1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    299
    04-12-2007

    Surah leren

    Asalaam alikoem iedereen,

    In Sha Allah verkeren jullie in een goede staat van gezondheid?

    Hoe leren jullie het beste een surah? Ik ben eens benieuwd naar jullie manier, in Sha Allah.
    Hoe doen jullie dit met grote en kleine verzen?

    Chokran.

    M3a salaam.
    ~halfbloedje~

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Salaam alaykum

    Intentie moet er zijn

    Ik denk dat vele mensen baat hebben bij het herhalen. Als je niet herhaalt vergeet je.

    Veel luisteren naar de surah die je wilt leren elke dag.

    Dua?
    Rabbi zidni 3ilman


    Fi amaani Allah

    Wa Salaam alaykum warahmatuAllah wabarekatuhu
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    299
    04-12-2007

    Baarak’Allahoe fieki. Het is namelijk gewoon heel zwaar. Subhannelah.

    Maar we doen ons best. El hamdoelilah. Dat is het belangrijkste.

    Dat herhalen doe ik ook maar Subhannelah weet je wat het engste is. Het wilt er maar niet doorkomen de verzen. En ik zeg de dua die je hebt genoteerd. En blijf het paar keer herhalen. Het is gewoon blijven volhouden denk ik. Echt zwaar Subhannelah.
    ~halfbloedje~

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    151
    20-08-2021

    Herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen. Ik doe altijd aya voor aya. Dus eerste aya herhalen. Dan eerste 2. Dan 3. Enzov

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Salam 3aleykoum.
    Voor mij werkte het goed in groep. We kwamen 1x per week samen en leerden 4 of 5 ayaat en die oefenden we dan nog thuis de hele week en dan volgende bijeenkomst reciteren en fouten corrigeren en er altijd 5 ayaat bij plakken en zo gingen we door..

    Khair inchallah moge allah het makkelijker maken voor jou.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door miss_libanees Bekijk reactie
    Baarak’Allahoe fieki. Het is namelijk gewoon heel zwaar. Subhannelah.

    Maar we doen ons best. El hamdoelilah. Dat is het belangrijkste.

    Dat herhalen doe ik ook maar Subhannelah weet je wat het engste is. Het wilt er maar niet doorkomen de verzen. En ik zeg de dua die je hebt genoteerd. En blijf het paar keer herhalen. Het is gewoon blijven volhouden denk ik. Echt zwaar Subhannelah.
    Salaam alaykum

    Blijven doorgaan, maar zo te zien doe je het uitstekend hoor.
    Allah humma baarik.

    Elhamdoelillah, Allah SWT beloont onze inzet en moeite. Bi idni Allah

    Fi amaani Allah

    Wa Salaam alaykum warahmatuAllah wabarekatuhu
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  7. #7
    فاس العتيقة

    Reacties
    462
    25-07-2013

    Salam aleykom,

    Aya voor aya veel herhalen tot het er echt in is geprent, dit is mijn manier bij een korte als een lange surah.

    Wat ik ook doe is schrijven en luisteren, ik heb gemerkt dat dit bij mij echt voor een sterke hifd zorgt.

  8. #8
    فاس العتيقة

    Reacties
    462
    25-07-2013

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Salam 3aleykoum.
    Voor mij werkte het goed in groep. We kwamen 1x per week samen en leerden 4 of 5 ayaat en die oefenden we dan nog thuis de hele week en dan volgende bijeenkomst reciteren en fouten corrigeren en er altijd 5 ayaat bij plakken en zo gingen we door..

    Khair inchallah moge allah het makkelijker maken voor jou.
    Hele goede manier is dit denk ik

  9. #9
    one of the people.

    Reacties
    417
    10-10-2012

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Salam 3aleykoum.
    Voor mij werkte het goed in groep. We kwamen 1x per week samen en leerden 4 of 5 ayaat en die oefenden we dan nog thuis de hele week en dan volgende bijeenkomst reciteren en fouten corrigeren en er altijd 5 ayaat bij plakken en zo gingen we door..

    Khair inchallah moge allah het makkelijker maken voor jou.
    Wa'alaikoum selaam,

    Dat lijkt me ook fijn en motiverend. Zijn jullie inmiddels gestopt of even een vakantie break?

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.904
    03-04-2007

    Citaat Geplaatst door miss_libanees Bekijk reactie
    Baarak’Allahoe fieki. Het is namelijk gewoon heel zwaar. Subhannelah.

    Maar we doen ons best. El hamdoelilah. Dat is het belangrijkste.

    Dat herhalen doe ik ook maar Subhannelah weet je wat het engste is. Het wilt er maar niet doorkomen de verzen. En ik zeg de dua die je hebt genoteerd. En blijf het paar keer herhalen. Het is gewoon blijven volhouden denk ik. Echt zwaar Subhannelah.

    Moge Allah swt jou innerlijke rust geven, en waar het moeilijk is voor jou het makkelijk maken.

Tags voor deze discussie