1. #181
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    @_A Jij bent geen verantwoording schuldig hier en niet alle mannen en vrouwen trouwen "om dat papiertje" jouw man wilde geen hoofdpijnvrouw. Heeft hij goed gedaan. Allahoema baarik

    Focus op je man en gezin en gehoorzaamheid naar Allah azza wa jall is wat telt op de eerste plaats en voor de gehuwden gehoorzaamheid naar haar man.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  2. #182
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door pads Bekijk reactie
    Iedereen mag werken, het gaat om het mengen van beide geslachten. Dat brengt fitna met zich mee hoe onschuldig dit ook lijkt. Natuurlijk hoor je vertrouwen te hebben maar het is niet gek als een man liever niet heeft dat zijn vrouw geen verplichtingen heeft buitenhuis en te maken krijgt met mannelijke collega’s.

    Ik denk dat daar een hele andere onderbouwing voor nodig is. Een man die jou wijst niet te mogen werken omdat je anders met mannen zou kunnen werken, en hoe zit dat met hem dan? Kan de vrouw eisen dat ze liever heeft dat haar man alleen met mannen werkt? Dat is dan toch ook niet gek? We hebben het wel over vertrouwen, maar het moet van beide kanten komen.

    Als mijn man zegt, ik heb liever dat je niet werkt met mannelijke collega's dan is de eerste vraag wat ik hem zal stellen, vertrouw je me niet? Waar is het vertrouwen in het huwelijk dan? Want ik, als vrouwzijnde vindt het heel appart als een man dat van je eist, maar zelf wel vrouwelijke collega's heeft. Als een man je die vraag stelt, moet er ergens in zijn achterhoofd rond spoken dat je met die mannelijke collega's zou kunnen flirten.. lekkere denkwijze dan.

  3. #183
    MVC Lid

    Reacties
    187
    11-12-2020

    Citaat Geplaatst door pureglossy Bekijk reactie
    Waar investeer jij in? De kroost bij elkaar houden? Je mooi optutten voor je man? Zorgen dat er elke avond een warme maaltijd op tafel staat? Newsflash; dat doen vrouwen ook als ze iets financieel bijdragen aan hun gezin. Je zegt wel dat er menig mannen zijn die dat over hebben voor jou, good for you! Alleen volgens mij was jij nog niet getrouwd?
    Dat die vrouwen naast al die dingen financieel willen bijdragen moeten ze zelf weten. Nee, ik ben nog niet getrouwd. Ja, ze bestaan en ik krijg eerlijk gezegd ook nooit mannen op mijn pad die anders willen. Er moet natuurlijk ook meer aanwezigheid zijn wil je een huwelijk aangaan met een man.

  4. #184
    MVC Lid

    Reacties
    187
    11-12-2020

    Citaat Geplaatst door EL-TORRO Bekijk reactie
    Zijn echt gemene vrouwen.Alles in hun eigen belang en wanneer ze het uitkomt.

    1.ze wil dure bruiloft,man moet betalen
    2.Ze wil bruidschat,man moet betalen
    3.ze wil huis,man moet betalen
    4.ze wil auto,man moet betalen.
    5.ze werkt ,maar ze wil niet meebetalen
    want dan is het weer ja maar de man moet de vrouw onderhouden.En dat geld is alleen van haar.
    6.wat voor leven heb je met zo een vrouw.

    Je kan echt beter met een Hollandse trouwen die zijn tenminste eerlijk en rechtvaardig en alles samen.
    Wat houd je tegen? Hihi, hup ga voor een Nederlandse en misbruik haar.

  5. #185
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door pads Bekijk reactie
    Dat die vrouwen naast al die dingen financieel willen bijdragen moeten ze zelf weten. Nee, ik ben nog niet getrouwd. Ja, ze bestaan en ik krijg eerlijk gezegd ook nooit mannen op mijn pad die anders willen. Er moet natuurlijk ook meer aanwezigheid zijn wil je een huwelijk aangaan met een man.

    Daarom is het handig dat we iedereen in zijn en haar normen en waarden laten. Elke huisje heeft zijn kruisje zeg ik altijd. De ene wil liever wel bijdragen de andere ziet het toch anders. Er is alleen één ding belangrijk en dat is, als ze maar gelukkig zijn. Dat telt.

    Ik vind het wel even goed zo voor vandaag have a nice day sister

  6. #186
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Volgens de islam is het persoonlijke vermogen van een vrouw onschendbaar . Haar echtgenoot kan er op geen enkele manier aanspraak op maken.

    Vrouwen hebben vanuit de Islam al meer dan 1400 jaar economische rechten gekregen en kunnen in eigen naam handel drijven, contracten afsluiten, enz. Khadija de eerste vrouw van profeet Mohamed, leidde trouwens een succesvolle handelsonderneming


    Ik ken geen één vrouw die niet bijdraagt in het huishouden met haar eigen geld. (Zij weet dat ze islamitisch gezien niet hoeft bij te dragen) En toch doen ze dat met liefde.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  7. #187
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door pureglossy Bekijk reactie
    Daarom is het handig dat we iedereen in zijn en haar normen en waarden laten. Elke huisje heeft zijn kruisje zeg ik altijd. De ene wil liever wel bijdragen de andere ziet het toch anders. Er is alleen één ding belangrijk en dat is, als ze maar gelukkig zijn. Dat telt.

    Ik vind het wel even goed zo voor vandaag have a nice day sister
    Zus, waar haal je de energie vandaan?

    Alles is best zolang er nergens dwang is. Elk potje past een dekseltje.
    Daar hebben mijn voorouders[emoji23] voor gestreden, dat ik ontwikkeld ben. [emoji849]
    Alleen kwamen mijn voorouders hier gewoon om te werken en verder geen igheshewen met ik had ook in marokko kunnen trouwen waar ik het goed had ipv met jou te trouwen. Nee die kwamen hier nichan om te werken. En bleven moslims zonder verdere igheshiwen.

    En de rest van de zusters, jullie ook een fijne vrijdag!
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  8. #188
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door EL-TORRO Bekijk reactie
    Zijn echt gemene vrouwen.Alles in hun eigen belang en wanneer ze het uitkomt.

    1.ze wil dure bruiloft,man moet betalen
    2.Ze wil bruidschat,man moet betalen
    3.ze wil huis,man moet betalen
    4.ze wil auto,man moet betalen.
    5.ze werkt ,maar ze wil niet meebetalen
    want dan is het weer ja maar de man moet de vrouw onderhouden.En dat geld is alleen van haar.
    6.wat voor leven heb je met zo een vrouw.

    Je kan echt beter met een Hollandse trouwen die zijn tenminste eerlijk en rechtvaardig en alles samen.
    Correctie: een praktiserende moslima is eerlijk en rechtvaardig ongeacht haar afkomst.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  9. #189
    MVC Lid

    Reacties
    187
    11-12-2020

    Citaat Geplaatst door EL-TORRO Bekijk reactie
    Waarom denken jullie Marokkaanse vrouwen aan misbruik altijd.Wat is dat toch met jullie reputatie en misbruik.

    En ja; De nederlandse vrouw is vandaag de dag onder marokkanen gewilder dan je denkt.Dat heeft een reden.
    Ken er behoorlijk wat die al een Nederlandse vrouw hebben.

    Dus wat is je punt.
    Ik ben geen Marokkaanse, mannen zoals jij die altijd Nederlandse vrouwen ophemelen als het aankomt op financieel belang klagen ook over diezelfde vrouwen wanneer jullie een matokkaanse(of een vrouw van jullie eigen afkomst) missen. Dan word oh zo geweldige Nederlandse vrouw die gehuwd is omdat ze niks vraagt en financieel bijdraagt vergeleken met een Marokkaanse bijvoorbeeld.

    Dit zie ik bij mannen in het algemeen die bewust gaan voor (Bekeerde of niet bekeerde) Nederlandse vrouwen. Weinig tot geen bruidsschat want de islaam komt ook hier weer goed van pas

    Geen bruiloft omdat jullie zo’n vrouw onder jullie duim willen houden en zodra je met haar samenwoont is ze dom genoeg om ‘samen’ kosten te delen. Dit allemaal omdat de meeste mannen en vooral mannen zoals jij egoïstisch zijn. Mannen zoals jij zijn ook de eerste die klagen dar je Marokkaanse humor, warmte en eten mist zodra je met je geweldige Nederlandse vrouw getrouwd bent.

  10. #190
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    @@pads

    Als jouw man jou onderhoudt, dan doet hij moeite voor jou. Hij offert zich op voor je. Geef hem dan ten minste respect en eer. Eerbiedig hem als jou voorzienner, als het hoofd van je gezin. Wel van zijn geld willen profiteren, maar niet bereid zijn je aan hem te onderwerpen en zijn gezag te aanvaarden. Zo werkt het niet.

    Als je een schaap verkoopt, dan krijg je geld en verlies je je schaap. Maar als jij je schaap verkoopt, wil je wel het geld ontvangen, maar je schaap niet afstaan. Zo'n type ben jij.
    Sterker door Strijd

  11. #191
    MVC Lid

    Reacties
    187
    11-12-2020

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    God juno gaat het wel?! Je man komt zelf uit marokko waarom haat tov de mijne omdat hij conservatiever is? Voorwaarde om naar europa te komen is de islam links laten liggen en vrij gaan leven ofzo?

    Moest je mijn man kennen zou je weten dat hij zich ook helemaal niets aantrekt van andere mensen, of op de maatschappij gaat azijnpissen om het in jou woorden te zeggen, behalve van zijn eigen gezin gaat hij iets zeggen moest ik bijvoorbeeld besluiten om morgen in een bikini naar het strand te gaan. Zoveel vooroordelen, amai, niet verwacht van jou.

    Wil je het per se weten mijn sv was een directeur bij maroc telecom, hij verdiende 2500 euro per maand in marokko. Zo bezit hij meerdere huizen en appartementen. Dus ja, financieel was het niet nodig, als je het toch graag wilt weten. En soms vertel ik wel eens iets in de topics dat hij niet zo een gemakkelijke man is, zeker niet als de mama er niet meer is. Zo is mijn man ook gewoon met een visa naar hier gekomen, en heb ik hem ontmoet toen hij al hier was, en niet op een rubberen bootje zoals jij denkt. Of dat ik hem naar hier gehaald heb.
    Als er niets meer is om je in marokko te houden, waarom zou je het dan niet wagen naar een ander land te gaan.
    Je kunt het beter negeren. Zinloos.

  12. #192
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    God juno gaat het wel?! Je man komt zelf uit marokko waarom haat tov de mijne omdat hij conservatiever is? Voorwaarde om naar europa te komen is de islam links laten liggen en vrij gaan leven ofzo?

    Moest je mijn man kennen zou je weten dat hij zich ook helemaal niets aantrekt van andere mensen, of op de maatschappij gaat azijnpissen om het in jou woorden te zeggen, behalve van zijn eigen gezin gaat hij iets zeggen moest ik bijvoorbeeld besluiten om morgen in een bikini naar het strand te gaan. Zoveel vooroordelen, amai, niet verwacht van jou.

    Wil je het per se weten mijn sv was een directeur bij maroc telecom, hij verdiende 2500 euro per maand in marokko. Zo bezit hij meerdere huizen en appartementen. Dus ja, financieel was het niet nodig, als je het toch graag wilt weten. En soms vertel ik wel eens iets in de topics dat hij niet zo een gemakkelijke man is, zeker niet als de mama er niet meer is. Zo is mijn man ook gewoon met een visa naar hier gekomen, en heb ik hem ontmoet toen hij al hier was, en niet op een rubberen bootje zoals jij denkt. Of dat ik hem naar hier gehaald heb.
    Als er niets meer is om je in marokko te houden, waarom zou je het dan niet wagen naar een ander land te gaan.
    Weetje, mn oprechte excuses.


    Allah yerhemha wa wesse3 3liha.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  13. #193
    MVC Lid

    Reacties
    187
    11-12-2020

    Citaat Geplaatst door EL-TORRO Bekijk reactie
    Die JUNO hierzo heeft echt een isseu.Jemig wat een klaagzang van dat mens.Je zal er maar mee moeten samen leven pfffff.
    Ze heeft een feministische gedachtengoed.

  14. #194
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door EL-TORRO Bekijk reactie
    En schaar jij vandaag de dag,de gemiddelde Marokkaanse vrouw nog onder moslima's.Zo jij durft.
    Hoe ik denk over de gemiddelde Marokkaanse vrouw is niet relevant. Ik gaf enkel aan dat een praktiserende moslima rechtvaardig en eerlijk zal handelen. Ongeacht haar afkomst.

    Net als dat je onder Nederlandse vrouwen ook rotte appels hebt. Daarom adviseer ik jonge meiden kieskeurig te zijn met wie ze omgaan. "Rotte appels besmetten de goede"
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  15. #195
    MVC Lid

    Reacties
    187
    11-12-2020

    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    @@pads

    Als jouw man jou onderhoudt, dan doet hij moeite voor jou. Hij offert zich op voor je. Geef hem dan ten minste respect en eer. Eerbiedig hem als jou voorzienner, als het hoofd van je gezin. Wel van zijn geld willen profiteren, maar niet bereid zijn je aan hem te onderwerpen en zijn gezag te aanvaarden. Zo werkt het niet.

    Als je een schaap verkoopt, dan krijg je geld en verlies je je schaap. Maar als jij je schaap verkoopt, wil je wel het geld ontvangen, maar je schaap niet afstaan. Zo'n type ben jij.
    Zal ik je maar gelijk geven zodat je beter kan slapen vanavond? Prima, je hebt helemaal gelijk. Zo’n type ben ik inderdaad.