1. #226
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Weet je dan wel wat vlaams belang is ik leg enkel maar uit hoe jij denkt. Want jij doet denigrerend over marrokanen van daar.
    A, met alle respect . Ik ken jou privé niet en wat ik nu lees ben al veel te weten gekomen. Wat Juno probeert te zeggen en waar ik me wzl in kan vinden is de gedachtegang van vele Marokkanen zoniet bijna 90% ( de zogenaamde elite achterwege gelaten) heeft die gedachtegang. Of ze het nu hebben of niet, iedereen wil daar weg en de grootste ontsnapping is gewoon al7ogra op alle vlakken.

    Los daarvan iemand van 17j is nog goed te kneden zoals wij Marokkanen dat zeggen mr je man is ook jong dus dat is niet het punt.

    Wat vele vinden en doen...iedereen wil naar Europa komen MAAR eenmaal ze hier zijn is ineens dat niet goed en dat niet goed.

    Een vb ik ben op vakantie geweest in Spanje en mijn man zijn vriend is hertrouwd en vrouw was letterlijk 1 week daar (van Marokko nr Spanje, ze wonen echt aant strand bij wijze van).

    We worden aan mekaar voorgesteld en uit het niks zegt ze hier is niet goed...kijk haar staan die gaat gewoon naar de hel en alles is hier bloot. Was voor mij ook de laatste keer dat ik haar wou zien.

    Kiefash? Je weet in Oropa is alleen maar monkar? Waarom kom je dan? Dat is ook een vorm van integratie of niet?

    Ik heb bij jou bv ook vaker gelezen (jouw identiteit) en dat komt bij mij over als een struggle, die moet je omarmen en dat kan perfect als moslima zijnde.

    Ik ken een aantal bekeerlingen en die zijn zo trots als ik weet niet wat dat ze Belgische zijn. 1 mama Caroline zegt ook als ik zeg Caroline dan verwachten ze niet zo iemand. Dat kan ook niet kwalijk genomen worden. Ik denk sta open en probeer aan mensen ook gewoon uit te leggen hoe jij bent en dat Belgische niets heeft veranderd.

    Het is ook een feit merendeel dus 90% van Marokkanen ginder hebben een andere mentaliteit. Pakken pakken pakken. Al zwemmen zij in het geld.

    Ik durf niks over mijn eigen ervaring te zeggen maar heb ook een schoonzus uit Marokko en die heeft enkel bevestigd dat het waar is hoe wij Marokkanen van hier denken.

    Voor alle duidelijk ik sta niemand in de weg voor een beter bestaan, maar ga een huidig systeem niet kraken.

    Ik was ook niet happy met Spanje en al dat bloot maar voor hun is het of zij er doodnormaal bij lopen. Dan is het aan mij aanpassen of wegkrassen van daar.



    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
    Wees genadevol

  2. #227
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Bon terug naar het onderwerp.

    Een vrouw levert sowieso bij op andere vlakken.

    Mannen werken lange uren, vrouw zorgt voor de kids.

    Kind is ziek, vrouw neemt sociaal verlof. Minder inkomsten voor de vrouw of het gezin.

    Ik persoonlijk vind het verkeerd om te zeggen ik werk is mijn geld. Je werkt als vrouwzijnde: of jouw inkomen nu noodzaak is of extra, het hoort gewoon bij het gezin.

    Wil je man dat je niet werkt om welke reden dan ook, dan is dat zijn volste recht mits hij jou ook kan onderhouden (zolang het normale standaard is, moet dat lukken).

    Een vrouw die de redenering heeft van hij kan erin stikken dat hij maar ziet hoe hij met geld komt, weegt op den duur best zuur.

    Ik vind ook werken als vrouwzijnde tussen mannen een vorm van fitna. Ik heb hier nooit echt bij stilgestaan want zoals pureglossy zegt 'je kent jezelf en je gaat er niet op in'.

    Ja jezelf ken je maar je kent de ander niet of die mannelijke collega...die jou stiekem aankijkt of smaakloze grapjes maakt als amai schatje dat heb jij goed geregeld hi five.

    Wij denken wel alleen Mgarba denken zo raar maar bij Nsara is het niet anders. Ze vinden en dat is dan weer hun cultuur bepaalde zaken doodnormaal zoals 3 kussen op verjaardag, na het werk wat gaan drinken en worden ze wat aangeschoten en beginnen de vieze grapjes.

    Ja dan kan je thuis wel komen zeggen vertrouw je me niet... het is wel aanwezig en al helemaal als je een slechte dag thuis hebt en je gaat naar werk dat je denkt moet die van mij nu echt zo een eikel zijn? Kan hij niet gewoon zoals Jan zijn chill en zelf dit doen of zelf zijn hemd strijken?

    Die kleine zaken kruipen een beetje per beetje erin en dan ga je vergelijken.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
    Wees genadevol

  3. #228
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Weet ik wel hoor, ik zelf hecht geen belang aan opleiding of status ect. Ben me er zeer bewust van dat je enkel je daden mee neemt hierna.

    Maar ik word er zo gefustreerd van. Ik ben er zeker van dat er nog dames zijn op dit forum die met een marokkaan uit marokko zijn getrouwd maar dit gewoon niet zeggen om reacties zoals die van juno te vermijden. Doen alsof je enkel gehuwd word voor de papieren en je niets meer te bieden hebt. En denigrerend naar de marokkanen toe van daar, zijn wij dan niet allemaal mensen? Allemaal een schepping tussen onze heer? Wat geeft jou het recht om zo te doen omdat jij hier geboren bent en een ander daar? Kijk bijvoorbeeld naar Melilla en nador, het had evengoed anders kunnen zijn en je was een paar km verderop in melilla geboren met paspoort ipv nador.

    Ook dat ongeloof dat het onmogelijk is dat je het in marokko goed kunt hebben. Ik zou zeggen maak eens een rond reis dan ipv altijd naar hetzelfde dorp te gaan.
    Volledig met jou eens. Het is van de zotte te spreken namens een héél groepering danwel volk. Absurditeit ten top!
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  4. #229
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    De ontwikkelde mensen en de intelligente mensen en de succesvolle mensen, zijn zij die de haqq volgen en accepteren al gaat de haqq tegen hun begeerten in. Zij die de salat verrichten zoals de profeet sallallaahu alayhi wa sallam, op tijd volgens de voorwaarden, zij die volledige Imaan hebben door de volledige overtuiging te hebben in hun harten en deze te uiten met hun tongen en ernaar te handelen met hun ledematen. Zij die hun kuisheid beschermen, zij die, zodra Allah en Zijn boodschapper sallallaahu alayhi wa sallam over iets geoordeeld hebben, zij dan zeggen: wij hebben gehoord en wij gehoorzamen. Intelligentie en dus een gezond verstand hebben is nooit iets verkiezen boven Allah. Niet slechts met je tong maar met de daden.

    Hoe kan men spreken over intelligentie als zij Allah verwerpen? Of delen van de Deen accepteren en delen niet? Dus sommige zaken accepteren ze en andere delen verwerpen ze of ze proberen de betekenis te veranderen omdat de ware betekenis indruist tegen hun begeerten.

    Intelligentie is: de haqq herkennen en accepteren als het tot je komt. En ernaar handelen. Dat is intelligentie en ontwikkeld zijn. Dat is gezond verstand hebben en degenen wiens verstand en hart niet ontwikkeld is, zijn zij die de haqq niet herkennen of herkennen maar verwerpen en het niet volgen of een draai aan de ware betekenis geven.

    Dat zijn de verloren mensen. Allah aza wa jal heeft vele voorbeelden gegeven van mensen die Hij uitverkoren had tot de beste mensen uit hun tijd (de profeten en boodschappers). Wat was de maatstaf waarop Allah hen uitgekozen had? Hun fysieke kracht? Hun mooie uiterlijk? Hun huidskleur? Hun rijkdom? Nee.

    Hij keek naar hun harten en daden en dus hun persoon. Daarom zie je dat de profeten schapen hoeders waren, oud en jong, zwart en wit, koningen en armen, bezitters van een goede spraak en stotteraars, mannen met ouders en zonder ouders enz. En Allah heeft mensen geleidt die ergste criminelen waren en uitschot van de mensheid en Hij heeft mensen laten dwalen die door de mensheid als hoogstaand en sterren gezien werden en zelfs aanbeden werden door mensen.

    Wilt men weten wie de succesvolle zijn, de intelligenten en verstandige mensen en de ontwikkelde mensen? Lees de Qur’an en authentieke Sunnah en haal de tafsir erbij en uitleg van ahadith en je zult goed weten wat correct en incorrect is.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  5. #230
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Ik wil mezelf nog wel verdedigen. Iedereen kent die Amerikaanse show over de green card, iets met 100 dagen? Of al die memes of grappige filmpjes over hoe iemand van daar, vaak een man, een vrouw probeert te strikken. En je weet dondersgoed dat ik in rif ben, dan was dat 3 dagen en eens een keer als extra vakantie twee weken, voor se schoolploicht. Dacht doe m'n man een plezier en ga daar eid vieren. Maar voor de rest kom ik al mn hele leven in tanger, tetwan en agadir.en ook in rif, want ook daar liggen mn roots, al is dat voor sommigen discutabel.
    En ohja, aan mijn kant ook getrouwd met een universitair geschoolde man uit een hele grote stad in het zuiden. Maar de aaname dat ik enkel rif ken omdat ik daar wel eens heen ging met mn man is natuurlijk ook echt verdraaien en zoeken en er wat van maken.

    Waar ik mn excuses voor aanbood, en ook een eerder geplaatst bericht verwijderde en er toch op werd gereageerd, want net niet snel genoeg, is voor het feit dat het bij de man van A wellicht zo lijkt maar zeker weten doen we niet. Iedereen denkt het alleen en mohiem, ik had mn bek moeten houden.maar niet aanvaard. En toen maakte ik de fout er op in te gaan.

    Maar neer kijken nee...ik verafschuw enkel de mentaliteit van de mensen van hier uitknijpen als een sinaasappel. En de mentaliteit van de elite daar die neerkijken op het volk, dat niet alleen in rif, maar in heel marokko te lijden heeft van die mentaliteit.
    Maar vooralsnog kun je in Marokko makkelijker leven als moslim. Dus daarom mijn nieuwsgierige vraag van waarom dan naar België trekken en ja, ze heeft zelf vaak voorbeelden geplaatst van hoe hij reageerde op bv kindertekeningen en meer, dat ik denk waarom dan? Je had het en 1 goed en 2 je kunt veel makkelijker volgens de islam leven. Mensen vertrekken om die redenen weer naar Marokko.

    That's all folks.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  6. #231
    MVC Lid

    Reacties
    187
    11-12-2020

    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Ja de man moet alles in standhouden. En als hij thuis komt, moet hij ook nog naar gezeur luisteren en romantisch zijn. Want ja het is een hormonale vrouw die haar behoeftes heeft. De hele dag werken en dan moet je nog haar perverse behoefte dag in dag uit bevredigen. Letterlijk werkslaaf en seksslaaf. Daar is niets eervols aan.

  7. #232
    MVC Lid

    Reacties
    1.904
    03-04-2007

    Veel gedragswetenschappers hier man.

  8. #233
    MVC Lid

    Reacties
    187
    11-12-2020

    Ik snap niet zo goed wie fan is van Juno? Ze zegt dat een reactie bedoeld was voor een fan van haar. Wat is hier allemaal gaande?

  9. #234
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Citaat Geplaatst door pads Bekijk reactie
    Ik heb jou door. Jij wil de man gebruiken als werk- en seksslaaf.
    Sterker door Strijd

  10. #235
    MVC Lid

    Reacties
    187
    11-12-2020

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Haal het straks weg want veel privé, enkel om het duidelijk te maken voor jou.
    En zo hebben er nog vele een verhaal die je niet ziet van de buitenkant maar die je pas weet als je mensen leert kennen.
    Waarom leg je verklaringen af? Laat je niet kennen joh. Niet iedereen komt voor verschillende redenen naar Europa daar kan ieder weldenkend mens op komen.

  11. #236
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Niet doen als kuffaar hemels zijn en netjes en succesvol. Allah heeft beschreven wie succesvol is en wie niet en wie goed is en wie niet.

    Kuffaar zijn niet succesvol bij allah noch zijn ze netjes noch zijn ze goed.
    Dat zei die andere man. Hij zei dat Hollandse vrouwen perfect zijn.
    Sterker door Strijd

  12. #237
    Verbannen

    Reacties
    89
    03-07-2021

    Ik verwacht echt niet dat een prostituee een goede opvoeding zou kunnen geven of een goede moeder zou kunnen zijn. Om een goede opvoeding te geven moet je allereerst zelf goed opgevoed zijn. Deze rotzooi van mnl hoereren al van hun 13e. Dit zouden never nooit goede moeders kunnen worden.

  13. #238
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Dat zei die andere man. Hij zei dat Hollandse vrouwen perfect zijn.
    Perfecte vrouwen zijn vrouwen van jannah en perfecte mannen zijn mannen van jannah.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  14. #239
    Verbannen

    Reacties
    89
    03-07-2021

    Voor een goede opvoeding moet je een maagdelijke kuise lieve godsvrezende vrouw hebben.

  15. #240
    MVC Lid

    Reacties
    187
    11-12-2020

    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Ik heb jou door. Jij wil de man gebruiken als werk- en seksslaaf.
    Leuk toch.:wenk: