1. #1
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium

    Beseffen vele zusters en broeders nog wel dat relaties kwaadaardig zijn en verboden?

    Salaamoe alaikoem. Ik vraag me vaker af of de vele moslims vandaag die in relaties zitten inzien en beseffen dat het verboden is en kwaadaardig. Of hebben ze het besef van goed en slecht niet meer en zien ze het als normaal en halal en goed met als valse excuus: “mijn intentie is trouwen”? Staan we nog stil bij wat Allah heeft toegestaan en verboden of is onze ilah tegenwoordig onze begeerten?

    Zina wordt verheerlijkt en geprezen en mooi gemaakt en het huwelijk wordt misprezen, bestreden en lelijk gemaakt. Schaamte hebben, eervol zijn en jezelf bedekken wordt afgeschilderd als slecht, preuts en men wordt uitgelachen terwijl naaktheid, schaamteloosheid en eerloosheid wordt geprezen, verheerlijkt en als modern gezien.

    Waaris het mis gegaan en hoe kunnen we dit oplossen?

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    54
    09-06-2020

    +1

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Dit is altijd zo geweest en zal ook altijd zo blijven … verschil is dat het nu gewoon open en bloot word gedaan … en het valt meer op.

    Ik ben eerlijk gezegd juist van mening dat het minder is !!!!!

    In mijn jeugd bestonden er GEEN praktiserende broeders en zusters … dat kende we niet …. Nu zie je ma sha Allah vele broeders en zusters de juiste oad kiezen …..

    Het valt nu ook meer op omdat de moslims bevolking ook heel erg gegroeid is ….

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Elke man uit mijn generatie heeft wel een relatie gehad ….. dus wat betreft nu en in de tijd van mijn jeugd zie ik weinig verschil … enkel dat het nu open en bloot word gedaan

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Ik hoor nu al zusters praten dat ze liever willen dat een vriendje over de vloer komt dan dat ze het stiekem doen ….. dus het zal enkel erger worden …

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    127
    02-06-2021

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    Dit is altijd zo geweest en zal ook altijd zo blijven … verschil is dat het nu gewoon open en bloot word gedaan … en het valt meer op.

    Ik ben eerlijk gezegd juist van mening dat het minder is !!!!!

    In mijn jeugd bestonden er GEEN praktiserende broeders en zusters … dat kende we niet …. Nu zie je ma sha Allah vele broeders en zusters de juiste oad kiezen …..

    Het valt nu ook meer op omdat de moslims bevolking ook heel erg gegroeid is ….
    Het was erger in sommige opzichten. De grenzen zijn wel verder dan vroeger.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Zolang je seksualiteit blijft zien als een soort hobby, of iets waar je niet zonder kunt, zullen je lustgevoelen en je driften je leven beheersen.

    Als ik moet kiezen tussen hard sporten of seksualiteit, dan kies ik liever voor hard sporten.

    Als je opgevoed wordt met het idee, dat seks een lichamelijke en geestelijke behoefte is, welke bevredigt moet worden om gelukkig te zijn, dan word je een persoon die zich op dit gebied niet kan inhouden.
    Sterker door Strijd

  8. #8
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    Dit is altijd zo geweest en zal ook altijd zo blijven … verschil is dat het nu gewoon open en bloot word gedaan … en het valt meer op.

    Ik ben eerlijk gezegd juist van mening dat het minder is !!!!!

    In mijn jeugd bestonden er GEEN praktiserende broeders en zusters … dat kende we niet …. Nu zie je ma sha Allah vele broeders en zusters de juiste oad kiezen …..

    Het valt nu ook meer op omdat de moslims bevolking ook heel erg gegroeid is ….
    Ik denk dat je leeft op een onbewoond eiland of je hallucineert bro.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  9. #9
    Nieuwsgierig

    Reacties
    2.232
    20-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ik denk dat je leeft op een onbewoond eiland of je hallucineert bro.
    Haha
    Geduld is de sleutel

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    354
    26-03-2019

    .
    Men onderschat de invloed van de westerse levensstijl op de moslims. Moslims dienen zich te verrijken met veel kennis om helder het kwade van het goede te kunnen onderscheiden.
    Wanneer iemand geen kennis heeft zal hij meegaan met de stroom, de verdwaalde grote groep en gehoorzaam zijn aan zijn zwaktes.


    Tegenwoordig gaat het om het halen van het eindstation, of je wel of niet via de zuivere pad hebt gelopen interesseert niemand. Dit geldt voor zowel rizq als het bereiken van zawaj. Het trieste is wanneer men vol trots zit en zij die de zuivere en moeilijke pad nemen uitlachen en kleineren.
    Moge Allah ieder leiden.

  11. #11
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Amien.

    Helaas wordt het huwelijk juist uitgesteld en uitgesteld en dus het willen bereiken het eindstation (Zawaj in deze) geloof ik niet. Anders trouwde ze zodra ze kunnen in plaats van jaren lang snoepen van elkaar en anderen terwijl ze in staat zijn te trouwen. Zij die werkelijk het eindstation willen bereiken, via haram wegen of halal wegen, trouwen zodra het mogelijk is.

    Ik geloof dus absoluut niet dat vele relaties aan gaan omdat ze het eindstation willen. Maar juist uit begeerten en hierom zie je tegenwoordig vrouwen en mannen die tien exen hebben gehad maar walo huwelijk, slechts fun en uitstellen van het huwelijk en vervolgens maken de vrouwen en mannen elkaar uit voor alles en nog wat.

    Vrouwen zeggen mannen deugen niet en mannen zeggen de vrouwen deugen niet naar de feit is. Zij zelf deugen allemaal niet. En ik vraag me af wanneer het kwartje valt en men inziet dat verboden relaties naar vernietiging leidt en niet naar succes.

    Wat betreft westerse invloeden, Na3am. Maar dit heeft niet slechts te maken met jahl maar ook met de omgeving die je kiest voor je kinderen en je zelf om in te leven.

    Al ben je de meest kuise vrouw en man vol met taqwa, zodra je jezelf of je kids werpt tussen krokodillen, zul je vroeg of laat door ze gebeten worden en dus beïnvloed raken en verleid raken. Men dient kennis op te doen en vervolgens woonplaatsen en omgevingen en vrienden kringen te verlaten voor betere woonplaatsen, omgevingen en vrienden. Zo bescherm je je zelf. Helaas denken veel moslims dat hun taqwa sterk is en dat leiding vanzelfsprekend is en dat ze beschermt zijn tegen verleidingen en zonden vanwege de kennis die ze hebben. Maar dit is absoluut niet zo.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  12. #12
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Man010 Bekijk reactie
    Broer, je bent getrouwd toch? Ga op je huwelijk en je kinderen richten ipv hier dit soort topics te openen waarbij je indirect ook contact hebt met zusters. Die krokodillen waar jij het over hebt die fitna is ook hier aanwezig op het forum. Begrijp zws niet waar getrouwde mannen en vrouwen met of zonder kids de tijd vandaan halen om op een forum te zitten. Vertel mij, waar haal je die tijd vandaan? Of is het tijd wat eigenlijk voor andere is bedoeld, je partner of kinderen? Je hoeft het niet te hebben over woonplaatsen, omgevingen en vrienden begin bij het meest makkelijke de fitna op dat beeldschermpje van je, want dat komt je overal achterna.
    Wat denk je dat een huwelijk is, gevangenis en vastgeplakt zitten aan je vrouw en kids?

    Je bent zeker niet getrouwd vandaar je vreemde en rare beeld over het huwelijk. Hou je niet bezig met mijn privé leven, ik heb mijn leven in orde walhamdoelilah dus als je wat hebt toe te voegen betreffende de topic over verboden relaties, marhba. Zo niet, reageer dan niet in mijn topic maar ga verder met vrouwen hoertjes noemen, in plaats van hier een beetje denken wat een huwelijk is en je bemoeien met mijn privé leventje.

    Goed bezig maar niet heus. Allah yahdiek.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  13. #13
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Man010 Bekijk reactie
    Precies goed bezig, maar niet heus. Rare en vreemde blik over het huwelijk? Wat voor rare en vreemde blik bedoel je precies? Is het niet zo dat dit forum een en al fitna is? Dat mensen meer op hun beelfschermpje zitten dan het echte contact met kinderen of partner? Heb je nu niet indirect contact met zusters? Doe niet zo hypocriet, je hoeft het niet met me eens te zijn, maar jezelf voorliegen hoeft niet.

    Hoertjes? Blijkbaar vond jij dat heel normaal, gezien je iets leest en er geen commentaar op geeft maar nu wel hier in je reactie. Moedig van je man. Goed van je dat je voor je zusters op komt. Goeie voorbeeld ben je ook voor je kinderen. Ga je vooral richten op een goede omgeving, en goede vrienden.

    Ben benieuwd wat je ervan zou vinden als je vrouw zelfde soort topic had geopend en dat ze indirect contact heeft met mannen. Scheinheil dat je bent. Je hebt het over relaties, maar wat dacht je van jouw soort die zogenaamde machaAllah getrouwde mannen met kroost en overal aandacht zoeken van het ander geslachts. Je bent te transparant man.
    Hoepel op, meer heb ik niet te zeggen tegen mensen zoals jij. Jij spreekt over fitna maar je tong gebruik je voor gescheld en zusters uitmaken voor hoertjes. Dwaasheid.

    Allah yahdiek.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Man010

    Luister... Ik geef je een tip. Beter niet zo para praten. Gewoon kalm en rustig zijn. Snap je.
    Sterker door Strijd

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Citaat Geplaatst door Man010 Bekijk reactie
    Jij wil niet weten wat para is. Dat is geen para praten, maar gewoon zeggen hoe het is. Mannen zoals hij moeten gewoon hun leven in alle heiligheid leven, want dat is wat ze zo hard schreeuwen of gewoon niet zo hypocriet doen. Scheinheiligerds.
    Het is duidelijk dat jij jaloers bent omdat hij vrouwen heeft en jij niet. Door jaloersie op hem te uiten, verander je niets aan jouw situatie. Je verspilt je tijd hiermee.
    Sterker door Strijd