1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.296
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Duitse wielercoach onder vuur na racistische uitspraak: 'Haal die kamelendrijver in!'

    De hoofdcoach van het Duitse olympische wielerteam, Patrick Moster, heeft zichzelf in Tokio in flinke problemen gebracht.



    Tijdens de tijdrit van de mannen moedigde hij vanuit de volgwagen zijn coureur Nikias Arndt aan met een racistische uitspraak.



    De beledigende opmerking werd vastgelegd door een tv-camera waarna een storm van kritiek losbarstte. Moster ging over de schreef toen hij Arndt aanspoorde om "die kamelendrijver" in te halen.

    Voor de Duitser renner waren onder anderen twee Afrikanen gestart: Amanuel Ghebreigzabhier uit Eritrea en de Algerijn Azzedine Lagab. De tv-beelden zaten in de live-uitzending.

    "Zijn uitspraken zijn onacceptabel. Na afloop van de Olympische Spelen zullen we met hem moeten spreken", zei Rudolph Scharping, topman van de Duitse wielerbond. Ook het olympisch comité van Duitsland veroordeelde de uitspraak.

    Excuses
    Na afloop van de tijdrit bood Moster beschaamd zijn excuses aan. "Het spijt me echt, het minste wat ik kan doen, is mijn verontschuldigingen aanbieden."

    Arndt eindigde op de negentiende plaats, op 3.45 minuten van winnaar Primoz Roglic. Ook Arndt veroordeelde het verbale wangedrag van Moster. "Ik ben geschokt door het incident tijdens de olympische tijdrit en wil me duidelijk distantiëren van zijn uitspraken. Deze woorden zijn onaanvaardbaar", liet hij weten.

  2. #2
    MVC Premium

    Reacties
    77.573
    19-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Deze gast direct ontslaan

  3. #3
    Worldfamous

    Reacties
    25.416
    15-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Het zijn toch ook kamelen drijvers

  4. #4
    Goku!

    Reacties
    4.048
    13-10-2017

    Citaat Geplaatst door Handig Bekijk reactie
    Het zijn toch ook kamelen drijvers
    dus een algerijn en abbasijn zijn kamelendrijvers ok
    Lets do this apen en aapjes

  5. #5
    Worldfamous

    Reacties
    25.416
    15-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door masterbro2000 Bekijk reactie
    dus een algerijn en abbasijn zijn kamelendrijvers ok
    Ben jij ook een kamelen drijver? Jij houdt wel van hun muziek

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    9.175
    26-03-2016

    Natuurlijk deze verwesterde opa kan er om lachen en ziet dit als iets normaals

  7. #7
    Goku!

    Reacties
    4.048
    13-10-2017

    Citaat Geplaatst door Handig Bekijk reactie
    Ben jij ook een kamelen drijver? Jij houdt wel van hun muziek
    hun muziek is leuker dan die isse7aan muziek
    Lets do this apen en aapjes

  8. #8
    Worldfamous

    Reacties
    25.416
    15-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door masterbro2000 Bekijk reactie
    hun muziek is leuker dan die isse7aan muziek
    Souss muziek forever the best

  9. #9
    Worldfamous

    Reacties
    25.416
    15-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Of deze, chaibi rock

    https://youtu.be/HYBBt8oM9zY

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Ik zie de belediging niet.

    In Arabië is het iets nobels om kamelendrijver te zijn. Vroeger was het bezitten van een rode kameel het kostbaarste bezit. Een Hadith:

    Sahl bin Sa'd (May Allah be pleased with him) reported:
    The Prophet (ﷺ) said to 'Ali (May Allah be pleased with him), "By Allah, if a single person is guided by Allah through you, it will be better for you than a whole lot of red camels."

    [Al-Bukhari and Muslim].

    Bron: https://sunnah.com/riyadussalihin:1379
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    8.605
    28-02-2017

    Jeh onzin,hij zegt niks fouts,wij zeggen tog ook kaaskop tegen witte of abarshan tegen kondere mensen,

  12. #12
    Goku!

    Reacties
    4.048
    13-10-2017

    Citaat Geplaatst door Handig Bekijk reactie
    Souss muziek forever the best
    Citaat Geplaatst door Handig Bekijk reactie
    Of deze, chaibi rock

    https://youtu.be/HYBBt8oM9zY


    https://www.youtube.com/watch?v=R3ShTCWDlGM
    Lets do this apen en aapjes

  13. #13
    Worldfamous

    Reacties
    25.416
    15-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door masterbro2000 Bekijk reactie
    Rare smaak heb jij

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    9.175
    26-03-2016

    Mensen die dit niet racistisch zien zijn echt raar, kijk als het onderling zou gebeuren dus tussen Arabieren kan ik het begrijpen, maar dat weer typisch een witte man zulke denigrerende woorden moet uitspreken omdat iemand een kleurtje heeft en een andere afkomst spreekt toch boekdelen.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    8.605
    28-02-2017

    Dit is niet racistisch kom op we leven in 2021,je kan het een belediging noemen,ik noem mn hollandse matties ook tatas of kaaskop is tog geen racisme,schei uit DubbD,als die racisme is wat mag nog wel,chinezen worden spleetogen genoemd,heb jij ze ooit horen janken