1. #1
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.306
    19-09-2019

    ‘Ik ben jouw bezit niet’

    Alle drie konden ze geen belangrijke beslissingen nemen over hun eigen leven, dat deden hun ouders of echtgenoot voor hen. Alle drie moesten ze hun lichamen met zoveel mogelijk kleding bedekken, zo hoorde het als je een vrouw was. Voor alle drie gold dat omgang met mannen aan regels gebonden was; hield je je er niet aan, dan was je reputatie besmeurd of ging je naar de hel.

    Aan het woord zijn de joodse Dina-Perla Portnaar, de voorheen streng-christelijke Pieta van Beek en de islamitische Rahma el Mouden. Ze vertellen hoe ze zich net als Lale Gül hebben losgemaakt van een omgeving die vrouwenlevens tot in de kleinste details beheerst.

    ‘Alle orthodoxen lijken op elkaar’, zegt Van Beek, ‘of ze nu joods, christelijk of islamitisch zijn. Of amish, hindoeïstisch of boeddistisch – heb je ooit een vrouwelijk boeddhabeeld in een tuin zien staan? Het doel van orthodoxe mannen is: vrouwen eronder houden. Dat zeggen ze niet, maar daar komt het wel op neer.’

    ‘In alle geloven zijn drie mechanismen actief’, zegt Portnaar. ‘Onderdrukking, brainwashing en zaken onder het tapijt vegen. Dat is man made, het zijn de mannen met de baarden die dit bedenken. Het verschil is alleen het tempo waarin dit soort rigide systemen wordt opengebroken. Het jodendom en het christendom zijn daar al langer mee bezig, in de islam gebeurt dat nu.’

    ‘Dat vrouwen worden onderdrukt, ligt niet aan het geloof, maar aan conservatieve mannen die het geloof misbruiken’, zegt El Mouden. ‘Mannen geven zichzelf alle vrijheid en zullen nooit de emancipatie van de vrouw stimuleren. Ze zeggen dat ze vrouwen moeten beschermen, maar dat hoeft niet, we beschermen onszelf wel.’

    Vijftien jaar heeft ze met haar man Bachir strijd gevoerd over haar doen en laten. Ook dit wil ze luid en duidelijk kwijt: met de islam had het niets te maken. ‘Ik ben moslima, ik ben naar Mekka geweest, het geloof geeft mij rust, maar ik wil wel mezelf zijn’, zegt ze. Heel langzaam bewoog Bachir met haar vrijheidsdrang mee, maar het bleef nodig dat ze hem voor de kleinste acties om toestemming vroeg – een nieuwe jurk, ’s avonds ergens iets drinken. Dat vertikte ze. ‘Ik ben jouw bezit niet’, hield ze hem voortdurend voor.

    https://www.groene.nl/artikel/ik-ben-jouw-bezit-niet
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  2. #2
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Nee, ze willen liever bezit zijn van de staat dan bezit van Allah aza wa jal.

    Vrouwen willen gelijkwaardigheid, wellicht moeten we een pro vrouwelijke heavyweight kickbokser tegenover Rico plaatsen in de ring. Of een pro light weight mma vrouwelijk vechter tegen Khabib in de ring laten staan.

    Daar heb je dan het resultaat van gelijkwaardigheid tussen man en vrouw.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  3. #3
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Ik heb een héérlijke tajine op het vuur staan kan niet wachten om aan te vallen!

    On topic,

    Jammer dat sommigen geloof misbruiken om vrouwen te willen onderdrukken. Als moslima voel ik mij juist bevrijd en beschermd tegen onrecht en misbruik.

    In Europa kent men bijvoorbeeld vrijheid voor obceniteit, maar een vrouw wat zich vrijwillig wilt bedekken word beboet! Ik ben geen bezit van de staat, ik draag wat IK wil.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  4. #4
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Aan algemeen en als toevoeging:

    We zijn bezit van Allah en we doen wat Allah wil, niet wat wij zelf willen.

    Dragen wat men zelf wil is ok, zolang het in lijn is met de wetgeving van Allah.

    Blijde tijdingen voor degenen die zich in dunya vrijwillig onderwerpen aan Allah in tegenstelling tot degenen die in akhira tegen hun wil onderworpen worden aan de wil van Allah door de bestraffing te proeven.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Alle drie konden ze geen belangrijke beslissingen nemen over hun eigen leven, dat deden hun ouders of echtgenoot voor hen. Alle drie moesten ze hun lichamen met zoveel mogelijk kleding bedekken, zo hoorde het als je een vrouw was. Voor alle drie gold dat omgang met mannen aan regels gebonden was; hield je je er niet aan, dan was je reputatie besmeurd of ging je naar de hel.

    Aan het woord zijn de joodse Dina-Perla Portnaar, de voorheen streng-christelijke Pieta van Beek en de islamitische Rahma el Mouden. Ze vertellen hoe ze zich net als Lale Gül hebben losgemaakt van een omgeving die vrouwenlevens tot in de kleinste details beheerst.

    ‘Alle orthodoxen lijken op elkaar’, zegt Van Beek, ‘of ze nu joods, christelijk of islamitisch zijn. Of amish, hindoeïstisch of boeddistisch – heb je ooit een vrouwelijk boeddhabeeld in een tuin zien staan? Het doel van orthodoxe mannen is: vrouwen eronder houden. Dat zeggen ze niet, maar daar komt het wel op neer.’

    ‘In alle geloven zijn drie mechanismen actief’, zegt Portnaar. ‘Onderdrukking, brainwashing en zaken onder het tapijt vegen. Dat is man made, het zijn de mannen met de baarden die dit bedenken. Het verschil is alleen het tempo waarin dit soort rigide systemen wordt opengebroken. Het jodendom en het christendom zijn daar al langer mee bezig, in de islam gebeurt dat nu.’

    ‘Dat vrouwen worden onderdrukt, ligt niet aan het geloof, maar aan conservatieve mannen die het geloof misbruiken’, zegt El Mouden. ‘Mannen geven zichzelf alle vrijheid en zullen nooit de emancipatie van de vrouw stimuleren. Ze zeggen dat ze vrouwen moeten beschermen, maar dat hoeft niet, we beschermen onszelf wel.’

    Vijftien jaar heeft ze met haar man Bachir strijd gevoerd over haar doen en laten. Ook dit wil ze luid en duidelijk kwijt: met de islam had het niets te maken. ‘Ik ben moslima, ik ben naar Mekka geweest, het geloof geeft mij rust, maar ik wil wel mezelf zijn’, zegt ze. Heel langzaam bewoog Bachir met haar vrijheidsdrang mee, maar het bleef nodig dat ze hem voor de kleinste acties om toestemming vroeg – een nieuwe jurk, ’s avonds ergens iets drinken. Dat vertikte ze. ‘Ik ben jouw bezit niet’, hield ze hem voortdurend voor.

    https://www.groene.nl/artikel/ik-ben-jouw-bezit-niet
    In alle geloven te vinden.

    en

    ‘Dat vrouwen worden onderdrukt, ligt niet aan het geloof, maar aan conservatieve mannen die het geloof misbruiken’, ......

    Mannen speelden altijd de baas, vrouw werd altijd als bezit gezien, moest onderdanig zijn aan de man.

    Vele duizenden jaren vóór mensen de stap maakten van hun polytheïstische geloven uiterst kort geleden naar de monotheïstische geloven.
    En heel vreemd, dat zo weinig gelovigen willen zien, dat in die nieuwe geloven naadloos de visie van mannen is neergelegd; de man superieur aan de vrouw!
    De vrouw die de man moet gehoorzamen!
    Die cultuur van honderdduizenden jaren, waar de man zich de maat van alle dingen had gemaakt, werd zeer kort geleden overgenomen in de bijbel en koran.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Leuk stukje psychologische oorlogsvoering ..
    Gelukkig is de meerderheid van de Moslims niet makkelijk te beïnvloeden en lachen ze om dit soort propaganda scheten van iblies.


    Maar leuk geprobeerd weer

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    5.552
    08-10-2020

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Leuk stukje psychologische oorlogsvoering ..
    Gelukkig is de meerderheid van de Moslims niet makkelijk te beïnvloeden en lachen ze om dit soort propaganda scheten van iblies.


    Maar leuk geprobeerd weer
    hoeveel vrouwen scheiden nu al na 2 maanden huwelijk binnen de gemeenschap?

    Dan weet je al of ze hun doel hebben bereikt.

    Ik vervloek deze propaganda, dit is gewoon oorlogsvoering op ons. En dan komen die bimbo’s met een Marokkaanse etc achtergrond hier aan meedoen.

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    5.552
    08-10-2020

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Hypocriet. Hoofddoek op werk mag dan weer niet (straks). Nu is het geen probleem om bezit te zijn (van je werkgever).
    gewoon oprotten hier. Zet die bolle maar onder druk in Marokko.

  9. #9
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.306
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door Flower32 Bekijk reactie
    (...)

    Ik walg van dit soort artikelen. En wat een domme vrouwen die ze interviewen.
    Typische vrouwen met valse zelf indentificaties en wankelende persoonlijkheden.

    (...)
    Je had beter "Rahma el Mouden"
    even kunnen googlen
    voordat je zoiets zegt ...
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    5.552
    08-10-2020

    Citaat Geplaatst door Flower32 Bekijk reactie
    ‘In alle geloven zijn drie mechanismen actief’, zegt Portnaar. ‘Onderdrukking, brainwashing en zaken onder het tapijt vegen. Dat is man made.

    Ik walg van dit soort artikelen. En wat een domme vrouwen die ze interviewen.
    Typische vrouwen met valse zelf indentificaties en wankelende persoonlijkheden.

    Ze zijn hun doelen aan het bereiken: de geestelijke castratie van de man is bijna overal zichtbaar en dat is één van de redenen van de hoeveelheid scheidingen. De vrouw kan bij het minst geringste bij haar partner weg komen, want vadertje staat vangt haar wel op en die krijgt de kinderen ook meteen mee, je hebt als man ook bijna geen poot om op te staan. Er worden allemaal verschillende maatschappelijke processen en ontwikkelingen in gang gezet om de autoriteit als man te ondergraven.

    En dan heb ik het niet eens over het uit elkaar rukken van gemeenschappen, het uit elkaar rukken van de natuurlijke verbanden, als een soort van verlossingsmodel voor mensen, waarin ze kunstmatig individu blijven 'ik' dat is mijn ego, terwijl de klassieke leer zegt nee dat is niet zo, jij bent alleen maar iets in relatie tot jouw gemeenschap en tot god oftewel Allahswt.
    Ben het met je eens.

    Ik voorzie alleen meer en meer scheidingen nu en in de toekomst. De mannen zijn conservatief gebleven en de vrouw is soort liberaal geworden, empowered.

    Komt door:

    - Analfabetisme in eigen taal waardoor ze achterlopen in cultuur en ze kunnen zich dan ook niet verder ontwikkelen (geld ook voor mannen maar wat minder).

    - Ze zijn gehersenspoeld dat ze kunnen doen wat ze willen maar men legt niet uit dat alles wat je doet in naam van zogenaamde vrijheid ook consequenties hebben, denk aan alleenstaande moeder met kinderen enzo.

    - Zijn ze heel erg lui. Uitslapen tot 13.00 is nu zeg maar iets feministisch. Take out is normaal, die gore vieze gelakte nepnagels ook (dit terwijl het echt niet mooi is, maar goed .. als kim k zegt dat het mooi is dan is het ook mooi).

    Daarom zeg ik jongens zijn old skool gebleven, die gaan bovenstaande gewoon niet accepteren.

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    5.552
    08-10-2020

    Citaat Geplaatst door Flower32 Bekijk reactie
    Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik heb hier al heel wat woorden aan gewijd in een ander topic waarin het o.a. ook ging over masculiniteit en feminiteit. Ik wil deze topic niet verpesten door het daar over te hebben dus als je het wil lezen:



    https://forums.marokko.nl/showthread...#post135014680
    voordat ik het ga lezen wil ik wel zeggen dat ik van verzorgde vrouwen houd. Alleen als heeft een grens. Je moet je prio’s gewoon op orde hebben.

    Mannen willen tajine, geen McZamita

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    5.552
    08-10-2020

    Citaat Geplaatst door Flower32 Bekijk reactie
    Denkbeekden van de puber zoon, als ik dat aan een kapstok mag hangen. Er zijn nu 2 dingen meetbaar aan de hand in onze maatschappij (of de wereld):

    1. De mannen wordt verteld dat ze hun vrouwelijkheid moeten omarmen, dat ze liever en zachter moeten zijn en de vrouwen wordt verteld dat ze hun mannetje moeten staan. Aan mannen wordt verteld wordt wat vrouwelijker en aan vrouwen wordt verteld wordt wat mannelijke, dat wordt verkondigd onder het dogma: 'Want dan is het eerlijk' hiermee gaan we recht tegen het ontwerp van Allahswt in. Beide krachten zijn belangrijk en beide moeten in één persoon aanwezig zijn maar wel volgens deze verhoudingen: een dominante masculine energie met feminine energie erin (sterke man met af en toe emotie) en een dominante feminine energie met ook masculine energie erin (vrouwelikke vrouw met af en toe een vuist op tafel). Dit is hoe Allahswt het heeft ontworpen. Zo werkt het.

    2. Anderzijds heb je de grote grijze bende waar geen verschil meer zit tussen de man en de vrouw. Dit soort relaties zitten weinig spanning in.

    Polariteit is het verschil tussen deze twee polen en het gevaar als we dit pad verder door blijven wandelen dat we zometeen mannelijke vrouwen hebben en vrouwelijke mannen, dat betekent dat we ziek zijn en dat betekent dat de mannen zwaar verstoorde testosteron balans hebben en de vrouwen zwaar verstoorde oestrogeen balans hebben. Wat dus nu al aan het gebeuren is.

    Gooi daar het dogma boven op: 'Vrouwen jullie moeten stoer zijn, jullie moeten hard zijn, jullie moeten je mannetje staan.' 'Mannen jullie moeten veel meer huilen, jullie moeten niet zoveel presteren, minder verantwoordelijkheid dragen en zachter zijn.' Ik zeg niet dat een vrouw niet sterk mag zijn of dat een man niet mag huilen. Maar als een man op de snelweg zijn afslag mist en in huilen uit barst, dan is er iets niet goed met zijn hormoonbalans.

    Een man die ontzettend krachtig en sterk is en die een keer zacht is en geraakt wordt dat is echte man kracht. Of een vrouw die ontzettend feminine, open en vrouwelijk is en die een keer met de vuist op tafel slaat, dat komt binnen. Een man die elke dag huilend gedichtjes aan het schrijven is en een vrouw die elke dag met een vuist op tafel aan het slaan is, levert geen goeie dingen op. De natuur eist balans, continu. Die balans is zwaar verstoord.

    Betreft de vrouw die roept dat ze geen man nodig heeft. Die wil ik ook even parkeren. Dat is wat de social media goeroes ons willen wijsmaken. Je moet independent power women worden.

    Persoonlijk vind ik het niet iets moois om na te streven. Je vind een bepaalde afhankelijkheid in elkaar die je nooit in je eentje kan vinden. Ik ben van mening dat je geen kracht vind in onafhankelijk zijn, maar zwakte. Je vind vrijheid in ketens van zelfgekozen afhankelijkheid.

    Dat je jezelf moet kunnen dragen op alle vlakken daar sta ik 100% achter, maar voor veel mensen is onafhankelijkheid de vrijheid van verplichtingen. Je vind vrijheid en afhankelijkheid in menselijke verbinding, wat ons onderscheid van robots brengt ons nader tot elkaar en maakt ons krachtig.
    Een vrouw met vuist op tafel slaan? Bedoel je dit letterlijk?

    Ya Rabi, als ze het doet dan hoop ik dat het een massief eiken tafel is. Kan ik effe goed lachen daarna.

    Ik begrijp je verhaal, je hebt het balansen die verstoord zijn geraakt omdat zion (laten we onze favoriete boef als voorbeeld gebruiken) de schapen die richting in heeft gekneed.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    5.552
    08-10-2020

    Citaat Geplaatst door Flower32 Bekijk reactie
    Dank je wel voor je toevoeging. Bijna het gros van de mannen is tegenwoordig verwijfder dan de vrouw. Ik heb het over verwijfd en niet over ijdel. Ijdel is oke, verwijfd gaat tegen de natuur in.
    Ik ben ijdel, dat geef ik eerlijk toe. Ben ook heel erg schoon. Dat verwacht ik ook van een vrouw.

    Maar ik scheer geen borsthaar of benen als je dat bedoelt wat ik op de sportschool zie

    En ja .. je hebt gelijk. Ik ken boys die zijn getrouwd met goeie vrouwen, praktiserend en zo maar hun gezin verwaarlozen. Ze willen geen boodschappen doen en sturen hun vrouw naar de slager enzovoorts.

    Dat vind ik echt erg. Veel mannen willen alfa zijn maar gedragen zich eva puntje bij paaltje.

    Een jelleba & belغa is dan al te veel gevraagd

  14. #14
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.306
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door Flower32 Bekijk reactie
    Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik heb hier al heel wat woorden aan gewijd in een ander topic waarin het o.a. ook ging over masculiniteit en feminiteit. Ik wil deze topic niet verpesten door het daar over te hebben dus als je het wil lezen:

    https://forums.marokko.nl/showthread...#post135014680
    Je slaat door: niemand zit op een vrouw met een baard te wachten.

    Het gaat er gewoon om dat vrouwen tegenwoordig
    prima zelfstandig hun mannetje kunnen staan
    en geen behoefte hebben aan een warbaard thuis
    die denkt uit te kunnen maken of ze wel of niet
    een kopje thee mag gaan drinken in de stad met vriendinnen ...
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    5.552
    08-10-2020

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Je slaat door: niemand zit op een vrouw met een baard te wachten.

    Het gaat er gewoon om dat vrouwen tegenwoordig
    prima zelfstandig hun mannetje kunnen staan
    en geen behoefte hebben aan een warbaard thuis
    die denkt uit te kunnen maken of ze wel of niet
    een kopje thee mag gaan drinken in de stad met vriendinnen ...
    mijn vrouw mag geen vriendinnen laat staan uit gaan voor thee.

    Ga maar plat