1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.297
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    7 Arabische staten verwerpen lidmaatschap Israël bij Afrikaanse Unie

    Zeven Arabische landen hebben dinsdag de Afrikaanse Unie (AU) op de hoogte gebracht van hun bezwaar om Israël de status van waarnemend lid te verlenen.



    Verschillende Arabische media, waaronder de Egyptische krant Al-Masry al-Youm, meldden dat de ambassades van Algerije, Egypte, de Comoren, Tunesië, Djibouti, Mauritanië en Libië een mondelinge nota hebben bezorgd aan Faki, wiens hoofdkantoor zich in de Ethiopische hoofdstad Addis Abeba bevindt.


    Daarnaast hebben de ambassades van Jordanië, Koeweit, Qatar, Jemen en de Arabische Liga in Addis Abeba hun solidariteit betuigd met de zeven Arabische landen.

    Het zevental heeft een verzoek ingediend om de kwestie aan de orde te stellen tijdens de vergadering van de ministers van Buitenlandse Zaken van de AU in oktober.

    De nota bevatte een afwijzing van de recente toekenning van de status van 'waarnemend lid' aan Israël, een stap die volgens de tegenstanders in tegenspraak is met de steun van de AU aan de Palestijnse zaak en haar principes.

    Algerije liet zich eerder al afkeurend uit over de toekenning en zei dat het omstreden besluit zonder overleg zou zijn genomen. Volgens Algerije is de joodse staat "totaal onverenigbaar" met de waarden, principes en doelstellingen van de Afrikaanse Unie.

    De kans dat de nieuwe waarnemersstatus van Israël in de AU enige nieuwe invloed zal hebben op de besluitvorming van het Afrikaanse orgaan is klein; Israël onderhoudt al vaste betrekkingen met 46 Afrikaanse landen, inclusief Marokko.

    Marokko keerde in 2016 terug naar de AU nadat het zich in 1984 terugtrok nadat deze het lidmaatschap van het separatistische Polisario-Front had goedgekeurd onder de zelfbenoemde staat Sahrawi Arabische Democratische Republiek (SADR).

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Bij Marokko mogen ze op schoot zitten

    Ps: weinig Arabisch aan die landen, in het midden oosten kan je Arabische landen vinden

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    379
    16-01-2021

    Schande land marokko
    dordles

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    1.105
    01-05-2018

    Kabalah regime sleept alles en iedereen naar Zion meesters voor wat extra shekels

  5. #5
    riffia

    Reacties
    1.463
    16-08-2015

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Bij Marokko mogen ze op schoot zitten

    Ps: weinig Arabisch aan die landen, in het midden oosten kan je Arabische landen vinden
    libie is wel Arabisch. natuurlijk hebben ze ook Berbers bloed. maar libie is de enige land in noord-afrika waar de libiers echt een mix zijn van arabieren en berbers. genetisch ook. en cultuur ook mix van beide.
    ik verkoop chinese drugs. 15 euro per gram. het is een nieuwe drugs. speciale plastic zakje krijg je erbij. korting is mogelijk als je trouwe klant bent. bestellingen graag via pm.

    geen 4 mei voor mij! let op wegen corona tijdelijk geen chinese drugs meer beschikbaar! #stopcorona

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door __layla__ Bekijk reactie
    libie is wel Arabisch. natuurlijk hebben ze ook Berbers bloed. maar libie is de enige land in noord-afrika waar de libiers echt een mix zijn van arabieren en berbers. genetisch ook. en cultuur ook mix van beide.

  7. #7
    riffia

    Reacties
    1.463
    16-08-2015

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    ik vraag jou om ook sji-iet te worden. om te houden van de familie van de profeet vzmh. shia is de ware pad van de islam en de enige verzet tegen de zionistische joodse terroristen. jij bent de enige broeder hier die niet blind is.
    ik verkoop chinese drugs. 15 euro per gram. het is een nieuwe drugs. speciale plastic zakje krijg je erbij. korting is mogelijk als je trouwe klant bent. bestellingen graag via pm.

    geen 4 mei voor mij! let op wegen corona tijdelijk geen chinese drugs meer beschikbaar! #stopcorona

  8. #8
    Lekker belangrijk.

    Reacties
    9.254
    23-01-2008

    Citaat Geplaatst door __layla__ Bekijk reactie
    ik vraag jou om ook sji-iet te worden. om te houden van de familie van de profeet vzmh. shia is de ware pad van de islam en de enige verzet tegen de zionistische joodse terroristen. jij bent de enige broeder hier die niet blind is.
    Legum omnes servi sumus ut liberi esse possimus.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door __layla__ Bekijk reactie
    ik vraag jou om ook sji-iet te worden. om te houden van de familie van de profeet vzmh. shia is de ware pad van de islam en de enige verzet tegen de zionistische joodse terroristen. jij bent de enige broeder hier die niet blind is.
    Ik hou van jou

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    1.105
    01-05-2018

    Citaat Geplaatst door __layla__ Bekijk reactie
    ik vraag jou om ook sji-iet te worden. om te houden van de familie van de profeet vzmh. shia is de ware pad van de islam en de enige verzet tegen de zionistische joodse terroristen. jij bent de enige broeder hier die niet blind is.
    Ey moeten jullie je rug niet openslaan vandaag voor raisi?

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.026
    02-05-2018

    Citaat Geplaatst door al-filastini Bekijk reactie
    Ey moeten jullie je rug niet openslaan vandaag voor raisi?
    Jij hebt je rug aan het westen verkocht.

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    1.105
    01-05-2018

    Citaat Geplaatst door YaAli Bekijk reactie
    Jij hebt je rug aan het westen verkocht.
    Tuurlijk enigste wat jullie ibn mutuah’s kunnen is sahaba beledigen en geslachtsverandering toestaan

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    2.393
    19-07-2021

    Laten we dua doen voor turkey

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    684
    25-04-2016

    Citaat Geplaatst door __layla__ Bekijk reactie
    ik vraag jou om ook sji-iet te worden. om te houden van de familie van de profeet vzmh. shia is de ware pad van de islam en de enige verzet tegen de zionistische joodse terroristen. jij bent de enige broeder hier die niet blind is.
    Terwijl de stichter van shi'a een jood was, Abdullah Ibn Saba.

  15. #15
    Djengiz

    Reacties
    6.913
    05-01-2020

    Citaat Geplaatst door LaMarzocco Bekijk reactie
    Laten we dua doen voor turkey
    https://www.youtube.com/watch?v=U3DS34kzObc
    Four Arab countries reject oil embargo against Israel
    The United Arab Emirates, Saudi Arabia, Morocco, and Bahrain

    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==