft gezeten de laatste jaren.


    Ik ga snel afspraak maken in cha Allah ik ben benieuwd.

  6. #6
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    1x gedaan , ga zeker vaker doen. Beste slaap in 10 jaar. 3 dagen , leek wel coma slaap.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    248
    04-01-2021

    Citaat Geplaatst door Wawei Bekijk reactie
    Wat is jullie hijama ervaring? Hoe voelen jullie erna? Wil binnenkort een afspraak maken incha Allah
    Nu ik dit zo lees, bedenk ik me dat ik maar weer eens een afspraak moet maken. Ik doe meestal Hijama voor een onderhoudsbeurt/reiniging, niet zo zeer omdat ik specifiek ergens last van heb, maar meer als preventie. Ik zie het als een mooie balans tussen een heerlijke ontspan moment en het verrichten van een sunna. Ik doe het bij een bekende van mij, dat maakt het voor mij wat aangenamer. Mijn ervaring is dan ook dat het op een zeer ontspannen manier gebeurd en niet pijnlijk.

    Er werd mij een keer aangeraden eerst een goeie lichaamsmassage te nemen (alle afvalstoffen komen dan vrij) en een dag daarna hijama (bewust niet achter elkaar).

    En als je ergens specifiek last van hebt dan is het aangeraden om wat vaker achter elkaar te gaan, zodat het meer effect heeft.

    Ook is het handig om te weten of je geen last hebt van bloedarmoede of ijzertekort. Dan is een hijama behandeling niet aangeraden.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    127
    02-06-2021

    Citaat Geplaatst door Flower32 Bekijk reactie
    Nu ik dit zo lees, bedenk ik me dat ik maar weer eens een afspraak moet maken. Ik doe meestal Hijama voor een onderhoudsbeurt/reiniging, niet zo zeer omdat ik specifiek ergens last van heb, maar meer als preventie. Ik zie het als een mooie balans tussen een heerlijke ontspan moment en het verrichten van een sunna. Ik doe het bij een bekende van mij, dat maakt het voor mij wat aangenamer. Mijn ervaring is dan ook dat het op een zeer onspannen manier gebeurd en niet pijnlijk.

    Er werd mij een keer aangeraden eerst een goeie lichaamsmassage te nemen (alle afvalstoffen komen dan vrij) en een dag daarna hijama (niet achter elkaar).

    En als je ergens specifiek last van hebt dan is het aangeraden om wat vaker achter elkaar te gaan, zodat het meer effect heeft.

    Ook is het handig om te weten of je geen last hebt van bloedarmoede of ijzertekort. Dan is een hijama behandeling niet aangeraden.
    barakAllahoe fiek

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    174
    07-10-2020

    Raad het zeker aan! Bij gebruik van bloedverdunners of een lage bloeddruk eerst even advies vragen

  10. #10
    Alhamdullilah

    Reacties
    2.241
    24-02-2008

    Vaak gedaan, raad het echt aan’
    “The reality of manners is that it results from beautiful character. Thus, manners is the manifestations of the integrity and strength in one’s inward personality into action.” Ibn Rajab

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    248
    04-01-2021

    Maandag: 20-09-2021 overeenkomend met *13 Safar 1443*

    Dinsdag: 21-09-2021 overeenkomend met *14 Safar 1443*

    Woensdag: 22-09-2021 overeenkomend met *15 Safar 1443*

    Het vasten van de drie witte dagen van elke maan-maand. Iemand van de metgezellen رضي الله عنه heeft overgeleverd dat:

    ( أمرنا رسول الله صلى الله عليه وسلم أن نصوم من الشهر ثلاثة أيام البيض : ثلاث عشرة ، وأربع عشرة ، وخمس عشرة )

    “De Boodschapper van Allaah ‎صلى الله عليه وسلم heeft ons opgedragen om van de maand de drie witte dagen te vasten: de dertiende, veertiende en vijftiende dag.”_

    (Goed, overgeleverd door An-Nasaa’i en anderen)

    Boek: Uitleg van de zuilen van Islaam en Imaan
    Bladzijde: 283
    Vertaling door Mohamed Bendaoud

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    206
    31-10-2013

    Ik hoor alleen maar positieve verhalen ma cha Allah! Ik ga binnenkort ook maar eens een afspraak maken in cha Allah.
    Alhamdoulilah.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    174
    07-10-2020

    Sunnah dagen
    22 november
    24 november
    26 november

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    384
    12-01-2021

    Je voelt je erna echt energiek en lekker licht, dus een fijn gevoel is het. Wat ook niet gek is aangezien je bloed weer lekker schoon is.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    80
    12-10-2019

    Kennen jullie iemand met 1 zuiver geweten die dat doet. Waar ik hijama deed is een oplichtster/bedrieger