1. #1
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium

    "Oemmatan Wasatan"

    “En zo hebben Wij u tot een Oemmatan Wasatan gemaakt, opdat gij getuige zult zijn tegenover de mensen en de Gezant zij een getuige tegenover u.” (VBK soera Al Baqara, 2:143)

    De Oemma van Mohammed (vrede zij met hem) is opgedragen om altijd en overal voor rechtvaardigheid te staan, om hiertoe op te roepen en om zich uit te spreken tegen onrecht.

    kun jij slecht tegen onrecht en durf jij je uit te spreken hiertegen? Maak je hierin onderscheid bijvoorbeeld als het gaat om een famillielid of collega?

    Heb jij weleens een situatie meegemaakt dat er sprake was van onrecht en ondernam je géén of juist wel actie? Hoe zou je het nu aangepakt hebben?
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  2. #2
    Bilal El-Khattabi

    Reacties
    1.251
    26-05-2022

    het zijn zoveel acties van het hart (intenties) geweest dat ik het niet kan bijhouden, op deze na, namelijk dat een artikel bij de Dirk super tussen de aanbiedingen lag vlak voor de kassa terwijl dit een versartikel is dat gekoeld dient te blijven...

    ik pakte dit zuivel artikel om te voelen of het nog koud aanvoelde, en het voelde nog koud aan en maakte via mijn beweegactie duidelijk dat dit opzet is en een vorm van diefstal/verkwisting zelfs...

    Wallahu a3lam

    Wasalaam
    Mijn visie ten aanzien van de Mensen van het Boek, Joden en Christenen: abumuhamad.nl

  3. #3
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Baraka Allahu fieki.

    Helaas vele, naar mijn ervaring, de fout in gaan is dat ze denken dat je overal de middenweg in moet nemen en dat dat is wat Allah bedoelt met middenweg.

    Zoals bv een balans vinden tussen haram en halal: beetje halal leven en beetje haram leven. Ze zien dus iemand die zich strikt houd aan de wetgeving van Allah en dus wat haram is haram verklaart en verbied en wat verplicht is verplicht verklaart en verplicht, als extremisten en ze zeggen: neem de middenweg. Met andere woorden hijab en baard op, maar naar de bioscoop gaan en zwemmen in een burkini in zee. Etc. Moderne westerse Islam zogezegd.

    Vele moslims begrijpen “middenweg” verkeerd. Terwijl de wetgeving van Allah DE middenweg is en alles wat in strijd is met de Qur’an en Sunnah en dus in strijd is met de Wetgeving van Allah, juist NIET de middenweg zijn en juist extremen zijn die niet gevolgd mogen worden.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  4. #4
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Mocrostacks Bekijk reactie
    Bij onrecht neem ik alhamdoulilah altijd actie. En daarbij maak ik geen onderscheid tussen familie of onbekenden. Ik breng mezelf vaak genoeg in de shit daardoor.

    Ik praat bijvoorbeeld nu al bijna 2 jaar niet met een achterneef van me. We kregen ruzie omdat hij iemand flinke onrecht aan wilde doen en ik dat niet toestond en zn plan heb gedwarsboomd. En daardoor is het zodanig uit de hand gelopen dat ik heb duidelijk gemaakt 50km uit de buurt van mijn woonplaats te blijven anders gaat het echt uit de hand lopen.

    De enige keer dat ik echt niets heb gedaan was ik minderjarig en was er overmacht. Zelfs al had ik het opnieuw kunnen doen zou ik het niet anders kunnen doen.

    En jij
    Alhamdulilaah onrecht blijft onrecht inderdaad en dan moet het zeker niet uitmaken of het om een onbekende gaat of dat het een familielid betreft.

    Herkenbaar! Vooral wanneer het om een (ver) famillielid gaat. Allah yahdi ma glaa9


    Heftig, je voelt je dan zo machteloos vooral als kind. Stukje levenservaring komt om de hoek kijken en uiteraard in sommige gevallen ook (gebrek aan fysieke kracht ter zelfverdediging) Wat je zegt overmacht

    Helaas heb ik zelf ook situaties voorgehad waarbij mensen niet blij met mij zijn vanwege mijn gevoel voor rechtvaardigheid. Ik kan gewoon niet tegen onrecht en zal mij hier ook altijd over uitspreken ongeacht wie.

    Uiteindelijk wat telt is de tevredenheid van Allah azza wa jall verkrijgen en niet de mens.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  5. #5
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Az-Zuhri Bekijk reactie
    het zijn zoveel acties van het hart (intenties) geweest dat ik het niet kan bijhouden, op deze na, namelijk dat een artikel bij de Dirk super tussen de aanbiedingen lag vlak voor de kassa terwijl dit een versartikel is dat gekoeld dient te blijven...

    ik pakte dit zuivel artikel om te voelen of het nog koud aanvoelde, en het voelde nog koud aan en maakte via mijn beweegactie duidelijk dat dit opzet is en een vorm van diefstal/verkwisting zelfs...

    Wallahu a3lam

    Wasalaam

    Is zeer zeker een vorm van misleiding vraag me oprecht af wat het oordeel van de voedsel en warenautoriteit zou zijn wanneer men dit zou melden


    Kun je één voorbeeld noemen vanuit het hart waarbij je opkwam tegen onrecht voor je medemens?
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  6. #6
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Baraka Allahu fieki.

    Helaas vele, naar mijn ervaring, de fout in gaan is dat ze denken dat je overal de middenweg in moet nemen en dat dat is wat Allah bedoelt met middenweg.

    Zoals bv een balans vinden tussen haram en halal: beetje halal leven en beetje haram leven. Ze zien dus iemand die zich strikt houd aan de wetgeving van Allah en dus wat haram is haram verklaart en verbied en wat verplicht is verplicht verklaart en verplicht, als extremisten en ze zeggen: neem de middenweg. Met andere woorden hijab en baard op, maar naar de bioscoop gaan en zwemmen in een burkini in zee. Etc. Moderne westerse Islam zogezegd.

    Vele moslims begrijpen “middenweg” verkeerd. Terwijl de wetgeving van Allah DE middenweg is en alles wat in strijd is met de Qur’an en Sunnah en dus in strijd is met de Wetgeving van Allah, juist NIET de middenweg zijn en juist extremen zijn die niet gevolgd mogen worden.
    Wa iyaak

    Precies wat mij zorgen baart vandaag de dag

    Het gemak waarmee mensen openlijk zondigen en vervolgens middels social media kanalen delen.

    Wanneer je een mede moslim(a) op gepaste wijze aanspreekt dan word je gezien als vijand sub7an Allah terwijl jij enkel het beste voor hen wenst namelijk een goed einde

    Allah yahdina. Ameen
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  7. #7
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Mocrostacks Bekijk reactie
    https://nos.nl/artikel/2435064-anti-...anding-in-oslo

    maar onrecht of niet hierom kan ik wel stuk gaan
    Vrouwen achter het stuur!
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  8. #8
    Bilal El-Khattabi

    Reacties
    1.251
    26-05-2022

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Is zeer zeker een vorm van misleiding vraag me oprecht af wat het oordeel van de voedsel en warenautoriteit zou zijn wanneer men dit zou melden


    Kun je één voorbeeld noemen vanuit het hart waarbij je opkwam tegen onrecht voor je medemens?
    Als je dat zo vraagt is het niet mijn eerste ingeving wat ik wil zeggen, maar ja internet is een harten medium en ik hoefde slechts mijn broertje die klaagde over slaaptekort te verwittigen van iets wat ik van een imam had geleerd, ik schreef hem namelijk dat de nacht om te slapen is en dat deze slaaptekort een gemis aan besef is dat dit het enige moment is dat geen "vrije tijd" genoemd kan worden.

    In tegenstelling tot de aanname dat vrije tijd hetgeen is wanneer je niet voor je centjes hoeft te werken. Dat is niet zo, vrije tijd is alle tijd, behalve jouw slaaptijd, en dan ook alle vormen van slaap, van sluimerslaap tot aan een diepe slaap.

    Mijn visie ten aanzien van de Mensen van het Boek, Joden en Christenen: abumuhamad.nl

  9. #9
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Az-Zuhri Bekijk reactie
    Als je dat zo vraagt is het niet mijn eerste ingeving wat ik wil zeggen, maar ja internet is een harten medium en ik hoefde slechts mijn broertje die klaagde over slaaptekort te verwittigen van iets wat ik van een imam had geleerd, ik schreef hem namelijk dat de nacht om te slapen is en dat deze slaaptekort een gemis aan besef is dat dit het enige moment is dat geen "vrije tijd" genoemd kan worden.

    In tegenstelling tot de aanname dat vrije tijd hetgeen is wanneer je niet voor je centjes hoeft te werken. Dat is niet zo, vrije tijd is alle tijd, behalve jouw slaaptijd, en dan ook alle vormen van slaap, van sluimerslaap tot aan een diepe slaap.

    Bijzonder, zo had ik het nog niet bekeken. Bedankt voor het delen
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  10. #10
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Mocrostacks Bekijk reactie
    Wellicht had je het gisteren gezien. Maar ik had gereageerd en weer mijn reactie verwijderd omdat ik toch te open was. En ik eigenlijk wat minder open zou moeten zijn op dit soort forums.

    Vind het fijn om te lezen dat jij ook niet tegen onrechtvaardigheid. Ik vind dat 1 van de mooiste eigenschappen die een persoon kan hebben.

    Ervaringen maken je tot wie je bent. In iedere ontmoeting zit khair. Soms leer je ervan en soms komt er iets moois uit.

    Het mooie aan ontmoetingen is dat je veel mensen leert kennen die anders denken dan jou. Die een ander beeld van de wereld hebben. Of die slechter met anderen omgaan dan jij je kan voorstellen. En zelfs wanneer je dat soort mensen ontmoet zit er khair in. Omdat je er uiteindelijk een beloning door krijgt.

    Hahah trouwens ik ging helemaal stuk om die vrouw. Kon het gewoon niet geloven. Dacht ik ga een bebaarde arabier zijn. Bleek het een vrouw te zijn ook nog zonder hijab hahah
    Helaas niet meegekregen maar zoals je zelf terrecht al aangaf is het verstandiger om niet alles te openbaren.

    Ervaringen, beproevingen waar wij veel lessen uit kunnen halen Alhamdulilaah

    Precies hi-la-risch gewoon! Ik zat op het puntje van mijn stoel de videobeelden te bekijken en wilde weten wie er achter het stuur zat ...totdat ik haar gezicht zag hihihi
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  11. #11
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Beste gelovigen,

    En laat niemand denken dat wanneer een onrechtpleger wanneer hij onrecht pleegt door te liegen, te lasteren, te pijnigen, te treiteren, gevangen te nemen, te vervalsen of te roddelen dat hij of zij hier van af komt zonder hiervoor verantwoording af te leggen.

    Nee beste gelovigen, uiteraard zal de onrechtpleger tegenover degene die onrecht is aangedaan tegenover elkaar staan bij Allah azza wa jall
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  12. #12
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Een van de schone namen (asmaa al-husna) van Allah azza wa jall is al-‘Adl, ‘De Rechtvaardige’.

    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  13. #13
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Beste gelovigen,

    En laat niemand denken dat wanneer een onrechtpleger wanneer hij onrecht pleegt door te liegen, te lasteren, te pijnigen, te treiteren, gevangen te nemen, te vervalsen of te roddelen dat hij of zij hier van af komt zonder hiervoor verantwoording af te leggen.

    Nee beste gelovigen, uiteraard zal de onrechtpleger tegenover degene die onrecht is aangedaan tegenover elkaar staan bij Allah azza wa jall
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  14. #14
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Toen er eens een uitvaart voor de Profeet ﷺ langs ging, zei hij: “Tot rust gekomen en verlost.”

    De metgezellen vroegen: “O Boodschapper van Allah! Wat betekenen jouw woorden: tot rust gekomen en verlost?” Hij ﷺ antwoordde: “De gelovige dienaar zal tot rust komen na moeite en het ongemak van het wereldse leven en hij zal de Genade van Allah beleven.

    De zondige dienaar echter, van hem zullen de dienaren, de natuur, de bomen en de dieren verlost zijn.” (Al Boekhari, Moeslim)
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  15. #15
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Come forth oh Ramadan! For the hearts are indeed ill... ♡
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna