1. #166
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door pureglossy Bekijk reactie
    Je kan niet in de toekomst kijken, het is niet dat we samenwonen eer dat we gaan trouwen bhal hollanders. Na het huwelijk zie je dingen anders. Ja hoor, ik vond het ook altijd geweldig bij ma en pa wonen, niks mee te hoeven betalen. Zo groeien wij op en denken dan automatisch, zo zal onze leven er ook straks na het huwelijk uitzien. Foute gedachte. En echt, mijn man heeft nooit en te nimmer gevraagd of ik iets mee wil bijdragen. Hij betaalt de vaste lasten allemaal zelf en als ik zie dat er een rekening is op de deurmat of een boodschapje nodig is dan betaal/haal ik dat. Simple as that en ik zie daar echt niks kwaads in, want je investeert in je eigen gezin.
    Zo zie ik het ook.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  2. #167
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Ik begrijp wat je bedoelt en ik vind het echt een tweestrijd, financieel onafhankelijk zijn of de deen volgen. Alhamdoulilah door corona zijn er nu wel heel veel thuisvacatures. Al weet ik ook wel dat je met het juiste diploma in sectoren kunt werken waar er nauwelijks contact is met mannen.

    Bij een goede man zal het niet zo voelen dat je altijd je handje moet open houden. Hij zal je dat gunnen zonder dat je je schuldig voelt of voelt dat er iets tegen over staat.

    Zelfontplooiing is voor iedereen anders. Sommige halen voldoening uit (vrijwillgers)werk, sommigen uit studies, anders halen voldoening uit een opgeruimd huis, lekkere diner en propere kids aan het einde van de dag...
    Geloof me, er bestaat geen job waar je niet zonder mannen in aanraking kan komen. Een mannelijke collega heb je altijd wel, wat ik mij echter afvraag is wat is hier zo heftig aan? Hij doet zijn werk, jij doet jouw werk en thats it. Waarom denkt men altijd dat er "iets zou moeten gebeuren" als je een mannelijke collega/baas hebt? Gewoon een vraag uit pure nieuwsgierigheid hoor..

  3. #168
    MVC Lid

    Reacties
    541
    02-11-2004

    Ik zou kijken wat beiden verdienen, ervan uitgaand dat de man meer inkomen heeft.. siert het hem als hij de vaste lasten betaalt en vrouw boodschappen en eigen dingen (zorgverzekering, abbo)

  4. #169
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door pureglossy Bekijk reactie
    Geloof me, er bestaat geen job waar je niet zonder mannen in aanraking kan komen. Een mannelijke collega heb je altijd wel, wat ik mij echter afvraag is wat is hier zo heftig aan? Hij doet zijn werk, jij doet jouw werk en thats it. Waarom denkt men altijd dat er "iets zou moeten gebeuren" als je een mannelijke collega/baas hebt? Gewoon een vraag uit pure nieuwsgierigheid hoor..
    Ik denk niet dat er iets zou gebeuren. Ik ken mezelf, ik blok alles af. Ik voel me al ongemakkelijk als een man in de supermarkt tegen mij botst en sorry zegt. En ik denk er ook zo over van ik doe gewoon mijn werk en hij zijn werk. Maar 't is gewoon dat het niet toegestaan is volgens de deen, daarom, voor mezelf, zou ik dat niet willen.

    Mijn man zou ook niet meteen denken van dat er iets zou gebeuren, dat ik hopeloos verliefd zou worden of weet ik veel wat. Ik weet dat het bij hem over schaamte en trots gaat. Het zou zijn eer en trots raken moest ik samen met andere mannen werken. En hij zou zich ook schamen moest familie dat dan weten of zien dat ik samenwerk met mannen.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  5. #170
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  6. #171
    MVC Lid

    Reacties
    187
    11-12-2020

    Citaat Geplaatst door pureglossy Bekijk reactie
    Geloof me, er bestaat geen job waar je niet zonder mannen in aanraking kan komen. Een mannelijke collega heb je altijd wel, wat ik mij echter afvraag is wat is hier zo heftig aan? Hij doet zijn werk, jij doet jouw werk en thats it. Waarom denkt men altijd dat er "iets zou moeten gebeuren" als je een mannelijke collega/baas hebt? Gewoon een vraag uit pure nieuwsgierigheid hoor..
    Je onderschat de gevaren als het aankomt op werken van mannen en vrouwen samen. Een simpel voorbeeld is dat er op de werkvloer geflirt wordt en dat men uren (meestal) meer dan je eigen partner ziet doorgebracht wordt met collega’s. Het is niet alleen gevaarlijk voor getrouwde vrouwen maar ook voor getrouwde mannen. Het is niet zomaar haram.

  7. #172
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Ik denk niet dat er iets zou gebeuren. Ik ken mezelf, ik blok alles af. Ik voel me al ongemakkelijk als een man in de supermarkt tegen mij botst en sorry zegt. En ik denk er ook zo over van ik doe gewoon mijn werk en hij zijn werk. Maar 't is gewoon dat het niet toegestaan is volgens de deen, daarom, voor mezelf, zou ik dat niet willen.

    Mijn man zou ook niet meteen denken van dat er iets zou gebeuren, dat ik hopeloos verliefd zou worden of weet ik veel wat. Ik weet dat het bij hem over schaamte en trots gaat. Het zou zijn eer en trots raken moest ik samen met andere mannen werken. En hij zou zich ook schamen moest familie dat dan weten of zien dat ik samenwerk met mannen.

    Ik snap je punt wel, alleen in dit land is het echt niet anders. Vroeger had je geen mannen die bijvoorbeeld in de zorg wilde werken, of kinderopvang en ga zo maar door. Het was nog te doen als moslima die het liefst geen mannelijke collega's heeft. Alleen anno nu, is dat gewoon echt lastig. Is het geen mannelijke collega, dan is het misschien je baas wel en ga zo maar door.

    Ik weet niet wat jouw opleidingen waren, maar mocht het echt een issue zijn is het dan niet handig om daarin iets als zelfstandige te doen?

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  8. #173
    MVC Lid

    Reacties
    187
    11-12-2020

    Citaat Geplaatst door pureglossy Bekijk reactie
    Je kan niet in de toekomst kijken, het is niet dat we samenwonen eer dat we gaan trouwen bhal hollanders. Na het huwelijk zie je dingen anders. Ja hoor, ik vond het ook altijd geweldig bij ma en pa wonen, niks mee te hoeven betalen. Zo groeien wij op en denken dan automatisch, zo zal onze leven er ook straks na het huwelijk uitzien. Foute gedachte. En echt, mijn man heeft nooit en te nimmer gevraagd of ik iets mee wil bijdragen. Hij betaalt de vaste lasten allemaal zelf en als ik zie dat er een rekening is op de deurmat of een boodschapje nodig is dan betaal/haal ik dat. Simple as that en ik zie daar echt niks kwaads in, want je investeert in je eigen gezin.
    Ieder ze ding meid, ben geen type die financieel bijdraagt. Ik ‘investeer’ op mijn eigen manier.

  9. #174
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Als je mijn vorige reacties leest zie je dat ik weet dat het niet zo zwart is. Dat van trots en eer zeg ik er ook bij dat ik het over mezelf en mijn gezin heb, iedere familie is anders dat weet ik ook.
    Als je man bij jou is is er toch niets mis mee om naar winkels of markten te gaan? Vind ik dan.

    Ik weet dat we vrouwen nodig hebben die werken. We worden namelijk het liefst geholpen door vrouwen in de winkel of bij de dokter oid. Daarom ook geen haat naar vrouwen die werken, ik verduidelijkte enkel mijn persoonlijk standpunt.
    Zoals je weet ben ik ook op zoek naar werk, maar dan wel met minimum aan contact met mannen.
    Had de mijne verwijderd maar ok...ze kunnen het altijd in marokko maken, of ze hadden het best goed etc, maar alsnog willen ze altijd naar het verdorven europa. Waar ze op de maatschappij gaan azijnpissen omdat het niet aan hun islamitische normen voldoet. Was dan in Marokko gebleven waar je het zo goed had, ipv hier een vrouw met papieren te trouwen. Want je had het sowiso wel goed in marokko en dan komt de smoes can waarom toch naar Europa. Ik zeg het maar zoals het is, want iedereen weet dit gewoon.

    Ik ga ook zonder man naar de winkel...ohjeej...hij weigert maandverband te halen.
    Kan het wel thuis laten bezorgen, maar als je zonder zit, zit je zonder.

    Maar ik ga natuurlijk ook voor andere zaken...soms gewoon voor de lol naar buiten omdat tjah...lucht en leven best fijn is.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  10. #175
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Verder moet ieder doen waar hij zij zin in heeft. Ieder worst weer ergens ander blij van en als het voor die twee mensen werkt dan is het zo.

    Nbqa n7arraq rassi met deze onzin.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  11. #176
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door pads Bekijk reactie
    Je onderschat de gevaren als het aankomt op werken van mannen en vrouwen samen. Een simpel voorbeeld is dat er op de werkvloer geflirt wordt en dat men uren (meestal) meer dan je eigen partner ziet doorgebracht wordt met collega’s. Het is niet alleen gevaarlijk voor getrouwde vrouwen maar ook voor getrouwde mannen. Het is niet zomaar haram.
    Maar als het dan zo gevaarlijk is, dan zouden de mannen toch ook niet mogen werken?

    Ik denk dat we hierin doordraven. Nou hebben wij mgarba al sowieso een zwarte band in doordenken, maar als een collega met mij probeert te flirten dan negeer ik dat, totdat het kwartje bij hem valt. Het is logisch dat het meer wordt als je daar aandacht aan besteedt. Het is aan de man én vrouw zelf om die duivelse verleidingen te kunnen weerstaan. Maar dat is toch met alles zo? Je zou anders een vreselijke leven hebben mocht je continu denken dat je man of vrouw aan het flirten is op de werkvloer. Een huwelijk zonder vertrouwen is immers ook niet echt gezond..

  12. #177
    MVC Lid

    Reacties
    187
    11-12-2020

    Wat betreft dat het een ‘status’ is, wat is hier niet goed aan? Een vrouw mag best trots zijn dat ze met een man getrouwd is die zijn verantwoordelijkheid nakomt. Hij zorgt er ook voor dat zijn vrouw niet onnodige tegen een burn-out aanloopt of gezondheidsklachten ontwikkelt omdat ze teveel wilt doen. Er is niks mis mee werken indien je dit leuk vind maar een vrouw hoort niet te (blijven) werken omdat het gezin afhankelijk is van haar inkomen. Doet ze dit voor zelfontplooiing, productief zijn omdat de kinderen bijvoorbeeld schoolgaand zijn etc is het heel anders dan geen keus hebben.

  13. #178
    MVC Lid

    Reacties
    187
    11-12-2020

    Citaat Geplaatst door pureglossy Bekijk reactie
    Maar als het dan zo gevaarlijk is, dan zouden de mannen toch ook niet mogen werken?

    Ik denk dat we hierin doordraven. Nou hebben wij mgarba al sowieso een zwarte band in doordenken, maar als een collega met mij probeert te flirten dan negeer ik dat, totdat het kwartje bij hem valt. Het is logisch dat het meer wordt als je daar aandacht aan besteedt. Het is aan de man én vrouw zelf om die duivelse verleidingen te kunnen weerstaan. Maar dat is toch met alles zo? Je zou anders een vreselijke leven hebben mocht je continu denken dat je man of vrouw aan het flirten is op de werkvloer. Een huwelijk zonder vertrouwen is immers ook niet echt gezond..
    Iedereen mag werken, het gaat om het mengen van beide geslachten. Dat brengt fitna met zich mee hoe onschuldig dit ook lijkt. Natuurlijk hoor je vertrouwen te hebben maar het is niet gek als een man liever niet heeft dat zijn vrouw geen verplichtingen heeft buitenhuis en te maken krijgt met mannelijke collega’s.

  14. #179
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Streng religieus, mijn hemel!

    La 7awla wala 9awata illah billah alsof onze (voor) ouders om andere redenen naar Europa trokken! Ze gingen voornamelijk om economische redenen

    Waarschijnlijk om dezelfde (economische) reden als jouw (voor) ouders!

    Buiten dat er zijn mensen die trouwen en verhuizen naar het land van hun geliefde wat is daar mis mee Sub7an Allah



    In Europa heeft een ieder het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.


    Dankzij jouw (voor) ouders heb jij in Europa studie genoten en jezelf kunnen ontwikkelen. Dankzij de wet mag jij in vrijheid jouw geloof belijden In Nederland. Waarom jij wel en een ander dat recht willen ontzeggen ...alleen omdat hij in jou ogen "strenger" praktiseert
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  15. #180
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door pads Bekijk reactie
    Ieder ze ding meid, ben geen type die financieel bijdraagt. Ik ‘investeer’ op mijn eigen manier.
    Waar investeer jij in? De kroost bij elkaar houden? Je mooi optutten voor je man? Zorgen dat er elke avond een warme maaltijd op tafel staat? Newsflash; dat doen vrouwen ook als ze iets financieel bijdragen aan hun gezin. Je zegt wel dat er menig mannen zijn die dat over hebben voor jou, good for you! Alleen volgens mij was jij nog niet getrouwd?