1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.735
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Hittegolf in Marokko: temperaturen kunnen oplopen tot 49 graden

    In het oosten en het zuiden van Marokko zal het kwik de komende dagen weer flink oplopen



    De hittegolf doet naar verwachting donderdag zijn intrede en duurt tot maandag.


    Het nationale meteorologisch instituut (DMN) voorspelt hoge temperaturen tussen de 45°C en 49°C worden van zaterdag tot maandag in Agadir, Ida Outnan, Boujdour, Chtouka-Ait Baha, Guelmim, Inezgane, Ait Melloul, Oued Eddahab, Sidi Ifni, Tantan en Tiznit.

    Hoge temperaturen worden ook verwacht in onder meer Beni Mellal, Berkane, Boulemane, Chefchaouen, Driouch, El Hajeb, Kelâa Sraghna, Errachidia, Fez, Fqih Bensalah, Guercif, Jerada, Khenifra, Khairbaka, Meknes, Moulay Yacoub, Nador, Wazzan, Oujda Angad, Sefrou, Settat, Sidi Kassem, Sidi Suleiman, Taounate, Taourirt, Tata, Taza en Zagora. Verwachtte temperaturen liggen tussen de 42°C en 47°C.

    Temperaturen tussen 42°C en 45°C zullen de regio's Aousserd, Asa-Zak, Ben Slimane, Berrechid, Chichaoua, Smara, Essaouira, Kenitra, Khemisset, Larache, Safi, Sidi Bennour, Youssoufia en Driouch.


    De laatste grote hittegolf in Marokko vond plaats in juli en zorgde voor de verbreking van absolute hitterecords en meerdere bosbranden.

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    2.393
    19-07-2021

    Bosbranden komen dus.

    Ik hoop dat ze voorbereid zijn.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    784
    21-12-2020

    Moge God jullie behoeden voor branden!

  4. #4
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Marlies Bekijk reactie
    Moge God jullie behoeden voor branden!
    Jullie ook!

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    784
    21-12-2020

    Jij woont er A_bdars, woon je dicht bij bossen? Ik hoop dat je veilig blijft.

  6. #6
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Marlies Bekijk reactie
    Jij woont er A_bdars, woon je dicht bij bossen? Ik hoop dat je veilig blijft.
    Ik woon njet dicht bij bossen. En ondanks jij niet in Maroc woont, kun je ook overlijden en het ziekenhuis in belanden door vuur.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    784
    21-12-2020

    Zeker weten A_bdars, hopelijk blijft het ons bespaard.
    Fijne dag vandaag!

  8. #8
    Altijd paraat

    Reacties
    10.150
    21-06-2010

    Allah yastar
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    putin wordt in leven gehouden door Erdogan.. iedere schele tok snapt dit wel

    russische economie blijft draaien dankzij Turkije waar die keurig en netjes op tijd zijn gas en olie aflevert met flinke roebel korting

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    2.393
    19-07-2021

    Citaat Geplaatst door -oushen- Bekijk reactie
    Allah yastar
    ik weet dat de supermachten als de VS onvoldoende capaciteiten hebben om branden te blussen. Yaa3ni je blijft de zwakste schakel als overheid in dit soort rampen.

    Allah ya7meena insha Allah.

    Tizi Wazou in 9aba2il is helemaal opgegeten.

  10. #10
    Djengiz

    Reacties
    6.980
    05-01-2020

    Citaat Geplaatst door LaMarzocco Bekijk reactie
    Bosbranden komen dus.

    Ik hoop dat ze voorbereid zijn.
    iblis, marokko heeft maar 1 boom per stad.. die kunnen ze wel snel onder control krijgen.. de rest is sahara

    Citaat Geplaatst door Sfenj Bekijk reactie
    ik ben liever zionistische dier dan een turk. Dat mag best gezegd worden dayouth
    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  11. #11
    Lekker belangrijk.

    Reacties
    9.254
    23-01-2008

    Hittegolf is normaal rond deze tijd in Marokko. Hoeft niet meteen weer tot bosbranden te leiden.

    Allah ya7fad.
    Legum omnes servi sumus ut liberi esse possimus.

  12. #12
    Okay doei

    Reacties
    5.150
    17-01-2007

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    iblis, marokko heeft maar 1 boom per stad.. die kunnen ze wel snel onder control krijgen.. de rest is sahara

    Gast dat je beef hebt met één lid betekent niet dat je heel marokko erbij moet betrekken. Wat doe je uberhaupt op een marokkaanse forum vraag ik me dan af.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    2.393
    19-07-2021

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    iblis, marokko heeft maar 1 boom per stad.. die kunnen ze wel snel onder control krijgen.. de rest is sahara

    Ga koerden pesten of zo … ziek volk

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    2.393
    19-07-2021

    Citaat Geplaatst door tetouzient_ Bekijk reactie
    Hittegolf is normaal rond deze tijd in Marokko. Hoeft niet meteen weer tot bosbranden te leiden.

    Allah ya7fad.
    als je ziet wat er in de regio gebeurt vind ik op zn minst dat je vanaf nu al maatregelen moet nemen, evacueren, bossen afsluiten voor het publiek, bbq verbod enzo. En daarna operationele capaciteiten stand by zetten.

    Wa l kamaal 3ala Mawlana insha Allah

  15. #15
    Lekker belangrijk.

    Reacties
    9.254
    23-01-2008

    Citaat Geplaatst door LaMarzocco Bekijk reactie
    als je ziet wat er in de regio gebeurt vind ik op zn minst dat je vanaf nu al maatregelen moet nemen, evacueren, bossen afsluiten voor het publiek, bbq verbod enzo. En daarna operationele capaciteiten stand by zetten.

    Wa l kamaal 3ala Mawlana insha Allah
    Dat is wel zo ja. Vooral bbq-verbod.

    In sha Allah.
    Legum omnes servi sumus ut liberi esse possimus.