MVC Lid

Reacties
    11
    23-11-2021

Up up up
    Love to cook & bake

MVC Lid

Reacties
    49
    11-04-2020

Ik heb het momenteel super druk vandaar mijn afwezigheid. Ik hoop in juli weer verder te kunnen gaan met deze topic in sha Allah. Recepten van jullie kant zijn ook altijd meer dan welkom. Xx

MVC Lid

Reacties
    200
    31-10-2013

Salaam ou alaikoum lieve sis,
    Ik wilde even zeggen dat dit écht een fantastische topic is! Moge Allah swt jou belonen voor de recepten die je met ons deelt. Het is superhandig en wij als dames (maar ook heren) hebben hier heel veel baat bij. Barak Allah ou feeki. Normaliter wanneer ik de keuken in ga zoek ik dan altijd snel een recept op van kookmutsjes maar zo'n topic is ook ideaal. Misschien is het leuk als we ook foto's delen van het resultaat. Ik ga jouw pancake recept morgen gelijk effies uitproberen en dan met roomboter in combinatie met honing. Geloof mij; dat smaakt hemels. Sinds ik dat een paar jaar geleden in een islamitisch all inclusive hotel in turkije heb gegeten ben ik daar gek op!
    Alhamdoulilah.

المملكة المغربية ♥️

Reacties
    21.051
    10-01-2009

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door schrijfster_16 Bekijk reactie
    ~ Salam walaikoum dames en heren.

In deze topic wil ik graag om de week (of vaker in de week) een recept met jullie delen. Dit doe ik voornamelijk uit mijn passie voor de keuken waar ik graag experimenteer en vooral improviseer. Voel je vrij om vragen te stellen, of om gewoon zelf te delen wat jij vandaag gemaakt hebt. Ik kijk er vooral naar uit om de komende tijd hier actief te zijn.

~ Wassalam alaikoum

Wa aleikoum Salaam wa rahmatoAllaahi wa barakaatoho

Leuk je hebt er een "volger" bij. Altijd handig een topic met geïmproviseerde (experimentele) recepten

Ik lees graag mee

Up voor jou
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

MVC Lid

Reacties
    49
    11-04-2020

Citaat Geplaatst door Aitsaidiaanse-- Bekijk reactie
    Salaam ou alaikoum lieve sis,
    Ik wilde even zeggen dat dit écht een fantastische topic is! Moge Allah swt jou belonen voor de recepten die je met ons deelt. Het is superhandig en wij als dames (maar ook heren) hebben hier heel veel baat bij. Barak Allah ou feeki. Normaliter wanneer ik de keuken in ga zoek ik dan altijd snel een recept op van kookmutsjes maar zo'n topic is ook ideaal. Misschien is het leuk als we ook foto's delen van het resultaat. Ik ga jouw pancake recept morgen gelijk effies uitproberen en dan met roomboter in combinatie met honing. Geloof mij; dat smaakt hemels. Sinds ik dat een paar jaar geleden in een islamitisch all inclusive hotel in turkije heb gegeten ben ik daar gek op!
    Ik glimlach oprecht can oor tot oor door je lieve reactie. Barakallahou fieki schat, had echt nooit verwacht dat deze topic een ding zou worden omdat ik oprecht uit pure verveling was begonnen en ik een zee van tijd had door corona. En subhanallah over die foto's gesproken, ik had daar oprecht aan gedacht maar heb het nooit gedaan Allaho a3lam waarom hahaha. Maar dat neem ik mee voor als ik verder ga wanneer ik het wat minder druk heb. Nogmaals super lief en ik ben oprecht blij dat je die pancakes wil uitproberen. Laat me vooral weten of ze gelukt zijn!

MVC Lid

Reacties
    49
    11-04-2020

Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Wa aleikoum Salaam wa rahmatoAllaahi wa barakaatoho

Leuk je hebt er een "volger" bij. Altijd handig een topic met geïmproviseerde (experimentele) recepten

Ik lees graag mee

Up voor jou
    Zo lief! Barakallahou fieki lieverd. Momenteel heb ik een break genomen ik ga sowieso verder wanneer ik meer tijd heb. Bedankt echt!

MVC Lid

Reacties
    200
    31-10-2013

Ik glimlach oprecht can oor tot oor door je lieve reactie. Barakallahou fieki schat, had echt nooit verwacht dat deze topic een ding zou worden omdat ik oprecht uit pure verveling was begonnen en ik een zee van tijd had door corona. En subhanallah over die foto's gesproken, ik had daar oprecht aan gedacht maar heb het nooit gedaan Allaho a3lam waarom hahaha. Maar dat neem ik mee voor als ik verder ga wanneer ik het wat minder druk heb. Nogmaals super lief en ik ben oprecht blij dat je die pancakes wil uitproberen. Laat me vooral weten of ze gelukt zijn!
    Haha ah daar doen we het elke dag voor, voor die ene glimlach! Wa feeki barak Allah zó zie je maar haha. Ja in cha Allah het is maar een idee en we zien je wel weer terug als je het minder druk hebt in cha Allah. Ik heb vanochtend die pancakes uitgeprobeerd waarbij ik het recept gehalveerd heb omdat het anders teveel is voor hier in huis. Ma cha Allah ze waren heerlijk! M'n vader zei zo in het begin ik weet niet wat je daar allemaal gaat maken hoor... Toen zei ik amerikaanse khringo (oftewel baghrir) en hij had er z'n vraagtekens bij. Vervolgens gaf ik hem er eentje waarbij ik vertelde dat hij er roomboter en honing op moest doen als tip. Je zag hem écht smullen! Ik heb wél iets toegevoegd aan het recept, namelijk 2 eetlepels vanillevla :hearteyes:
    Alhamdoulilah.

MVC Lid

Reacties
    49
    11-04-2020

Citaat Geplaatst door Aitsaidiaanse-- Bekijk reactie
    Haha ah daar doen we het elke dag voor, voor die ene glimlach! Wa feeki barak Allah zó zie je maar haha. Ja in cha Allah het is maar een idee en we zien je wel weer terug als je het minder druk hebt in cha Allah. Ik heb vanochtend die pancakes uitgeprobeerd waarbij ik het recept gehalveerd heb omdat het anders teveel is voor hier in huis. Ma cha Allah ze waren heerlijk! M'n vader zei zo in het begin ik weet niet wat je daar allemaal gaat maken hoor... Toen zei ik amerikaanse khringo (oftewel baghrir) en hij had er z'n vraagtekens bij. Vervolgens gaf ik hem er eentje waarbij ik vertelde dat hij er roomboter en honing op moest doen als tip. Je zag hem écht smullen! Ik heb wél iets toegevoegd aan het recept, namelijk 2 eetlepels vanillevla :hearteyes:
    Zo leuk dit, shokran oprecht om het te proberen en ben super blij dat ze gesmaakt hebben en gelukt zijn. Ik moet trouwens nog steeds lachen om je amerikaanse khringo hahahha, die ga ik van je stelen. Ik denk dat ik ze binnenkort opnieuw ga maken en je tip over de roomboter en honing met me meeneem en vooral die vanillevla dat lijkt me zo slim om erin toe te voegen. Shokran echt, vind je aanwezigheid hier zo leuk!

MVC Lid

Reacties
    200
    31-10-2013

Zo leuk dit, shokran oprecht om het te proberen en ben super blij dat ze gesmaakt hebben en gelukt zijn. Ik moet trouwens nog steeds lachen om je amerikaanse khringo hahahha, die ga ik van je stelen. Ik denk dat ik ze binnenkort opnieuw ga maken en je tip over de roomboter en honing met me meeneem en vooral die vanillevla dat lijkt me zo slim om erin toe te voegen. Shokran echt, vind je aanwezigheid hier zo leuk!
    Ja alhamdoulilah dat is het met nieuwe dingen bakken gewoon lekker proberen en je ziet wel waar het schip landt. Hahaha ja tuurlijk, die is goed hè! Ja laat me maar weten. Ik hoor het wel van je in cha Allah. Superlief dankjewel barak Allah ou feeki.
    Alhamdoulilah.

المملكة المغربية ♥️

Reacties
    21.051
    10-01-2009

MVC Premium MVC Premium
    Zo lief! Barakallahou fieki lieverd. Momenteel heb ik een break genomen ik ga sowieso verder wanneer ik meer tijd heb. Bedankt echt!
    Allah ya7afdak! We zien je recepten vanzelf wel op het beeldscherm verschijnen neem je tijd

Allah ya3awnek
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

المملكة المغربية ♥️

Reacties
    21.051
    10-01-2009

MVC Premium MVC Premium
    Ik kan mij ook nooit houden aan het origineel recept...wie herkent zich hierin?

MVC Lid

Reacties
    14
    17-12-2021

Ik heb een vraag. Een paar kinderen in mijn omgeving hebben gevraagd of ik een kip gerecht kan maken: kip sitoen (zo spreken zij dat uit) maar wat is dat precies? Kan iemand mij dat uitleggen.

Exit

Reacties
    4.495
    11-11-2018

Citaat Geplaatst door Rabiya01 Bekijk reactie
    Ik heb een vraag. Een paar kinderen in mijn omgeving hebben gevraagd of ik een kip gerecht kan maken: kip sitoen (zo spreken zij dat uit) maar wat is dat precies? Kan iemand mij dat uitleggen.
    https://kookmutsjes.com/recept/marokkaanse-kip

MVC Lid

Reacties
    14
    17-12-2021

Citaat Geplaatst door Sterrenkunde. Bekijk reactie
    Dankjewel

MVC Lid

Reacties
    49
    11-04-2020

~ Kiploempia's

Wat heb je nodig?

Kip:
    - 1 kipfilet (gesneden in kleine stukken)
    - Bosje koriander (fijn gesneden)
    - 1 tl kipkruiden
    - 1 tl paprikapoeder
    - 1 tl gemberpoeder
    - 1/2 tl zwarte peper
    - 1/2 tl kurkuma
    - 1 tl zout

Groenten:
    - 3 teentjes knoflook (geperst)
    - 2 prei (fijn gesneden)
    - 2 rode paprika's (in kleine blokjes)
    - 3 uien (fijn gesneden in blokjes)
    - 5 grote geraspte wortelen
    - 1 tl kipkruiden
    - 1 tl zout
    - 1/2 tl zwarte peper
    - 1 tl kurkuma
    - 1 eetlepel sojasaus

- Loempiavellen
    - 3 rollen mihoen: voor een vijftal minuten laten rusten in kokend water, knip alle slierten ook fijn. (vermicelli of ook wel glasnoedels genoemd)

Hoe gaan we te werk?

Stap 1: Verhit een scheutje olijfolie in een pan en bak daarin de uien samen met de geperste knoflookteentjes.

Stap 2: Doe de paprika, prei en kruiden erbij en laat op een laag vuurtje gaar worden.

Stap 3: Doe de wortelen en sojasaus erbij en laat nog voor een tiental minuten goed koken tot al het waterige verdampt. Zet het vuur vervolgens uit en zet de groenten apart.

Stap 4: Neem een schoon pannetje en verhit daarin opnieuw een scheutje olijfolie. Doe de kip erbij samen met de kruiden en laat vervolgens goed koken tot al het water verdampt.

Stap 5: Als alles gekookt is doe dan de kip en mihoen bij de groenten en meng alles goed samen. Laat de vulling vervolgens afkoelen om nadien de loempiavellen te vullen.

Stap 6: Frituur de loempia's tot slot goudbruin.