1. #1
    Redactie

    Reacties
    72.977
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Ook Soedanese judoka afgehaakt tegen Israëliër op Olympische Spelen

    Opnieuw is er een judoka afgehaakt op de Olympische Spelen vanwege een gevecht met Tohar Butbul uit Israël.





    Dit keer was het de Soedanese Mohamed Abdalrasool die niet op kwam dagen voor het gevecht.

    Abdalrasool was eerder wel naar de weging gekomen maar was op de dag van de wedstrijd nergens te bekennen. De International Judo Foundation gaf geen reden voor zijn afwezigheid. Ook de Soedanese autoriteiten wilden geen commentaar geven.

    Een paar dagen geleden liet ook de de Algerijnse judoka Fethi Nourine weten zich terug te trekken van de Olympische Spelen. Hij zou in de tweede ronde mogelijk tegenover de Israëlische Butbul komen te staan en dat zag hij vanwege politieke redenen niet zitten.


    "Ik steun de Palestijnen in hun conflict met Israël. Deze zaak is veel belangrijker dan mijn eigen ambities. Mijn beslissing is daarom ook definitief." Bij de wereldkampioenschappen van 2019, ook in Tokio, trok Nourine zich om dezelfde reden ook al terug.



    In oktober 2020 besloten Israël en Soedan de betrekkingen te normaliseren. Het was het derde Arabische land in enkele maanden tijd dat als onderdeel van de door Amerika onderhandelde Abraham-akkoorden een diplomatieke relatie aanging met Israël.

  2. #2
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.295
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door AtrakRulesArab Bekijk reactie
    Algerijn is soldaat
    Joodse zionisten moeten op alle fronten geboycot worden
    Toch raar.

    Een soldaat die
    als hij in het strijdperk moet treden
    zijn snor drukt ...
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    1.105
    01-05-2018

    Respect voor Algerije zij tenminste niet al Quds verkocht

    https://www.google.nl/amp/s/www.time...x-day-war/amp/

  4. #4
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.295
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door AtrakRulesArab Bekijk reactie
    Wat loop je te kakelen?
    Moet je poepen?
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  5. #5
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Toch raar.

    Een soldaat die
    als hij in het strijdperk moet treden
    zijn snor drukt ...
    Het gaat om de boodschap

    Dat een soldaat het.moet uitleggen vind ik.erover..


    Je voelt perfect wie ik ben en wat ik bedoel

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    De eigen carrière opofferen voor iets waar de tegenstander ook niets aan kan doen.
    Een beetje symboolpolitiek om niks.

  7. #7
    /\

    Reacties
    278
    01-09-2018

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    De eigen carrière opofferen voor iets waar de tegenstander ook niets aan kan doen.
    Een beetje symboolpolitiek om niks.
    Dergelijke acties zijn voor jullie opportunistische hollanders onbekend.

  8. #8
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door Drow Bekijk reactie
    Dergelijke acties zijn voor jullie opportunistische hollanders onbekend.
    Mike is een Belg a dombo..

    En met opportunisme is niks verkeerd als je het kan sturen..

    Meer Sportieve sporters die een stille zwijgende signaal geven kunnen op.me rekenen..

    Ik heb respect voor hun..

    Ze.proberen..

    Wat doe jij ondertussen??

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Drow Bekijk reactie
    Dergelijke acties zijn voor jullie opportunistische hollanders onbekend.
    Onzinnige statements maken bedoel je?
    En dat ook nog eens naar iemand die niets van doen heeft met de verantwoordelijken.

    Maar ik begrijp dat ook jij alles doet wat in je macht ligt om Palestijnen of de Palestijnse zaak te helpen?
    Of blijft het bij hier een beetje stoer doen over hoe je Israëlische producten boycot?

    Ik heb trouwens respect voor mensen die werkelijk Palestijnen willen steunen en helpen, maar dit doet niks, misschien zelfs het tegendeel.

  10. #10
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Onzinnige statements maken bedoel je?
    En dat ook nog eens naar iemand die niets van doen heeft met de verantwoordelijken.

    Maar ik begrijp dat ook jij alles doet wat in je macht ligt om Palestijnen of de Palestijnse zaak te helpen?
    Of blijft het bij hier een beetje stoer doen over hoe je Israëlische producten boycot?

    Ik heb trouwens respect voor mensen die werkelijk Palestijnen willen steunen en helpen, maar dit doet niks, misschien zelfs het tegendeel.
    Slow down jij..en geef die gelijke wapens..
    Hij bedoelt het goed..

    Palestijnse/Israëlische kwestie is een pijnlijke zaak die voor iedereen moeilijk op te lossen is..

    Bezint eer je begint..

    Misschien denken jullie hetzelfde ma verantwoorden het anders..

    Schaduwen mijn huis..

    Nooit vergeten

  11. #11
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door AtrakRulesArab Bekijk reactie
    Eer van die beste sportman valt niks aan af te dingen
    Voor de rest doet er niks toe
    Geef het maar op
    Die hoeft niet op te geven..

    Eerlijke plaats aan tafel..

    Zijn mening en gedachte..

    Niet op die manier..

    Zo voel ik het niet

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door AtrakRulesArab Bekijk reactie
    Eer van die beste sportman valt niks aan af te dingen
    Voor de rest doet er niks toe
    Geef het maar op
    De vraag is wat het werkelijke motief is van deze sporters.
    Ik wil best geloven dat ze het beste voor hebben met de Palestijnen, alleen vraag ik me toch af of dit soort mensen het niet stiekem ook een beetje doen om zich daarover goed te voelen, of omdat het ook bepaald niet gewaardeerd wordt wellicht in de omgeving om uit te komen tegen een Israëlische atleet.
    Als het echt enkel uit solidariteit met de Palestijnen was, zou je dit beter anders aan kunnen pakken.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Sport en politiek mengen, tjah.

    Ik begrijp wel dat ze niet willen, want als je verliest komt dat dubbel hard aan. Toch is dat ook geen zuivere koffie omdat ze in Palestina dagelijks opstoten hebben en moord. Dus dan zou je je best moeten doen om ze te wreken in een sport duel. Ik vind het geen karakter om niet op te dagen. Het zou niet eens op het nieuws komen als je verliest of wint, op sportnieuws na.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Daar zullen de Palestijnen enorm veel aan hebben.....
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2.482
    19-05-2017

    zion staat is geen land en moet terug gegeven worden aan de palestijnen. alle landen die bezet werden door Verenigd Koninkrijk werden volledig onafhankelijk behalve palestina omdat de Europeanen een verklaring hebben ondertekend om thuis basis op te richten voor de Joden in het land van de palestijen. Wij als arbieren vinden dat elke zionist terug moet naar zijn vader land ergens in Oost europa en niets te zoeken heeft in het land van palestijnen.

    Als een arabische sporter een bekende slogan gebruikt om zich terug te trekken wanneer je tegenover zionist staat en daar mee signaal geeft voor Palestijnse zaak dan ben je man met eer en waardigheid en geen loser. Ook marokkanen hebben vaak deze slogan gebruikt zelfs jullie bekende voetballer marouane chamakh.

    Er zijn zelfs arabische sporters die niet finale hebben gespeeld omdat ze tegenover zionist staan en grote kans hadden op goud voorbeeld daarvan is Azza Besbas een Tunesische die finale weigerde te spelen. Deze bekende slogan onder arabieren word vaak gebruik bij Olympische spelen door sommige arabische sporters en er zijn ander slogans die arabieren ook gebruike

    Het is aan arabische sporters te beslissen of ze gebruik maken van de slogan of niet. Wanneer arabische sporter gebruikt maakt van slogan om zich terug te trekken wanneer die tegenover zionist staat die in Oost europa thuis hoort en onder die vlag maar moet uit komen. Dan is deze arabier met eer trots en waardigheid en moet gedragen worden als een held. Zelf arabische gehandicapten maken gebruik van deze slogan zo als Awad Al-Harbi uit Koeweit trok zich ook terug uit de halve finales en hij riep met trots ik trek mij terug met trots en steun voor de Palestijnse zaak. Wij als arabische volk is ons plicht om de Palestijnse zaak nooit te vergeten en alle zionisten terug te sturen naar Polen Rusland Tsjechië Duitsland Nederland Bulgarije en waar ze ook maar vandaan kwamen wat hun Thora ook zegt wij moslims beschouwen deze gebieden als islamitische gebieden. Wij vergeten niet wat er op 15 mei is gebeurd toen er 750.000 palestijen uit hun huizen werden weg gejaagd en nu nog in vluchtelingenkampen verblijven. De zion moeten terug naar Polen of laat de Britten maar london schenken aan de joden en daar thuisbasis voor de zion maar bouwen.


    En zelfs onze arabische kinderen maken ons trots en maken gebruik van de slogan wie kan Ali Al-Kinani uit Irak vergeten toen hij als een jong volwassen weigerde te spelen tegen zionist en werd als een held ontvangen in Irak door zijn arabische volk en werd als held ontvangen als of hij de wereld kampioenschap won de beelden op al yazeera waren prachtig voor alle arabieren met eer en waardigheid en niet te vergeten boudib een 9 jarige libanees die van te voren aangaf aan organisator dat hij niet wil spelen tegen zion in het toernooi in Spanje en hij had het voor elkaar gekregen en krijg wat hij wilde. Dit zijn onze helden met eer trots en waardigheid en mogen de verraders mislukken en hun doen te behoren tot mislukkingen
    ESpanyol-Egyptisch


    Invalide